1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479659 inlägg · 4078 ämnen

Träningsmatcher 2019

1984813 · » Till forumet


Sv: Träningsmatcher 2019
Costanza: Sedinarna vore kul att få se efter jul! Kan det bli ert år i år!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
modomille:
Jag skulle föredra att
björka och LP var i samma kedja, tror LP skulle kunna skapa mkt lägen åt björja.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: Kanske så här

Rosdahl- Olofsson -Nedgångsjohan
Karla- JJ -From
Björka- Werner -Hagelin
Hägga/ Sylwande r- Jellvert -LP

Vet inte vilken av Werner eller LP kedjan som var uppsatt som fjärde kedja idag, men så här hade jag rangordnat dom inför seriestart iallafall.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: Sedinarna kommer ju sen efter jul. Kan som inte fatta att de snart är 39 om några veckor. Överlägsna i alla fystester i Vancouver varje år. Så jävla sjukt att båda vunnit poängligan i NHL...i en haltande klubb.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov:

Det man kan fråga sig är vart hagelin ska in. Vi har verkligen en bra uppsättning av forwards.

Kanske är det hagelin/hägg/karlström som slåss om sista platsen. From gör det bra med jj och karla och driver upp tempot så vill inte byta ut honom därifrån just nu.

LP bryter mönster och ska ha speltid så han ska inte ut ur laget. Åhström får stå på tillväxt ett år till.

Tyvärr för åhstöm kommer han upp i lite fel tid, svårt att slå sig in i truppen i år.

Blir intressant att se laget i premiären och när alla är friska.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter:
Det kanske var så, bilden gjorde det rätt knepigt att uppfatta kedjorna.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Costanza:

Det var om jag kommer ihåg rätt.

Karla-jj-from
Rosdahl-olofsson-forsberg
Björklund-werner-sylwander
Häggström-jellvert-lp

Med reservation för att det kastades om lite med werners 10 minutare. De två första är jag säker på men inte de två sista.

Men är ganska säker på att man delade på Werner och LP samt att åhström var extra. Detta gjorde LP gott då han fick mer utrymme med starka spelare som skapade tid och utrymme för honom och han gjorde sin bästa match på försäsongen.

Ivandrago gav uppställningen nedan på kedjorna och det var så det såg ut och inte som jag skrev ovan. Dock var splitten av LP och Werner positiv.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Costanza:
Nedgångsjohan-Olofsson-Rosis
Karla - JJ - From
Björka -Jellvert - LP
Sylw - Werner - Hägga

Enligt allehanda
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: Hur var femmorna komponerade idag? Hittade inget på swehockey.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Johan Forsberg då, ja han var väl inte synlig så mycket offensivt, men hans kedja gjorde ju ändå 3 mål. Han jobbade hårt och fick vara inne och spela bp och gjorde det bra. Om man tänker att detta var hans lägstanivå med tanke på att han inte spelat och inte tränat mer än en gång så lovar det gott.

Ser stark ut med puck och efter sargerna.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
hk: Vad är det för skräp som SHL skickar ner till vår fina liga? Kan det bli värre...
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Mycket bra match från oss. Glädjande att vi avgör matchen i 5 mot 5 och behövde inte hjälp av ett matchstraff och 3 mål i pp, alla mål utom ett var väl i fem mot fem.

Faktiskt är 6-2 i underkant. Timrå hade inte ens perioder av matchen utan slog ifrån sig mest. Idag klarade dom inte av vårt tempo, deras backar klarade inte pressen från oss och spred puckar omkring sig.

Härligt och se att vi iaf klarar att spela i högt tempo och ändå kan vårda pucken och äga spelet.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
hk: Spelade Jellvert ikväll ??

Tyckte inte jag såg han , såg bara sista
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
modomille: Kan säsongen börja imorron!!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Anmärkningsvärt att släppa in 2 mål mot det motståndet?!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: Berglund har varit en gigant den här försäsongen. Han är starkare, snabbare, passningarna sitter bättre och siktet är inställt.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Costanza:

6-2 Berglund i friläge och är klinisk i avslutet.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Costanza: många roliga spelare att se men fan va kul det är att se berglund! Känns som han växt som fan!

