1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532483 inlägg · 4126 ämnen

Truppen 15/16

Sv: Truppen 15/16
Det är en person på twitter som visar en konversation mellan honom o Roche. Där skriver bla Roche att han inte kommer att spela i Modo nästa säsong för han behöver spela i ett bättre lag. Han har även pratat med Byron Richie som är hans bästa vän och han är intresserad av att spela för Modo men han har fler erbjudanden från andra SHL-lag. Han är osäker på Modo för han vill spela i ett topplag och vill se vad för spelare Modo värvar.

Visas även en konversation med Schremp och han är intresserad av att spela med Modo men han var inte säker på att Modo ville ha honom för dom var inte intresserad av att förlänga sist han spelade här.

Smartin: Kan ju inte bara vara laget som är intressant utan även tränaren. Kan tänka mig att många rutinerade namn tackade nej förra säsongen pga Forsberg och hans spelsystem.
Får vi till en stabil backuppställning och en tränare med en klart tydlig spelide. Då kommer vi säkert kunna knyta till oss bättre lirare.

Smartin: Intressanta svar helt klart, att dom ens svarar är lite förvånande. Lite röriga skärmdumpar, sammanfattar lite här.

OMK: "It would be great to see you back in Modo next season if we are still in the SHL, can you promise a return?"

ROB SCHREMP: "I will promise to have my agent give Modo a call :)"

OMK: "Wow really? Youre kidding? Thats awesome! Would you really do that?

ROB SCHREMP: "Yeah doesent mean they will give me a contract though. They didnt offer me one last time i played for them."

OMK: "Do you want to play in Modo?"

ROB SCHREMP: "Im thinking about playoffs here first. Talk to you later."

McFire: Själv tror jag inte att Svartvadet och Foppa är allt för sugna på att värva in Schremp, jag är iaf inte det. Till nästa säsong vill jag se att vi får ihop ett lag som är riktigt jävla jobbiga att möta, hellre någon powerforward för mycket än Schremp. I mitt tycke har Schremp några nedsidor som han inte lyckas väga upp helt med sina uppsidor.

OMK: "Hey man! Are you looking to continue here in Modo?"

TRAVIS ROCHE: "No. I learned a lot about myself this year and the big thing i learned is that i need to be on a good team. I tried a lot this year, but not much worked with how young and inexperienced our team was. I loved it in Övik, but i just dont think they will be a top end team next year and thats when im going to help the most. So happy we were able to stay up in the SHL especially after what happened to Leksand."

OMK: "You know Byron Ritchie?"

TRAVIS ROCHE: "He's one of my best friends."

OMK: "Do you know if he's on to Modo?"

TRAVIS ROCHE: "He's thinking about it. Has a few different offers in SHL and Switzerland. He loved MODO also, but he also want to play in a really good team. He's hoping MODO can sign some good players to help."

OMK: "Oh that doesent sounds good.. He might be going to HV, Andreas Johansson is his brother in law..."

TRAVIS ROCHE: "Ya. But he isn't sure if that would be a good thing. Playing with family can be tough i'm sure."

OMK: "Haha Yeah! Has he got from other SHL teams to?"

TRAVIS ROCHE: "Yeah. He must have played well because there are 4-5 teams that have talked to him. He will make best decision for him and his family."

Finns det något nytt att berätta om Kristian Kudroc?

ULTIMAVICI: Jag är osäker jag med och lutar åt samma håll som dig. Schremp är verkligen inte någon "no brainer" som vi absolut bör värva bara för att han själv ev kan tänka sig det, anser jag iaf. Jag tycker och hoppas att man går efter spelare med en annan "karaktär". Schremp ser jag som en ganska "bekväm" spelare, det vill vi inte ha. Vi behöver "hårdare" grabbar nu, tuffare, rejälare.

Richie tex är en helt annan centertyp, han slänger handskarna om det behövs för att stå upp för sitt lag och sina medspelare. Schremp skulle i samma läge antagligen göra grodan, alternativt spela död.

Richie typen tror jag är optimalt för Modo just nu, den typen av karaktärer vill jag att vi går efter. Vi kan och kommer såklart ha andra typer av karaktärer också, men när det kommer till den här typen av spelare, dyra spelare, så är det väldigt viktigt med rätt karaktärer för Modo just nu om vi ska kunna vända den här skutan. Framförallt då vi knappast lär ha råd med mängder av spelare med rejäla löner. 

Welch som ryktas vara klar är tex precis vad vi behöver, perfekt karaktär. Att han numera dominerar spelmässigt i alla spelformer också gör det till en drömvärvning. Jag hoppas verkligen att det stämmer. Startar vi säsongen med spelare som Welch, Ahnelöv och Richie istället för tex Roche, Flanagan och Nättinen så ser jag genast ljuset i tunneln.

