{9025}: Jag vet att spelarna inte försöker läser sociala medier på det sättet, yngre spelare brukar inte kunna klara av balansen lika bra men med åldern så lär man sig att man kan läsa artiklar men aldrig kommentarerna eftersom dom är betydelselösa och onödiga! Det är medial träning och kommer med yrket.
Sen är jag nästan 100% på att Harju hellre tar ett kontrakt för säsongen med Modo i 1-2:a kedjan än 4 veckor med Luleå i 4:e kedjan.
Iofs. Var jag överjävligt säker på att BH skulle stanna i Modo efter Leksands soppan, men där hade jag jävligt fel så jag kan ju vara ute och cykla nu också!?!
{8399}: Oj, minns inte vad som helst, men nu blev jag nyfiken med. Gävle var väl huvudort för detta VM? Enda positiva var att Linkan Bremberg inte fick ett guld, haha
{9025}: Väldigt bra skrivet i allt, hoppas Harju rotat sej, vem vill spela för den klubb som ratat dej. Då kanske han kastas ut igen i februari. Mera Harju åt MoDo.
Dessutom som den språkfascist jag är, du använde 'dem' helt korrekt!
Tycker det är tråkigt med alla domedagskommentarer. Alla ska sparkas etc. Modos Instagramkonto fylls med hat. Tror ni inte att spelarna läser det? Vad blir bättre av det? Ingen som är på isen vill förlora. Det är som allt är svart eller vitt. Ingen tar hänsyn till att spelare är skadade, har lämnat, kommit in nya etc etc. Vi har ju haft olika laguppställningar varje match. Vi får ju aldrig spela ihop oss. Å nu är Ville kanske inte så dum längre.... När rocky blivit varm i kläderna och slutat åka 8:or i egen zon med pucktapp, när heppo återvänt och vi får tillbaka viklund, vinner 5 raka är styf gud då?
Bara vi får lite stabilitet och kontinutet så kommer resultaten. Men känns orättvist mot laget att spy galla över dem när de känns som om det har varit käppar i hjulen från första matchen.
Och nu är luleå och rycker i Harju...
Det är en skitsäsong än så länge, men halva serien återstår och det kan hända väldigt mycket. Stötta istället.
{5647}: Mitt minne svek mej helt. Målvakter var Petter Rönnqvist o Johan Månsson, inget Brynäs där inte. Men Näslund tog på sej skulden, trots att knickedicken filmade
puffe: Vi hade ju inte Kaut eller karlkvist eller Harju i laget första 8-10 omgångarna.
Dessutom var stora delar av laget helt nytt så att dom skulle behöva någon månad att spela ihop sig som lag förstod alla. Med den faktan och förutsättningarna så har vi presterat sämre sen Ville lämnade.
Ville var en förmodad miss men kanske hade han fått ordning på sakerna på sikt?!, dock valde han att lämna! Styf fick en bra start (vilket brukar vara en kortsiktig naturlig effekt vid ett tränarbyte) men sakteliga har laget ramlat tillbaka i gamla synder och sista omgångarna har det varit sämre än någonsin denna säsong.
Jag är inte heller nöjd oavsett och jag hoppas man tar in en nu huvudtränare och börja bygga för nästa säsong, även om jag tyvärr inte tror Glader kommer agera på det sättet.
puffe: Och Markus öste in mål. Susse gjorde en hel del mål, men lovordades främst för att han var två år yngre. Märkligt nog hans poängmässigt bästa JVM, även om han spelade två till.
{5647}: Fast om Japan får vara med igen så vet man aldrig, haha. Men (ogillar att googla), minns ej vilken målvakt som 'förstörde' det guldet, var det nån brynäsare?
En annan sak jag glömt, varför var inte Peter med som 18åring? Vem kunde petat honom
Ville som tränare : 8 poäng 9 på matcher, varav 6 på hemmaplan.
Styf m.fl: 19 poäng på 13 matcher, varav 4 på hemmaplan(obesegrade där)
Jag är inte nöjd med hur spelet ser ut heller, och framför allt inte den tabell-situatuion vi befinner oss i. Men lite fakta bör man väl underbygga sina argument med?
Sputnik: Vi kanske är lite griniga ibland, men vi kan verkligen uppskatta att ni alla smarta och kluriga motståndarfans kommer hit och ger bra synpunkter. Vi ska kunna ta lite skit också, helst då vi MoDoiter kan dynga ner andra forum på samma sätt.
Nucky: Jo men jag håller med i det du skriver, Ville var en dålig värvning helt klart, men att låta Styf och Omark axla rollen har visat sig vara ännu sämre, tyvärr!
Sen är ju såklart ekonomin i samråd med en ansvarsfull VD utmynnat i ett något restriktivt förhållningssätt till spelarvärvningar, att man inte ersatt Gagnon tidigare kan ha att göra med att man väntat in marknaden för att hitta rätt rekrytering. Jag tycker däremot inte att man behövde ersätta Olhaver då jag ser en mycket större uppsida i Lindewall faktiskt, men det är ju en smaksak.
Nu handlar det nog om att få tillbaka våra bärande backar, sätta en enkel spelidé och hoppas att Heppo kommer tillbaka så kan vi med största sannolikhet klara topp8.
{9108}: tänkte faktiskt på det då jag såg Luleå-Lif häromdan, vi får se men ett topplag i Shl mot ett bottenlag i allsvenskan och säkerligen betydligt mer i lön plus hemmaplan, inte svårt gissa hur det slutar