1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530897 inlägg · 4122 ämnen

TV-pucken

Sv: TV-pucken
Paddan:

De här t-shirtarna var vita med oneongrönt tryck.

Björn VII:

Här får du något att läsa:
www.tele2.se/privat/internet/fastuppkoppling/bredband_lan.phtml
www.tele2.se/privat/internet/fastuppkoppling/bredband_orter.phtml

Nå'n glädje ska man väl ha av att bo i Härnösand, förresten?

knaskamilla: Åhfan, min första dag som ny student på Umeå Universitet firade universitetet 25 år, oooooh hemskt ärovördigt högsäte1 Då fick vi bussresenärer minsann fina vita t-shirtar med neongrönt tryck....

Paddan: Har faktiskt varit med en del laster bensin och villaolja ut till dina breddgrader. Fast det var på den tiden jag var en riktig truckdriverman du vet 24 m lång. Träffade också en riktig flodpadda från Bjästa en gång i tiden, jag skyller på alkoholen ;)

Sarajevo, snackar vi världskrig nu eller?

Paddan: Gavrilo Princip, serbisk nationalist, medlem i organisationen "Svarta Handen", mördade tronföljaren i Österrike-Ungern Frans Josef i Sarajevo 1914, vilket utlöste 1:a världskriget..

Paddan:

Nåja, Televerket har ni fått iaf va?

knaskamilla.

Där ser man, förtryckarregimen från N-land visar ännu en gång upp sitt fula tryne, enligt klassificerade uppgifter är detta H-sandsavtal en gammal klausul som ärkesnyltaren Fälldin fick igenom för 20 år sedan. Förutseende, må jag säga.

Krossa Norrland *klapp-klapp-klapp*

NuMo:

Inga känslomässiga band? Själv fick jag nästan en tår i ögat pga
av comhem när jag ficck deras mycket personliga och finstämda avsked till mig som kund.

Paddan:

Hur det är med bredbandet i Skövde vet jag inte. När jag var där firade dock...hmm...det stora köpcentrat (som Gallerian i Övik, Prisma i Härnösand, eller Nordhallen i Bjästa) 10 år. Värsta jippot! Undrar om det inte hette Commerse, eller något liknande? Fult var det i alla fall (namnet alltså - inte alls lika skönklingande som Gallerian eller Prisma eller Nordhallen). Ettusen t-shirts med deras logga och "10 år 2002" på delades ut till barn som var födda samma år som köpcentret, OM de kunde bevisa att de var födda då. Huruvida så många -92:or dök upp och ville ha en ful tröja vet jag dock inte. Jag är skeptisk.

Paddan: Borde det inte heta "ASDLVSSVLIEPVK" då..?

Björn VII: Hahaha, ADSL, ja det står nog för "Alldeles snart, Det lovar vi,.... Snart ska vi Lägga in er på vår karta". Tror att vi har bredband i Bjästa innan vi har ADSL, sad but true.

mike66:

Vad är det för klubb då?

NuMountain och Björn:

Riktigt bredband för 195:-/mån. är inte så dumt det heller.

Björn VII: Funkar bra. Men kommer något snabbare för samma pris så byter jag nog.

mike66: Ja, se där, jag har skådat den heliga treenigheten: Tidaholm, Mariefred och Bjästa. Vad vi har gemensamt vetefan men någonting ska vi väl alltid kunna snickra ihop. Om inte annat kanske man kan anlita en töcken där Historieförvanskare så att det i själva verket visar sig att det var i mitt badkar som Arkimedes myntade sin berömda princip.
Eller, förresten hade inte Princip något med Sarajevo att göra?

Paddan:

Bredband? Trodde att det uppfanns i min nuvarande stad. Det var tydligen en skäggig pojke med flottig frisyr och fleecejacka som sa att han skulle göra saker. Typ som i Stångebr...

Jag är fullständigt nöjd med mitt 400kr/månadsnästanganskabredaband. Det har jag för mig att (lag)kapten NuMo också är.

Testa Televerket ADSL vetja!

