1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530924 inlägg · 4122 ämnen

TV-pucken

Sv: TV-pucken
NuMountain:

westerlind fortsätter att spela svåråtkomlig och vill inte prata med mig, han verkar ha gjort slut? Har jag gjort något fel?

knaskamilla: miiike Persson, nää det håller jag med om.

NuMountain:

Gött!

mike66:

Och tur var väl det, för hur kul vore det att heta Persson?

knaskamilla:

Min fars far och hans far bodde i Ramvik och han hette Ludvig Persson. Alltså min farfars far är det jag nu skriver om, hajaru?

Du vet att på den gamla goda tiden så fick man nämligen välja efternamn, därav så blev inte Persson mitt efternamn utan Ludvigsson.

En del kallar mig för Ludde. Undrar om man inte skulle gå och vika ner sig som ett V i hörnsoffan nu?

knaskamilla: Du är antagen. En kvinna mer eller mindre spelar ingen roll.

NuMountain:

Det förstås. Nåja, du och westerlind skulle säkert utgöra ett sött par. Får man komma på bröllopet?

knaskamilla: Det spelar ingen roll. Hon vill inte veta av fler kvinnor bland de jag är gift med.

NuMountain:

Det har du förstås rätt i.

Vet din sambo om att du friar till killar på HS, förresten?

westerlind: Hehehe! "Fundera" är ju ditt mellannamn, om jag förstått det rätt.

knaskamilla: Man skulle kunna tänkga sig att det vanns en skillnad mellan vik och vig. Men ju vigare man är desto mera vik blir det ju, till en viss gräns.

NuMountain: Nämen NuMo då, jag är smickrad. Kan jag få fundera på saken?

westerlind: Din syn på dop ligger helt i linje av min syn på giftemål. Konta Kinte (Toby) hoppade över kvasten, med sin kvinna. Jag hoppar gärna över en målvaktsklubba av märket "Honken".

westerlind:

Och om man då skulle låtsas att pappan heter Ludvig så...blir efternamnet Ludvikson?

westerlind:

Nu ska jag gå och vika mig. Förrseten, köpte du några aktier i siljansgasborrprojektet?

NuMountain:

Tror du dop har kommit till de trakterna redan? Själv föreställer jag mig en invigningsrit där fadern och modern dansar hockeypolka kring en KoHo-klubba. När målsman sedan sänkt barnet i kassen blåser sektledaren i en visselpipa och signalerar att den lille fått sitt namn, till exempel: "Hell, mike66!"

Aktier?

westerlind: Siljan?

NuMountain:

Brukar man döpa folk till efternamn på dop? (Det var så länge sedan jag döptes, så jag minns inte.)

westerlind: Hmm? mike66 är alltså ett efternamn. Det dopet skulle jag ha velat vara på.

knaskamilla: Felstavning? skriver man inte mike66?

westerlind:

Alltså...ligger det en ordvits bakom din felstavning av hans namn??

NuMountain:

Ja, gör så. Fast du står iofs för vad jag säger, så för mig kvittar det.

Frisco:

Nu har ju du för länge sedan begripit vad det här handlar om: Du ville gärna framhäva den stad som ligger intill Väsman. Nu försökte jag vara lite finurlig och blanda in hr Ludviksson, men det övergick tyvärr hans horisont. Men han är snäll.

knaskamilla: Jag tror jag tar bort alla inlägg som du och jag har gjort så kan vi känna oss på den säkra sidan. Varför tjabbar inte Westerlind nu då?

NuMountain:

Jo, jag kan tänka mig att ställa upp (som första stycke, alltså).

Vilket inlägg är det du vill ska anmälas? Ditt eller mitt eller bägge?

knaskamilla: Helt ok. Om du är första stycket. Då förstår jag att han inte blev klar med det första förrän efter mycket lång tid. Det här kanske inte var snällt. Kan någon anmäla inlägget som opassande?

NuMountain:

Man skulle kunna säga att det är du, men jag vet inte om det är så snällt.

Frisco: Ok. Jag förstår. Jag hoppas på en nödlandning där en vacker dag.

knaskamilla: Vem är det andra stycket?

NuMountain:Mellanlandningar på Nyckelmyren är nog ganska få. Nödlandning på sin höjd.
Kartan var till för att visa Westerlind vad Väsman är. Men har ni fler frågor svarar jag gärna.

NuMountain:

Äh. Jag trodde ju att du skulle haja!

Ett stycke.

Andra stycket.

Frisco: Då får man hoppas att man mellanlandar där någon gång då.

knaskamilla: "på bara några stycken...och inget mer"? Det känns som om det saknas något. Pratar du om "stycken eller "Stycken" eller vaddå?

NuMountain: Ja, och strax söder om Klenshyttan ligger Ludvikas Flygplats.

NuMountain:

Du tappade mig med.

Westerlind verkar dock ha lite problem med att svara på meddelanden och sådär. Jag tror att det har att göra med hans långa betänketid. På en timme igår lyckades han t.ex. plita ner ett meddelande på bara några stycken i BIFs gästbok, och inget mer. Kan inte vara lätt att vara Sthlmare!

Frisco: Vaddå? EN karta över Klenshyttan.

westerlind: Se länk...

knaskamilla: Båda är godkända att bedriva modoitisk verksamhet här. Vilket de också gör med bravur. Bara det att inte svara för att man inte får svar osv. är lite modoitiskt på något sätt. Jag menar, egentligen är det ett sätt att bedriva social... Ja, där tappade jag tråden. (Som K-G "Myggan" Wallin skulle ha sagt i vilket tv-sänt debattprogram som helst.)

NuMountain:

Man kanske får ha lite överseende? De är ju faktiskt inte MoDoiter...

westerlind:

Vad är det här. Nu sätter ni igång och svarar på varandras frågor om ni ska prata med varandra.

mike66: Du vill ju inte svara på mina frågor så då gjorde jag något annat.

mike66:

*tänka, tänka*

Så klart!

westerlind: Dog du?

21.54 2-4 PP1 Ångerml 5. NILSSON, Johan
24.03 3-4 EQ Ångerml 14. LUNDKVIST, Alexander

--------

Det kanske går bra även utan mig??
Stänkt dit två till nu!
Ni har 12 minuter på er, fast först måste ni klara boxplay 2 min.
Och nu måste jag verkligen gå...

NuMountain:

Någon som vet vad som hänt med www.tv.nu? Nu vet jag ju inte vad jag ska titta på på kvällarna...

NuMountain: Har undrat samma sak i ett par veckor nu. Siten verkar ha tvärdött. Gunnar skriver ju i Expressen men brukar ju ha lite fylligare intervjuer på nhockeyreport. Men nu var det länge sedan sist.

Jaja... off I go.

knaskamilla: Det är bara han som garvar åt mina taffliga försök till ordvitsar. Jag tror han och min far måste vara närbesläktade. Jag kan faktiskt ana Hägerfors-nerven hos min far också, men Paddan är värst (eller bäst om man så vill).

Nej nu ska jag hem till tjejen och då blir det inget hockeysnack på ett tag.
HEEEEEEJJJJA ÅÅÅÅÅÅNGERMANLAAAAAAND !!!!! ... tillsvidare

Frisco:

Du kunde ju ha åkt tåg...

Någon som vet vad som hänt med:

www.nhockeyreport.com/?

knaskamilla: Jag vet inte. Jag skulle väldigt gärna vara där. Mitt lag DALARNA börjar ju lira klockan 19.45.

« · 134761 · »