1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532374 inlägg · 4126 ämnen

Truppen 15/16

Sv: Truppen 15/16
Monno: Fantastisk kommentar som vittnar om hur mycket man är ute och cyklar och att samtliga tränare för A-laget bör ersättas (av riktiga tränare).

Rytter: Jodå, men så spelar ju våra bästa juniorer fortfarande om LeMat och är inte "tillgängliga" för JSM. Sen så har väl Skellefteå AIK inte hyllats så mycket för sitt juniorlag, mer för de juniorer som faktiskt klarar sig väldigt bra i seniorsammanhang. Väl utbildade för "vuxenhockey".

NoMercy: Måste vara tufft när man möter stjärnfyllda Rögle. ;)

ULTIMAVICI: varför kommer det inga nyheter om Modos nya tränare? Det måste ju vara så att det är nån tränare i Sm-slutspelet eller i kval till Shl som är Modos nästa tränare,kan det vara Melin som tränar Modo nästa säsong eller kan det bli Filander? Om han har nån Shl klausul fast Anders eldebrink har ju ett utgående kontrakt med Rapperswil men varför skulle inte då svarten ha bekräftat värvningen?

modomille: Det mesta talar för att tränaren som är på ingång ännu inte slutfört sitt nuvarande uppdrag, annars hade han troligen redan presenterats.

modomille:För att man vill göra det på samma sätt som man gjort tidigare: Kalla till PK i Fjällräven center där man presenterar tränarkonstellationen för media och ger möjlighet till frågestund.

Gissningsvis sker detta under kommande vecka.

InVinoVeritas:3-2 för juniorerna avgörande match idag :)

modomille: 3-3 med 46 sekunder kvar kvitterar Frölunda.

Nu börjar förlängning.

Redigerad kommentar

ULTIMAVICI:borde inte dom här matcherna sändas på tv? det gjorde dom förr förra säsongen kommer jag ihåg på tv4 sport.

modomille: Gör dom också under slutspelshelgen som innefattar semifinal och final.

ULTIMAVICI:okej på tv4 sport eller?

modomille: Är väl SVT som har rättigheterna!?

ULTIMAVICI:vet inte faktiskt hopps det har inte tv4 sport.

modomille: Surt, J18 och J20 har spelat färdigt i år.

ULTIMAVICI:fan såg det nu.

Skulle ni vilja se Jämtin i Modo?

Manny:Nej!

hanzon: Håller med. Visst har han sin kvalitéer men tror inte att den typen av spelare gör mest nytta i kommande modo.

Skulle Melin bli ny Modo tränare som det går en del rykten om är det bara hoppas Modo vill och lyckas sno Taffe från Linköping, borde ju inte vara helt omöjligt eftersom Melin och Taffe trivs så bra att arbeta tillsammans ☺

Det skulle ju kunna vara Andreas Appelgren som blir tränare oxå (även om jag hoppas att det verkligen inte är han). Leksand har inte heller spelat klart. Han är väl typ sportchef eller nått sånt för dom nu.

Amitiel: Taffe? Vill inte ha in en av SHLs dyraste spelare som sedan försvinner helt när matcherna börjar gälla något och spelet blir fysiskt.
Inte ens fansen här nere vill ha kvar honom pga hans loja inställning, (hockey är roligt när jag lämnas ostörd och får lägga flipp pass i lugn och ro.)

Tittar på F1, Marcus E har ett " MODO" på sin hjälm. Är han ett fan eller betyder det något annat? Kanske vårt snabbaste fan!

Sven Tuta: En amerikansk glasögondesigner.

Rip Kirby: Ok, det var synd men tack för info.

Sven Tuta: när presenteras tränaren måntro? om det är Melin kommer det ta kanske en vecka till,snart kommer jag slita bort mitt hår om det inte kommer nåt nytt på silly fronten.

modomille: Modoledningen är verkligen bra på att mörka. Varför är inga förlängningar prenenterade, det ska väl in fler än bara tränare. Nånting borde väl kunna presenteras tycker man. Amitel kom igen nu, du brukar ha en spåkula som är kalibrerad.

Sven Tuta: Svarten skulle ju prata med spelarna i torsdags, fredags om förlängningar och dom som vill stanna det borde ju ha kommit nåt jag tycker det är konstigt.

modomille: Vilka spelare sitter på utgående kontrakt?

Carl Lejonkräk: Jonas Ahnelöv - Joonas Lehtivuori - Travis Roche - Donald Brashear - Kyle Flanigan - Janos Hari - Marcel Hossa - Niklas Nordgren - Joonas Nättinen - Samuel Påhlsson - Per-Åge Skröder - Simon Önerud

Carl Lejonkräk:Janos hari,Jonas ahnelöv,Kyle flanagan,Niklas nordgren,Joonas lehtivuori,Marcel hossa,Travis roche,Samuel påhlson,Per-åge skröder,Simon önerud,Joonas nättinen,Donald brashear och Dennis persson (1+2)

.Hela 13 spelare fast åtminsone hälften ska bort tycker jag.

modomille: ska bli intressant att se framöver när saker och ting blir offentliga om man känner av den ljusa framtiden som svartvadet pratar om.

jämtland: absålut,vad säger ni om denna spelare? Modo har visat intresse för han,Foppa spelade tillsammans med han i Colorado.

Redigerad kommentar

Amitel: VIK kvar i AS alltså, Bjurö presentation imorgon?

McFire:
Tar gärna Williams också.

Smartin: hoppas inte det är sant, om det är det så blir det väl troligtvis Appelgren :(

modomille:

Om det inte finns alternativ "utanför de inhemska svenska ramarna",

NuMo: Eldebrink har det tungt i Rapperswil. Laget förlorade matchserien mot Ambri-Piotta och ska därför kvala mot mästaren från NLB. Om inte min tyska sviker mig, så kan jag förstå att det är första gången i klubbens historia som man riskerar att åka ur NLA. Oj, oj, jobbigt. Eldebrink behöver nog en ny arbetsgivare nästa år.

modomille: Martin Filander då?

Carl Lejonkräk: han har kontrakt över nästa säsong med Vik och han har ingen klausul,har rönken fortfarande inget tränarjobb?

modomille: Inget tränarjobb för Rönken ännu...

Carl Lejonkräk:Rönken vill inte ha nåt tränarjobb, förutom det han har med Luleås -04:or(!). Han gjorde en rejäl slant när han sålde sitt leklandsimperium, så han är inte i behov av inkomster...

Tobias Viklund vore väl en bra ersättare för Travis Roche.

Redigerad kommentar

Kanadensiske tränaren Larry Huras uppges vara ett alternativ vad gäller ny tränare.

Även Expressen nämner Huras. Än en gång överraskar Modo med ett namn som inte ens nämnts tidigare.

hanzon:

Inte helt omöjligt, för 2-3 veckor sen fick jag höra ryktet att han skulle vara på väg tillbaka till Modo, men inte hört något mer om det sen dess.

Amitiel:Hmm, "Big Dog" - med tanke på alla TIK:ar vi har?

zigge: Hur är man funtad i Luleå när man skriver ett 4-års kontrakt med Anton Hedman?

ULTIMAVICI: Kanske för många hjärnskakningar?

Amitiel: Tillbaka är väl att ta i?;-)
Poäng till JFK iaf om det är Huras som gäller. :-)

« · 1675990 · »