1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474584 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2011-10-04

1410022 · » Till forumet


Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Dick Axelsson, skön karaktär, vilken puckgigant. Drar tre killar och suckar över tristessen av att ingen tog pucken av honom. Min nya favorit. Ser så trött ut och har ingen aning om hur bra han är.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
DariusK:
"Kvällens istider för forwardsuppsättningen:

Morten Madsen 17:48
Fredric Andersson 17:40
Per-Åge Skröder 15:51
Henrik Samuelsson 15:48
Dick Axelsson 15:28
Rob Schremp 15:05
Erik Nyström 15:02
Mika Hannula 14:25
Kristian Forsberg 14:06
Nicklas Danielsson 12:07
John Westin 11:11
Anton Hedman 10:12

The story continues..."


jag var på plats och känslan är att det där stämmer rätt bra. Nyström - Madsen - Samuelsson spelade väldigt frekvent, Madsen väldigt mycket BP. Skillnaden som är på Samuelsson/Nyström beror ju garanterat på att Samuelsson gärna kör 2 minuters byten tex. Skillnaderna på Skröder - Schremp - Danielsson skulle jag spontant "skylla" på BP för Skröder och olika långa byten för Danielsson och Schremp. Även Schremp tar genrellt längre byten än övriga är min känsla.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
DariusK: Härlig vinst!

Givetvis så ska Nicky D spela så mycket det går och varenda minut i PP. HS borde spela J-20
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Det känns bra att vi kan vinna utan både Tolle och Susse som är nyckelspelare. Jag ser nu mer ett ljus i tunneln.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Wayne Gresky: Ja, det är för dåligt. Men har vi inte alltid haft dålig statistik där?
Men positivt är att Tellan klättrar lite i mv-ligan - och efter AIK's tapp ikväll så är inte längre Anton målvakten med sämst GAA längre... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Statistikmässigt kan annars konstateras i vi inte är särskilt framstående inom tekningsområdet. Blott Andersson (52,7 %) ligger över 50 &% av de som tekar någolunda frekvent. KFops 35 % är ju direkt uselt och den ende som är sämre är HSam med 27 % vunna. Att Madsen vunnit 19 av 40 tekningar tycker jag dock är klart godkänt av någon som inte spelat center på flera säsonger.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud: Ingen aning, men jag tycker det är snudd på skandalöst att inte använda vårt offensivt sett vassaste vapen mer än så här.
Håller fullständigt med om att Nikki D definitive ska spela mer än HS. Det tycker nog alla härinne.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
DariusK: Ja iof, men det är ju patetiskt att Samuelsson spelar 3,5 min mer än Nicklas, vår bäste denna säsong.
Han kan väl inte ha nån skavank?
Nån som vet ifall han fick slipa om skridskon idag och stod över några byten?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud: Skröder, Andersson och Madsen spelade ju i boxplay, vilket drog upp deras tid jämfört med resten. Danielsson får väl skylla sig själv att det blev mål hela tiden han var inne på isen. Då är det bara åka och byta efteråt.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud: Madsen spelade dock en hel del i BP också, vilket kan förklara hans minuter till viss del.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
DariusK: De måste blandat ihop Madsen med NickyD
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Tant Hagos en trea enligt jimmy i ST måste tappat glasögonen
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud: Enligt hockeyligans statistik så är det så. Det är ju skrämmande att ES poängligaledare inte får mer istid än så om tiderna stämmer.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Wayne Gresky: Hedman ligger 4:a i tacklingsligan. Det är dåligt.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
DariusK: Lite mer statistikgodis. Skröder, Danielsson och Schremp var alla +4 idag, Ahnelöv och Pöck +3. Skröder är tvåa i elitseriens plusminusliga med +8. Danielsson toppar poängligan och Anton Hedman ligger delad 28:a i utvisningsligan.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
DariusK: Stämmer dessa? 12 min på 44?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Kvällens istider för forwardsuppsättningen:

Morten Madsen 17:48
Fredric Andersson 17:40
Per-Åge Skröder 15:51
Henrik Samuelsson 15:48
Dick Axelsson 15:28
Rob Schremp 15:05
Erik Nyström 15:02
Mika Hannula 14:25
Kristian Forsberg 14:06
Nicklas Danielsson 12:07
John Westin 11:11
Anton Hedman 10:12

