1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532574 inlägg · 4126 ämnen

Två och en halv krona

Sv: Två och en halv krona
Wewillwintoday: Som skrivet tidigare så är vissa (många) DIF:are med pga att dom "kan" spelsystemet. Jag och många med mig tycker nog att man SKALL slopa detta spelsystem och låta spelarmaterialet till viss del styra spelet.
Och det är nog detta som till syvens och sist är pudelns kärna i denna diskussion.

Sahlander: Hur mycket tid har "hårde" Hardy kvar på sitt
kontrakt?? Det här måste väl ändå vara hans sista VM?
Om han har över World Cup nästa år, hoppas jag att vi får ett enormt fiasko nu i VM, så han får sparken...(om nu svenska hockeyförbundet är kapabla till sådan gärning).

Sahlander: Själv tycker jag nog att det inte finns något utpräglat spelsystem längre. Hardy insåg för länge sedan att det rena torpedsystemet inte fungerade i längden, dessutom blev han i stort sett tvungen att kompromissa när det plötsligt kom intelligenta, kreativa spelare präglade av att ta egna inintiativ. Spelsystemet än nu båda hackat och malet och spelarna har inte längre någon aning om hur de ska agera för att skapa målchanser. Nä låt Sedinarna snurra som de vill så blir det nog några mål i nästa VM.

Wewillwintoday: Jag undrade också om Hardy´s kontrakt. Men har inget svar fått.
Måste det verkligen till ett FIASKO för att få hockeyförbundet att inse detta så skall nog det vara flera som sparkas.

Sahlander:

Det verkar ju inte som om ens ett FIASKO får dem att inse det alla vetat sedan länge.

Jag menar, förra VM var väl ingen höjdare. OS kan man väl kalla fiasko. Oavsett hur vi spelade mot Kanada. Alla turneringar som ingår i Euro Hockey Tour eller vad skiten heter har väl inte varit någon direkt succé.

Undra om man skulle sparka Hardy om Sverige åkte ur A-VM? Jag tror inte det. Man skulle nog ge honom chansen att revanschera sig.

« · 271202