Smartin: Intressanta svar helt klart, att dom ens svarar är lite förvånande. Lite röriga skärmdumpar, sammanfattar lite här.
OMK: "It would be great to see you back in Modo next season if we are still in the SHL, can you promise a return?"
ROB SCHREMP: "I will promise to have my agent give Modo a call :)"
OMK: "Wow really? Youre kidding? Thats awesome! Would you really do that?
ROB SCHREMP: "Yeah doesent mean they will give me a contract though. They didnt offer me one last time i played for them."
OMK: "Do you want to play in Modo?"
ROB SCHREMP: "Im thinking about playoffs here first. Talk to you later."
OMK: "Hey man! Are you looking to continue here in Modo?"
TRAVIS ROCHE: "No. I learned a lot about myself this year and the big thing i learned is that i need to be on a good team. I tried a lot this year, but not much worked with how young and inexperienced our team was. I loved it in Övik, but i just dont think they will be a top end team next year and thats when im going to help the most. So happy we were able to stay up in the SHL especially after what happened to Leksand."
OMK: "You know Byron Ritchie?"
TRAVIS ROCHE: "He's one of my best friends."
OMK: "Do you know if he's on to Modo?"
TRAVIS ROCHE: "He's thinking about it. Has a few different offers in SHL and Switzerland. He loved MODO also, but he also want to play in a really good team. He's hoping MODO can sign some good players to help."
OMK: "Oh that doesent sounds good.. He might be going to HV, Andreas Johansson is his brother in law..."
TRAVIS ROCHE: "Ya. But he isn't sure if that would be a good thing. Playing with family can be tough i'm sure."
OMK: "Haha Yeah! Has he got from other SHL teams to?"
TRAVIS ROCHE: "Yeah. He must have played well because there are 4-5 teams that have talked to him. He will make best decision for him and his family."
ULTIMAVICI: Jag är osäker jag med och lutar åt samma håll som dig. Schremp är verkligen inte någon "no brainer" som vi absolut bör värva bara för att han själv ev kan tänka sig det, anser jag iaf. Jag tycker och hoppas att man går efter spelare med en annan "karaktär". Schremp ser jag som en ganska "bekväm" spelare, det vill vi inte ha. Vi behöver "hårdare" grabbar nu, tuffare, rejälare.
Richie tex är en helt annan centertyp, han slänger handskarna om det behövs för att stå upp för sitt lag och sina medspelare. Schremp skulle i samma läge antagligen göra grodan, alternativt spela död.
Richie typen tror jag är optimalt för Modo just nu, den typen av karaktärer vill jag att vi går efter. Vi kan och kommer såklart ha andra typer av karaktärer också, men när det kommer till den här typen av spelare, dyra spelare, så är det väldigt viktigt med rätt karaktärer för Modo just nu om vi ska kunna vända den här skutan. Framförallt då vi knappast lär ha råd med mängder av spelare med rejäla löner.
Welch som ryktas vara klar är tex precis vad vi behöver, perfekt karaktär. Att han numera dominerar spelmässigt i alla spelformer också gör det till en drömvärvning. Jag hoppas verkligen att det stämmer. Startar vi säsongen med spelare som Welch, Ahnelöv och Richie istället för tex Roche, Flanagan och Nättinen så ser jag genast ljuset i tunneln.
Vi kommer att ha många unga spelare även kommande säsong, jag vill inte att de ska "se och lära" av killar som Schremp, Flanagan eller för den delen Nylander, utan av spelare som Richie och Welch, den typen av karaktärer har enligt mig en helt annan mentalitet. Något vi tyvärr inte är bortskämda med längre.
modomille:"Roche sa att Ritchie vill spela i ett bra lag då kan man väl utesluta Rögle och kanske Brynäs tycker att vi kommer få ett bättre lag än Brynäs om vi landar dom här namnen som det ryktas om (Welch,Ritchie,Porter)."
Så ni kan räknas som ett bra låg alltså???
ivandrago:
Nu säger jag inte att kevin Porter är en dålig hockeyspelare men det känns väldigt märkligt att han har så pass dålig +- statistik i ett topplag som GRG är. Grand Rapids Griffins är ett poäng från tabelletta i sin conference och fjärde bästa lag i hela AHL men ändå har Porter -14. Nästan alla andra i hans lag ligger på plusstatistik med god marginal. hmmm
Randy Marsh: Ahnelöv och Welch på backplats så får Porter leka hur han vill i anfallet med Ritchie och Haataja!
;)
Randy Marsh: är det någon som sett denne Porter lira och kan beskriva vilken typ av spelare det är?
Hans statisik är ju inte jätteimponerande, 35 poäng på 70 matcher och -12.
Men om tanken är att plocka in både Ritchie(eller liknande) och honom ser det såklart bättre ut, han känns iaf inte som en given förstecenter..
ULTIMAVICI:
Tidigare prejudikat under säsongen säger ju att det är motståndarens ansvar att undvika att bli tacklad i huvudet.
J F K:
Jag tycker Gustafssons tackling var den överlägset fulaste av de som har nämnts. Abbott blir precis innan upphakad av Görtz, vilket får honom att tappa balansen en aning, vilket gjorde det omöjligt för honom att skydda sig själv.
Det är möjligt att Welch riktar kraften uppåt en aning, det är svårt att se, men överlag ser det ut som att han strävar efter att sätta in en regelrätt tackling på en spelare som är medveten om att han kommer bli tacklad. I det här fallet håller jag med Sanny om att Görtz har ett ansvar också.
Redigerad kommentar
Det skulle vara intressant att höra någon som sett honom en del uttala sig, känns svårbedömd. Som nämnts tidigare har han inte någon smickrande statistik under föregående säsong direkt, å andra sidan kanske det är därför han är intressant överhuvudtaget. Prisbilden hade väl sett annorlunda ut om han gjort 60 poäng och varit +20, kan man anta.
ULTIMAVICI: Diskuterar vi alltså tacklingar och avstängningar igen? Det är ju helt glasklart enligt regelboken, hur fan kan detta diskuteras om och om igen!?
Innan säsongen så förtydligade ju både domarbasen och disciplinnämnden EXAKT vad som gäller, just för att undvika alla dessa onödiga diskussioner. Läser ni inte regelboken!? För att förtydliga vad som gäller klistrar jag helt enkelt in den relevanta regeln. Detta är solkart och kommer direkt från domarbas Peter Andersson:
"PARAGRAF 372:59 En spelare som riktar en tackling, med någon del av sin kropp, mot en motståndare som resulterar i att denne åsamkas skada skall omedelbart ådömas automatisk Game Miscounduct penalty, ibland."
Carl Lejonkräk: Jag förutsatte blint att jag inte skulle behöva förklara det självklara här, men så håller du ju på Brynäs också.
Citatet är påhittat. Det hela är ett skämt, lite som en parodi skulle man kunna säga. Jag ber om ursäkt för din förvirring.
Redigerad kommentar
hanzon:
Kan ju helt enkelt vara så att han inte håller på allsvensknivå, då är det ju bättre för honom att ta ett år i div-1 med mycket speltid och förhoppningsvis utvecklas mer jämfört med att spela få minuter i allsvenskan.
Visas även en konversation med Schremp och han är intresserad av att spela med Modo men han var inte säker på att Modo ville ha honom för dom var inte intresserad av att förlänga sist han spelade här.