Vi kommer att ha många unga spelare även kommande säsong, jag vill inte att de ska "se och lära" av killar som Schremp, Flanagan eller för den delen Nylander, utan av spelare som Richie och Welch, den typen av karaktärer har enligt mig en helt annan mentalitet. Något vi tyvärr inte är bortskämda med längre.

McFire:
Kunde inte skrivit det bättre själv

Smartin:
Kanske inte 100 säkert att han faktiskt suttit o chattat med killarna. Lite märkligt vore det om de var så öppna men man vet ju aldrig... Oavsett ett bra twitterkonto:)

ivandrago: Tänkte oxå på det, att dom var så frispråkiga :). Så man får ta det med en nypa salt men roligt iallafall att det händer nånting :).

McFire: hur stor chans är det att Ritchie representerar Modo nästa säsong? Roche pratar om att andra lag är intresserad i Sverige är det kanske Hv,Rögle,Brynäs,vi och Linköping är väl Hv och Linköping som har störst chans här sen Modo.Roche sa att Ritchie vill spela i ett bra lag då kan man väl utesluta Rögle och kanske Brynäs tycker att vi kommer få ett bättre lag än Brynäs om vi landar dom här namnen som det ryktas om (Welch,Ritchie,Porter).Linköping har ju en större budget än oss och är ju ett topplag och Samma sak med hv plus att dom har Johnsson som tränare men Ritchie trivdes i Ö-vik så man kan väl hoppas:)

modomille:"Roche sa att Ritchie vill spela i ett bra lag då kan man väl utesluta Rögle och kanske Brynäs tycker att vi kommer få ett bättre lag än Brynäs  om vi landar dom här namnen som det ryktas om (Welch,Ritchie,Porter)."

Så ni kan räknas som ett bra låg alltså???

modomille: Har det verkligen ryktats om Porter? Kanske missat det, men har han inte enbart kommit upp som en önskvärd värvning?

Smartin:
Oavsett verkar han ha bra koll

ULTIMAVICI:
Hat hört via en vän att Porter är på väg in, huruvida det är sant el ej har jag ingen aning om.

ivandrago:

Nu säger jag inte att kevin Porter är en dålig hockeyspelare men det känns väldigt märkligt att han har så pass dålig +- statistik i ett topplag som GRG är. Grand Rapids Griffins är ett poäng från tabelletta i sin conference och fjärde bästa lag i hela AHL men ändå har Porter -14. Nästan alla andra i hans lag ligger på plusstatistik med god marginal. hmmm

Randy Marsh: Ahnelöv och Welch på backplats så får Porter leka hur han vill i anfallet med Ritchie och Haataja! 

;)

Carl Lejonkräk: vi kommer bli ett bättre lag om vi får in (Welch,Porter,Ritchie bättre än ni (Brynäs) tror jag vi kommer få en första formation och det har vi saknat den här säsongen det var skillnaden mellan Modo och Brynäs.

Randy Marsh: han kanske har en torp bredvid säg ;)

Randy Marsh: är det någon som sett denne Porter lira och kan beskriva vilken typ av spelare det är?

Hans statisik är ju inte jätteimponerande, 35 poäng på 70 matcher och -12. 

Men om tanken är att plocka in både Ritchie(eller liknande) och honom ser det såklart bättre ut, han känns iaf inte som en given förstecenter..

Nucky: Har Welch spelat färdigt denna säsong efter den huvudtacklingen... Luktar avstängning i några matcher.

ULTIMAVICI:

Tidigare prejudikat under säsongen säger ju att det är motståndarens ansvar att undvika att bli tacklad i huvudet.

Kan tillägga att jag knappt anser det vara en tvåa, men då vi lärt oss att vissa lag är fridlysta så kommer Peter A och gänget gå bananas.

ULTIMAVICI: Nja, jag vet inte. Jag tycker att jensens mot Flanagan var en värre variant på samma tema. Rakt framifrån på puckförare som stirrar på puck. Ingen armbåge, inte solklart att det är uppåtriktat och överhuvudtaget inte alls säkert att det blir avstängning.

J F K: Kolla mitt andra inlägg i frågan, som sagt blir det avstängning så visar Peter A och DN sin inkompetens å det yttersta. Men Växjöspelare har de inga problem att stänga av samtidigt som FBK och Frölunda är fridlysta.

Nu har jag inte sett tacklingen på stor skärm än men jag tycker det ser ut som axel mot bröstkorg även om axeln tar högt upp men stor spelare mot nersjunken spelare och inget som tar mot huvudet, men kan ju missat något.

J F K:

Jag tycker Gustafssons tackling var den överlägset fulaste av de som har nämnts. Abbott blir precis innan upphakad av Görtz, vilket får honom att tappa balansen en aning, vilket gjorde det omöjligt för honom att skydda sig själv.

