1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481543 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - MODO 24/11 2005

625099 · » Till forumet


Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
orion:

I allmänhet, tycker jag. Men så har jag iofs inte följt Timrås öden och äventyr särskilt noggrant. Jag ser bara tabellen, och då ser det tämligen obefogat ut.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
knaskamilla: Sprängfylld av gnäll???
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
knaskamilla: Ja efter ikväll, ja!
(Men gällde SM-bucklan gnäll på egna laget hade vi silver och Brünäs guld!)

och gnäll är osupporterish!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
orion:

Det känns dock mer befogat att BIF-boken är sprängfylld av gnäll...
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
orion: Oj vilken HÄRLIG seger!!! :-))
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
knaskamilla: Det är ju vårt och Brynäs problem, varannadagsloosers, varannandagsgudar.
Fast gnällfaktorn är större i Gävle, påstår jag! (än så länge!!!)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
NuMo: Segern också?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
knaskamilla: Jag tror på SM-guld, jag.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
knaskamilla: De skyller allt på domaren.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Är det förresten någon som idats läsa i TIK-boken? Är de fortfarande på väg mot kvalserien, eller tror de på SM-guld nu?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Poffa: Det verkar som att den här nya bedömningen gjort att domarnas hjärnor är på vippen att överhetta hela tiden vilket medför att de oftast behöver ungefär 18 minuter mellan utvisningarna för att kyla av hjärnan och kunna bedöma om det skall vara utvisning eller ej.

Eller så har domarna slutit avtal med en spritleverantör och groggar i periodpauserna. Det sista skulle möjligen kunna förklara Ulrik Blindhs minst sagt märkliga domarinsats i tisdags.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Poffa:

Jag tycker inte att man ska ta utvisningar för försök till tacklingar. I stället borde alla MoDoiter få en liten godisbit och beröm varje gång de försöker. Då lär de sig kanske att de ska göra det lite oftare.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Paddan: Det är väl fullständigt klarlagt och utom tvivel att Pardavy kanske försökte tackla vårdslöst.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005

Paddan:

Ja, försök till boarding. Vilket är helt riktigt. Man får inte hoppa in i tacklingarna. Däremot så borde han ta för allting annat på den nivån också. Bentacklingar som ni nämner, för att ta ett exempel.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Salle: Man letar alltså saker att vidmakthålla nolltoleransen med?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Salle: Eller solklara fall av diving som exempelvis den utvisning som Hedman åkte ut för idag.
Vad åkte förresten Pardavy ut för i slutet av matchen? Försök till att hoppa in en tackling?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Poffa: Lahti kass i afton. Sållar pucklar och sväljer strutsägg. Näst kassast var Strålmans försök till avslut som siste back. Tredje kassast var alla bentacklingar. Kvällens höjdare var den stora örnen som fanns i mittcirkeln.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Paddan: Det värsta är att domarna har fullt sjå att titta efter eventuella småhakningar att man missar alla andra ojusthetes som bentacklingar mm
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Paddan:

Jo, det är väl en sak. Men att blåsa av för något som togs bort ur reglerna för flera år sedan? Det kan väl knappas vara något tvivel kring regeln att domaren inte längre ska blåsa av om pucken studsar på honom (annat än om den går i mål)? Fast han verkade iofs förvirrad kring mycket idag, Lahti.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Poffa: "Hans variant" av klockan visar väl på visselpipedags, eller blunda.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
knaskamilla: Det kanske är dags att man gör som Wennerholm, eller vem det nu var på Sportbladet, skrev att det är dags att domarna sätter sig ner och bestämmer om en hakning verkligen är en hakning och liknande saker. Just nu så verkar den så kallade nolltoleransen innebära att man försöker hålla sig så nära förvirringen att alla fattar noll.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005

NuMo:

Det var alltså för att han var hungrig som han blåste bort ett Timrå-friläge?

