1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474574 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - Modo 2021-03-10

2164883 · » Till forumet


Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Lub: "Om ni har lite tråkigt så kan ni besöka Brynäs-boken här på HS. Är ngn Leksing där som påstår att de är topp 3 i SHL, OM man bara räknar de sista 35 omgångarna. De är ett speciellt folk de där dalmasarna"

Samtidigt fanns det ju folk från en annan klubb som tyckte att just deras, sämre placerade lag, förtjänade en eventuell uppflyttning till SHL förra året då de faktiskt hade vunnit fler inbördes möten mot Modo ;-)
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Lub: men dom har ett stort prisskåp! 😜
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Om ni har lite tråkigt så kan ni besöka Brynäs-boken här på HS. Är ngn Leksing där som påstår att de är topp 3 i SHL, OM man bara räknar de sista 35 omgångarna. De är ett speciellt folk de där dalmasarna... :)
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Ok, men då stämmer djungeltrumman (eller om det är den tilltagande blåsten) att spelare i NHL främst spelar för att kunna visa upp sig för Glader och förhoppningsvis kunna vara någon av de lyckliga få som erbjuds try-out kontrakt i Modo framgent... ;)
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Lub:
Utgår nästan ifrån att han lämnar.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Lub: SHL är överskattat. Viktigare att vara bra i MoDo. Alla spelare har SHL-out från HA. Jag tycker att MoDo ska höja Karlas lön till att börja med.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Robin Ztorken L: Karlkvist är mycket bra, vilket poängsnittet också indikerar, hur ser kontraktsläget ut för denne? Borde han inte vara aktuell för ngn SHL klubb inför nästa säsong?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Robin Ztorken L: Han kan väl dela filt med Karla, han har ju också lite svårt att vara "hemifrån" 😉
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
wolper: Vill han spela för oss nästa säsong tro?
Han vågar nog inte ta steget upp i SHL, vi får lägga in en klausul i kontraktet, fria snuttefiltar!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Robin Ztorken L: undra om han blev tvungen att sova med snuttefilten inatt efter att stygga modo vann över honom😉

Jag väntar bara på att de skall stänga ligan ifall någon av de shlpopulära klubbarna riskerar att åka ut😁 väntar väll tills serien är slut så att de kan håva in tvpengarna/dopingslanten/korrupta slanten först.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
KB65: Man drar nog "Arenakortet" som man gjorde mot KHK. Hyfsat effektivt..
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Robin Ztorken L: Jag är mest nyfiken på vad som skulle hända om Västervik lyckas snubbla upp hela vägen till SHL. Hinner pamparna rösta igenom något nytt krav som kan sätta stopp för dem?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Vänta lite nu, vad händer med Dahlen om Timrå går upp, stannar han kvar i annan allsvensk klubb då?
Han verkar ju inte vilja spela i en annan liga, Glader kanske skulle slå honom en signal, så inte Boden hinner före.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: ett rött hav, detta är Modo
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Domsjö: Får vi vara så roliga? Domsjö, du tänjer på gränser, haha
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Domsjö:
Lägg en beställning så fixar n....MoDoratorn
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Längtar tills forumet är klimatsmart, genuscertifierat och humorfritt😍😍😍 (obs ironi)
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe: Har man ingen humor kan man bli Timråit och sitta på Bite Line.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Tycker mig se Krizan där i publikhavet.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Rytter: Du är i toppform, grattis!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Man blir glad när man hör detta

www.youtube.com/watch?v=rfaWWjPhDYk
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe:

Tycker jag var tydlig, förstår du inte är det ditt problem inte mitt.

Men fortsätt gärna med skämt få uppskattar och vissa tydligen tar illa upp av. Låter väldigt ödmjukt.

Dra en låt när du ändå håller på. Nej just ja det var det också få som uppskattade.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Haha, nu utmanar du etablissemanget.

Underbart

www.youtube.com/watch?v=AMCl2J9xGOg
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe: Man får då aldrig ens vara glad när vi tar 9 poäng mot skitlag
Uppladdat:

450x300-nk-parade_0.jpgnk-parade_0.jpg

Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Rytter: Exemplifiera gärna när du påstår saker. Blir lättare att argumentera då
Annars blir det gärna snömos
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Rytter: Kan du förklara vad du menar?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Från Hörnefors: Givetvis, detta ska ju vara ett fritt forum, så respekterar alla åsikter. Du är ju dessutom från Hörnefors, så du är nästan oantastlig, som du vet
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe:

Nej det ska inte modereras bort, men tydligen är det inte många som uppskattar det och nu har sagt det till dig.

Du får gärna hävda det fria ordet och fortsätta med det om du tycker det är roligt även fast få andra modoiter verkar uppskattar det.

Men ett tips är att du inte ska sätta dig på så höga hästar och kalla andra för att vara dryga och oödmjuka. Du visar ju upp samma sida i ditt resonemang.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe: Absolut ska man kunna skämta om allt. Det är hur man gör det som spelar roll. Chaplin drev med Hitler.

Om du och andra MoDoiter tycker att det är rolig så är det bara att fortsätta. Jag skriver bara vad jag tycker.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Rytter: Vet inte vad du pratar om, det enda jag vet är att du aldrig ville ha kontakt med mej?

