1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Tingsryd - Modo 2020-12-29

« · 2117989 · » Till forumet


Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gäsp: Jag är 100% säker på att backsidan skulle varit bra om man satt spelsystemet.

Det går att kritisera truppen hur mycket som helst, men det känns löjligt och oerhört felriktat. Utan ett fungerande spel, kommer alla spelare prestera klasser under sin normala kapacitet.

För övrigt finns en anledning till att en tio år äldre coach ä Omarl och Styf fortfarande är i division ett.

Ska vi vända det här måste en skicklig coach in. Redan igår.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Det är väl vad man kallar djup i laguppställningen? Det var dessutom bara ett exempel på vad jag tycker är viktigt för en spelartrupp. Och ja, Sylwander behåller jag gärna om vi får möjlighet att bygga vidare på denna soppa.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky: Jag håller med dig fullständigt i att många av de etablerade inte lever upp till förväntningarna. Sen tycker jag vi har en fruktansvärt trubbig backsida. Det är Lindgren som bidrar offensivt och till en viss del wallinder/Öhman dock en väldigt liten del. Backsidan vi har idag är definitivt inte byggd för BH- hockey iallafall.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tarasov: Låt Hermansson ta över och skicka bägge två från Modo till Örnsköldsvik hockey. När Lelle var i Modo sist så fixade han 3 bra årsgrupper 98, 99 och 00 som alla tog SM guld. Han kan få ihop denna gröt av hockeyspelare till något bra💪💪🥅
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky:
Jag kan inte säga att jag är besviken på dem, men de hjälper oss inte utan det handlar mer om att ”överleva” på plan. Iaf utifrån min synvinkel.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Jo men även när det gäller tränar-rekryteringen gick man på namn. Och inte på saker som att tränaren skulle ha erfarenhet av spelet i Hockeyallsvenskan.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tarasov: Tycker dock Olhaver var usel hos oss. Långsam och trubbig, satsar då hellre på Liljewall som jag tycker har större uppsida.
Men jag tycker fortfarande inte juniorerna är problemet i dagens match. Det är de etablerade som inte svarar upp till förväntningarna
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Laken:
Att vi är dåliga behöver inte betyda betyda att han misslyckats med rollbesättningen, det kan ju finnas andra orsaker till att man misslyckas. Beskrivningen ovan är en rätt vanlig klyscha det låter ofta så när det går bra. Vad är orsaken då.... jag har avhandlat min teori lite mer i tråden. JFK har sin osv.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Laken: Nej, det bevisar inte alls det. Hockey är alldeles för komplext för att corn flakes- analyser ska anses bevisade.

Jag tycker att du har fel.

St Louis låg sist i hela NHL vid ungefär den här tiden och vann Stanley Cup. Var det felvärvade också, men vann ändå trots att allt var fel med truppen?

Eller kan det vara så komplext att samma trupp kan prestera mycket bättre bara man hittar ett sätt att spela som tar vara på kompetensen?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
digitalbath: Fredric Andersson är på trettonde plats i interna poängligan. Någonstans som Sylwander.
Dvs, gör vi Sylle lagkapten så är du nöjd?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tarasov: Er tabellplacering tyder på att jag har rätt... Jag såg/ser ingen röd tråd överhuvudtaget i lagbygget. Sedan gäller det dessutom att få ihop karaktärer som ställer krav på varandra inom laget...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Axle San: Jo, det är nog inte omöjligt, men man måste nog visa att man menar allvar först. Det får inte se ut som det gör spelmässigt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Lukas Wernblom, kan han gå att få tillbaka tro?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Laken: Jag tycker att du till en liten del har rätt. Det gigantiska problemet är dock bristen på spelsystem. Hur är tanken att vi ska erövra pucken i mittzon? Hur ska vi stoppa motståndarna på det naturliga sättet, dvs försvåra att de kommer med fart över blå linje. Vad är tanken i egen zon gällande var man ska sätta press och vart man ska hålla position?

Det absolut största haveriet är inte i spelarna. Det är den obefintliga taktiken.

Det är nästan så att alla fem borde åka hem och ställa sig framför Peters. I praktiken blir det ändå resultatet av den totala bristen av koordination som råder.

Jag tycker inte Omark och Styf behöver få sparken, men däremot att en huvudtränare med taktisk kompetens (som utesluter Perra) ska införskaffas senast igår.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tingsryd är ett betydligt bättre lag än förra säsongen, vilket mitt eget lag Timrå också fått erfara. Förra säsongen gick det köra 90% mot dem och ändå få med sig en vinst. Detta gäller inte denna säsong, gäller att spela på topp. Tycker inte Modo hade rätt inställning in i denna match.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Glader har misslyckats med tränare och spelare hur ska vi lyckas spela kvar i AS ??? då vi är sämre än någonsin ,,,
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Laken:
Tror du har helt fel där.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Woody: Har försökt hålla upp hakan, men det blir inga fler vinster om de ska hålla på så här. Rätt pinsamt resultat från ALLA i klubben måste jag säga. Naivt. MoDo framstår som idioter just nu.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Heyerdal: Då har dom inte spelat bra tidigare!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L:
1: Brukar tänka att bra lag skjuter fler skott
2: Bra lag har fler avslut nära mål.

