snowden:
Vore inte fel, hörde att Svartvadet idag inte hade några namn på nya spelare, vad är det som gör att det dröjer så?
Visst hade han truppen i det närmaste klart när Matcherna mot Vita Hästen var klara?
Redigerad kommentar
ivandrago: Jag kan säga att det varit riktigt illa på marknadssidan under många år.
Jag ogillar också formuleringen som "tror inte det är bättre eller sämre i Modo än nån annanstans". Jag vill att det ska vara jättebra hos Modo, även om det förmodligen finns föreningar som är sämre skötta. Vi ska helst inte sätta som måttstock att vi inte är sämre än många andra, utan jag vill att vi siktar på att bli jäkligt bra.
Detta på samma sätt som att målsättningen med träning (försäsong som under säsong) ska vara att träna bäst. Inte att acceptera att Skellefteå tränar för bra för oss, men vi kanske kan vara bättre än Brynäs och Rögle, typ. Sedan kommer vi knappast ha råd att köpa spelare som Skellefteå och förmodligen inte ha en chans att utmana om bucklan, men vi ska i alla fall ha som mål att träna bättre/hårdare/mer effektivt.
modomille: Precis det jag har skrivit om tidigare när man läser intervjuer med ex SAIK spelare och det dom alltid pratar om då är just att : Träningarna i Skellefteå är alltid stenhårda och att allt skall vinnas.
Hör man någon Modo spelare prata i dom termerna någonsin !! ??
hanzon:ja,man får hoppas att Tränaren presenteras om några dagar, mycket pekar ju på Huras nu.
Redigerad kommentar
modomille: Det står 1-1 i matcher mellan Mannheim-ERC Ingolstadt, ikväll spelas 3:e matchen, resterande matcher 17/4, 19/4, 22/4 och 24/4.
Man hoppas ju på Larry Huras som coach, ingen annan känns bra nu när det skrivits så mycket om honom.
hanzon:
Du undrar i var och varannat inlägg varför inget händer. Du har fått svar från videointervjun med Svartvadet, på hemsidan. Att det skulle dröja innan man kunde presentera nya spelare eller ny tränare. Det dög inte.
I intervjun från Allehanda berättar Svartvadet att en ny tränare presenteras inom några dagar. Det dög inte heller.
Vad förväntar du dig? Vad förstår du inte? Läs vad som skrivs. Ha lite tålamod. Säsongen är inte slut bara för att Modo inte spelar.
ivandrago:
Skellefteå tränar i högre tempo och mer matchlikt än Modo, thats a fact!
Andra lag närmar sig Saik i mängd och kvalitet. Inget annat lag har dock ännu lika många spelare som köper och underkastar sig lagets spelide.
ivandrago:Målvakt: L Johansson - Reideborn
Backar: Welch-Ahnelöv- Djuse- N Andersson - Salmela- Sevc - Torp, nä jag skojar bara ;-). Salmela hade varit en drömvärvning.
Målvaktsparet som vi har tror jag på, och om vi får in Welch samt en offensiv pp back, och dessutom får behålla Ahnelöv då tycker jag att det så ser ganska stabilt ut bakåt. Vad tror du?
Monno:Nej, det har jag inte skrivit. Läs frågeställningen först från Ivandrago "Skulle vara kul och se era förslag på drömtrupp, någorlunda realistisk gärna:)"
Tror att Johansson för stunden är en bättre målvakt, tycker att han var för jävligt bra i slutspelet. Däremot skriver jag att vi har ett bra målvaktspar som jag tror på. Inte sparka iväg, det är skillnad det.
ivandrago:
Jag tror felet hos Modo ligger i att fystränarna behöver bytas ut. Hur länge har inte Jocke B hållt i fysen det börjar bli ett par år nu?
Tittar man på björklöven i höstas så klev Waltin in och sparkade de fystränare dem hade haft och anlitade nya i mitten på oktober.
Björklöven låg näst sist i tabellen då tabellen summerades 31/12 och spelare och ledare har sagt att dem körde stenhård fys okt-dec och det gav resultat då Löven var seriens klart formstarkastelag efter jul.
Vad tror ni, skulle ett byte av fystränarna ge effekt? Jag tror personligen det behövs ett nytt tänk inom föreningen på den biten. Modo spelarna säger alltid innan ispremiären att dem "tränat hårdare än nånsin" men nått måste ju göras fel?
Lill_hompa:
En av målsättningarna med träningen som Modo hade när Jocke tog över var att förebygga skador, framförallt ljumskskadorna som man hade varit drabbade av säsong efter säsong.
Det målet når man inte med "hårdare" träning, utan med bättre, mer allsidig. Det är ett mål som man verkar ha nått.
Däremot så verkar konditionsträningen vara felupplagd för laget ser ofta segare ut än motståndarna och det verkar som att mjölksyratrösklarna är lägre än hos andra lag.
Som det ser ut så behöver man komplettera sin träning så att spelarna blir med högpresterande under match.
Lill_hompa:
Det hela beror på vilka metoder som används idag. Beroende på vilka metoder man använder så kanske de isf kan ersättas med andra. Man kanske kan bygga ett samarbete likt det med Ian Clark. Förslagsvis kan man höra av sig till Seth Ronland/Andreas Öhgren.....
Sawchuk:
Tror att Andreas Öhgren/Seth Ronland är bättre utbildade respektive kvalificerade än Hans Jonsson
ivandrago: Vad grundar du det på att Hans Jonssonär sämre, är det känslan eller?
När han spelade i Modo fanns det ingen som hade bättre testfakta än han.
Redigerad kommentar
hanzon:
Tycker att länkarna ger svaret. Men det handlar om erfarenhet och utbildningsbakgrund. Bara för att man själv är bra tränad så betyder inte det att man är en bra fystränare.
Det flesta höjdhoppare är antagligen bättre på höjdhopp än sina tränare, men det betyder inte att de är bättre än sina tränare på att just träna höjdhoppare.
Redigerad kommentar
Ser bra ut statiskt sett. Bra ålder