ULTIMAVICI:
Japp nu är det bara för dom ta tummen ur arslet och gå ut med nya tränaren och dom spelare som är klara :)
ULTIMAVICI:
Var roligt med alla som total såga han innan han ens fått köra första träningen med laget :)
Jävligt skönt att detta är klart. Samtliga spelare sluter upp kring laget och visar en enorm vilja. Det var inte snyggt men det var jävligt effektivt och inget snack om att vi skulle ta det.
Skönt att laget kör ner kommentarer som "Vi hade som bäst varit ett mittenlag i allsvenskan", "Vi kommer åka ur" i halsen på folk.
Vi mötte nu ett mittenlag i allsvenskan som dessutom kom 2:a i slutspelsserien, dvs det fjärderankade laget i allsvenskan efter slutspelsserien, och vi slår ut dom med 4-0 i matcher och 13-2 i målskillnad.
Nej nu börjar det intressanta med att följa vilken tränare vi har nästa år och vilka spelare som blir kvar och lämnar.
Nya tag mot säsongen 15/16, och låt oss slippa detta i framtiden.
Filander i VIK ser ut att ha kontrakt en säsong till, kan det vara ett alternativ? Har han klausul för SHL? Är han alldeles för färsk för att ta över i Modo eller är det precis vad som behövs?
Skulle Filander vara klar förstår man ju att de inte kan gå ut med något direkt och detsamma gäller väl alla tränare som fortfarande matchar. Kan det vara så att han är klar om VIK inte går upp?
Angående Bjurö förstår man ju att inget kan göras officiellt även om det skulle vara klart redan, skulle vara väldigt oproffsigt. Eller är det därför han inte spelar? Eller har man gjort en deal om att han är klar om de missar SHL?
Ja vem fan vet.
Redigerad kommentar
Plot twist Modo snor Niklas Czarnecki därför Svartvadet inte ville säga något så det inte skulle bli upplopp, nej var inte så seriöst men tar nog det mesta före Appelgren :)
Gäsp: Nästan, Fredrik Söderström.
Honom har jag inte koll på, ser dock att han i Oskarshamn inte lyckats förbättra dom under sina fyra år i förhållande till deras konkurrenter. Under sina fyra säsonger sedan han tog över 2011 har de sedan dess slutat i ordningen 6a, 7a, 9a samt 11a. Vad det nu säger om honom som coach, om det säger något överhuvudtaget.
McFire:
Torp verkar just ikväll i alla fall vilja vara kvar i Modo. Han trivs tydligen i både laget och staden och nu ser han fram emot barmarksträningen med laget.
Vi blir kanske inte av med Torp.
NuMo:
Fast jag har inget emot att ha kvar Torp han måste bara få annan roll och inte vara den som ska försöka få pucken ur zonen, för som han spelat den här säsongen gjorde han inte första så förhoppningsvis så kan den nya tränaren få han att skräpa till sig.
ULTIMAVICI:
Var bra vändning på den där, så klart jag vill att han ska få pucken ur zonen, vill bara att han ska börja göra det lätt för sig istället för att försöka dribbla sig ur zonen eller försöka sig på lägga pass han inte klarar av.
Gör han det lätt för sig och börjar lägga sarg ut eller börjar lägga pass han vet han klarar av så har jag inget emot att ha han kvar.
Amitiel:
Måste bara berömma peter öberg efter dom här 4 matcherna.
Visst vi möter ett betydligt svagare motstånd än i shl, men det hjärta han visar för föreningen och att han krigar täcker skott och får sätta 4-1 pucken mår man bra av.
Han kanske inte håller på topnivå i shl längre men vi behöver killar som visar hjärta när det verkligen gäller.
Puhhh, då var det överstökat och infarktkänningarna är bortblåsta
Då börjar silly season då
Ge oss supportrar något rätt snabbt så vi slipper spekulera så förbannat länge
McFire:
Nej jag vill ha kvar Torp om dom kan fixa en back att spela med han som är riktig vass på uppspel och transportera puck så Torp kan fokusera på att vara den som smäller på och inte låtsas vara någon playmaker.
Nej jag tror inte att många håller med mig men jag får väl ändå säga vad jag tycker, sen om någon håller med mig eller inte skiter jag totalt i.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
J F K: Alla du nämner värvades efter man redan konstaterat att man gjort ett värdelöst jobb med att bygga laget, eller hur?
Vi sparkade tränaren och värvade en ny precis som ett gäng spelare för att rädda oss kvar i SHL. Samtliga du nämner hör till dem.
Säsongen var bedrövlig, vi kom sist, vi var sämst. Vi gjorde dom sämsta värvningarna och var det sämsta laget. Vi lyckades till slut "ta oss samman" och besegra Vita Hästen och stannar i SHL. Vita Hästen, som året innan spelade i division 1. Det handlar om en enorm tur då Modo får möta det överlägset sämsta laget i kvalet. I Leksand firar man inte med 2-2 i matcher mot Malmö.
Gör inte Svartvadet ett bättre jobb än föregående säsong med värvningar som Nättinen, Flanagan, Roche osv så kommer vi garanterat sist igen då dessa spelare i stort sett blir värdelösa på den här nivån, de visar inte upp ett uns av kvalitét sett över en säsong. Flanagan och Nättinen, toppcentrarna inför säsongen bör väl åtminstone dominera mot de som för ett år sedan spelade division ett?
Svartvadet kan väl inte få mer underkänt än såhär!?
Sparkad tränare? Värdelösa värvningar som måste panikersättas med dyra nya värvningar? Varav vissa av dessa (Smolenak) OCKSÅ är värdelösa? Förutom att vi alltså spelade värdelöst och kom sist i serien?
Man kan leta ljusglimtar men faktum är att vi helt enkelt var värdelösa.
J F K:
Frågan är om vi verkligen kom så billigt undan med tanke på Hossa och Smolenak. Även om de inte var här hela säsongen, hade det säkerligen varit mer lönsamt att värva ett riktigt lag från början. Glöm inte bort hur mycket publik vi tappade på grund av detta.
Man kan spara hur hur mycket som helst, men i grund och botten handlar det om att intäkterna är större än utgifterna. Ifall besparingarna leder till minskade intäkter, blir det snabbt ett nollsummespel.
Redigerad kommentar
J F K:
Fast måste vara väldigt bra deal då eftersom han var i stort sett klar för Modo under den här säsongen men Karlskoga vägra släppa han.