The story continues...
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
yngwie:

Jag lider med dig.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Bad_Brett:

Vilken underbar födelsedagspresent, det var den klart bästa i mitt 29-åriga liv!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Poffa:

Ja, säkert två meter innanför.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
DariusK:
Det blir 4-2 till MoDo mot SAIK. Schremp gör mål i PP. Publik: 6940.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Icing-Ove: Kan du skicka ut dina spådomar 3 dagar innan varje MODO-match?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
"Datumet är 111001. Säsongspremiär för MoDo-voodoo. Vinst 5-2. Skröder kommer att flyga fram och göra två mål. Svårt att vara negativ då man vet att vi vinner..."

Jag var lite fel ute med datumet på mina spådomar...
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Måste ha varit ett tamt derby. Inga utvisningar på Timrå och tre på MODO. Var den på HS i anfallszon som vanligt eller?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04

Efter att ha sett sändningen av första perioden en gång till är jag helt säker på att Timrås första mål borde blåsts av för offside ungefär 10 sekunder innan målet. Det är i mina ögon solklart att spelaren längst ner i bilden är före pucken in i zonen.

Men skit samma, vi vann.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Bad_Brett: Absolut men det finns fler från grannarna som inte tycker det är en självklarhet, umgås själv med många tikare, å det är glimten i ögonen men vi respekterar varandra.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
renen:

Jag kan retas med motståndarsupportrarna under matcherna, men efter matchen tycker jag att det är en självklarhet att man skakar hand och kan föra en objektiv diskussion. Ishockey blir så mycket trevligare när man som plåster på såren kan bjuda "förloraren" på en öl, istället för att kivas som dagisbarn.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud: Haha, ja ibland undrar man! finns ju en del från andra sidan som är jävligt snabba att ge sig in här då det går dåligt.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
bj21: Vi håller inte på med sånt. Vi har nu tydligen inofficiellt rökt fredspipa med hyndorna, och får på inget sätt vara glada över segern, då den egentligen inte betyder nåt eftersom vi hade fått stryk mot ett annat lag.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Atjoo91: eo.N börjar bli ett ställe där man känner sig riktigt välkommen. Det är roligt att gå på hockey såna här dagar. En helt rättvis seger. Timrå var inte ens nära. Visst, serien är lång, men rent kvalitetsmässigt så är jag ganska övertygad om att Timrå är seriens sämsta lag. En seger mot det sämsta laget som saknar sina bästa backar kan man inte dra för stora växlar av, men det kan vara något att bygga på.

Bara för att Timrå har det sämsta materialet behöver de inte heller vara laget som tar minst poäng. Det går att gneta sig till många poäng i den här serien mot lag som inte riktigt är på tå den dagen, men ska man undvika en kvalserie så ska man ha Timrå bakom sig. Skönt för Skröder att få göra mål och Schremp att få bidra framåt. Det finns mycket att jobba på, men jag tycker att det var starkt att göra en så bra insats trots opsykologiska mål i baken och ett domarteam som gjorde allt för att göra utmaningen så svår som möjligt.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Att ingen kommenterar bannern en kväll som denna? ;-) Bra jobbat!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
bisterfinnen: Äsch, oraklet från Brünäs-boken har ju konstaterat att Räkan är "totalt oduglig". :)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Kom nyss hem från hockeyträningen och får se resultatet, riktigt GÖTT! Vill se highlights NUU!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Bittesehr:

Som att t.ex. vara storsint och bjuda på en påse räkor en dag som denna :)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Bittesehr: Mitt "trollande" bestod av "Sitt. Bravo." klarar man inte det efter ett derby så får man nog skaffa en hobby där man är lite mer ensam.
Ska vi sjunga we shall overcome tillsammans och sluta spela derbyn mot varandra och börja spela med varandra istället? Vad är detta för trams.

Fö kommer jag nog inte ens på topp1000 listan när det gäller inlägg som sågar Timrå, samtliga platser ovan mig är upptagna av TIKar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud: Man kan njuta av en seger, speciellt mot tikarna, men gör det på ett snyggt sätt. Att vara inne och trolla i deras bok är inte snyggt. De använder ju dessutom detta som en konstant ursäkt att trolla här.
Helst när vi var i kvalserien, det var bland det lägre man sett...But hopefully, Karma is a bitch.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Bad_Brett: Vinner vi flera matcher i rad på bortaplan mot de bästa lagen i es, då är vi ju ett topplag? Eller? Vilket nog betyder att du inte kommer få jubla nån gång i år är jag rätt säker på.

