1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484494 inlägg · 4079 ämnen

Tingsryd - Modo 2020-12-29

« · 2117851 · » Till forumet


Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Eller:

Får väl spela handicap -3.5
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
wolper: skall det inte vara en tvåa till när han kritiserar beslutet med domaren som hedberg fick i tidigare match? Zzz sömnpiller
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Steken84: Du lär ju inte gå med mycket vinst.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: jag skulle säga:JA... SÅ IN I HELVETE
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Svar ja!
Nu hänger dessutom sexan i luften, Huva
Kommentera


Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Confusius: Åhström skall på sin höjd spela sporadiskt i en tredje/fjärdeline.
Avlastning då och då, inte mer!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: Rockwood mer Hägga och Aagaard.

Är man dumma i huvudet?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Heyerdal: Olhaver måste i alla fall vara nöjd med klubbytet, han garvar nog varje dag och undrar hur han inte fick spela en match i Modo.
Lämnade ett bottengäng och fick lite bättre förtroende i ett betydligt bättre lag.
Kul för honom.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
mikenomad:
Ja stämningen är ju lite så nu😂
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Confusius: Noll coachning. Bara rullar på
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Clay.2: Vi har väldigt många snabba forwards, men var fan ser du ett tempo i vårt spel?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Helt sanslöst att sätta Karla med Åhström och Svenningsson!
Tillbaka med Harju tillsammans med Karla NU!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Jag ser samma sak som du , det spelas likadant varenda match ,,lite rusa på , ja juniorhockey på vuxen nivå.
Ni har ett tempo som nog är bäst i HA .
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: vi lär få möta Kik el ett vilt kämpande Väsby, kan bli skoj det...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K:

Andra matchen i rad där det redan är avgjort efter två perioder. Så sjukt pinsamt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Ska sätta alla besparingar jag har på Timrå i båda mötena.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Och vad är det för djävla tombola i kedjorna? Aagaard fick inte spela med någon av de han spelat med tidigare. Harju togs bort från Karla. Hedberg i ny miljö igen.

Är det piltavla som gäller eller hur tänker man för att spela ihop lite kemi?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Ett problem i backlinjen är ju att Mikkelsson inte alls är vidare bra... Om han blir förvirrad av dåligt spelsystem eller vad vet jag ej men, hur kan en spelare med en erfarenheten inte låsa klubban på motståndaren vid, var det 4-2?
Överlag gör han mycket tvivelaktigt.
Att Styf och Wallinder gör dåligt ifrån sig ibland kan man förstå. Men att en back med dom meriterna ska ställa till det så ofta
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Dundee:Jag tycker att vi har ett bra material. Borde definitivt räcka för topp fyra.

Vi saknar däremot en coach som kan styra upp spelet.

Det är ju bara enkelt att titta på den här matchen. Olhaver är rätt bra I TAIF, men platsade inte alls hos oss. Problemet är inte spelarmaterialet. Det är den obefintliga förmågan hos coachstaben att få spelarna att veta hur de ska agera.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tyler Durden: Du sammanfattar läget väldigt bra med få ord, det är inte bra någonstans och tiden går.
Får känslan av att det bara blir sämre och sämre för varje match.
Vi ska också komma ihåg av vi i princip bara mött bottenkollegor, undrar hur det kommer se ut när vi möter TIK & co, dom på övre halvan

Då vågar man väl inte kolla ens
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Den eminente SebO hamnade i alla fall i ett riktigt getingbo...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
wolper: ne en trendvändare på detta nu där vi kör över tingsryd i tredje! Det som jag tycker är så sjukt är att vi varje år alltid har någon typ av period där vi blir överkörda. Hela i år nästan då^^ Tänk en stabil säsong utan bergochdalbana och totala kollapser😍
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo:

Trodde liksom att AIK matchen kunde vara nån form av väckarklocka? Styf såg rätt less ut i intervjun efteråt.
Vilka huvuden kommer rulla efter säsongen tro.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Forza modo ale ale ale. Blir svårt att hänga kvar i allsvenskan i år. Det är så bedrövligt så man slår av tv:n redan vid 2-2
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Bad_Brett: Hade vi haft det försvaret idag som vi hade under Krizans tid så hade Peters målvaktprocent varit mycket högre. Dagens försvar är uruselt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: ordet du letar som ramar in allt du skriver är: "ÖVERTRO". (ev hybris passar bättre)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Heyerdal: förmodligen?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Det jag hänger upp mig på är alla som är så förvånade att vi inte är något topplag i år. Det är ju bara titta på vad vi tappade och vad vi ersatt med för något. Jag sa kommer vi top8 så är det riktigt bra och det har vi fortfarande chans på. Men att tro detta lag ska ha något i toppen att göra får släppa den tanken omgående.

