1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482647 inlägg · 4079 ämnen

Tingsryd - Modo 2020-12-29

« · 2117914 · » Till forumet


Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
wolper:

Vilken käftsmäll ikväll, hur går man vidare?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Problemet är att han uppenbarligen inte är duktig på att bygga lag. Många av spelarna som har kommit in är bra på pappret, men när summan är så tydligt sämre än ingredienserna så är det svårt att inte snegla mot sportchefen.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Juniorer måste matchas in i ett lugnare tempo och ihop med spelare med lite rutin.
Nu kör vi hela tiden med för många juniorer , dom får spela för mycket och det är för många samtidigt i laguppställningen.
Några få då och då i en rutinerad miljö, detta håller bevisligen inte.
Det är min åsikt och bestämda uppfattning, det är ju bara att se hur det ser ut därute på isen.
Talar sitt tydliga språk
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Sputnik: Sant, som jag sa så har Modo en dyr trupp.

Jag tycker att Glader levererat rätt bra, en väldans massa vassa spelare förra säsongen och även denna, egentligen har han inte värvat någon riktig flopp denna säsong förutom Olhaver som jag ändå tror kom från BH.
Dahlrot, Olsson, Tjernström värvades inte för en specifik ledande roll.
Det enda egentliga stora misslyckande som Glader stått för är huvudtränarfrågan, där har han misslyckats kopiöst och det är det som kostar Modo spelet och vinsterna.

Om Modo ska kunna rädda säsongen så måste man plocka in en huvudtränare som är riktigt duktig
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: o Taif hade två segrar av sju o utklassar Modo
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Dundee: ja som jag ser det borde, framförallt Tik låta olika spelare vila o släppa in 2-3 juniorer de har en sån position, vi har inte fullt lag utan dem så lagbygget ställer jag mig frågande till
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Även om Dahlroth inte levrerar och att jag aldrig varit ett fan av han så kan han nog kosta en del med..
Topp 3 lär ni nog vara i allafall i spelarbudget. Som sagt Glader har en del att bevisa nu när han står på egna ben utan att kunna bolla med Björn.H.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: lite rädd att modo står med en dyr trupp och presterar såhär. Skulle vara roligt och veta hur vi står budgetmässigt mot de andra klubbarna
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: I morgon Västervik, vårt bogeyteam och därefter dubbelmöten med TIK.
Känns som nio kassaskåpssäkra pinnar, vi kommer klättra i tabellen!!!
Frågan är bara åt vilket håll :-)

Allvarligt talat så kommer vi kamma ihop exakt noll poäng på dessa tre matcher för just nu är vi serien sämsta lag, utan tvekan.
Finns inte hopp någonstans som det ser ut på isen just nu.
Vad vi behöver är ny tränare/coach och en handfull ny spelare med kvaliteter!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky: Tror denna truppen är väldigt dyr.
Peters har en topplön
Hedberg har en topplön
Sveningsson är nog dyrast i truppen efter den enorma dragkampen i våras.
Brendan och Corrado tillhör toppskiktet
Olsson lämnade för en bra lön
Viklund har hög lön men något lägre än toppen.

Modo har en dyr trupp men inte dyrast.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky:
14-5 på två matcher man är på väg att tappa det. Det går sådär utan Kaut/Heppo
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Dundee: nej, jag håller inte med dig. Jag tycker fortfarande att soelare för spelare är vi ett mycket bättre lag.

Ärligt talat tycker jag snacket om juniorer är löjligt. Vi matchade klart fler ifjol och var ett topplag. Wallinder var bättre ifjol exempelvis.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Dundee: Håller med om att vi inte är något topplag på papperet heller. Detta måste vara den billigaste trupp vi ställt på isen sedan man trillade ner i HA.
Inget fel med att matcha Styf/Wallinder samt andra juniorer, men då ska man ha bredden att kunna ersätta dom när de dippar.
Nu är det som att man blir förvånad över att Wallinders första år inte liknar Norlinder.
Jadu Glader, undrar om inte du tagit dig vatten över huvudet..
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
wolper: ne bara hoppas kik och väsby fortsätter vara dåliga och sämre än oss för vi är inte bra. Ber till gudarna att vi slipper kval neråt
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Kliff: Stäng käften din jävla pajas!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Eller: inte Perra nå dummare på hocky finns inte .kämpa Modo de vänder
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Steken84: jaa gör det!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Lillebror Harju är nog gladare än storebrorsan efter denna match...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Heyerdal: En seger senaste fem och totalt blåsta av isen mot AIK o Tingsryd!
Fatta att det är kris på allvar nu och fin målskillnad 2-14, ska man skratta eller gråta?

