1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479936 inlägg · 4078 ämnen

Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

1643736 · » Till forumet


Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Peter Andersson är ett skämt och det har han varit länge, kan inte fatta att han inte entledigats för länge sedan. Hur kan man lämna över ett sådant ansvar på någon som exempelvis godkände "målet" i videon nedan? Då han var måldomare i VM för några år sedan och skickades hem efter en "mindre bra" insats. Att han har fortsatt förtroende är ett skämt och ett hån mot svensk hockey.

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
För att avsluta diskussionen har jag 2 foton, i det första hoppar inte Tollefsen och i det andra träffar han inte ansiktet. Tur att vi har en domarchef som är opartisk.
Uppladdat:

100x100-file-placeholder.png

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Patrik Källstr:

Fast jag är garanterat enögd emellanåt, så det skall jag inte förneka.

Jublar emellanåt när en idiot i det andra laget blir brutalt överkörd av en av våra spelare och gärna mer eller mindre utburen.

Rent generellt vill jag dock inte ha huvudskador, framförallt inte på våra spelare.

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

J F K:

Jag var så jävla besviken då så jag minns inte kommentarerna, man måste inte vara här inne varje gång det händer nåt i hockey. Det var en jävligt ful tackling iaf, som förstörde för Modo... 

Du har helt rätt, jag ska inte dra alla över en kam. Jag anser dock att man ser på saker helt olika beroende på vilket lag man håller på, (Finns vissa undantag)

Största exemplen hittar vi nog i Brynäs gästbok. Där är folk så enögda att allt som Brynäs gör fult är rätt, och allt som motståndarna gör fult är fel!

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Patrik Källstr: Nej, såg du kommentarerna om regehr ifjol? De absolut flesta är inte alls som dig och jag tycker ärligt talat att det är snudd på oförskämt att jag framställs på det sättet såsom varandra modo-supporter.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Patrik Källstr:

 

Det känns som en rejäl generallisering som drar alla över en kam.

 

Det här handlar ju snarare om hur svensk hockey tänker stävja hjärnskakningar och hur de lyckas låta bli att göra det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Det är alltid fruktansvärt enögt. Jag tycker att Tolles tackling förtjärnar avstängning, men när han spelade för Modo så älskade jag allt han gjorde! En sådan tackling hade jag + alla andra modoiter bara hurrat åt. precis som Anton Hedman och hans fula tacklingar. När han gjorde samma saker i Modo så gjorde vi en banderoll åt honom.

Jag mår illa av hur folk alltid vänder kappan efter vinden...

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Monno: Jag håller med. Jag har kompisar som köpt tröjan. Jag skiter i att de tryckt upp tröjor på två av våra sämsta spelare eller bästa bara de säljer och skapar ett intresse. Nylander har mer talang än någon annan i laget eller ens i SHL, men han säljer inga tröjor idag på det sättet.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
ULTIMAVICI: Håller inte riktigt med dig. Går det att tjäna pengar på så behöver nog Modo göra det.
Och vill folk verkligen hellre ha en tröja med Nyllets face än Torp rätt mäktiga skägg? Högst tveksamt.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

spud:

Det hade han säkert gjort ifall MoDo hade legat under med 5-1. De vill knappast riskera att han får en instigator i ett läge då MoDo jagar kvittering.

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Monno: Ja har man ingen att lyfta fram gör man just bäst i att inte lyfts fram någon. Brashear räcker bra tycker jag, sedan så kan det ju vara en ide att göra en frän tröja som lyfter fram Nylander då chansen är stor att det är Sveriges nästa superstjärna i NHL.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
ULTIMAVICI: Tror du har fel där. Torp må ställa till med en del på isen. Men han är iaf en profil. Om inte annat på grund av skägget.

Vem skulle man valt annars? Påhlsson? Hahahahahahaha, skämta ba.

Nä men seriöst så är det dåligt med profiler bortsett från våra stjärnor, alltså Påsen och Nyllet. Och dom sticker väl inte ut direkt som personligheter ändå.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
zigge: DN agerande i all ära. Men är det inte exakt tacklingar som den på Hari brashear ska se till att de åtminstone får en konsekvens?
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
J F K: Ja och att det är en armbågstackling som hoppas iN nämner Peter Andersson inte över huvud taget, var den än tar är det en självklarhet att anmäla.
Men som vanligt kommer det tystas ner och och då har ju ingenting hänt som vanligt.
Och hockeyligan och SHL gör inte ett skit utan sitter tysta som möss, är detta något de tror lyfter hockeyn?
Vem fan tappar inte sugen att kolla på skiten när detta är snarare system än undantag? Hur många unga prioriterar om och väljer andra sporter när det finns spelare som systematiskt åker omkring och letar offer att skada för att sedan få hamna i strålkastarna och får håna offret oemotsagd. Hur många föräldrar undviker att introducera hockey som fritidsaktivitet till sina barn?
Man håller på att döda SHL och sedan undrar man varför inte publiken kommer, och tror att 3/3 i OT är lösningen. Avgå varenda jävel som tror att hålla varenda om ryggen och sopa skit under mattan är lösningen.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

ULTIMAVICI: Peter Andersson måste ju dessutom vara fullständigt dum i hela huvudet.

