1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531036 inlägg · 4122 ämnen

TV-pucken

Sv: TV-pucken
westerlind: Precis här duger inga gamla weber 32:or. En helt blueprintad ismaskin som mullrar värre än gammal fyrdörrarsstolpe från -66 med en gammal utsliten 273:a i.

Spol-Jansson gick alltså på ångorna?

knaskamilla: ...räkna inte med westerlind. Du har jag klankat på hans "betänketider" till den grad att han kanske inte vill stå på din sida längre?

Eller så vill han det... märkte jag nu :)

Fast å andra sidan så har inte westerlind smakat Marias muffins sådeså.

samjo: Du har jag??? Du har ju... ska det givetvis stå.

samjo:

Fast å tredje sidan har han inte smakat mina än heller. Du kan dock fråga Frisco och Mattila. De var överväldigade.

westerlind: Oj vad frestad jag blev att kommentera betydelsen av westerlinds formulering som avslutades med orden "kamillas muffinsbak". Men detta är ju ett hockeyforum och ingen "blajchatt" så jag avstår från att göra den kommentaren om bak och bakdelar :)

samjo:

Mycket kan man säga om min rumpa, men att associera den till muffins? Njae. (Hoppas att NuMo dyker upp och rensar lite sen... ;))

knaskamilla: Jag fick faktiskt med mig två muffins hem och sitter och mumsar på en av dem just nu. Det där dom säger om kvinnor och choklad verkar stämma på män också. Åhhhh, vad goda dom är! Muffinsarna alltså :)

knaskamilla: Jag har inte sagt nåt. Det var westerlind ju... *pekar*

F.ö. är det dags för mig att citera Frisco nu:
Fast jag gör det på mitt eget lilla sätt.

"litet zäta""litet zäta""litet zäta""litet zäta""litet zäta""stort ZÄTA""stort ZÄTA""stort ZÄTA""mellanslag""litet zäta""litet zäta""stort ZÄTA"""stort ZÄTA"""litet zäta""litet zäta""litet zäta""litet zäta" osv...

samjo:

Känner att en liten varning är på plats:
försök inte överleva på fyra muffins till middag! Det räcker inte. Man måste ha ngt som räknas som riktig mat också...

knaskamilla:

Usch vilken snuskig fantasi han har den där spamjo. Hur kan någon tro att jag skulle kunna ha några baktankar när jag berömmer dig? Jag ber om ursäkt på hans vägnar, knas.

westerlind:

Ursäkten är godtagen.
Fast vänta lite nu...ska du både stå upp för mig och rätta till andras misstag - samtidigt?

knaskamilla: Ja, man får jobba dubbelt när NuMo är borta.

westerlind:

Jobbigt. Nåja, han är kanske snart tillbaka.

Alla:

DETROIT......detroit........DETROIT....detroit...........Zäta rules.....ZZZZzzzzzzZZZZZ.......zzzzzZZZZZzzzzzzzZZZZ..

Gonatt och tack för en trevlig helkväll på HS.

mike66:

Gomorron, gomorron!

knaskamilla: Gomörrom gomörrom. Vad härligt med en ny härlig HS-dag.

mike66:

Ja, verkligen. Jag känner mig otroligt laddad! Ska bara ta en liten paus först...

knaskamilla: Ja nu kom DN - katjong! -, så nu är jag säker på att det är en ny härlig dag på gång...

Alla: Jag kommer i fortsättningen att radera alla inlägg som har med muffins eller andra bakverk att göra. Jag tillåter inte at man för sexistiska skämt mot knas i onödan. Om det är absolut nödvändigt är det en annan sak.

Spelar MoDo idag?

NuMountain: Idag spelar ju "Gruppen" (om man läste Simon Banks artikel igår så vet man att Gruppen är detsamma som svenska landslaget i fotboll). Imorrn spelar MODO mot Wanhainen.