En helt ny värld har öppnat sig för oss nu, fastspikade i botten!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
DrCox: Pinsamt, tycker synd om Peters.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Kunglouie:
Lugn grabbar, vi möter ju Västervik imorgon 😃👍👍
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Om vi klarar oss kvar i hockeyallsvenskan så vill jag se utrensning på tränarsidan Styf och co håller inte måttet. Sen är frågan om Glader är rätt man att bygga ett lag han har ju inte imponerat än så länge iaf Drömmen vore Alavaara som Sportchef och Karlin som huvudtränare och att Karlin får välja sina assisterande inte behöva ärva dom från tidigare regimer.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Steken84: Dom ska bort, bort, bort.
Kul dock att vi redan är inne på reservplanen, vad blir nästa drag?😩😆
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Steken84: Luckner är ledig!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Det handlar ej enbart om tränaren det handlar om att vi är för dåliga som lag vare sig du vill inse det eller inte. Och våran sportchef har misslyckats. Nu är det mycket kvar av säsongen och vi kan nog kliva upp några platser men den trupp vi har på isen idag är helt enkelt för dåliga vi är ej bättre. Sedan är det många som ifrågasätter vi spelar otroligt mycket juniorer och det är ju bara titta på Timrå / Löven hur många juniorer är ordinarie i deras lag?

Har man så många juniorer som vi har ordinarie så kanske man ej kan ha för höga mål heller. Antingen satsar man eller så bygger man på tid. Jag tycker det är kul vi vågar släppa fram dom yngre men då är mina förväntningar mycket lägre med för det kommer bli upp och ner en hel del.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Verkar ju ändå inte så att Styf fattat Hellkvist hockeyn. Om man ska förmedla nått vidare måste man ju förstå vad det man lär ut Eller så är han bara dålig på att förklara vidare, och spelarna fattar inte? Hellkvist var ju extremt tydlig och en bra pedagog.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Smurfen: för närvarande är vi utan konkurrens seriens sämsta lag
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
SPARKA TRÄNARNA OMGÅENDE!!!!!!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
wolper: haha tom kommentatorn förstår att hedberg sagt något... men snyggt att han får klubban avslagen och åker ut själv. Känns ju meningslöst och värva något och slöa pengar. Denna säsong är ju död. Tänk om man kunde se dem känslorna under matchen istället
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: Rockwool är han bra?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Axle San: Men snart gör vi det !!!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Heyerdal: Paulsson är en väldigt bra spelare med mycket rutin, så han fixar liret på denna nivå galant, utan särskilld träning o tempo
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Ryck upp er, ni ligger inte ens sist.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Var finns ”Perra” Johnson nu för tiden?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gusse: Gör vi så är vi tillbaka till varför vi från 2008 varit på dekis. Det är den direkta anledningen till att vi åkte ur.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: Taif lånar in en spelare för en match o Paulsson har 4 ass
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
AVGÅ!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L:
Styf&Omark Out!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tarasov: Ja, jag tycker ju att det var tokigt, för vi spelar med för många och för dåliga junisar i laget med allt för stora roller och istid.
Håller inte på denna nivå, som jag säger detta är ingen lekskola utan en serie för vuxna män.
Bedrövligt dålig av vår ledning att inte inse det
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
wolper: haha så sjukt lätt vi får utvisningar emot oss. Men tänk om syllet och häggas känparvilja satt i alla spelarna. Ja fubkar nog inte att ha en bestämd spelide. Det är fan inte lätt att heja på modo. Modo ser inte ens ut att ha kul... är det vi eller tingsryd som jagar i tredje? Alltså man får noll känsla för modo. Skulle känna nada med stängd säsong efter allt
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
wolper: Nästa gång låter vi laget och föreningen anpassa sig till tränaren inte tvärtom. Och vi måste se till att laget har spelare som kan anpassa sig till tränarens hockey. Styf måste lägga ner Hellkvist hockeyn om det fortfarande är det som han försöker ha. Själv har jag ingen aning vad han förmedlar till spelarna. Man kan konstatera att motståndarna har läst sönder Modo och dom vet precis hur man ska spela för att vinna över Modo.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
DrCox: Trodde aldrig på Styf, men tycker att han förtjänade en chans. Inledningsvis såg det bra ut.

Nu är det sämre än under Ville.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Åh vad less jag är på att se detta MoDo.. så fruktansvärt, förbannat, less.. finns inget som får en att tappa humöret som att titta på det här eländet. Less på spelet, less på den icke-befintliga coachingen, less på Gladers noggranna och långa rekryteringsprocess för huvudcoach inför säsongen, less på att ha Öhman i laget, less på att höra att man tränat bra och är revanschsugna. Nu skiter jag i det här och håller mig i JVM-bubblan istället, betydligt trevligare.

Ber om ursäkt men nu är tålamodet slut hos mig. Det är tragiskt men ack så tydligt när tillvaron och humöret är bra mycket bättre när laget har inställda matcher. Man ser alltså inte ens framemot matchdag längre..
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tyler Durden: Jag trodde att Styf och Omark skulle vara tillräckligt bra för att leda detta lag kan bara erkänna att jag hade fel.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L:
Ja varför släppa en vuxen spelare som ger laget bredd.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Stone Harh: Vi får hoppas!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L:
Ja varför släppa en vuxen spelare som ger laget bredd.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
wolper: Vi ges en liten möjlighet att komma in i matchen i pp och lyckas inte få till ett enda skott.
Var är desperationen, undrar man i sitt stilla sinne?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Steken84: Samtidigt som jag tycker Tingsryd leder helt rättvist så är det återigen så att vi har oerhört otur med domsluten.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: För MoDo:s del är det nog bäst om ligan stängs ner,vilket jag tror om pandemilagen träder i kraft
Kommentera

« · 2117914 · »