Men förklara gärna. Vi har ett fritt forum?

Vem ska moderera? Du eller ?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Han gör sådana kommentarer för att han tycker om att retas med MODO och MODOiter. Vad gäller Americanos är det nog mer för att han inte uppskattade det laget.

Han hyllade ju Tambelinis personlighet och sportsmanship. Den tyckte han dock saknades hos Americanos samtliga transatlanter.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe:

Om du tycker det är ett kul skämt men få andra uppskattar det, är det då kul att fortsätta med det skämtet?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Dexter : Varför Modo kontra Nordkorea??
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
hanzon: Men MoDo är norr om Timrå, och båda ligger i Västernorrland. Vet inte var detta startade, men man behöver inte lägga extremt politiska värderingar i detta.
Kan man inte bara se det som en 'kul grej' Jag hatar Nordkorea också som stat, men har inget problem med att vi är 'Nordkorea gentemot Timrå'
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
hanzon: herregud. Det slutar väl med att man inför safe spaces på detta forum så att ingen känner obehag vid en tramsig referens till Nordkorea.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Clay.2: Där visar kanske Lövenspelarna lite mer respekt för motståndaren MoDo efter en förlust. Ibland borde Jonte bara hålla igen käften.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Från Hörnefors: Instämmer med dig till fullo, inte fan ska man skämta om att kalla Modo för Nordkorea, varför???? Nej låt oss komma överrens om att vi högaktar Modo som klubb.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Han blir en mys-kille för ofta under matcherna ,att flamsa i båset passar inte under en match , fel signaler och attityd hos flera i båset för ofta , har man flera kanon chanser och frilägen så sätter man någon i en sån här match .
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Rytter: Känslan är ju att Freddan och Ante K kanske har kört slut på han. Han får ju enormt med speltid match efter match, nu kan jag givetvis ha fel i att han har så enormt med speltid men det känns som det iallafall. Sen får han förmodligen ny energi när slutspelet drar igång.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Från Hörnefors: Jo, håller med om att Nordkorea är ett sjukt land, men man måste ändå kunna få skämta om vissa saker. Om man frågar Fritzl om han har släckt i källaren , så kan jag skratta lite, men tycker givetvis att han är avskyvärd.

Tycker givetvis att Nordkorea är en vidrig stat, men att jämföra MoDo med Nordkorea gör inte att jag tycker Nordkorea har sunda åsikter. Man måste få skämta om , nästan allt. Chaplin med flera skämtade om Hitler, var det rätt eller fel?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Rytter: Eller mörkar han formen?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Från Hörnefors:
Det är inte Modo de kallar Nordkorea utan det är sidans eminente moderator som får finna sig i jämföras med censurens föregångsland. Något moderatorn enligt källor kan leva med.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
ToddW: Jonte tror han är MoDoit...MoDos busschaufför har gett oss en 9-poängsvecka. Det tar vi med oss....
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gäsp:

Jo han ger verkligen bitterheten ett ansikte.

Timråfansen var inte nöjd med matchen, men JD verkar ju nöjd med att dom har mycket puck och passar runt utan att ta sig in mot mål, och skjuter alibiskott.

Själv tyckte jag trots skottövertag att många lägen i första inte var så farliga, Peters såg ju det mesta. Mycket alibi avslut i första, dom kändes betydligt farligare andra halvan av matchen trots mindre skott, då attackerade dom målet hårdare.

Men vad har hänt med Dahlén, tidigare tog han ju skott på allt och öste in mål samt skapade farliga returer som ledde till mål, nu letar han ju pass 99% av tiden, har han någon skada eller känning som begränsar honom att ta skott som tidigare, eller har han bara en dipp i självförtroende?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
7r1l5k3: Ja det är verkligen pajasvarning på det uttalandet!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe: uffe puffe skägget Dahlén 👍😉
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Haha, stämmer faktiskt. När min elektriska rakapparat började lugga mej, böjade jag med rakhyvel. När bladen blir slöa blir det blodbad. Nu rakar jag mej bara inför stora ceremonier, typ att jag ska klippa mej. Så i morgon blir det av o nu sitter jag med plåster
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gäsp: haha herregud vilken bitter människa Jonathan verkar vara. Snacka om att förminska allt från Peters insats till Björklövens insats förra säsongen.

"9 av 10 gånger vinner vi över en serie. Vi förde spelet". Ja, så sa vi om mötet med Leksand där vi dominerade spelet. Gick ju sådär..

Hockey handlar om så mycket mer än puckinnehav / skott.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe: Nordkorea är världens sjukaste land. Om någon skulle börja kalla någon du älskar för Josef Fritzl, och säga att det är bara roligt. Vad skulle du tycka om det.
Nordkoreanerna är inlåsta i sitt eget land och får inte göra något av egen vilja, den som vågar säga emot dödas och dess familj blir straffad. Folket svälter ihjäl men pengarna går till vapen.

Jag älskar MoDo och tar illa upp när någon kallar oss för Nordkorea.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe: Uffe skäggig?
Kommentera

2164883 · »