När alla vet hur jävig han är så borde han släppt det hela till disciplinnämnden. Om han nu hade haft rätt i att tacklingen inte tar i ansiktet så skulle ju disciplinnämnden kommit fram till det. Istället så väljer man att säga att det inte tar i ansiktet trots att man lätt kan se att Hari börjar blöda i ansiktet efter tacklingen.

Avsätt världens sämsta domarbas NU!!!

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
zigge: Om de tröjorna säljer slut så ska jag inte raka mig på ett helt år. Gillar att Modo försöker profilera spelarna och bygga upp intresset kring individerna, men att man väljer Torp får ses som årets snedspark.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
spud: Inte DN som säger eftersom de aldrig fick chansen att yttra sig.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
ULTIMAVICI, Sawchuck m fl: Imorron har de tryckt upp en speciell tröja enbart för ER!  (Förutom Donald's alltså )  ENJOY!  Respect.   Humor.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Peja: Det är ju väldigt fegt av dn att säga att det är en utvisning MEN ingen avstängning.
Kan lova att det hade blivit avstängning om tolle inte just kommit från en uppmärksammad avstängning, konklusion: dn är fega.
Kan lova att det blivit avstängning om Hari hade fått hjärnskakning. Konklusion: dn skiter i hur det ser ut utan fokuserar på om spelaren har änglavakt eller ej.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Monno: Jag tror tyvärr att svensk hockey håller på att gräva sin egen grav. Att på kontinuerlig basis säga att det är okej att skada spelare kommer ju i längden göra att inga föräldrar vill att ungarna ska börja spela hockey. Det går inte att hela tiden prata om olyckshändelser och att spelare är för dåliga på att ta emot tacklingar. 
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Monno:

Ja, tyvärr är det så.

Beskedet från domarbasen och DN denna säsong är att:

1. Det är ok att tackla någon i huvudet om det är lågt.

2. Det är ok att hoppa in tacklingar mot huvudet.

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Basse: Nej jag läste bara på twitter, tror det var EnkelP. Men tränade han fullt idag så lär det knappast varit hjärnskakning. Nu bromsar ju Hari upp och fäller sig lätt bakåt när Tollefsen sätter in tacklingen och klarar han sig från hjärnskakning så är det helt beroende på hur han själv agerar.
Men då gör ju domarchefen bedömning att ansvaret helt ligger på den som blir utsatt, tackla bäst ni vill och hur som helst. Blir det hjärnskakning eller andra skador är det den tacklades ansvar.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

ULTIMAVICI: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/farjestad/article19973785.ab

Det här är ju skandal av stora mått! 

" Det borde ha varit utvisning, för det är inte en ren tackling. Men den tar inte i huvudet, den tar på arm, bröst och axelkåpan."

Och Haris näsa och mun blöder bara av sig själv då menar han?

Men det som stör mig mest, hur fan kan man undgå att se att han hoppar in tacklingen? ABs kassa reportrar tar ju inte ens upp den frågan med honom.

Verkar som NuMo var rätt ute, man får hoppa in tacklingar idag. 

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
ULTIMAVICI:Jag har ett förslag på detta med hjärnskakningar, en del kanske tycker att det låter fånigt. Åker man på en då är det inte så roligt heller. Så därför kommer jag med detta förslag, låt den som orskara det få lika lång avstängning som den drabbade blir borta från hockeyn. Det här med böter drabbar ingen fattig så att säga.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
ULTIMAVICI: Vem har konstaterat den hjärnskakningen? Han spelade resten av matchen och tränade för fullt idag. Men du kanske har bättre information?
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Checking to the head skall automatiskt anmälas till DN.
Skadas spelaren skall situationen automatiskt anmälas till DN.
Hari åker på en checking to the head och har konstaterats med hjärnskakning efter matchen.

Man frångår alla jävla regler som satts upp och att domarbasen är starkt associerad med FBK kan väl inte ha med saken att göra?

Nu är jag så jävla förbannad, tur för Peter Andersson att han inte är i närheten av mig, för då jävlar skulle han få anledning att anmäla mig till DN.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

ULTIMAVICI:

Bra där, Peter Andersson. Jag var ett stort frågetecken när FBK började plocka in en massa tröga huvudjägare i ett läge då det skulle bli nolltolerans mot huvudtacklingar. Dum som jag var, insåg jag inte att nolltoleransen enbart gäller andra lag.

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
hanzon: Blev inte ens anmält för granskning.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Tollefsens tackling på Hari måste väl gå till dommarnämnden, han hoppar in i taclingssituationen.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
ULTIMAVICI: Man hade ju kunnat köpt att Torp är en hårt arbetande men ganska begränsad back, om han hade spelat som en hårt arbetande begränsad back!

