1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481017 inlägg · 4078 ämnen

Tingsryd - Modo 2020-01-17

« · 2024730 · » Till forumet


Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Trilske: Tänkte kräva ett mål, men det behövdes ju inte. ;)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Monno: fasikenstrulade till det ändå nu får de snart spela 4 mot 6 skit
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Trilske: vilken bedrövlig match, ta slut nån gång
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Trilske:

Blir tufft detta
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Extra trist när Norris såg ut att vara påväg tillbaka till gammal god form.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Bad_Brett: Han gjorde en Löven och ville skada.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Monno: Otroligt respektlöst. Han såg 3 sekunder innan att Norlinder var i en utsatt position. Jävla idiot.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
wolper: hoppas Modo är vaken nu i pp, släppte två frilägen mot AIK sist
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Monno: Nä Tingsryd hade tydligen en egen jätte i Olhaver på 200cm.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
wolper:

Vilket jävla smuts...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
wolper: fyfan va fultav idioten olhaver
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
wolper: Jahapp. Hjärnskakning på Norlinder nu?
Vore rätt dålig...
Klockren i huvudet tyvärr. Mest en produkt av lite låg Norlinder och förbannat lång Tingsrydspelare. Frölundalånet antar jag det var?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
wolper: Huvudtackling. När man talar om trollen.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
wolper:

Inge mer skador tack
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Ben Perrault: lite nervigt med ett mål dock och deras omställningar men håller med
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Ben Perrault: Wallinder gör det riktigt bra också.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Heyerdal: känns som vi kontrollerar matchen rätt hyfsat ändå
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Ben Perrault: lite för mycket slarv i egen zon för att kännas lugnt
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
JoseGonzales: Överlallt annars hade det varit mål. Det var ett stort hån mot all hockey.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Gavelo: Kollar man i NHL så är även det en bedömningssak och är kritiskt. Tycker att enklaste är att all kontakt med målvakten innebär att det döms bort. Tycker att hans röv är i Cannata as Axel/bröst.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Rytter: Antingen så har man totalförbud för utespelare att vistas i målområdet 100% eller så måste man titta på och bedöma om målvakten blir störd!
Det förstnämnda kommer inte göra sporten attraktivare men enkel att döma, det andra alternativet är det som gör sporten mest förtjänst men då blir det ju de där med att domare skall ”bedöma” hur hindrad målvakten blir vilket bara kommer leda till diskussioner.

Kanske skulle man göra en målgård till, 2dm innanför den befintliga, alla spelare innanför den inre linjen blåses av direkt
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Rytter: Man kan ju bara putta in spelaren lite lätt i egen målvakt så är saken biff 9 ggr av 10. Kanske t.o.m 10 av 10 med denna nivå.

Ursäkta Numo! Mitt sista inlägg i ärendet.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Rytter: Han har ju skridskorna så att han blockerar Cannatas klubba. Stör hans bas. Tycker det är helt riktigt enligt gällande regler att det döms bort.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
jonsson: håller med, detta känns skört så det räcker
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
OBS! Under en timme till håller vi oss till trådämnet. Matchen och den här omgången i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
J F K: Det kallas värdelösa regler. Kollar man regelboken ska det dömas bort. Däremot tycker jag reglerna är åt helvette och borde vara mål. Men att du inte kan regelboken alls är inget nytt :)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
J F K:

Alltså tyvärr har dom ju stöd för att döma bort målet. Han är inne med vänster skridsko, dock i en yta som inte cannata har eller kommer använda, så det spelar ingen roll för utfallet. Sedan måste man kolla hur spelaren kommer dit, en tvåa på löven för interference om man tar bort det.

Man måste ändra reglerna, det där är ett ok mål. En helt annan sak om man med klubban låser målvakten från att rädda eller kör in med full kraft så han inte kan rädda.