Sedan så måste man kunna ifrågasätta vår sportchef han har totalt misslyckats med för många nyförvärv samt fel rekrytering av tränare osv.

Men det jag blir mest frågande till är alla som säger vi har den dyraste truppen vem i helvete är det som kostar pengar i detta lag?

Timrå Löven Södertälje tex har ju bättre speöarmaterial en vad vi har. Då måste man ännu mer ifrågasätta hur våra sportchef sköter sitt jobb.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
jonsson: Ändå spelar vi av säsongen utan huvudcoach?!
Hade väl varit lika bra att spela med j20 så hade vi sparat pengar ist för att värva forwards när problemet är något helt annat är ju som att elda för kråkorna
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Modano: Ja, man vet inte hur man ska spela. Mam vill såklart inte släppa till mål, men man har ingen djävla aning om hur man tillsammans som lag ska göra för att undvika det. Därför blir man passiva. Inte för att man inte bryr sig, utan kanske för att man bryr sig och hatar det som sker
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
jonsson: Fyhelvete vad dåligt det är, klappkasst.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo:

Säger som Widebro
”Inte okej nånstans”
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
dempa:
Det vi bör oroa oss mest över är att vi väldigt sällan vinner skotten.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky: Håller med, men alldeles oavsett så får det inte se ut såhär, Modo kan ju inte spela hockey i egen zon!

Jag förstår inte varför Modo säger att man är en storklubb med bästa ekonomiska förutsättningarna samt att man siktar på SHl, sen spelar man säsongen med ett till början för tungt lag och ingen huvudcoach, finns det någon annan klubb i allsvenskan som skulle agerat så?!

Jag får inte ihop ekvationen !?!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Peters har varit ett riktigt såll nu på slutet, vafan har hänt med honom? Puckarna går rätt igenom honom och släpper returer på allt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Confusius: Och imorgon väntar Västervik, som är ett bättre lag än Tingsryd.
Det blir nog bra det också :-)

Vi är verkligen seriens strykgäng just nu och inget talar för att det kommer vända på ett tag framöver.
Som det ser ut nu kommer vi få kvala neråt och det har varit trenden på något vis sen vi trillade ur, undantaget förra säsongen.
Pilen har pekat däråt mer än åt andra hållet.
Blir intressant detta men just nu är det så illa att man knappt kan tro sina ögon
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: Man kämpar inte ens står och titta på bara som idioter. Någonting måste vara jävligt fel i ledningen laget skandal för helvete
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: vi har en riktigt rutten bortastatistik i år va? och då har vi väl spelat endast 33% av matcherna borta, så mer av desssa "mähä"-matcher lär det bli. tycker man skämmer bort spelarna genom att sätta dom på ett flyg till växjö när de inte är bättre än att släppa in 4-0 i en period mot F-king Tingsryd som Nucky sa. bussa ner liken nästa gång, kanske de iallafall får ihop lite lagmoral.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Heyerdal: Styf borde väl ändå ha gjort sitt på seniornivå nu va(pappa)? Defensiven blir bara sämre och sämre för varje säsong
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
wolper: Står som fågelholkar i egen zon. Gång på gång får Tingsryd långa anfall. Dom verkar inte veta hur dom ska spela. Börjar bli less på Styf nu.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: vi hade fruktansvärt mycket bättre material ifjol. Milsvid skillnad i min bok
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
wolper: haha ser inte bra ut detta. Taif ser sjukt mycket spelgladare ut. Modo ser ju omotiverade ut eller kanske snarare vilsna. Frågetecken typ
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky: Den stora skillnaden är väl att ifjol hade vi styrning och ett system. Backsidan är bra. Riktigt bra på allsvenskan nivå.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
dempa: ja bästa backarna o snabbaste laget...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: Wallinder och Styf skulle behöva vila ett antal matcher, men vi har tyvärr inget annat att slänga in
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
dempa: Har aldrig sett storheten med vår backsida. Jämföra med den vi hade ifjol är ett skämt
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: Jag undrar starkt när vi får en coach igen?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
wolper: snyggt av ohlsson där. Att köra på och fixa pp
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: 0-4 på 10 minuter i andra och Game over, fy fan! :(
Dags att agera kanske?
Kommentera

« · 2117851 · »