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
knaskamilla: Jag tror att Lahti helt enkelt följde hans variant av mat och sovklockan.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Jaha. Intressant att Lahti dömer enligt en gammal regelbok. Har de inte råd att ge alla domare nya böcker?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
NuMo: Nubben eller Nubben?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
pondus: Jag som trodde att han hade trampat på nubben.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Timrå killen gråter av lycka, även om han tappade glassen.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Kanske är man onödigt kritisk, men Modos försök att över huvud taget lyckas med någonting, hur enkelt det än ser ut att vara, är dömt att misslyckas. Får vi PP så kan man t.ex. passa på att läsa några sidor ur en god bok. Att titta på eländet är bara frustrerande och slöseri på tid. Vid Timrås mål så bestämmer sig Tobias Wilkund för att försöka tränga iväg Faamgårn i stället för att koncentrera sig på att täcka den sida han ansvarar för. Otroligt klantigt när vi var så nära att klara det usla timråpowerplayet. Jaja. Tur att vi har Brynäs hemma på lördag i alla fall. Det borde bli en skrattmatch och blir dt inte det så får man väl dränka sina sorger i glädje i stället. Ograttis Modo, vi var värda förlusten.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
knaskamilla: Modo är förlamade, det mesta sitter som i tjära, tyvärr. Jag har svårt att se att vi skall kunna vinna matchen om man inte plötsligt hittar lite enklare linjer i spelet. Vårat PP är som vanligt helt utan power. Om saningen skall fram så tror jag att det skulle räcka att timrå hade en enda utespelare som jagade och stressade upp Modospelarna. Vi skulle inte hinna skapa oss tillräckligt med tid ändå för att etablera ett konstruktivt spel.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
knaskamilla: Ser du matchen? Död? Inte på en fläck!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Här var det dött. Speglar det matchen, månne?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Gusse: Såg fel klart det är Krizan i målet
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Zacke i målet ikväll...blir svårt att matcha Krizans prestationer..men man hoppas ju
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Frisco: Är Gästrin hemma och leker godsherre?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Och Gästrin ska visst inte vara med i afton. Däremot spelar Enström med Damgaard.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
knaskamilla: En liten snabbkoll vilka lag som varit inblandade i resultat som förändrats under matchens sista 2 minuter (förlängningar ej medräknade).

Omg. 4 Färjestad-Luleå ställningen är 2-2 med 2 minuter kvar, Luleå avgör med både 2-3 och 2-4 innan slutsignalen, Färjestad hinner dessutom med att reducera till 3-4. Luleå +2p och Färjestad -1p.

Omg. 8 Modo-Leksand ställningen är 1-1 med 2 minuter kvar, modo gör 2-1 när det återstår 9 sekunder. Modo +2p och Leksand -1p.

Omg. 13 Leksand-Södertälje ställningen är 3-4 med 2 minuter kvar, Södertälje kvitterar till 4-4 när det återstår 1:16. Leksand -2p och Södertälje +1p.

Omg. 15 Södertälje-Mora ställningen är 1-1 med 2 minuter kvar, Mora gör 1-2 när det är  14 sekunder kvar av matchen. Södertälje -1p och Mora +2p.

Omg. 19 Linköping-Färjestad ställningen är 2-1 till hemmalaget med 2 minuter kvar, Färjestad kvitterar när det återstår 32 sekunder. Linköping -2p och Färjestad +1p.

Omg. 21 Djurgården-Leksand ställningen är 0-1 till Leksand med 2 minuter kvar, Djurgården kvitterar när det återstår 21 sekunder. Djurgården +1p och Leksand -2p.

Omg. 22 Mora-Leksand ställningen är 2-2 med 2 minuter kvar, Mora avgör med ett 3-2 mål när det återstår 52 sekunder. Mora +2p och Leksand -1p.

Noterbart att Leksand har varit med om detta hela 4 gånger redan i årets elitserie och varit på den förlorande sidan av dramatiken alla 4 gångerna. Var det nån som sa att ett dåligt självförtroende kanske spelar in?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
knaskamilla:

...som i tisdags då?!

Det var nog tur att DEN matchen inte gick på TV, för då hade det gått illa för mej.

I och för sig håller jag med dej, en vinst med uddamålet och hjärtat i halsgropen är nog så skön.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Mats Edström:

Det där tycker inte jag riktigt stämmer. Ibland kan det finnas en glädje i att vinna med bara pyttelite marginal också, så att motståndarlagets supporters känner att "vad fan, vi var ju så jävla nära!" och sedan sitter och grämer sig över något stolpskott eller så.

Bägge sorternas segrar har sina poänger.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
I afton kommer det att bli en brutal fight i...soffan på Kungsvägen 109, Brf Örnen.

I ena soffhörnet, min sambo som är honhund och det andra hörnet, undertecknad som håller på ett riktigt snyggt lag.

PPV:en är laddad och vem av oss som får se morgondagens ljus återstår att se...

