1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478962 inlägg · 4078 ämnen

Tingsryd - Modo 2020-12-18

« · 2114369 Till forumet


Tingsryd - Modo 2020-12-18
Matchdags igen då. Första mot Tingsryds. Hoppas de kan få ihop spelet idag och skrapa in någon poäng. Gooo Modo!
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
wolper: Du menar nog vi och inte de förstås....få ihop spelet och skrapa ihop poäng alltså...(-.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Axle San: haha stämmer bra det. Bra att ordpolisen rättar min slarviga skrift (tidigt morgoninlägg tom). Och med mina inlägg finns det nog mycket att rätta^^ Klart det skall vara vi😀 kan man tom hoppas på att vi tar tre poäng idag?😀
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
wolper: Det är vi om vi vinner, men de när de förlorar. De var dåliga sist.
Möjligen kan det dock vara syftningsfel i ditt inlägg...
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
wolper: Tittar man i tabellen så känns tre pinnar som ett måste.
kan bli ett stort glapp annars...
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Robin Ztorken L: Har ingen bra känsla inför matchen, tror på en dålig insats och att det är lite tillbaka på ruta ett med spelet.. hoppas innerligen att jag har fel.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Robin Ztorken L: De faktum att så många i laget underpresterar är ett kraftigt underbetyg till lagsammansättningen.

Jag gillar normalt långsiktighet men att ha så många bra spelare som gör något enstaka mål då och då duger inte, spelare som Aagard och Hedberg ska vara toppspelare normalt.
Jag anser att spelsystemet är fel i förhållande till lagets skicklighet, det har satsats så hårt på att spela en snabb hockey men vi klarar inte av samspelet mellan offensiv och defensiv vilket blev övertydligt för 2 dagar sedan, här tycker jag Styf måste skruva på sammansättningen av laget så vi får en bättre struktur i spelet, jag har sagt det förr och säger det igen, Hedberg, Sveningsson och Aagard är 3 väldigt rappa offensiva spelare som inte alls levererar som förväntat och är dessutom väldigt svaga defensivt för att man är så offensivt inriktad, deras mittzon är ett smörgåsbord för motståndarna.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Gavelo: Tycker den kedjan blir lite för plottrig i offensiv zon också. Det är tre spelare som är väldigt lika varann med fantastisk skridskoåkning, starkt närkampspel och lite smågrisiga, men saknar lite playmakingskills.
Tycker det är värt att prova byta plats på Hedberg och Karla(som KB65 påpekade) så kommer vi garanterat ha iaf en lina som producerar.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Gavelo:

Tycker ändå att laget är intressant sammansatt med bra åldersmix och snabba spelare, det som saknas är 1-2 riktigt bra centrar. Intentionen fanns dock där att ha detta i truppen men när Gagnon la av och Heppo drog är det två gigantiska hål i truppen. Detta måste vara prio för Glader annars är han galen. Pengar bör finnas då Gagnon och Olhaver har dragit samt Ville lämnat utan kostnad.

Tror vi skulle få ut betydligt mycket mer av truppen med två centrar av hög kvalitet. Kolla vad t.ex Ljungren i mora lyckas göra med sina yttrar. Det är precis denna typ av center vi skulle behöva för att få ut mer offensiv av sådana som Hedberg, Svenningsson, Ohlsson, Aagaard dessa ska ha pucken i rätt lägen och i fart, de klarar inte att skapa på egen hand när det blir statiskt och mot samlat försvar, de är bäst på att utnyttja snabba omställningar och slarv hos motståndarna. Men med en offensiv center kan vi få nytta av dem i matcher där vi driver spelet och motståndarna backar hem.

Så jag skulle vara öppen för att ta in två centrar och skita i en ytter som ersätter Kaut, skulle vilja prova Aagaard på en kant då.

Karla-Ny-Svenningsson
Hedberg-Ny-Aagaard

Med rätt centrar tycker jag detta skulle vara två bra kedjor på denna nivå.

Sedan i tredje/fjärde kan vi köra
Ohlsson-Åhström-Harju
Sylwander-Jellvert-Häggström

Lindewall och Strömgren går extra och fyller upp vid frånvaro eller tar byten för att avlasta och röra om.

Försvaret, där behöver vi främst få tillbaka de skadade spelarna. Med alla tillgängliga ska detta räcka gott och väl för att skapa en trygghet i försvarsspelet.