Apropå fotboll. Hur stort är oddset på att Alexandersson tar Kim Källströms plats på mittfältet? Kvällstidningarna har ju fört en gemensam lobbyverksamhet där de förespråkar Kim Källström, Anders Svensson och Fredrik Ljungberg som de offensiva mittfältarna. Förbundskapterna brukar då som på en given signal spräcka den uppställningen med antingen Magnus Svensson eller Niklas Alexandersson. Man kan ju inte låta svenska folket eller några pajasar till sportreportrar få bestämma, eller hur?? *gaaaah* ...säger jag.

samjo: Målvakt: Andreas Isaksson i målet i eftermiddag. För ett par månader sedan var han andremålvakt i sitt klubblag. Är det styrka att ha han i målet? 2 meter lång och helt värdelös i höjdspelet.... Backlinje: Ähh jag orkar inte mer..... Heja Sverige.

westerlind skrev: "knaskamilla: Ja nu kom DN - katjong! -, så nu är jag säker på att det är en ny härlig dag på gång..."

Brukar inte du trycka upp dina alldeles egna upplagor av DN?

:-)

scim: Självklart. I min leder Brynäs Elitserien - utmärkt tidning...

westerlind: Jag har också sett det.... >>>SE LÄNK

Frisco:

Alla som tror att Frisco har lite att göra räcker upp en hand.

Frisco: Hahaha, har du samma upplaga?

Appropå ingenting..
Finns det så man kan beställa onlinerapportering från matchen imorgon till mobilen. Jag kommer vara upptagen med avsaknad access av både dator, radio och tv....

Wewillwintoday: Se länk.

scim: Jag bugar, bockar, tackar och fårhonar.

Obs. Fårhona är ett väldigt dåligt skämt jag kommit på.
Tacka är ju en fårhona, då borde man kunna säga fårhonar...

Wewillwintoday: Alternativt "Tackar och getter".

scim:

Eller tackor.

scim: haha precis.

knaskamilla: Tackar och Tackor? Det låter ju helknasigt, skärp dig!

scim:

Knas är mitt andranamn.

illa: Vilket är ditt första namn?

westerlind:

Det är lite hemligt.

knaskamilla: Äh, du ska då alltid fiskja efter uppmärksamhet...

knaskamilla:

Kommer in hit till er istället och skriver litegrann. Det har börjat att bli en sådan hätsk stämmning inne på TIKs gb nu. Är det inte det ena köpelaget så är det de andra som kommer in och skämmer ut sig.

mike66: Jaså, det är hit du har smitit.....
Kom tillbaka och ta ditt ansvar..

mike66:

Välkommen hit. Jag börjar känna mig mobbad. Westerlind sägs ska stå upp för mig, men istället börjar han anklaga mig för saker som tycks ha med scim att göra.

Huge:

Jag vägrar, jag är ett rötägg.

knaskamilla: Det kallas för mindrevärdeskomplex. Det går som bekant rätt tungt för the tigers numera. Han kommer nog inte att bli något snällare efter tisdagens match. Men du får gärna ty dig till mig, länskollegor som vi ändock är.

mike66:

Du är hygglig du. Eller? Jag har allt hört att du inte trodde på mina muffinsbakaregenskaper. Jag som hade tänkt att bjuda dig på muffins - nu blir det nog inget av det.

Ser iaf att NuMo är här. Han står för vad jag säger. Det är bra.

knaskamilla: Du kan kalla mig för hygglo eller burro. Tycker mig se att en viss baktalare befinner sig här bland oss.

mike66:

Hade det varit Paddan hade jag med säkerhet vetat att det där var ett försök till ordvits, men nu är jag osäker.

knaskamilla: miiike kan man säga om honom, men vitsig?

westerlind:

Oh my. Verkar inte göra så mkt att vi förlorat Paddan till LHF, när vi vunnit westerlind till oss.

knaskamilla: Jag kan om jag vill, men det är inte så ofta som jag vill. Mina baktankar brukar ligga så djupt begravna att ingen verkar förstå dom?

mike66:

Då kan du och westerlind bilda klubb, verkar det som. (Eller vad tror du, NuMo?)

knaskamilla: Vi har redan en egen klubb, visste du inte det?

« · 135018 · »