Sju timmar till nedsläpp och jag får för säkerhets skull säga att det har varit roligt att umgås med er under den här tiden (om jag inte skulle se ljuset i morgon, alltså).

"Huvudsaken är inte att vinna, utan att vinna överlägset"...sa någon, vet inte vem dock?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Nalle Sjuh: Hehe.. det låter som nåt att se fram emot, det där PMet. Din historiesajt är på tal om den mycket läsvärd.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Dream Team: Jätteenkelt, jag och Macile håller på att skriva ett PM om det där f.ö. :-)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Nalle Sjuh: Intressant. Det går alltså att påverka hockeyhistoria? Ja, av den arten som redan ägt rum, alltså? ;-)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Dream Team: När det handlar om biljett-tappet för MoDo handlar det faktiskt om närmare 1 000 personer/mtach om man hanterar det på ett lite mer rättvisande sätt, även om det finns goda möjligheter att knappa in på det i under de närmaste matcherna och de sista framåt februari.

Vad det gäller vad kassören tycker om det tappet så tror jag faktiskt han är ganska cool när det handlar om 1000 ståplatsbiljetter och sittplatsbiljetterna säljer slut till 95+ procent under varje match. Synd dock att man inte kan vara lite mer aktiv från kansliets sida och ge bort typ 200-300 gratisbiljetter till skolbarn via något socker-/fettutskänkningsställe i stan (typ Max/McD). Det socker och fett som kidsen sedan skulle konsumera i hallen hade ju också gjort sitt till.

Vad det gäller fjolårssäsongen skulle jag nog själv kunna skriva en bok om den, men nöjer mig nog med några a4-sidor på min egen domän. Ska bara låta det hela sjunka in först, det tar nog 10-15 år. Alternativet är väl att man skulle våga vara den drivande kraften i en årsmötesrevolt som städar upp och kräver huvuden för krävandets skull, tyvärr blir jag nog aldrig vare sig en sådan eller en RockNRolf-of-MoDo och håller mig därför till att skriva internetinlägg om sådant som går att påverka. Hockeyhistorieskrivning till exempel.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Dream Team: Jag tror ju inte att det bara är den som har hand om pengarna som bryr sig angående biljettintäkter. Lustigt att folk tror att det bara är kassören i en förening som bryr sig. Självklart är det bra med så mycket intäkter som möjligt. Fler folk betyder mer pengar i kassan det begriper till och med jag.

Jag sa att Timander är bättre nu än för ett år sedan. Det står jag för, oavsett motstånd.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Dream Team: Snurrfinten var emot Luleå.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Frisco: Jag undrar om MoDo´s kassör är lika nöjd med din analys huruvida publiksiffrorna är mer eller mindre oviktiga. Så tappet på nära nog 900 besökare varje match går inte att härleda till de spelare som fanns i truppen ifjol?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Dream Team: Modo gladde ungefär lika många förra året som vanligt i Övikstrakten. Det vill säga ca 55000 personer. Persondyrkan verkar inte vara så stor i Övik som i övriga Sverige. Modo har aldrig sparkat spelare till höger och vänster såsom de vore kreatur som en del andra lag.
Hemmasnittet i år är 4038 personer.
Förra säsongen var det 4918 personer.
Året för det 4302 personer.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Frisco: Ja, fast det mål som Macke gjorde (mot Timrå, var det inte?) det är väl vardagsmat i Kempehallen det. Eller är det så att MoDo helt enkelt inte gladde så värst många under fjolåret. Ishallen var alltså full nästan varje match mest tack vare en slump, eller?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Dream Team: Förra säsongen.... hmm...

Ett wow jag minns var när Macke snurrfintade och gjorde mål. Ett oerhört fint mål.

Ett wow för en Djurgårdsmålvakt som åkte skridskor som en primadonna gjorde jag också. Ja där har du faktiskt en motståndarspelare.
Ett avslut från Hossa i Mora blev det också ett wow åt. Tyvärr!!!! blev det inte mål då.

Några wow för passningar av #21 blev det också.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Frisco: Jag dristar mig till att påstå, även om det låter väldigt osannolikt, att det eventuellt dök upp ett par-tre tillfällen under lockoutsäsongen ifjol som fick dig att göra detsamma? Ja, kanske t.o.m av något som en spelare i ett motståndarlag gjorde..?
Kommentera

625099 · »