1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474676 inlägg · 4078 ämnen

Tingsryd - Modo 2020-12-29

« · 2118213 · » Till forumet


Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Clay.2: Haha. Lugn nu. Vi har seriens långsammaste lag om man utgår från dagens match. Men ta det här i vår bok om du vill diskutera nått. Så slipper vi förpesta Modos sida med nånsens. 🙂👍
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
puffe: Trött på att vara positiv. Alla kan dra åt helvete... Nu ska jag lyssna på Stevie Nicks Edge of Seventeen och ta en grogg ;-)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky: Förstår att man försöner vara snåla, det finns inte mycket pengar att tjäna denna säsong, bara att spara. Topplagen är ljusår förbi och publik lär vi inte få se i år.

Men man hade ju velat se mer sc-aktivitet när det gäller att stå starka som möjligt inför nästa år. Med den arbetsmarknaden som råder för spelare måste det ju vara billigare att värva 2 års kontrakt än att måsta omförhandla och värva nytt när marknaden återgår till det normala i sommar.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Sputnik: Kul med hånten på vår sida ..
Tempo i åkning . Med eller utan puck ...där är MoDo bra .
Vad tycker du ?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Clay.2: Säger han som spammar folks inkorg, du fjantar bara runt..
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Han är dock inte första sc som hamnat i den situationen.
Ville var ett katastrofalt usel värvning, men den tog Widebro och styrelsen på sig i förra intervjun med Storwide.
Gagnon var en chansning som inte gick hem.
Likaså var det en chansning att inte ersätta vare sig honom eller Olhaver.
Var också en chansning med NHL-lånen eftersom de tog ordinarie platser. Harju ersatte visserligen, men inte närheten av Heppo och Kauts gemensamma styrka.
Att man ersatte Ville med Styf & c.o var också en chansning, som tyvärr inte verkar gå hem.
Jag tror man varit lite för kalla med att hämta hem förstärkningar och tränare i hopp om att något bättre kommer senare, samt för att man velat spara pengar.
Tror det är den springande punkten, ekonomin och kylan att ej ersätta i hopp om bättre senare.
Det får man betala för nu.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Costanza: George ska alltid vara negativ, tacka vet jag Icing-Ove , en positiv prick, vars tog han vägen?

I denna fimbulvinter kan man behöva lite positiva minnen

Modo krossar Världen
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Bad_Brett:

"Men när det gäller Peters så är det knappast som att en ny tränare kommer göra att han slutar släppa galna returer."

Nej visst, men med en ny tränare som kan få till ett försvarsspel hade vi haft goda chanser att vinna denna match. Såg inga galna returer av Peters som ledde till mål idag, däremot såg jag många mål som uppkom pga obefintligt försvarsspel och att man var väldigt mjuk framför eget mål.

Så är det något man ska börja rätta till är det försvarsspelet, först efter det kan vi avgöra ifall målvakten håller eller inte. Hade vi haft bartosak i mål hade det sett lika jävligt ut, går inte att vara bra som målvakt utan ett fungerande försvarsspel framför sig. Vi måste börja där, sedan ser vi hur våra målvakter ser ut. Att värva någon ny målis är ju som att köpa nytt segel till båten trots att det är hål i skrovet.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Clay.2: Haha sansa dig nu och läs om igen.😂
Jag skrev att jag inte är orolig att Timrågrabbarna kommer komma med slapp inställning mot Modo likt man gjorde mot Bofors ikväll där soppan i tanken var slut mentalt sedan matchen mot Löven.
Ett Västernorrlandsderby skapar känslor och taggar spelarna i både Timrå och Modo på förhand, med eller utan publik.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Clay.2:
Jag gillar Sputnik en trevlig kille👍
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Clay.2: Finns det seriöst seriösa timråiter?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gäsp: Sputnik sågar Timrås inställning ikväll , men med den inställningen så slår man MoDo tycker han , seriös kille den där Sputniken .
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Dyrköpt seger för löven- Vessel och Poulin skadad
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nooky: Tack för att vi fick låna honom i några matcher !
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gäsp: Vi får hoppas att Styf och co inser att det är det som behövs.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nooky: Jaja, noll juniorverksamhet i SHL. Plocka hem han bara. Har slutat bry mig...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nooky: Ja varför blir man ens förvånad...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nooky: Harjavalta
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
DrCox: Eller så gör vi som Karlskoga gjorde ikväll, aggressiv forechecking , fysiskt spel och ett kopiöst hemjobb!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Jadu, detta trodde jag inte men.. hockeynews.se/articles/17700/
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Heyerdal:
För den som gillar skottkartor
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tarasov: Bik ställer till det leder med 2-0 4 min kvar o drar på sig 2 utv den första tveksam
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Bra inlägg, även om jag tror båten behöver förstärkas både här och där.

Om Timrå är Titanic, osänkbara, så känns vi lite mer som Kon-Tiki, en båt det stormar om.