Ingen exakt vetenskap men tycker ändå att det ger en någorlunda bild av matchen. Jag lagt länkar här så man bör kunna finna den.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tror vi fortfarande på shlplatsen Johan Widebro?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Ja exakt den spelartypen jag vill få in. Spelare som kan vara kvar och bygga vidare runt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: deras tränare sa att det var bästa spelet på hela säsongen i två perioder
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: jag håller med, ca topp fem borde gå med detta material. Just nu är det otroligt svårt att titta på matcherna. Styf har anammat Hellqvist passiva coachningsstil, men när man släpper 6 raka mål utan att vara nära själva blir det ruskigt irriterande att han inte ens tar en time out.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Min känsla är ett plockepinn-lag där Glader värvat på namn istället för på roll. Det gäller ju att bygga ett LAG utifrån vilka roller spelarna är tänkta för. Var tydlig med spelaren vilken roll han kommer få. Resultatet är ju totalen hur alla spelare utför sina roller. Tänk att man ska behöva förklara detta...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky: Aha, var det där dom satt
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Costanza: Det kan ju handla om dåligt självförtroende också. Några vinster så vänder det. Jag hade hellre sett er tillsammans med oss där uppe. Upp med hakan!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky:
Om vi tar in 2 så tycker 2 av dem från ordinarie uppställningen, det kommer göra mkt. Från Olhaver hade vi söker kunna klämma ut 15+ poäng det tror jag inte Lindewall kommer bidra med. Tycker detta lagbygge påminner rätt mkt om säsongen 17-18.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
digitalbath: Du menar samma Fredrik Andersson som med ren flyt klarade undvika negativt kval för ett par år sedan? Ja, vi kan värva mediokert, för det är enda sättet att säkerställa att man får behålla spelarna.

Eller kan man värva spelare med möjlighet att utvecklas, men då får man acceptera att de lämnar. Det är verkligheten för den här serien.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
jonsson: Modos offensiv är relativt bra, kommer tyvärr sällan in på mål men i övrigt fick vi långa anfall.
Problemet är att det saknas styrspel i mittzonen, Taif undrade nog vad som försiggicks när det aldrig var något motstånd i mittzonen och kontringarna haglade (som vanligt) tätt, det defensiva spelat i egen zon kan mest förklaras med ordet haveri där man åter igen sjunker djupt i knät på Peters medans majoriteten stirrade puck. När Modo äntligen ägde puck så var det så sönderläst och samtidigt så omständigt att Taif oräkneliga gånger knyckte pucken när Modo egentligen bara skulle vägga back back och sen spel ut trissan ur zonen, man skulle kunna tro att dom hade en intern tävling om vem som kan spela fast den andre flest gånger under 60 minuter?!

Styf hade kastat om inför matchen och första perioden ägde Modo och borde haft en större ledning, inför den andra så ändrade han igen och spelet störtdök, matchbilden blev omvänd och Modo blev utspelade i boxplay och 5 mot 5.
Inför 3e ändrade Styf om igen och verkade gå tillbaka till de ursprungliga kedjorna och spelet blev om något ännu lite sämre, faktum är att det sista 40 är nog bland det värsta jag sett från ett hockeylag i allsvenskan någonsin, och det sa jag efter AIK matchen också.

Taif var smartare, snabbare, bättre, och hade en ytterst enkel match trots att man inte egentligen spelade särskilt bra.
Ungefär det sammanfattar matchen och modos insats
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky:

