1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531088 inlägg · 4122 ämnen

V-norrlandsderby

Sv: V-norrlandsderby
NuMountain: Är Hedlund skadad????

NuMountain:

När man äntligen kommer hem från Sthlm får man lyssna på matchen på radion, medan en person som inte varit i Kempis på en och en halv säsong faktiskt är där. Är det rättvist? I vilket fall som helst sa han att Timrå är jäkligt bra.

Kvitterat. Skönt.

Nu får timrå spela hur fult som helst , eftersom de redan har utvisade spelare. Den logiken har jag svårt att förstå.

Modo gör i alla fall mål, tillslut. Varför får man inte spela fem mot två. Det skulle Modo behöva.

NuMountain: Det visar sig att Timrå fortsätter sin inslagna väg att överfalla motspelare med livsfarliga takter. Man får hoppas att de blev visiterade innan de äntrade isen.

NuMountain: PÅ tal om siffror. I 53 sekunder skall Modo spela 5-3 för att inte förlora mathen med mer än 5-3. 2+2 blev det.

NuMountain:

Nåja, Pung Hockey Juniors var norröver idag och satsade hårt. Avgången blev klart fertil och ser ut att kunna ligga till grund för nytt vuxenvirke av bästa svensk-finskt märke.

Make it real!

Lulä J20-Pung J20 2-4

scim: Jag har nu räknat om. Det visar sig att timrå hellre tar en utvisning i stället för att släppa modospelare fri. Det verkar kassaskåpsäkert. Jag avrundar till 3-5.

NuMountain:

Räkna om, jag får det till 9-3.

Jag har nu räknat ut att matchen kommer att sluta 3-9.

Björn VII: Pjuck. Hedin gjorde mål och min dator kraschade. Ganska symptomatiskt. äntligen tillbaks så har timrå varit ofina nog att göra ytterliggare ett mål. Man gör tydligen mål på uppemot 75% av sina överlägen. Som vanligt har jag under match djupdykningar av misstro växelvis med dubier, som bäst.

...They fly so high
They reach the sky
And like my dreams
They fade and die

Björn VII:

Pretty bubbles fly into the air

1-2!
Bobby!

NuMountain:

Hmm...Legobåtar?

Nåja, jag tror på investeringar i Polska snickerier i framtiden.
För övrigt så är jag fortfarande forever blowing niopoängsveckor.

Modo fortsätter att ta utvisningar. Nu ligger vi pyrt till. 15 kr. till hockeylajven verkar vara kastade i sjön.

Björn VII: Jag såg den också. Har för mig att Finlands hela handelsflotta en gång i tiden hade bestått av dessa Lettiska segelfafartyg. (Ryska var de i alla fall.)

Termiterna har tuggat i sig all cellulosa. 2-0 till tikarna nu. Hit med antisimex. Vi måste få ur krypen innan vi ersätter med nytt kärnvirke. PUNG! Var det någon som sa det?

NuMountain:

Jag såg en dokumentär om en finsk gammal skorv som man försökte renovera under 20 års tid. Till slut lyckades de, men de som var med i projektets början och helhjärtat trodde på det hade nästan fallit av allihop till slut.

Kung Cannabis tar en rökare i båset, och funderar på Hyllie Tower Arena.

Björn VII: Timrå målar. Så lätt var det. Nu ska vi se om det blivit något friskare virke i Modopråmen.

NuMountain:

Finansieringen av budgetarenan tar sig tattaruttryck.

Nu osar det katt, diekt efter utvisningen. Följaktligen river vi ner en timråspelare. Vad är nytt under solen? Lehtinen/Wilde har gjort det till en rutin.

Man stjäl Wernas klubba. Hur hade de tänkt att han ska spela då? Utvisning naturligtvis.

Kepsarna av. Nu flyger vi över jorden och lever och dör i Norden. Nu smäller det.

NuMountain:

Tråkigt dock att han ej erbjuds fler perspektiv till matcherna. Jag har haft lust att busa till det flera år i rad nu och sätta namnskyltarna på nogrannt uträknade ställen i hallen.

(Thomas Malmquist - du vet var du ska leta.)

Björn VII: Vilket kanske också är nödvändigt, för att han inte ska känna sig för pressad.

NuMountain:

This is Anfie..Kempehallens pressläktare!

Ha! Jag kommer att för första gången den här säsongen att kunna följa hockeylive. (Ta i trä.) Det blir ju precis som i verkligheten nästan.

V-norrlandsderby
Nu får man ta och dra igång matchen. Orkar snart inte vänta längre.

- Släpp ner pucken!

« · 194687