Men alla vet ju hur det slutade.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Spock:
Vi får nog vara hur taggade som helst och vi kan kanske snubbla med oss någon poäng på de 4 mötena men har väldigt svårt att se att vi kan rubba er, men det blir att parkera bussen och hoppas på det bästa.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Men nu är det ju en i stort sett helt ny trupp och en SbO med en rejäl tagg i sidan.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Rytter: Jag menar att han inte är tillräckligt aggressiv. Det alla mina favoritmålvakter har haft gemensamt (Roy, Ullmark, Krizan, Bartosak mfl) är att de har varit aggressiva i sitt spel. Att gå

Peters lirar 100% butterfly utan att ha storleken för det. Nog för att försvaret är klappkasst men ärligt, att släppa in 7 mål mot strykgäng är inte bra och få av målen såg otagbara ut även om jag håller med om att det inte var Peters "fel".

Hur tror du det kommer se ut när skytten Dahlén istället för Elvenäs? 8 möten kvar mot Timrå och Björklöven, lär inte göra susen för räddningsprocenten direkt. Det är lätt att glömma att vi fortfarande inte har ställts mot något värdigt motstånd denna säsong...

Saken är också att försvaret är kasst pga obefintlig taktik. Spelarmaterialet är bra. Men när det gäller Peters så är det knappast som att en ny tränare kommer göra att han slutar släppa galna returer.

Jag är, hör och häpna, inte missnöjd med honom, men de som anser att detta var ett superfynd som vi fann tack vare fantastisk scouting, lever i förnekelse. Sanningen är att vi troligtvis hade haft en bättre målvaktspost om vi slumpmässigt hade värvat från en av de allsvenska konkurrenterna.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Spock: förra säsongen var det mot Löven vi var taggade. Tyvärr inte Timrå.ä
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky: Jag vill inte på något sätt helgonförklara Glader men jag tycker tyvärr att han lite ofrivillig hamnat i en jävla prekär situation.
Förra säsongen så hade Modo redan en bra kärna i truppen och en coach som var ytterst delaktig i rekryteringarna, samma coach var även en del i några av årets rekryteringar innan han valde att lämna för Leksand, kvar blir då Glader som på egen hand skall hitta en tränare som kan ta tillvara på det redan befintliga materialet samt även rekrytera klart efter ett sällan skådat manfall.
När sen tränaren visade sig bli en miss och att första Centern väljer att sluta så blir det mer reagera än att agera för Glader.

Har man en kärna och ett redan inarbetat spelsystem så kanske man bara behöver rekrytera 1-2 toppspelare på hela försäsongen vilket nog kan innebära extra noggrann scouting medans Glader behövde hitta 10-12 spelare varav 5-6 toppspelare, målvakt och tränare.

Jag anser att Glader gjort ungefär vad man kunnat förvänta sig av en normal sportchef under rådande förutsättningar, tyvärr har det fallerat på den enskilt viktigaste pusselbiten som är tränaren, därför har vi idag ”En båt med bra potential och stark motor men ingen ratt”
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
DrCox: Är det någon match ni lär vara motiverade i så är det ju mot Timrå.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Bad_Brett:

Fast nu kom ju inte målen från returer utan flera som var liknande var ju hårda pass mot bortre och mitten som styrdes in, det var ju inte skott och returer som de petade in. Vad skulle han gjort annorlunda? Han måste ju spela på skutt där och räkna med att backarna tar bort klubbor och spelare på bortre sidan.

Jag tycker inte det är Peters fel att vi släpper in mycket mål för han har noll hjälp av försvaret. Bartosak hade sett medioker ut med detta framför sig.

Det är försvaret som är problemet inte målvakten.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Smurfen: Det lär nog bli till att plocka fram kulramen i matcherna emot Timrå är jag rädd.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Modoit i Umeå: Säg inte det 😂😂
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
NorrMod: Håller med, det kan omöjligt bli sämre !
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Smurfen: Vi plockar över Emil Georgsson som sportchef och Karlin som tränare till nästa år.
Med lite tur har Karlin ett out i sitt kontrakt, hittar inte Georgssons kontraktsituation men går kanske att lösa.
Dom verkar trivas ihop och har överpresterat enormt under åren i Västervik.
Årets uppdrag blir att hänga kvar
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
DrCox: Jag kan inte se att dom tar poäng i matcherna framöver , framförallt inte dom tre närmaste !
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky: Man får se till att ta den här säsongen i hamn utan att hamna i negativt kval sedan kan vi se över tränarsidan. Det gäller också att överleva även till nästa säsong jag är förvånad att alla klubbar i serien har överlevt utan publikintäkter så här länge.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tarasov: Väldigt bra val i sådana fall. Gillar hans jobb i BIK (om jag inte minns fel)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Rytter: Det är Peters mål också. Det finns såklart en förklaring till att han aldrig har nått någon högre nivå och alltid haft medioker statistik och det är det vi ser nu. En bra målvakt släpper inte returer rätt ut i banan, han styr ut dem i hörnet.