Rockwood nätade, alltid något
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tarasov: Var hittar du denna skottkarta, kan du publicera den här annars??
Visa oss alla hur den ser ut, vore intressant att få se
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: vi satt kvar på flyget. Grabbarna kanske led av jetlag, stackarna
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Jag förstår inte Modos strategi alls. I flera år ignoreras vikten av en stabil stomme. En trygg stomme är det som behövs för att slussa in yngre spelare. I min värld bygger man ett lag runt rätt centertyper. Med rätt centertyp menar jag inte stjärnvärvningar eller utländska legoknektar, utan trygga rutinerade pjäser som har en hög lägstanivå och vana att sätta igång spelet (Fredrik Andersson är ett bra exempel). Att tvingas panikvärva för att fylla detta tomrum när haveriet är ett faktum är exakt det som gjort att Modo underpresterar år efter år.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Sputnik: Ett högt Tempo kan man ha med eller utan puck utan att lyckas .
Tror inte att många lag slår MoDo i sitt skridsko åkande tempo.
Tråkig kommentar på vår sida ifrån dig .
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
jonsson: I dag var dom det, utan tvekan.
Vi satt kvar i bussen, som man säger. ok första period sen rasade hels skiten bara ihop.
Tragisk upplevelse för oss som orkade se klart
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tarasov: Tar tillbaka all jävla peppning för det här laget. Vad fan är det för inställning de går in med till matcherna. Ta i för helvete!!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
jonsson:
Inte 7-2 illa men ett övertag för Tingsryd skulle jag säga.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tarasov: Ändå svårt att se att dom skulle vara orsaken. Anledningen till att ex.vis Styf/Wallinder spelar mycket just nu antar jag är pga skador på Viklund/Corrado.
Liljewall gör sitt jobb bra(bättre än Olhaver) och Strömgren får nog bara spela pga skador, kan inte tänka mig annat.

Tror väldigt många knutar skulle lösas med mer kreativitet(s2nya forwards/centrar) samt Corrado och Viklund tillbaka.
Tyvärr lär den sistnämnde bli borta hela Januari i princip.
Måste leta ersättare för honom.
Tycker backsidan är på tok för svag idag.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
jonsson:
Kolla skottkartan😂
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky:
Vi kan utgå ifrån att en bra allsvensk lön är 50’. Inte alltför många i vårt lag är dyrare än så Karla och Corrado gissar jag. I övrigt är det väl kring 40. Tjernström/Åhström lär knappt ha 20 om ens det, samma Wallinder/Styf
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Majbrasan:

Ni som såg mstchen, vad gick så j-vla illa?
Jag vägrar inse att TAIF är så mycket bättre.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Bad_Brett: Jag ser inget problem med detta lagbygge, det är inget topp3 lag men ett lag för topp5 , problemet är att Modo saknar en tränare med en spelidé som fungerar för materialet, spelar som ingen roll om. I skulle värva ett 100%igt lag så skulle vi ändå ligga i botten om det inte finns någon styrning.
Glader är direkt ansvarig för ledningen i laget och hittills har både Ville och Styf varit rejäla stolpe ut.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nja bara glöm denna match nu och gå vidare till imorgon!!!! för det blir vinst imorgon!!!!

Va int så negativa!!!!!!!! ni vinner imorgon!

det ni saknar just nu är en roll i båset som kan få erat lag att dra åt samma håll, samt erat försvarsspel är lite sämre än min systerdotters lag.. inget ont menat men det ser ut som en stor flock av hönsgård
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Vetefan..
Peters har inga speciella meriter att tala om och bör inte vara alltför dyr.
Hedberg har några svaga säsonger bakom sig, tveksam till att det fanns SHL-intresse exempelvis.

Övriga håller jag med dig om.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Svenningson är en som jag tycker lutar mot felvärvning, han var ju placerad i förstakedjan till en början och skulle göra mål, men har han träffat mål sen försäsongen?
Nu har han ju inte fått de bästa lekkamraterna kanske, men han har fått mycket tid.

Om han var tänkt som vår sniper i förstakedjan så har Glader misslyckats rätt stort där.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Då måste jag fråga , har dom lyckats (juniorerna) , dom har väll inte höjt nivån på laget eller är dom andra spelarna lika bra eller sämre än dom .
Att ta in juniorer betyder oftast en brist på andra spelares duglighet under säsong .
Ta vilket annat topp lag i HA dom har inga ..bärande .. juniorer i sina lag
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: Håller verkligen med till 100% , ett stort problem som jag tycker är att föreningen har sån stor övertro på junior verksamheten år efter år för att vi alltid är i topp varje år med J 20 och J 18
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Bad_Brett:
Skall man lägga in Lindewall/Tjernström/Strömgren är ingen av dem någon som gör sina medspelare direkt bättre på denna nivå. Inget ont om någon av dem men de är knappt komplemtspelare på denna nivå. Det är helt ok att komma in och lira en 6-7 minuter då och då men inte mer. Strömgren/Lindewall kommer få bra karriärer, men inte än. Då skall 9 man på fw sidan göra jobbet, Harju/Karlkvist/Hedberg kan leverera själva, Karlkvist höjer sina medspelare. Av de 6 återstående tycker jag Svenningsson/Ohlsson/Sylwander är bra allsvenska spelare när de får göra sina grejer och de kan bli fina tillgångar i ett välkomponerat. Aagaard kan jag se växa, Hägga/Jellvert är helt ok på denna nivå men det är väldigt tunt. Rockwood tror jag fö är ett fynd. Nu förtjänar jag en gilla pga Karlkvist och inte Karla 😉
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
jonsson: Med en förlust imorgon.
Kommentera

« · 2117989 · »