Poffa: De åker med någon charterflight alltså. Ryms verkligen två hockeyspelare i full utrustning att sitta brevid varandra? Tänk om detta hade hänt i Globen, MODO hade fått flyga hem med ett vanligt SAS plan med en massa andra resenärer.
I övrigt om matchen (sändes den?) så kan man säga att FBK var aldrig nära. Modo spelade EXTREMT bra, och jag överdriver verkligen inte. Dock får Hento ta på sig båda målen.
Har fått reda på att laget åker hem i kväll. Men eftersom de inte kommer åt sina kläder får de åka som de är klädda nu, i full utrustning. Kvar blir Lonken för att ta hem grejorna som är kvar.
Cyklob: Vadå, vad ska Jönsson annat tycka? Att det ska lottas eller bli omspel? På dig verkar det som om huvudsaken är att Modo får tre poäng i just denna match. Jörgen J, Per Ledin och många andra tänker nog lite längre, klokt nog.
Frisco: När tom Jörgen Jönsson inte tycker det ska bli omspel så är det väll bara att ge modo sergern och skita i detta nå mer ?.
Jag trodde knappt att det var sant. Jag har aldrig ens hört talas om något liknande. Bombhotet drabbar Färjestad hårt, anser Jönsson. - Även om vi inte spelade bra hade vi kunnat gå ikapp. Färjestad låg under med 0-2 med sju minuter kvar av matchen när bombhotet kom. - Nu förlorar vi matchen för det här, för jag kan inte tänka mig att det blir omspel. Och jag tycker inte att det ska bli det heller. Senast klockan 19.10 kommer domarens besked om matchen kkan återupptas.
Paddan: MMM, sedan sitter dommarbasen och säger att man håller på att undersöka alternativ och att man ger efter för hot om matchen bryts. Fan handlar om så få minuter och modo leder med 2-0 fan ge modo segern och blås av skiten. Hade varit värre om det var mycket kvar av matchen och att det tex var sm-slutspel och en viktig match. Men när det handlar om en serie match med så lite tid för, så är väll det inget att snacka om egenligen.
NYTT 18.34: Nytt besked att beslut om matchen ska fortsätta tas innan klockan 19.00. - Oavsett vem det är som gör sånt här, så ska det aldrig löna sig. Man blir så jävla less och förbannad. Och naturligtvis blir man lite rädd också, sa FBK-forwarden Per Ledin till farjestadsbk.se:s utsända.
Cyklob: Har de ännu inte kommit på att ett bombhot är en force majeure och eftersom FBK också utnämnt sig till en force majeure så kommer FBK att avgå med segern.
Modoante: Sedan funderar jag på vad dom väntar på ska dom återuppta matchen är det väll bara spela klart den i träningshallen utan publik ? Handlar liksom om 6-7 minuter. Hur svårt ska det kunna vara att fixa till det ?
Jag vet inte vad man säger, jag har ännu inte bomhotat någon arena. Eller någonting över huvud taget.
Självklart är det ett falskt hot, det är det nog i drygt 99% av fallen. Fast möjligheten finns ju ändå alltid att det inte är det. Vem vågar ta ansvar för att ignorera hotet och sen konstatera "sjutton också, det small".
Själv undrar jag vad man säger när man bestämmer sig för att ringa och bombhota en hockeyarena. Och hur man klarar av att låta seriös när man vet att man inte har placerat ut någon bomb. För jag tror fortfarande på att det bara är ett falskt hot.
Min första tanke var ju att allt annat än att utse Modo som segrare, och det på en gång, är ett hån mot idrotten. Vi måste lära dårarna en läxa, och det snabbt och obönhörligt.
Fast sen tänkte jag lite, otroligt nog. Är det så enkelt som att ledande lag alltid ska få segern? Egentligen? Kan det inte finnas ännu värre dårar som liksom "taktikbombhotar" om ens favorit lag råkar leda i ett visst skede av en viktig match och därmed fixar tre friska till sitt lag? (Och därmed anser sig vara matchhjälte.) Nej, inget är så enkelt som det verkar vid en första anblick. Dårarna regerar i vilket fall, och dom är smartare än dom borde vara.
Man kan ju bara hoppas att det går att få fast den här idioten och att man straffar honom (det ÄR oftast en "honom") hårt. Om det visar sig att han tillhör FBK:s supporterskara så ska även klubben straffas hårt. Se på fotbollen, är det egntligen någon jättelik skillnad på detta och när några korkskallar förstörde för Hammarby tidigare i höst?
Man kan väl tänka sig att de tar av sig skydden...?