1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479893 inlägg · 4078 ämnen

Västerås - Modo 04-10-19

« · 1992165 · » Till forumet


Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Heyerdal: Oh..ja vi vara faktiskt nära att vända...
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Nucky: Vart skrev jag att det gällde backarna ? Jag tog Lerebäck som ett exempel på ett lån som är lyckat. Jag har aldrig sagt att vi ska värva backar eller byta ut backar. Och kollar du själv på vårat material så kan vi nog ganska lätt konstatera att pengarna ligger till största del i våra anfalls spelare, och där kan man absolut resonera om vissa verkligen är värd den lön som jag misstänker dom besitter eftersom dom är förväntade att vara toppar här.

Så läs gärna igenom innan du börjar skriva om saker.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Gavelo: Det vilar en förbannelse över Modo. Verkligen sämst när det gäller.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Heyerdal: Bra målvaktsspel av Lundin, som håller oss kvar i matchen .
Sen undrar man varför vi börjar agera nä 10 minuter återstår a matchen.
Övriga 50 minuter kan vi glömma, helst!

Nu gäller det att börja vinna matcher, glappet till toppen växer...
Ju längre det blir , ju svårare att ta i kapp och med det spel vi visat upp hitills går det inte.
Vi är och kommer förbli ett botten/mittenlag.
Tragiskt
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Heyerdal: Precis som timjååå sa så det verkar gälla alla lag!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Bad_Brett: Åter igen visar Björn på 0 fingertoppskänsla, tar timeouten redan i första IGEN utan någon större anledning.
Laget uppträder precis lika förvirrat som vanligt och slarvar med pucken och drar på sig utvisningar.
När vik backar hem i 3:e och Modo är rejält på gång så tar han ut Lundin så Västerås hur enkelt som helst kan döda matchen?!?!

Antingen är karln ett geni eller fullständigt stendum?!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Heyerdal: haha lyckliga Vikare iaf, vår bästa match hittills enl dem
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Steken84: Måhända att vissa av de yngre gör grodor emellanåt. Men en sjuka som vi supportrar verka lida av är att höga krav på de yngre.
För mig är ju det stora debaclet spelare som Hagelin, Björklund. Sylvander mm.
Björklund varvar ju nåt så djävulskt,Sylwander tar skitutvisningar och däremellan väldigt blek samt Hagelin ska väl förhoppningsvis komma igång i februari.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
modomille: bra målvaktspel av Viks målis plus tur med stolpe/ribba var en anledning, sen förstår inte jag heller varför Hellkvist plockar Lundin så tidigt
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
hk: ah kändes dumt å ta lundin när de är som de är nu. Darra ju på klubborna
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Dundee: Vilka kostar mer än dom är värd? Vad har Modo betalat?
Den enda Frölundajunioren som varit bra i Timrå är väl Lerebäck, vem av våra offensiva backar skulle han flytta på?

Är det förresten så vi ska göra, värva andras juniorer?
Vad hade Wernblom och C.o sagt då?(med all rätt)
Frågorna är många..
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Steken84:

Jäklar vad löven ångar på
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Det är bara dra ett stort streck över början på denna säsong. Och så vänder vi blad från och med Onsdag nästa vecka. Det vi kan plocka med oss från denna match är sista perioden. Men det behövs en hel del förändringar i spelsystemet för att man ska kunna börja vinna matcher och kunna hålla i ledningar.

Ska bli intressant att höra vad Björn har för kommentar om denna match. Men som sagt det är bara bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
wolper:

Spelar ingen roll. Vad gör norlinder med pucken?
Sammanfattar modo i denna match.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
hk: Nej bara att bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
jonsson: Topp 2 kan du glömma de är kört redan. Inte ens chans att de vänder om. Topp 8 blir bara det svårt.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
jonsson: Jag börjar seriöst ifrågasätta Björns intelligens och fingertoppskänsla. Senast tog man ut målvakten med 30 sekunder kvar. Nu har vi bra press och målvakten plockas med 3.30 kvar.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
J F K: Känns lagomt schizofrent att ta ut Lundin tidigt i kväll jämfört med förra.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
jonsson: var ingen icing vid 3-1?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
J F K:

