1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532445 inlägg · 4126 ämnen

Vad händer? Eller vad händer inte?

Vad händer? Eller vad händer inte?
Varför?
//Frisco

Sv: Vad händer? Eller vad händer inte?
Frisco:

Tja. På HS händer det inte särskilt mycket. Jag har mina aningar om varför, men jag behåller dem för mig själv.

knaskamilla: Hmm, det kan väl aldrig vara så att åsynen av Bjästa så fullständigt tar andan ur folk att de blir fullkomligt apatiska. Sitter där och stirrar rakt fram med glasartig blick och mumlar något som låter som "kubb" om och om igen.

knaskamilla: Jag vet heller inte, eller också gör jag det?

Paddan:

Man kunde ju ha trott att du, om någon, skulle veta ifall folk blir apatiska av Bjästa eller inte. Är det månne för att du tittat ut genom fönstren hemma som du varit så tyst på HS på sistone?

knaskamilla: Jomenvisst, mina fingrar stelnar till och hjärnverksamheten upphör så fort jag tittar ut och ser denna fantastiska utsikt över pensionärsghettot i Bjästa. Därför som jag beslutat att inte öppna persiennerna.

Paddan:

Jaså, jag trodde att du bara undvek att tvätta dina fönster.

knaskamilla: Hmm, så du menar att man måste göra sånt också?
Ja, jäklar du, blev ju en himla skillnad när jag rengjorde glasögonen.

Paddan:

Det enda sättet Bjästa kan ta andan ur en är väl om man stöter på de beryktade ligisterna och man skulle råka få sig en rejäl spark i magen.

Vad det gäller mumlandet om kubb så undrar jag fortfarande vem som inte ville spela kubb. Kan man inte säga nej istället för att önska sig skitväder?

Alla:

Precis som knaskamilla så har jag en teori till varför det helt plötsligt skrivs (o)väntat lite i denna GB. Men säger jag varför lär jag väl få skriva ännu mindre i denna GB.

poffa:

Fast de där beryktade ligisterna var ju ganska ofarliga, visade det sig. Så länge de håller sig på sina cyklar sparkas de nog inte så mycket.

Du har väl inte snott min teori, förresten? Den är copyrightskyddad.

knaskamilla:

Hur skall jag kunna veta vad din teori är om du inte berättar den. Du kan ju viska så att ingen annan hör.

poffa:

Jag försöker med lite tankeöverföring för tillfället. Går det bra?

knaskamilla:

Jag får inte in något. Vi är väl inte på samma våglängd.

poffa: Om du provar att ställa dig på knä kanske det går bättre...

Haha. Jag såg just en rolig sak - om man väljer "visa trådar" så kan man se att poffa först startade en tråd som ingen svarade något i, och Jonsson8 sedan startade en tråd om samma sak, som heller ingen svarade i. Jag vet inte...ska man tolka det som att ämnet var intressant, eftersom det finns två nästan identiska trådar, eller ointressant, eftersom ingen svarade i trådarna? Nåja. Det var inte det jag skulle skriva.

Westerlind gjorde mig för ett tag sedan uppmärksam på att PS sändes ifrån Övik ikväll. Där kunde man bl.a. se en hockeyspelande tjej (Kicki?) utmana Werner i en trekamp bestående av bowling, biljard och bilspel. Werner vann. Fast...de hade skrivit ut hans namn som "Magnus Wärnblom". Hmpf.

knaskamilla:

Förmodligen är det för att det bara är jag och Jonsson8 som är intresserade av NHL i sån utsträckning at vi orkar bry oss. Dessutom kanske vissa här har svårt att få en inblick i hur det är att odla slutspelsskägg, något som jag gör varje år flera gånger om året.

poffa: Ajdå, missade poffas tråd om slutspelsskägget, annars hade jag svarat i samma tråd. Men som sagt, tydligen är det bara vi två som är insatta i denna fråga, själv odlar jag slutspelsskägg med flera gånger om året, vare sig det är slutspel eller inte (men det känns mer motiverat när det är slutspel av nåt slag). En trevlig tradition! :)

Jonsson8:

Tradition och tradition. Det hela baserar sig nog mest på att jag är så där lagom lat och inte orkar ta fram apparaten. Det är liksom skönt att kunna få låta det växa lite vilt ibland.

poffa:

En inblick i hur det är att odla slutspelsskägg? Jaru. Det är bara att inse att det är en sak som jag aldrig kommer att få uppleva...

poffa: Det är av samma anledning jag sparar slutspelsskägg med, man vill känna sig lite lyxigt lat... traditionen är ju inom hockeyn men man kan ju skylla på det ändå om nån skulle fråga. Om man inte vill erkänna latmasken inom sig vill säga. :)

knaskamilla:

Jag förstår att det är något som du är mycket besviken över.

« · 277996