Och mål på det nu med!😀😀
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Heyerdal: Känns som att Svartvadet kommer in nu och avgör det här med ett direktskott i krysset....
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
wolper: Det här är bland dom sämsta domarna jag har sett, bedömer slashing när Enström bara står bredvid en Timrå spelare.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: 5-2 nu o ny modoutvisning, Wahlgren , bara modoiter som gör mål ikväll...
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Gäsp:

Någon som fattat vad enström åkte för?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: Timrå får väldigt mycket PP med sig trots att man är 2.a på nästan alla puckar...?!
En liten bedrift i sig.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
#13: vida känt! Vad sjunger dom?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
wolper: fan va timrå får pp
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
wolper: Pinsamma Timrå fans med deras Hanses ramsa.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: fan snodde de 6-1 av oss^^
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Vi sätter 6-1 men blir tveksamt bortdömt pga spelare i målgården.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter:

From 5-1, det är kross av Timrå idag. Dom är inte ens nära.

Eller jag trodde det var from men speakern så nått annat.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov: Omark är inne på att From får sitt genombrott i år!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
modomille:

4-1 i pp. Olofsson kedjan ser vass ut i pp. Så många alternativ. Rosdahl sätter den från nära håll eftet fin passning av from och avslut av olofsson som ohre inte kan hålla.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov: Skön jinx jag fick till när jag skrev att Modo inte sätter några lägen... direkt ramlade det in 3 kassar.

Tar på mig detta till 100% pojkar!!.. 😉
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter:
Frum är inte så dum
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
SKiLMY: Som jag sagt från "dag1", ni är seriefavoriter, så jag blir inte ledsen av förlora mot er. Ni är bättre än oss i år.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov: Klasspassning av Johnson, 3-1.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Modo har ju dominerat spelet i matchen, känslan är att det är effektiviteten som kan fälla oss i vinter.

Så klart gör Modo mål då, nvm 😎
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter:

3-1 Nu efter en grym prestation av jj, håller undan och vänder bort försvarare och serverar karla öppet mål.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Sputnik:
Ang fw-sidan så tycker jag djupet hos är bättre än hos er.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter:

Någon som fattat varför Timråspelarna har olika nummer på tröja och hjälmar? Har dom inte råd att göra det rätt och återanvänder hjälmarna?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: Modo missar ju så förbannat mycket lägen, iofs så har Ore varit riktigt bra i kassen men det är för dåligt med bara 2 mål på alla dessa lägen
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Modo börjar bra i tredje med. Men slår en icing, Timrå vinner tekning och sätter 1-2.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: Som sagt så är våran backsida vår akilleshäl. Vi saknar lite för mycket backar som klara av att kreativt komma ut ur egen zon med bra pass och kreativt tänkande. Vår forwardssida håller jag fortfarande lika vass som er. Men Timrås anfallsspel blir lidande av bristen hos backarna som jag ser det.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov:

Han gör sin bästa match på försäsongen idag.

Tror det var smart att ändra om lite så han får spela med spelare som skapar tid och utrymme åt honom.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Gäsp:
Gillar Linus en riktig motor
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
kulltorp:
Äntligen en som visar lite uppskattning....
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
15-4 till oss i skott. Timrå kastar mest bort pucken ur egenzon och försöker ligga på kontring. Modo vänder alltid snabbt och Timrå får bara försvara sig. Timrås backar blir hårt pressade och klarar inte av att ta snabba beslut och vårda pucken.

Ser bra ut för vår del, enda är väl att vi skulle haft en mycket större ledning.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov: Vad snälla ni är..
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
MorganaLefaey:

2-0 Olofsson.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov: Hahaha, Aha
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
MorganaLefaey:
Tänkte på användare Kulltorp...
Kommentera

1984813 · »