Jag vet att du tror att jag bara är ute efter att hacka på honom, så därför vill jag lyfta fram att jag tycker att han är helt fenomenal med klubban och väldigt rörlig.

+ Grymt bra med klubban
+ Rörlig i sidled
+ Helt okej lägstanivå

- Släpper horribla returer
- Mindre bra på höga skott
- Har jobbigt när det är mycket trafik framför mål
- Tenderar att släppa femte hålet

Vi hade knappast varit ett vinnande lag med Bartosak heller, men jag begriper verkligen inte hur alla kan vara så nöjda. Nere på 90,71% nu trots briljant inledning, det säger en del om hur trenden ser ut.

Peters är bättre än Hanses och Lundin, men inte en målvakt för ett lag som satsar mot SHL.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky: Nyckeln till att rädda lite av säsongen är att bättre försvarsspelet, Modo behöver inte dominera men man måste komma överens om vem som ska göra vad i defensiv zon, vem ska täcka deras point, vem ska styra ut puckföraren , vem ska gå ner och vara passningsbar när man erövrat puck, vem ska båga för att ha fart när en passning kan komma, vem ska markera vem och hur ska man rotera i boxen.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
KRM: han hann nog inte slipa skridskorna hade lätt att tappa balansen men lång flygresa o tidsomställning går inte att begära så mycket, fint mål dock!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky:
Denna skall man varit i kontakt enligt vissa tidningar precis när Ville rök.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Men fick man inte lite hybris inför andra, efter Rockwoods tre bra byten i första? Jag tycker man borde låtit Rockwood fått vara en krydda med mindre inhopp i matchen (han komväl trots allt till Sverige igår?), istället bröt man sönder en fugerande matchbild tycker jag.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
vette tusan vad man ska skriva eller tycka, man kanske trodde modo skulle lära sig nån gång att inte bjuda på mål, samt att tränarna o glader har suttit sig ner och kollat igenom varför modo släpper in så mkt baklänges mål, känns som något påhitt bara för att det ska låta som dom gör något.

för stundtals såg det lika jävligt ut för modo denna match som emot AIK.. verkar inte ha lärt sig något, mer skrämmande är att dom flesta i Modo har mer lön än mig. och jag bygger hus!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Vad finns att tillgå?
Hade gärna sett Stephan Lundh men nu tog HV tillbaka honom nyligen.
Dessutom ruggigt dålig timing när man nu går in i Januari, och matcher i princip varannan dag. Kommer inte finnas tid att träna på ett nytt/förändrat spelsystem.

Vi får sätta vårat hopp till att man på hemmaplan faktiskt varit klasser bättre. Tycker man vågat stå kvar längre där och hållit uppe spelet i mittzon.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
hk: Styf ändrade inför alla 3 perioder.
Bland annat gick Rocky ner till 4:e kedjan med Syllet och Häggström i 3:e och Harju bytte plats med Sveningsson i första osv.
Nu premierar jag att man testar när det inte funkar, men tex Rocky i 4:e känns väldigt underligt?!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
KRM: Kedjorna vaskades om innan matchen startade, blev det mer ändringar i andra? Höll inte koll ikväll..
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Rytter: Man har inget grundspel att falla tillbaka till.
Det är som Andreas Johansson då vi var en match från negativt kval .

Ibland riktigt bra, men stundtals helt obefintligt försvarsspel.

Jag håller för övrigt med till 100% i din analys.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Jag anser ändå att den är på tok för trubbig för att spela Hellkvist typ av hockey om det nu är det Styf försöker att göra. Men jag håller fullständigt med dig om att det måste in en skicklig coach!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Rytter: Finns det någon som förstår varför det vaskades om i kedjorna inför andra? Vi spelade ju bra i första, med fart och snabba vändningar/uppspel. I andra föll vi tillbaka i omständigt och virrigt/stillastående.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K:

Ändå märkligt hur vi kan falla ihop så totalt. Förstå perioden var ju bra, vi inledde starkt fick jobbiga utvisningar mot oss som vi dödade och vände sedan till ledning.

Så långt såg det ju riktigt bra ut och vi borde växt av den starten. Sedan i andra kommer vi inte alls ut som i första. Målen TAIF gör är ju rent värdelöst försvarsspel, dom kommer in i zon på kanten och söker spelare på bortre stolpen och i mitten som får styra puckarna. Där måste ju försvararna ta bort möjligheterna för deras forwards, lås klubban spela kropp och ta bort läget. Otroligt enkla mål att släppa och det är försvararnas mål inte Peters.

Det enda vi kan ta med är vår start, annars var det värdelöst. Enda ljusglimten var rockwood som visade upp snabba fötter och bra passningsspel. Blir intressant att följa honom när han kommer in i det.

I övrigt håller jag med att vi ska försöka ta in en tränare snarast som får börja bygga upp nått för nästa år och kan vara med och besluta kring värvningar och förlängningar inför nästa år. Styf/Omark får gärna vara kvar som assisterande.
Kommentera

« · 2118213 · »