Håller dock med om att försvaret ser darrigt ut, framförallt för svårt ut. Min känsla är nog dock att Ludvig har petat Hersley, vilket man får se som positivt men kanske inge vidare svårt?;)

Modo måste framförallt får bort de individuella misstaget, t.ex. som Pöcks indianare. Tycker vi gör många saker där en spelare går TOTALT bort sig.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Bad_Brett: Ne inte jag heller, det gjorde jag här. På samma sätt som dina TIK vänner förklarade hur urusla MODO var som bara vann klart idag.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud:

Klart jag är nöjd, men jag drar inte över till Timrå-supportrarnas gästbok och förklarar hur uselt deras lag (som emellertid har kommit före MoDo i tabellen de senaste tre säsongerna) är.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Bad_Brett: Ja med den tankebanan kan du inte njuta av en enda seger denna säsong. Vi kommer inte göra en enda match detta år, där vi inte hade fått stryk av ett max presterande topplag. Själv ser jag oss att få kriga kring slutspelstrecket. Om vi då vinner på ett klart sätt mot ett bottengäng, då jävlar är jag nöjd.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud:

Hade vi mött ett bättre lag hade vi säkerligen förlorat denna match. Försvarsspelet är stundtals bedrövligt.

Visst är de två senaste matcherna ett steg i rätt riktning, men jag börjar jubla när MoDo klarar av att knipa flera trepoängare i följd på bortaplan mot lag som Frölunda och HV 71.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Trots att Timrå spelade med 6 man rätt ofta utan reprimand från domarteamet lyckades vi vinna!
Ikväll fanns det spelare som ville ta i och kämpa för 3 poäng. Hoppas det kommer fler såna kvällar...

Glädjeämnen: De flesta i laget gör ett bra jobb ikväll. En som framhållas lite extra tycker jag är John Westin som gör ett riktigt bra jobb. Se nu till att peta bort Samuelsson så blir det nog bra fart på den kedjan med. :)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Bad_Brett: Aldrig att jag efter en vinst kommer ha din deppiga attityd. Vad är det för mening att följa ett lag om man aldrig jubla efter en seger? Komma backande med tanken om att vi inte har nåt att jubla över efter en seger är inte riktigt min grej.
Hade vi vunnit på tur, så hade jag förstått resonemanget, men inte när vi läxor upp hyndorna i 60 minuter.
Kommentera


Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud:

Ja, det är en lättnad att se att det finns lag som är sämre än MoDo, men det är alldeles för tidigt för att jag ska dra några växlar av det här. Timrå har sett dåliga ut tidigare säsonger också, för att sedan göra en spurt på slutet och peta ner oss från slutspel i de sista omgångarna.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Bad_Brett: Jäääjä.. Vi piskade hyndor, och nu njuter vi. Över 60 minuter så har TIK inte en chans, frånsett deras 2a mål så skapar de inget alls. Har sett deras match mot Luleå, och det var knappt bättre där. Frånsett att de hade TIK turen all the way.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud:

Lite ödmjukhet, tack.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud: Jaja, men MODO då? Förutom fjolårssäsongens spel så tror jag den främsta orsaken till de hittills usla publiksiffrorna är alla främlingar i laget. Hur många spelare i truppen från länet har vi nu? Fyra-fem?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Fy helvete vilket fuskbygge TIK är, fjolåret lärde dem verkligen inget av. Istället för att värva ihop ett kollektiv så satsar man allt på en femma. Vampola kostar tydligen lika mycket som deras andra femma. Istället för att värva en målvakt av ES kvalité så värvar men 2st andra målisar.
Jösses.
Det gäller till att njuta av länsderbyna. Nästa år får vi försöka skaka fram några Skelleftefans vi kan hetsa lite mot.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Berka: På MODOs hemsida står det iaf Danielsson och Schremp. Danielsson 1+3, godkänt... ;-)
Kommentera

1410022 · »