1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532351 inlägg · 4126 ämnen

Truppen 15/16

Sv: Truppen 15/16
Randy Marsh:Hoppas det blir utan Svartvadet. In med en ny sportchef

Gunnar Soderholtz: Lägg av , Svarten kommer att sitta kvar.

Fyfaan nu släpper alla spänningar... Känner mig lagomt rörd.
Tackar för denna säsong alla Modosupportrar på hockeysnack! Nu blir det Sillyseason, sedan fortsätter vi munhuggas, klaga, hylla, stötta, pendla mellan hopp och förtvivlan till hösten.

ULTIMAVICI:

Japp nu är det bara för dom ta tummen ur arslet och gå ut med nya tränaren och dom spelare som är klara :)

ULTIMAVICI: Klagas kommer det att göra trotts silly season. Tro mig. ;-)

Oerhört lättad över detta!
Lite kul att se twitter på diverse leksand/malmö fans är så sjukt bittra över att Modo mötte Hästen.

ULTIMAVICI:Ja tyvärr :-(

Monno: Perra gör ett otroligt jobb, när det oundvikliga kvalet väl var igång spelade vi äntligen samspelt och uppoffrande till sista man.
Perra har min fulla kärlek och respekt för vad han gjorde med vårat sargade lag.

ULTIMAVICI:

Var roligt med alla som total såga han innan han ens fått köra första träningen med laget :)

jag tror faktiskt att de kan vara Melin som tränar modo säsongen 2015/2016

johan_MODO: Appelgren? Skulle inte Melin till AIK?

johan_MODO: Melin flyttar till Gävle efter säsongen. Tror inte han kommer pendla så långt. Det blir nog AIK för honom.

Jävligt skönt att detta är klart. Samtliga spelare sluter upp kring laget och visar en enorm vilja. Det var inte snyggt men det var jävligt effektivt och inget snack om att vi skulle ta det.

Skönt att laget kör ner kommentarer som "Vi hade som bäst varit ett mittenlag i allsvenskan", "Vi kommer åka ur" i halsen på folk.

Vi mötte nu ett mittenlag i allsvenskan som dessutom kom 2:a i slutspelsserien, dvs det fjärderankade laget i allsvenskan efter slutspelsserien, och vi slår ut dom med 4-0 i matcher och 13-2 i målskillnad. 

Nej nu börjar det intressanta med att följa vilken tränare vi har nästa år och vilka spelare som blir kvar och lämnar.

Nya tag mot säsongen 15/16, och låt oss slippa detta i framtiden.

Gusse: vill inte ha Appelgren kan Fredrik sjöström vara något han har ju varit aktuell vilka andra tränare finns för tillfället?

Filander i VIK ser ut att ha kontrakt en säsong till, kan det vara ett alternativ? Har han klausul för SHL? Är han alldeles för färsk för att ta över i Modo eller är det precis vad som behövs?

Skulle Filander vara klar förstår man ju att de inte kan gå ut med något direkt och detsamma gäller väl alla tränare som fortfarande matchar. Kan det vara så att han är klar om VIK inte går upp?

Angående Bjurö förstår man ju att inget kan göras officiellt även om det skulle vara klart redan, skulle vara väldigt oproffsigt. Eller är det därför han inte spelar? Eller har man gjort en deal om att han är klar om de missar SHL?

Ja vem fan vet.

Redigerad kommentar

modomille: Fredrik söderberg

Plot twist Modo snor Niklas Czarnecki därför Svartvadet inte ville säga något så det inte skulle bli upplopp, nej var inte så seriöst men tar nog det mesta före Appelgren :)

Gäsp: Nästan, Fredrik Söderström.

Honom har jag inte koll på, ser dock att han i Oskarshamn inte lyckats förbättra dom under sina fyra år i förhållande till deras konkurrenter. Under sina fyra säsonger sedan han tog över 2011 har de sedan dess slutat i ordningen 6a, 7a, 9a samt 11a. Vad det nu säger om honom som coach, om det säger något överhuvudtaget.

McFire:

Torp verkar just ikväll i alla fall vilja vara kvar i Modo. Han trivs tydligen i både laget och staden och nu ser han fram emot barmarksträningen med laget.

Vi blir kanske inte av med Torp.

NuMo:

Fast jag har inget emot att ha kvar Torp han måste bara få annan roll och inte vara den som ska försöka få pucken ur zonen, för som han spelat den här säsongen gjorde han inte första så förhoppningsvis så kan den nya tränaren få han att skräpa till sig.

Amitiel: Vill du ha kvar en back vars uppgift inte är att få pucken ur zon? Hoppas du är väldigt ironisk!?

ULTIMAVICI:

Var bra vändning på den där, så klart jag vill att han ska få pucken ur zonen, vill bara att han ska börja göra det lätt för sig istället för att försöka dribbla sig ur zonen eller försöka sig på lägga pass han inte klarar av.