En till torsk, hur fan ska vi kunna bli topp 2
med detta lag.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Trilske: Håller faktiskt med. Slarvigt av alla spelare med, ingen pass satt.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Dundee: Enligt mig är det samtidigt väldigt mycket tid kvar för spelarna att förbättra sig och kugga i spelsystemet. Jag är mycket mer oroad över spelsystemet än över kompetensen på spelarna, för jag tycker fortfarande att vi har den bästa truppen. Vi får bara inte utdelning för vi spelar så idiotiskt.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Alltså det finns inga ord för hur jävla värdelösa vissa spelare är. Varför ger man bort pucken så jävla enkelt stup i kvarten. Spela med minst marginaler hela tiden. Vackert karlkvist och Norlinder för denna strålande insats!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Vilket jävla slarv........ och där var det godnatt. Såklart man ska göra ett rejält misstag till som kostar chansen på poäng. Nu när man äntligen gjort en gedigen insats 17 minuter så måste man bjuda på 1 mål.......
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
J F K: Herregud vad fan håller Hellkvist på med, tar ut målvakten med 3,5 minuter kvar, dessutom har han förbrukat sin timeout i första.

Nä du Hellkvist, ta och säg upp dig !
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Förstår faktiskt inte varför man plockar målvakten när man ändå skapar bra tryck i 5v5, och det är såpass mycket tid kvar.

fatta man ju.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
modomille: Jävlar vad svårt Öhman spelar. Finns det två val så väljer han det tredje ännu svårare. Det finns hockey i honom, men han skulle vara så oerhört mycket bättre om han kunde spela enklare ibland.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
S-vikaren: Enligt mig har vi många spelare som kostar mer en vad dom är värda. Vi hade kunnat hitta betydligt billigare spelare som skulle kunna göra jobbet lika bra. Och iom att vi hade mer pengar kvar då hade man kunnat lagt dom pengarna på lite bättre spetsar. Tyvärr styr pengar för dom absoluta toppspelarna.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
S-vikaren: YEEEESS, ÄNTLIGEN
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Dundee: Jag sitter i morgonrock och är beredd med kameran..
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Dundee: Vilken skillnad hade dom gjort för Modo?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
J F K: ÄNTLIGEN
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Gavelo: Nu är det nära hahah 1-2 Rosdahl :)
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Steken84: Norlinder höll på att bjuda på ett till. galen chansning.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Steken84: 4 ram träffar ikväll...
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Modo borde skaffa arla som storsponsor och sätta mellanmjölk på arenan. Västerås vinner varje närkamp. Spelarna flyger fram. Modo chansar med varje passning
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
hk: Yes!

Spelar öht ingen roll, målen som räknas och nog borde Västerås gjort både 3,4,5 för längesedan, att det bara står 2-0 ska Modo var sjukt nöjda med.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
S-vikaren: Det är väl bara titta på vad dom andra lagen har värvat och vilka nivåer dom kommer ifrån?, Timrå har väl hämtat 2-3 Från Frölunda på lån som imponerar tex, för mig löven hämta nån back från div 1 ifjol som imponerat. Finns ju flera lag kan ej rabbla upp alla men det behöver ej vara dyrt för att finna spelare, om han scoutar på rätt sätt.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Heyerdal: Öhman sköt väl i stolpen i första också?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Heyerdal: två i ramen inget fly ikväll
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Heyerdal: Två i ribban. Det ser lite bättre ut. skrev att vi skulle vända i tredje, men det ser tungt ut fortfarande.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Heyerdal:

Synd på björklunds skott oxå
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
S-vikaren:synd på Olofssons skott, där var chansen att komma igen
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
kulltorp: är ju inte slut där än nåt mål så AIK blir stressade så kan ni ta poäng
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Dundee: Vilka är dessa fynd?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
hk: tycker Karlkvist missar mål alldeles för mycket de senaste matcherna
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
hk: Bänka han då tills att han börjar skjuta och börjar han skjuta så kanske han får spela Shl med MoDo! :)
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
kulltorp: Att ni gör en dålig match av 7-8 matcher är väl inge konstigt nån plattmatch blir det ju alltid tyvärr. Värre för oss som gör det match efter match :(.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Gäsp: Om Karlkvist bara sköt i alla lägen så tror jag han skulle spela i shl.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Steken84: Ta bort Karlkvist från PP omgående han dräller runt med pucken för mycket.
Kommentera

« · 1992165 · »