Arbetar hårt gör han, men maken till att spela över sin förmåga.
Där ska Dennis Persson ha beröm. Han gör sällan nåt mkt väsen av dig. Men han är medveten om sin situation och spelar därefter. Och då besitter han antagligen betydligt mer talang än Torp.

Gillar verkligen Torp. Han verkar vara en kanon bra kille och allt. Men det håller inte att han spelar såhär.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
J F K: Inte så konstigt, det är ju ungdomarna som utvecklas och faktiskt blir bättre, i det äldre gardet finns det så många som inte ens klarar att fokusera en hel match. Ska inte ens börja nämna några namn då listan kommer bli längre än vad jag vill inse. Dock är det Torp som stjälper laget när FBK börjar bli frustrerade i sista perioden. Detta var en match vi mycket väl kunnat manövrera ut FBK och tagit 3 poäng men när någon för 25 gången i matchen väljer att göra något som han inte har talangen för ja då straffar det sig till slut. Ska inte skriva mer ikväll då jag är alldeles för förbannad och uppgiven för stunden.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

ULTIMAVICI:

Finns en hel del intressanta namn som jag inte skulle tacka nej till:

Janis Sprukts, Kurtis Foster, Ruslan Fedetenko, Colby Armstrong, Alexander Frolov... Tusan, be Foppa slå en pling till Svatos och ge honom try-out!

Jag inser att vissa av spelarna jag räknar upp säkerligen är skadade eller väntar på ett saftigt erbjudande. Men gör NÅGONTING. Det behöver inte kosta skjortan!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
ULTIMAVICI: Man känner sig så uppgiven då vi aldrig ser ut att förbättra oss. Visst vi har en ung trupp, men en sådan brukar bara bli bättre ju längre säsongen lider när de får rutin, men inte vi. Tvärtom har de senaste veckorna varit sämre än inledningen trots att Ahnelöv kommit in.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Örebro hemma nästa match innan uppehållet. Känns som att 3 poäng blir ruskigt viktigt, annars lär snöret vara nära att dras.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Bad_Brett: Fast för stunden finns det ju inte en spelare att värva, kolla in EP. Marknaden är näst intill snustorr. Känslan är att Svartvadet inväntar KHL utrensningen som kommer nu i december.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Sawchuk:

Linköping tog in Kent McDonell ifjol, som var klubblös efter följande säsong:

 2012-13  Karlskrona   Allsvenskan 38 6 10 16 64 -18

Det gick rätt hyfsat i LHC dock:

2013-14  Linköping  SHL 26 13 6 19 14 3

Det går inte att konstant dra snyfthistorier om att pengarna inte räcker till. Till och med Björn Svensson blev en stor injektion när MoDo var i brygga. Men Svartvadet fortsätter med samma MoDo-floskler om hur det är en ekonomisk fråga och att de inte ska stressa eftersom det är så viktigt att "hitta rätt". Ja, det låter ju väldigt bra. Förmodar att det var därför det dröjde till juni innan de skrev kontrakt med Nättinen och till augusti innan Roche blev klar.

Med tanke på hur många duktiga juniorer MoDo kan fylla på laget med, är det helt häpnadsväckande hur laget kan vara så uselt. 

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Steken84: Som sagt bänka Torp så kan du räkna det som en värvning.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Det finns pengar att värva "en" spelare! Måste in 3 tyvärr.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Bad_Brett:
Har själv varit inne på samma spår en längre tid
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Bad_Brett:

Det blir kval. Vi är för dåliga.

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

NuMo:

Stor humor när man inser att Nylander, Kempe och Olofsson snart försvinner i fem matcher, och ersätts med... Bengtsson och förhoppningsvis Flanagan, som var iskall redan innan skadan.

Man måste ju göra någonting! Göra förändringar i båset, värva nya spelare, byta ut GM, vad som helst. Är det på fullaste allvar någon som tror att detta juniorlag som släpper till 45-50 skott per match, helt plötsligt ska bli en vinnarmaskin?

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
NuMo: Förhoppningsvis tar vi straffarna seriöst att Masken ger rekommendationer och tips. Men dom gör ju som dom vill.
Skröder har ju bara en fint om han inte skjuter. Så den hade nog jag tagit till å med.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

spud: 

Ja, det indikerar att det inte finns så mycket tanke bakom. Eller så var det precis tvärtom. Att de tänkte att det var bra att dribbla. En felaktid slutsats bevisligen.

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

NuMo: Konstigt att alla 3 väljer att dribbla på en så liten och följsam målvakt som PW. 

Skott hade jag valt.

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
J F K: Nästa match vill jag se Torp bänkad, och matchen efter det och matchen efter det..........
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Sawchuk:

Kör dom alltid samma repris på A.F´s intervjuver???

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

J F K:

Man kanske inte skall klaga på straffarna för mycket för om de hade gått in så hade man ju varit nöjd. men jag tycker det är på tok för mycket finlir. Fjams! 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Sawchuk: Men varför får Skröder lägga en straff?
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Ingen skjuter!! Usla straffar.
Kommentera

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
Sawchuk: Låt Brashear lägga Skröders straff
Kommentera

1643736 · »