Gör han det lätt för sig och börjar lägga sarg ut eller börjar lägga pass han vet han klarar av så har jag inget emot att ha han kvar.

Amitiel:

Måste bara berömma peter öberg efter dom här 4 matcherna. 

Visst vi möter ett betydligt svagare motstånd än i shl, men det hjärta han visar för föreningen och att han krigar täcker skott och får sätta 4-1 pucken mår man bra av. 

Han kanske inte håller på topnivå i shl längre men vi behöver killar som visar hjärta när det verkligen gäller. 

Modo4321: Japp. Det är bara att ta av hatten för killen. Han hinner inte riktigt med i SHL, men var en av våra absolut bästa forwards genom hela matchserien. Visst, han har ett rätt enkel spel som bygger på hårt jobb, men han gjorde det ända in i kaklet.

Puhhh, då var det överstökat och infarktkänningarna är bortblåsta

Då börjar silly season då

Ge oss supportrar något rätt snabbt så vi slipper spekulera så förbannat länge

Bloggaren MrMadhawk tror att Appelgren blir ny tränare för modo samt att han får med sig Pär Hellenberg.

Modo4321: Även Påhlsson kämpade på bra mot Hästen

Amitiel: Förstod väl egentligen det, men det är bara att jag är helt allergisk mot Torp efter de senaste säsongerna och ser inte hur han ska kunna spela enkelt när han verkar tycka att sporten ishockey är så svår.

Amitiel: Riktigt bra reserverat, du vill ha kvar Torp om han nästa säsong är bra alltså. Fantastiskt. Någon som håller med, tror du? ;)

McFire: Problemet är ju att han lyckas med konststycket att vara sämst på banan även mot VH, hur skulle han helt magiskt bli en stabil SHL spelare över en sommar. Kan ett Allsvenskt lag med 0 ambitioner betala halva lönen nästa säsong så är det jackpot.

McFire:

Nej jag vill ha kvar Torp om dom kan fixa en back att spela med han som är riktig vass på uppspel och transportera puck så Torp kan fokusera på att vara den som smäller på och inte låtsas vara någon playmaker.

Nej jag tror inte att många håller med mig men jag får väl ändå säga vad jag tycker, sen om någon håller med mig eller inte skiter jag totalt i.

Redigerad kommentar

Amitiel: Fast Torp är ju inte ens en backtuffing som smäller på, han är utan att ens tveka killen i laget som gång efter gång får ondast när det smällt i någon situation. Sedan är det inte bara med puck han saknar allt vad talang heter. Markeringsspelet är uselt, kampen framför mål håller Cumiskeyklass och avvägningarna katastrofala. Stirra puck är han dock högklassig i.

Amitiel: Jag var naturligtvis ironisk. Jag vill ha kvar Påhlsson, om han är riktigt bra nästa säsong. Vem vill inte det? Baserat på prestation anser jag att Torp är för dålig. Skulle han möjligen kunna vara bra nästa säsong? Säkert.

Fyfan vilken lättnad även om jag var helt övertygad om att vi skulle hålla oss kvar när vi fick Vita Hästen. Nu måste Svartvadet och Foppa göra ett betydligt jobb med rekrytering av ledare och spelare inför nästa säsong. Värvningarna för 14/15 var katastrof.

Redigerad kommentar

leo: Långt gånget i lagbygget säger svartvadet, det låter ju bra. Nu känns det väl inget vidare att andreas appelgren är aktuell. Om många tyckte A.F var skit så vet inte jag om jag tycker detta är någon uppgradering. Hoppas jag har fel och ett bättre alternativ presenteras. Melin vore kul men knappast troligt.

Redigerad kommentar

leo: Alla värvningar var inte katastrof. Främst gillar jag Emil Pettersson, Haataja och Djuse. Märkligt nog var Djuse bara bra de första fem matcherna...

J F K:Du får inte glömma DB. Han kanske inte bidrog så mkt på isen men vad man läser har hans stora styrka varit den mentala biten för gruppen. Nu var väl det iof inte svarten som tog hit honom, men han satte sig i respekt hos Tollefsen och det räcker långt för mig ;-)

Redigerad kommentar

J F K: Alla du nämner värvades efter man redan konstaterat att man gjort ett värdelöst jobb med att bygga laget, eller hur? 

Vi sparkade tränaren och värvade en ny precis som ett gäng spelare för att rädda oss kvar i SHL. Samtliga du nämner hör till dem. 

Säsongen var bedrövlig, vi kom sist, vi var sämst. Vi gjorde dom sämsta värvningarna och var det sämsta laget. Vi lyckades till slut "ta oss samman" och besegra Vita Hästen och stannar i SHL. Vita Hästen, som året innan spelade i division 1. Det handlar om en enorm tur då Modo får möta det överlägset sämsta laget i kvalet. I Leksand firar man inte med 2-2 i matcher mot Malmö.