Detta är bara tråkigt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Nån som förstod hur JJ kunde åka ut? Jag finner det smått osannolikt att han hinner haka upp spelaren och sno åt sig pucken i samma rörelse, men men. LP fixade en billig åt oss:)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
JoseGonzales: Jag är ledsen att jag berättar sanningen. Ingen hockeykunnig kan förklara varför Timrås kvittering dömdes bort, förutom möjligen rent fusk.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Ben Perrault:

Hoppas vi kan göra ett mål tidigt i 3:e, lite skört med 1 måls ledning.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
J F K: Det blir ju en sjuk studs på Larsens klubba, mao snudd på omöjlig att rädda. Men det är inget man tar med i beräkningen, inte heller att han blir inknuffad.

Det är trist att konstatera. I världens bästa liga hade man haft med det i kalkylen.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
jonsson:

Kanske inte i dagens modo i toppkedjorna, men om vi är i ha nästa ser jag en plats för honom. Har de rätta verktygen, men har väl varit lite för ojämn tidigare. Ser ut att ha jobbat på det. Produktionen i taif imponerar.

Fattar inte att löven köpte in en svindyr Liss för en tredjekedja, där hade ju en spelare som osl varit perfekt. Dessutom hjärta för klubben som kan vara viktigt i ett kval och en väldigt mycket billigare lösning.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
mrpm: Har faktiskt sett näst intill inget med Edmonton tyvärr. En halv match kanske. Det läget berör mig lite för lite.

Men, ja Mcjesus är ju från en annan planet. Han kan göra allt som alla andra superstjärnor men i dubbla hastigheten...
MEN, rent underhållningsmässigt tycker jag spelare som kombinerar fysiskt spel med teknisk briljans som typ Foppa eller Malkin är mer underhållande. Eller Oves totala tjurkraft.
Crosby som är en fantastisk spelare är rätt tråkig att kolla på. Han gör bara typ allt rätt. Utan att sticka ut. (Överdriver lite men du fattar.)

Connor Mcdavid är ju dock vara väldigt fashinerande att se.

Edit: Detta hör verkligen inte till matchtråden. Aja.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Trilske: Han blev inknuffad och Canata hade hade aldrig tagit den .

Jag trodde att Löven betalade mest till spelare, men det är uppenbart att de betalat mycket mer till domarna.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
J F K:

Verkar gå hett till i Umeå
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
J F K: Det sjukt hån. Det var aldrig ens nära att kunna dömas bort, men Löven har fördelar jag aldrig någonsin sett förut.

Förmodligen det sämsta beslutet jag det de senaste trettio åren. solklart mål döms bort för Timrå.m
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Rytter: Ja, Cannata hade inte räddat den, oavsett.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
J F K:

Alltså han är lite inne med vänster skridsko. Vi har fått många sådana bortdömda.

Men hur regeln än är så vill jag se mål i dessa lägen. Man får ge sig nu, det är inte kul längre.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
J F K: Ändå 50/50 om det kommer godkännas eller ej. Det är ju olika från match till match.

skrell
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
J F K: fast inte
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
wolper: rätt kul att se, Björka gav sig inte i snacket med domarn, tjatade järnet på honom:)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
jonsson: 3-3 för Timrå. löven gnäller dom satan, för Löven gnäller alltid. solklart mål anser jag
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Gavelo:

Var väl för att vila 1:a linan som var inne före utv.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
wolper: gillar att björka blivit mycket mer tålmodig med humöret.trots massa fulsaker mot han. Ger inte igen i dumma lägen. Wallinder gör det bra.

Ja jag undra det med. Måste varit för att vila första pp form/taktik. Men kändea lite konstigt
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
wolper: Varför tog Modo timeout?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
wolper: känns som modo försöker spela lite taktiskt/smart och inte bjuda på för mycket. Känns som de håller ned farten lite. 😊
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
jonsson: Om vi blir kvar i AS skulle jag definitivt kunna se honom som en del i laget.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Rytter:

Men Anton, dom där måste du sätta.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Heyerdal:

Skulle Oskar Ståhl Lyrenäs passa i dagens Modo?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
jonsson: mycket Taif efter Modos mål
Kommentera

« · 2024730 · »