Så det Glader behöver göra är att köpa in två centrar till laget, dessa får inte bli en flopp. Fixar vi det ska vi kunna göra en stark andra halva av serien och säkra en plats i slutspelet.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Rytter: Håller med på alla punkter i det du skriver och jag har själv varit inne på att det saknas centrar med bättre playmakerskills som är bättre i det defensiva (svartvadet/Sundström typer).
Det behövs 2 centrar helt klart, kommer Heppo tillbaka så kan han spela ytter alternativt att han tar en centerroll och en av dom nya spelarna tar kanten.
Sen håller jag med att backarna vi har skall räcka gott och väl men så länge vi inte har ett fungerande defensivt ansvar bland forwards så kommer backarna få det tufft oavsett material.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Gavelo: Kamp mellan Harju bröderna ikväll
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Gavelo: Det jag tänker med uppspelen är att om man har så snabba yttrar, så borde man kunna "chansa" med sarg ut eller att flippa ut pucken MYCKET oftare. Vi har ju flera extremt snabba spelare som kan ligga på rulle. Det innebär också som jag varit inne på att motståndarna inte kommer att våga stå kvar på blå eller pincha, då man i sådana fall riskerar att Ohlsson, Hedberg eller någon annan slår dem i en åkningsduell.

Med dagens spel vänder vi mycket hellre hem och tar kontrollerade uppspel, vilket nästan alltid blir mot ett samlat försvar. Det är fullständigt idiotiskt i mina ögon, för då riskerar vi att tappa pucken i fel lägen och vi kan inte utnyttja lagets absolut största vapen. Skridskoåkningen.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
J F K:

Känns också som en anledning till detta är självförtroende och att alla i laget vet att spelet hackar.

Man vet mycket väl att man slarvat i uppspelen och bjudit på många mål och vill vara noggranna i denna fas. Har man inte ett riktigt bra läge så vänder man hem igen och igen tills man spelat fast sig eller sin lagkamrat och så tappar man pucken eller måste spela sig igenom ett samlat försvar. Intentionen är att inte slarva men då blir man också feg och vågar inte dessa snabba uppspel på forwards i fart.

Här måste man fortsätta få spelarna att våga ta dessa snabba uppspel och det är bättre att man gör det än vänder hem, vi får räkna med att det hackar ett tag och kommer leda till baklängesmål innan självförtroendet kommer tillbaka. Men långsiktigt tror jag detta är det bästa och sättet att få ut max av materialet och våra snabba forwards.

Har man täckning bakom sig måste man våga slå en lång passning och räkna med att lagkamraterna täcker upp och jobbar hem om den går fel eller bryts. Inte vända hem och spela back-back tills motståndarna samlat sig. Just nu gör vi just detta sedan måste sista gubbe försöka nått svårt utan täckning som leder till helt livsfarliga kontringar och mål i arslet.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Rytter: Modochannel med Widebro och Glader på Måndag.
Trillar det in ett par centrar nu månntro?
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Nucky: Öppnat på storplånkan.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
KB65: Knappen går inte att knäppa längre, måste tömma den på lite cash
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
KB65:
Styf kör till sommaren
Strömgren får 3 år....
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Gavelo: Ja, håller med till punkt o pricka.
Jag var nöjd när många namn dök upp som nyförvärv till oss inför denna säsong men i princip alla har hel, eller halvfloppat.
Någonting har hänt och samtliga underpresterar, förutom Peters då.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Robin Ztorken L: Under Villes hockey hade hade t.o.m Foppa nästan sett mänsklig ut, det är den soppan vi fortfarande kämpar med. Dessutom spelare som lämnar, lån som drar osv..
Vi ska inte glömma att vi sett hyfsat starka ut sedan Styf tog över, med KIK-matchen som undantag.
Allt är inte åt helvete! :D
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Nucky: Ville spelade efter den hockey Glader och Omark tagit fram. Det är mindre justeringar som gjorts sedan Styf tog över. Det har varit extremt tydligt kommunicerats att Modo ska äga spelsystemet.
Jag tror att den största skillnaden är att Styf och Omark haft större tålamod och varit mer pedagogiska, samt givetvis att med tiden lär sig spelarna allt bättre.

Ville var verkligen fel, men han införde inget spelsystem.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
J F K: Nä, men jag syftar på kaoset som var under de första omgångarna.
Såg ut som att under Villes tid åkte spelarna runt och inte riktigt visste vad man skulle göra. Det Styf tillfört utifrån sett är tydlighet.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
J F K: Ville ville väl, Ville ville inte nått ont, men vad Ville ville förstod ingen.

Jag hittar ut själv.. 🙃
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Sputnik: Hahaha 😂
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Nucky: Det kanske är Franks efterträdare dom skall presentera
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Smurfen:

Fast varför ska Glader vara med då? Han har hand om det sportsliga och inte rekryteringar i organisationen.