Gör inte Svartvadet ett bättre jobb än föregående säsong med värvningar som Nättinen, Flanagan, Roche osv så kommer vi garanterat sist igen då dessa spelare i stort sett blir värdelösa på den här nivån, de visar inte upp ett uns av kvalitét sett över en säsong. Flanagan och Nättinen, toppcentrarna inför säsongen bör väl åtminstone dominera mot de som för ett år sedan spelade division ett? 

Svartvadet kan väl inte få mer underkänt än såhär!? 

Sparkad tränare? Värdelösa värvningar som måste panikersättas med dyra nya värvningar? Varav vissa av dessa (Smolenak) OCKSÅ är värdelösa? Förutom att vi alltså spelade värdelöst och kom sist i serien?

Man kan leta ljusglimtar men faktum är att vi helt enkelt var värdelösa.

McFire: Jösses. Du tar du i från tårna i ditt gnäll.

En sak missar du. Modo värvade väldigt billigt och kommer vi ekonomiskt mycket bättre rustade till nästa säsong så var verkligen inte allt värdelöst. Tycker du att fbk egentligen gör en bättre säsong om man backar fem mille om vi går plus ett par?

Djuse, Emil och Haataja är alla kvar och likt förbaskat bra värvningar. Nättinen och Flanagan var inte bra, men till starten försvar var de väldigt billiga.

J F K:

Frågan är om vi verkligen kom så billigt undan med tanke på Hossa och Smolenak. Även om de inte var här hela säsongen, hade det säkerligen varit mer lönsamt att värva ett riktigt lag från början. Glöm inte bort hur mycket publik vi tappade på grund av detta. 

Man kan spara hur hur mycket som helst, men i grund och botten handlar det om att intäkterna är större än utgifterna. Ifall besparingarna leder till minskade intäkter, blir det snabbt ett nollsummespel. 

Bad_Brett: DR Hockey påstår att han hört att Jesper Olofsson är klar för en SHL klubb men att det INTE är Modo....
Låter helt sjukt om det stämmer.

ULTIMAVICI: Märkligt, finns ingestans att läsa om detta

hanzon: Nej är inget som är officiellt såklart då inget lag gått ut med värvningen. DR Hockey brukar ju ha en del vettig info så kan ju tyvärr stämma. Vad som oroar är ju att möjligtvis Viktor också är på väg bort då.
Satsar en rejäl slant på Frölunda om Jesper valt ett annat lag.

ULTIMAVICI:Varför tror du att det är Frölunda? Ryktas vara Karlskrona!

Redigerad kommentar

Confusius: Då han ännu inte presenterats så gissar jag på att det är ett lag som fortfarande har matcher kvar denna säsong. Men är givetvist bara en gissning.

Bad_Brett: självklart hade det varit mycket bättre och mer ekonomiskt om vi sluppit värva sådana legoknektar som smolenak och hossa. Det är skitlätt att sparka upp den öppna dörren.
Nu fanns väl inte de pengarna inte i inledningen av säsongen då de behövdes, utan löstes av externa finansiärer när debaclet var ett faktum.
Vi måste ha ett slagkraftigt lag redan i inledningen av kommande säsong, samt vi måste verkligen utveckla de spelare vi har så att de blir bättre och inte som i vinter bara spelar sämre.

ULTIMAVICI: Kan tänka mig att Modo som redan har lillebror inte är beredda att hala upp den tjockaste pengabunten för Olofsson. Samtidigt har jag förståelse för det trots att det är grymt trist att inte en ur-modoit kommer hem. Med Victor har vi redan en sniper som främst är en måltjuv, men som inte deltar så oerhört aktivt i spelet. Därför kunde två likadana varit lite överflöd.

J F K:

Fast måste vara väldigt bra deal då eftersom han var i stort sett klar för Modo under den här säsongen men Karlskoga vägra släppa han.

Amitiel: Ja behöver ju inte bero på det ekonomiskt mest lukrativa erbjudandet. En GM/Sportchef gör bäst i att vara hyperärlig gentemot agenter och förvärv och förklara vad målet med värvningen är och vilken roll spelaren kan förvänta sig. Även om han inte får en bärande roll i något av lagen så kunde Modo inte ge honom en lika stor roll och isf är det helt fair att han tagit ett beslut som han anser vara bättre för sin karriär. Skulle det vara rent ekonomiskt skulle det svida.
Jaja är bara rykten än, vi lär snart få reda på var han spelar.

ULTIMAVICI: Hur som helst svider det, men jag hoppas att vi prioriterar centrar och backar före ytterforwards baserat på denna säsong. Det är lättare att fylla på ytterforwards från juniorlaget jämfört med att ta upp en center exempelvis.

J F K: håller med ett lag som har byggt på det sättet är Frölunda dom har en riktigt vass center sida och backuppsättning.

« · 1675364 · »