Paddan: Det där tog jag upp i morse. Det är bara Tidaholm och Mariestad som inte har bredbandsuppkoppling. Bjästa, det låter gott.

knaskamilla: Visst är det så. Du och jag har sett ljuset bortom HS.

knaskamilla: Jaha, ni tillhör den upplysta skaran. Berätta, hur var Atlant..förlåt Skövde? Hade alla människor bredbandsuppkoppling? Äsch, förlåt, det är bara jag som håller fast vid min nostalgiska ådra genom att vägra att överge mitt trofasta cykelmodem. Vill ju inte undanhålla befolkningen i Bjästa deras enda behållning under arbetsveckan, alltså att få trampa igång mitt modem under överinseende av hundratals ortsbor i Bjästahallen...

knaskamilla: Nä det borde du inte ha vetat.

knaskamilla:

Skövde alltså, inte Atlantis.

Paddan:

Där har du fel. Både jag och mike66 har sett det.

Hälge: Enligt mig så kretsar allt kring Bjästa, det där Skövde har jag aldrig hört talas om tidigare. Tror att det är ungefär som Atlantis, alla har hört talas om det men ingen har sett det...

Paddan: Joo, det var ju en diskussion om det där "andra livet" i dag (tror jag att det var).

Finns det ett annat liv än HS och debattörerna kom fram till att eventuellt fanns det något annat i Skövde, men det var inte helt klarlagt. Du kan kanske bistå med någon info..?

Paddan:

Ja, så är det här i HS-världen - man behöver inte ens vara här för att vara närvarande.

mike66:

Jag vet inte. Borde jag veta det?

knaskamilla: Det är kul att se ens namn nämnas trots att man prioriterat det där som kallas "ett liv bortom HS" eller för alla andra, en vanlig lördagkväll med mycket öl och mat!

knaskamilla: Vi har redan en egen klubb, visste du inte det?

mike66:

Då kan du och westerlind bilda klubb, verkar det som. (Eller vad tror du, NuMo?)

knaskamilla: Jag kan om jag vill, men det är inte så ofta som jag vill. Mina baktankar brukar ligga så djupt begravna att ingen verkar förstå dom?

westerlind:

Oh my. Verkar inte göra så mkt att vi förlorat Paddan till LHF, när vi vunnit westerlind till oss.

knaskamilla: miiike kan man säga om honom, men vitsig?

mike66:

Hade det varit Paddan hade jag med säkerhet vetat att det där var ett försök till ordvits, men nu är jag osäker.

knaskamilla: Du kan kalla mig för hygglo eller burro. Tycker mig se att en viss baktalare befinner sig här bland oss.

mike66:

Du är hygglig du. Eller? Jag har allt hört att du inte trodde på mina muffinsbakaregenskaper. Jag som hade tänkt att bjuda dig på muffins - nu blir det nog inget av det.

Ser iaf att NuMo är här. Han står för vad jag säger. Det är bra.

knaskamilla: Det kallas för mindrevärdeskomplex. Det går som bekant rätt tungt för the tigers numera. Han kommer nog inte att bli något snällare efter tisdagens match. Men du får gärna ty dig till mig, länskollegor som vi ändock är.

Huge:

Jag vägrar, jag är ett rötägg.

mike66:

Välkommen hit. Jag börjar känna mig mobbad. Westerlind sägs ska stå upp för mig, men istället börjar han anklaga mig för saker som tycks ha med scim att göra.

mike66: Jaså, det är hit du har smitit.....
Kom tillbaka och ta ditt ansvar..

knaskamilla:

Kommer in hit till er istället och skriver litegrann. Det har börjat att bli en sådan hätsk stämmning inne på TIKs gb nu. Är det inte det ena köpelaget så är det de andra som kommer in och skämmer ut sig.

knaskamilla: Äh, du ska då alltid fiskja efter uppmärksamhet...

westerlind:

Det är lite hemligt.

illa: Vilket är ditt första namn?

scim:

Knas är mitt andranamn.

knaskamilla: Tackar och Tackor? Det låter ju helknasigt, skärp dig!

scim: haha precis.

scim:

Eller tackor.

Wewillwintoday: Alternativt "Tackar och getter".

scim: Jag bugar, bockar, tackar och fårhonar.

Obs. Fårhona är ett väldigt dåligt skämt jag kommit på.
Tacka är ju en fårhona, då borde man kunna säga fårhonar...

Wewillwintoday: Se länk.

Appropå ingenting..
Finns det så man kan beställa onlinerapportering från matchen imorgon till mobilen. Jag kommer vara upptagen med avsaknad access av både dator, radio och tv....

Frisco: Hahaha, har du samma upplaga?

« · 135982 · »