Är Glader med rör det troligen våra trupper eller en uppdatering kring det sportsliga.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Rytter: Ja det kanske du har rätt i
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Rytter: Efter korrigering från Tarasov justerar jag mitt inlägg.

Kul att MODO och löven har en bra relation på sidan av isen!

– Jag skrev ett sms till Anders och frågade vad som hände och sa att han kunde höra av sig om han ville prata. Vi har mycket dialog bakom kulisserna i vardagen, hjälps åt och diskuterar, säger Johan Widebro.

– Det gick dåligt för oss i början och då hörde han av sig och frågade hur det var och hur det gick med allting. De hade det tufft för två säsonger sedan och han hade erfarenhet från det. Vi har en öppen och bra relation.

– I och med att man har en en god relation är det inget större problem om man retas lite med varandra också, med glimten i ögat, säger Johan Widebro.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Nucky:
Min tolkning var att Ville fokuserade mkt på värdeord och lite som Erik Hammaren.... shajning. Med den typen av tränare blir lätt väldigt rörigt.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
JoseGonzales:
Jäss väldigt sympatiskt gjort.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Tarasov: ..och polisen i Kristianstad😁
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Smurfen: Hoppas på Fredrik Warg som efterträdare till Frank
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
hanzon: Noterar att världens bästa back fyller år idag!

Grattis Heddy!
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Nucky:
Den referensen går nog många förbi😂
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Tarasov: Känner att det behövs en vinst ikväll för att hålla mitt hockeyintresse vid liv. Det långa uppehållet, det faktum att vi har spelat sex matcher färre än vissa andra lag och att våra två största artister (no offense Karlkvist) har lämnat och att det inte längre finns något hopp om att Steen och Toby ansluter, gör att en publiklös match mot Tingsryd känns ...mindre intressant.

Min prognos? Olhaver gör hattrick och sätter in en huvudtackling på Karlkvist.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Bad_Brett:
Ja tror att det kommer leva vidare😉. Håller med i övrigt.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Rytter: Inte helt bekräftade källor, men presskonferensen handlar tydligen om att barerna i arenan stänger 20, så gäller att köpa på sej
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
4th Line
23. Sylwander, Daniel
17. Häggström, Magnus
33. Tjernström, Max

3rd Line
36. Ohlsson, Sebastian
7. Åhström, Tobias
32. Lindewall, Jeremias
27. Mikkelson, Brendan
2. Öhman, Anton

2nd Line
20. Hedberg, Edwin
29. Aagaard, Mikkel
15. Sveningsson, Filip
37. Styf, Hugo
5. Corrado, Frank

1st Line
13. Harju, Johan
40. Jellvert, Kalle
89. Karlkvist, Patrik
22. Wallinder, William
12. Lindgren, Jesper

Goalies
30. Peters, Anthony
1. Dackell, Oliver

Extra Players
14. Strömgren, William (LW)
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Bad_Brett: Inga glada laxar härinne, mest surströmming.

För er som har tillgång till Cmore visas kvällens match på Cmore3. I stället för domedagsprofeterna härinne får ni en usel kommentator och tillgång till EN kamera
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Costanza: Nu har du Peters först, innebär det att Dackell står då? jag vlll inte välja målis idag, känns som det kvittar
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe: Allvarligt.. tror du verkligen det blir vinst för Modo ikväll?
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Eller: Jag slutar inte hålla på MoDo om vi förlorar, men JA, jag tror vi vinner.
Vi är ofta sämst när det gäller, men oftast väldigt bra när vi är uträknade.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe: Dessutom är väl Tingsryds islada av typen där kameramannen sitter på sargkanten och filmar 10 ryggtavlor
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Costanza: Vi ser här att Styf inte gör minsta förändring från matchen senast, hård tro på sina formationer minsann!
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe: slutar hålla på Modo gör inte jag heller, det heter ju (tills döden skiljer oss åt).
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Nucky: Kameravinkeln är nästan under isen, haha.

Men man måste ändå älska isladorna
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Eller: Helt plötslig blev det den vackraste poesiafton
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Gavelo: Tredje och fjärde formation är samma som det var i slutet av KIK-matchen. Dvs. annorlunda från startuppställning då.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe: hoppas att Karlqvist har en poesiafton också, typ när Foppa eller Sedinarna hade sina poesiaftnar.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
KB65: Tjärnström var 13:e forward från start förra men som sagt i stort sett samma, Olhaver som inte platsade hos oss spelar i förstalinan
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Sjukt nervös inför matchen ikväll.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
jonsson: jag har spelat på MoDo, bäst att dom vinner ikväll
Låst ämne

« · 2114369