Bössa 68: Bernhardt är utan tvekan vår bästa värvning. Han gör en del missar ibland men väger upp det med rätt stabilt defensivt spel och offensiven är ju rejält bra nu.
Annars defensivt imponerar Folin som ändå spelar 16min per match men på något vis inte märks av. Offensivt är det iofs inte lika bra. Men tror aldrig jag varit med om en spelare vars namn man hör så otroligt sällan när man ser matchen på tv.
Blake: Kul att se att Lindewall fortsätter spela bra, stark med puck och i närkamper. Men truppen börjar kännas lite tunn nu när Ohlsson fick en ny smäll. Kan bli ett tufft dubbelmöte
Bössa 68: Backmål är alltid vackra. Varför kan vi inte bara bomba med backskott i 5-4? Vårt 'vanliga' PP kanske funkade i HV förra året, men jisses vad uddlöst det är.
Steken84: Att ta 2 poäng borta mot allsvenskans tråkigaste lag i Allsvenskan tråkigaste ishall när Modo bjuder på ett mål och spelar allmänt dåligt tar jag alla dar i veckan.
Berra med 2 mål i all ära, men T-rex i målet är matchens stjärna.
Steken84: Detta var helt väntat, finns ingen chans att vi skulle hålla 2-1. Vi är Modo och vi är enda laget i Allsvenskan som bjuder på mål i stort sett varje match genom horribla misstag.
Räkna med 3-2 inom kort, låt säga 43 sekunder från slutsignalen.
Gusse: Nu vill jag att Karlin säger åt grabbarna att stänga mittzonen för diagonalpass, sen skall ingen av deras backar få ett enda skottläge i våran zon med hög markering av våra yttrar, gör Modo dessa 2 saker så har man eliminerat stora delar av Västerviks spel som det ser ut idag.
Majbrasan: Så jävla trött att läsa nu om hur MoDo har gett världen en massa hockeystjärnor. Nu jävlar får världen ge tillbaka och ta upp MoDo fucking Hockey till toppen. Finns ingen bättre klubb, det vet vi.
Han gör en del missar ibland men väger upp det med rätt stabilt defensivt spel och offensiven är ju rejält bra nu.
Annars defensivt imponerar Folin som ändå spelar 16min per match men på något vis inte märks av. Offensivt är det iofs inte lika bra. Men tror aldrig jag varit med om en spelare vars namn man hör så otroligt sällan när man ser matchen på tv.