Det är möjligt att Welch riktar kraften uppåt en aning, det är svårt att se, men överlag ser det ut som att han strävar efter att sätta in en regelrätt tackling på en spelare som är medveten om att han kommer bli tacklad. I det här fallet håller jag med Sanny om att Görtz har ett ansvar också.

Amitiel: Nej du missar inte så mycket, Welch kan inte göra en bättre tackling i den situationen.
Mitt tips står ändå kvar och räknar med avstängning.

ULTIMAVICI: Tacklingen är klockren men i och med att görtz är slapp och oförberedd så glider axeln upp mot huvudet. Om görtz varit beredd och spänt sig hade det likväl tagit tvärstopp men då hade det nog blivit axel mot axel. Tycker görtz bär ansvaret helt och hållet.

Nucky: Porter är inte center, inte så bra säsong av han men han har ju haft bra säsonger innan denna som har resulterat att han har fått en chans i NHL.Tittade lite på youtube verkar vara en spelare som både kan skjuta och spela fram pucken han har också varit med i några slagsmål.

Redigerad kommentar

modomille: Center, högerforward eller vänsterforward. Enligt honom själv iaf.

Det skulle vara intressant att höra någon som sett honom en del uttala sig, känns svårbedömd. Som nämnts tidigare har han inte någon smickrande statistik under föregående säsong direkt, å andra sidan kanske det är därför han är intressant överhuvudtaget. Prisbilden hade väl sett annorlunda ut om han gjort 60 poäng och varit +20, kan man anta.

McFire: du kan ju skicka ett mail till foppa och fråga ;)

McFire: du kan ju skicka ett mail till foppa och fråga ;)

modomille: Uppgraderat till match penalty då blir det automatiskt minst 1 match avstängning.. Peter A är i sitt esse.

ULTIMAVICI: Diskuterar vi alltså tacklingar och avstängningar igen? Det är ju helt glasklart enligt regelboken, hur fan kan detta diskuteras om och om igen!?

Innan säsongen så förtydligade ju både domarbasen och disciplinnämnden EXAKT vad som gäller, just för att undvika alla dessa onödiga diskussioner. Läser ni inte regelboken!? För att förtydliga vad som gäller klistrar jag helt enkelt in den relevanta regeln. Detta är solkart och kommer direkt från domarbas Peter Andersson:

"PARAGRAF 372:59 En spelare som riktar en tackling, med någon del av sin kropp, mot en motståndare som resulterar i att denne åsamkas skada skall omedelbart ådömas automatisk Game Miscounduct penalty, ibland."

McFire: Sista ordet i citatet förvirrar en del "ibland".

Carl Lejonkräk: Jag förutsatte blint att jag inte skulle behöva förklara det självklara här, men så håller du ju på Brynäs också. 

Citatet är påhittat. Det hela är ett skämt, lite som en parodi skulle man kunna säga. Jag ber om ursäkt för din förvirring.

ULTIMAVICI: att det är en femma och game är helt klart, men en match avstängning känns inkonsekvent mot flera andra liknande och värre saker som inte renderat i avstängning.

J F K: Snacka om förvirring, mycket diskussioner om tacklingar. Tror med bestämdhet att snacket om Truppen 15/16 har upphört pga att inte ledningen kommer med några namn, eller hur?

hanzon: Här har du lite läsning i väntan på nyheter. Dröm dig tillbaka till vad som just nu känns som en helt annan värld..

McFire: Vilken fantastisk läsning, jag minns när jag såg Ångermans lag inför TV-pucken,dom spelade nåt som hette Folksam cup, vill minnas att Markus Näslund var bättre än Peter Forsberg då. I målet hade dom en kille som var bra, Magnus Powell, som sedemera blev fotbollsmålvakt.

Redigerad kommentar

hanzon: Magnus Powell var toppforward! Spelade många år i Norska ligan!

hanzon: Malmö vill behålla Häggström, dock inte till vilket pris som helst. Modo sägs vara intresserade.

Sirpa:Du har rätt, han numera assisterande tränare i Norge.

Måndag idag, nu kanske vi får höra om nya spelare kanske, Häggström vore inte fel.

hanzon: Varför lämnar Fabian Modo?
Var inte han en av framtidsjunisarna?

Sven Tuta: Det vet faan, vore det inte bättre att han får gå till Timrå istället, om dom vill att han ska få mer speltid?

hanzon:

Kan ju helt enkelt vara så att han inte håller på allsvensknivå, då är det ju bättre för honom att ta ett år i div-1 med mycket speltid och förhoppningsvis utvecklas mer jämfört med att spela få minuter i allsvenskan. 

« · 1678908 · »