1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

Tingsryd - Modo 2020-12-18

« · 2114917 · » Till forumet


Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Hank: Vad har jag missat nu?
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe: Enligt ÖA har glöden svalnat, men det ryker om någon annan
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Eller: För att sammanfatta kvällen. När vi äntligen vinner är engagemanget måttligt, men när vi förlorar flockas vargarna här o vill söndra. Bara en betraktelse så¨här 6 dagar innan Jul. Hemska tanke, vinner vi mot AIk på söndag är kanske forumet tomt....
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Bad_Brett: När Modo blev tillbakatryckta i egen zon tycker jag att båda forwards går för hårt på puckföraren så han kan passa sin backkompis på andra sidan och han får ganska öppen gata in mot mål och har gott om tid att sikta. Ena forwarden bör vara närmare passningsalternativet.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
hompa90: Troligen nån som grillas
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Bad_Brett: Någon som vet vem det är som rykas in?
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Bad_Brett: När jag idrottade skulle aldrig den som fått en straff lägga den. adrenalin-påslag mm. Men tiderna ändras. Hade valt Dackell, då hade nog Tingsryds målvakt funderat en o 2 gånger. Fast vore kul om Lindgren får sätta en pyts, men det kommer på söndag, blir nog 2 t.o.m
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Eller: Absolut. Hade inte klagat över det valet. Inte över Jeremias heller för den delen. Det jag ogillade med detta var att det kändes som ett "Du har varit så duktig så du får en chans till"-statement, vilket hade varit beundransvärt om vi legat topp-3, men inte när vi riskerar nedflyttning.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Eller: med förtroende brukar självkänslan öka.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Bad_Brett: Det hade varit en chans att få igång honom.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Eller: Det är självklart det naturliga valet, men jag tycker inte att han är "där" riktigt ännu när det gäller kylan i avsluten, trots mycket poäng. Men det kommer, det vet jag!
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
KB65: Med målvaktsklubba, tala om att knäcka någon, haha
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe: Han är kylig. Hade satt den mellan benen.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Eller: Peters hade varit coolt annars
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Bad_Brett: Jag skulle nog ha valt Karlqvist som straffskytt.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Smurfen: Själv är jag glad över en vinst borta. Vi är inte i positionen nu, att vinna snyggt, enligt mej. Vi får vara glada över poängen vi vinner, välförtjänt över 60 minuter.

det vackra kommer till våren
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
J F K:
Får känslan av vi kan placera honom i vilken kedja som helst och målen kommer ändå. Lite överdrivet såklart men gillar han förmåga att skapa mål. Spännande om vi värvar på måndag.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Heyerdal: Det är luuuugnt, vi är MoDo! Vid två matcher per dag utgår ob-tillägg, 12 poäng för två segrar.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe: Grattis till segern nu vet vi hur det är att vinna igen. 🤓👍
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Steken84: MoDo har varit i ledningen inför sista perioden 6 gånger denna säsong. Vunnit 6 av dessa. Känn på den Du!
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Smurfen: stod nog fel först då tjejen läste upp kommande matcher sen visade de vad som kommer härnäst o då var det rätt, möjligt det stod 27:e, AIK är väl en hängmatch så de missade säkert det
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Heyerdal: 27/12 stod det väl på Modo - Västervik va
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Bad_Brett: Lindgren hade spelat fram, det vet du med
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Nucky: vi ska tydligen spela två matcher på söndag enl cmores huvudsändning, först Västervik sedan AIK...:-)
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Tarasov: Ja, lite kul. Hittar inga krav på Domarnas o tränarnas avgång ännu.

Inte ens några som tycker Harju var helt fel att ta in? T.o.m nr 2 verkar ha funnit nåder idag. En sån toppenkväll. 1 rak seger nu, vi matchar suveräna Timrås svit
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
wolper: Sjukt snabb Lindewall är, vid straffsituationen låg han vid början ca 2 meter bakom backen för att åka sig sopren🤟
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Gavelo: Lindgren har växt och växt efter en tveksam start. Skönt att han inte blev kallad på nhl campen, hade varit sjukt jobbigt att tappa honom också med tanke på att Viklund gått sönder och Dahlrot inte har levt upp till förväntningarna.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Heyerdal: Men 3 ass ikväll iaf
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Bad_Brett: Lindgren skjuter alltid i stolpe-ribba
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
3 poäng iaf.
I övrigt så går man ner sig väldigt mycket vissa perioder i matchen. Efter 4-1 så äger Tingsryd allt och så kan det inte få se ut helt enkelt
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
jonsson:
Yes vi vann😀
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
wolper: känns som vi blev rädd om poängen alldeles för tidigt och blev väldigt passivt. Iof förståeligt. Varken modo eller tingsryd kändes speciellt bra idag. Sjukt viktiga tre poäng idag speciellt när bottenkollegrna tar poäng.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Steken84: Styfs val av straffskytt skiftade momentumet. Ska man köra lågstadiecoaching hade han lika gärna kunnat låta Sylwander lägga för att ge honom chansen till hattrick.

Nej, jag hade valt Harju eller kanske Jesper Lindgren... någon som är "in the zone".
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Heyerdal:

Sjukt vilken press dom hade
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Heyerdal: Två dåliga hockeylag. Modos försvarsspel är riktigt uselt. Kommer inte hålla mot bättre lag. Skönt iaf med en trepoängare igen.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Heyerdal: För dåligt spel gör att man trots seger inte ens är glad !!
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Heyerdal: herregud vad klockan går långsamt...
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
wolper: o vi backar in i Peters, han ser ingenting de får åka o sikta utan nån attack
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
wolper:

Det är en underdrift. Tingsryd är 20 ggr bättre än modo. Vinner alla dueller och alla lösa puckar. Modo tänker på julskinkan
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
wolper: oj nu får tingsryd ha pucken för mycket
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
jonsson: vi saknar försvar, kunnat stått 4-4 redan nu
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Blir tuff avslutning. Modospelarna slarvar ju så in i norden alltså. Dutt, dutt och dutt
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Heyerdal:

Aagard skjut
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
modomille: Med tanke på att det är en vedertagen sanning att spelaren som haft friläget nästan aldrig gör mål, var det rätt korkat i mitt tycke, framförallt med tanke på att vi verkligen skulle må bra av en trygg seger.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
wolper: tre spelare på ena kanten sen rena gatan fram o mål, kommer bli tufft in i det sista här
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Herregud vilket försvarsspel alltså.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
modomille:

Ja han kanske inte har lika mycket skills och samma teknik och lika flashig som LP eller Strömgren, men han är mer färdig. Spelar mer seniorhockey än de andra två och tar ansvar defensivt och jobbar klart situationerna.

Jag gillar verkligen honom och att vi skrivit fast honom på 3år, han kan i nuvarande nivå spela i tredje och fjärde, och med rätt utveckling kan han på sikt bli en riktigt farlig powerforward.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
wolper: den bjöd dem på. Han får gå fritt samt får stå fritt framför målis. Taskit mot peters
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Skit
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
wolper: Jo snyggt coachat av Styf att låta Lindewall ta den, Lindewall måste man säga har imponerat sen han tog en plats. Något att bygga vidare på till nästa säsong!
Låst ämne

« · 2114917 · »