1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532456 inlägg · 4126 ämnen

Två och en halv krona

Sv: Två och en halv krona
Lumber Jack:

Efter att ha läst artikeln i Aftonbladet och om det är sant det som står så undrar jag om Hårde Hardy har någon som helst koll på ishockey?

Anser att Sundström inte platsar då de har bättre spelare på den platsen. Inte för att jag är tvärsäker men vilka centrar spelade man med i matchenra mot Finland. Trötte Jönsson, Michael "helt yr i bollen" Holmqvist, Johan Davidsson (den ende som varit något att ha) och Mathias Johansson.

Jönsson har inte gjort någon glad de senaste landskamperna eller i SM-finalen, Michael Holmqvist spelar i finska ligan och är enligt mig sämre än många elitserie-centrar och hur mycket har Mathias Johansson uträttat i Pittsburgh? Efter en koll på ESPN visar det att han gjorde 15 poäng på 58 matcher, spelade -14.

Ähh, jag upprepar det jag sagt tidigare. Hoppas detta blir ett riktigt praktfiasko, Sverige åker ur tidigt och folket i uppror stormat Svenska Hockeyförbundet för att avsätta den där pajasen som står i båset.

MartinS:

Hardy är en sopa, det är vi alla överens om. Sparka gubben och tillsätt någon som begriper sig på hockey och inte tror att det är synonymt med Juvrgårn. Det kommer att bli ett pinsamt VM om nu inte Toronto, Colorado och Vancouver misslyckas och att de stora svenska stjärnorna som därmed blir tillgängliga blir tillfrågade. Men kanske inte ens Foppa platsar i Hardys sjunkbombshockey.

Hardy har visst beslutat att dissa Sunny helt och hållet, jävligt underligt om man tänker på att en spelare som Mathias Johansson platsar? Visst han har haft en tuff säsong men han har lyft sig på slutet och dom landskamper han har varit med i har han definivt spelat bra. Platsar man i OS så ska man spela VM... Dessutom, tänk om Foppa och Näslund åker ut! JVM någon? :P

Wewillwintoday:

Jönsson femma har väl inte heller varit något att hänga i julgranen. Jörgen ser lite mätt ut, något jag tyckte han verkade redan i finalen. Han skulle nog behöva miljöombyte för att tända till igen. Kanske att vända hem till Rögle och hjälpa dem upp i Elitserien kan vara något.

poffa: Hardy kommer inte att förstärka med bröderna sedin.
Jag förstår inte hur en sopa som Mathias Johansson kan bli uttagen före dem. En spelare som har haft svårt att ta plats i sunkiga Pittsburgh och även Calgary. Varför har inte Sundström tillfrågats??? Svartvadet???
Holmkvist, M.Tjärnkvist, Rudslätt, Rönnkvist, Kahnberg, Gustafsson och Kronwall kan vi slopa direkt, de håller inte.

Två femmor är helt ok. Davidsson femman och Jönsson femman.
Förstärkning med endast Zetterberg och Axelsson håller inte. Fler måste komma om det ska bli något annat än fiasko...

Två och en halv krona
Jag vet att detta bör skrivas i Tre Kronors GB men jag skriver det här ändå då jag ser en viss samhörighet med MODO Hockey.

Det är för mig helt klart att vi (Tre Kronor) måste slopa detta Big-Ice Hockey och Torped-krafs. 3 spelare av dagens Tre Kronor kan med detta spel. Resterande 20 skall på två veckor lyckas anpassa sig till detta. Är det inte bättre att 3 spelare anpassar sig till det vanliga spelsystemet istället?

Man ställer över spelare som Sedinarna (åtminstonde har de inte ens nämnts i snacket om eventuell förstärkning) för att de inte passar in i spelsystemet.

Nä, jag hoppas stenhårt på ett riktigt praktfiasko i årets VM så Svenska Hockeyförbundet inser att det är dags att förnya ledningen och sparka Hårde Hardy. Återgå till normalt spelsystem och välj de bästa spelarna vi har att tillgå istället för att använda sig av detta förbannade Big-torped-ice-hockeybockey-SKIT som spelas (spelas och spelas förresten) idag.

« · 271114