1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00

1712807 · » Till forumet


Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Steken84:

Nej, det sa jag inte. Läs igen.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
NuMo:

Okej!
Är man missnöjd med en förlust då ska man byta lag?
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Matrix: vi hade haft 28 poäng. Samma som HV. Vi har 1,28 i poängsnitt under Johansson
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Bad_Brett:Vi har blivit ett mkt bättre lag. Poängen kommer så småningom, men visst är det surt att förlora med en tvåmålsledning.
Det positiva är att vi spelar i 60 minuter. Vi fullföljer varje avslut. Vi släpper in mindre mål. Bättre målvaktsspel genom ett bättre försvarsspel. Vi tar inte "timeout" efter fem minuters spel. Bättre coachning, mm.
Visst fan är vi bättre. Jag sover bättre på nätterna, bara en sån sak.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
9_TNT: Jag fick en bra känsla efter den här matchen. Vi spelade i egen zon 2/3 av matchen ändå var det inte många farliga lägen. Bjurö agerade lugnt i målet.

Nu börjar t.o.m. jag hoppas att det här ska bära längre än att slippa kvala.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Matrix: vill se Byrån och Olofsson lira ihop, om de fortsätter som de började i höstas kommer de tillföra mycket i anfallsspelet vilket behövs.
Nu känns försvaret stabilt, men framåt är vi lite trubbiga.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Nån som kan fixa en tabell över matcherna efter uppehållet? Hade vi haft de här spelet hela säsongen hade det varit topp 6.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
hk: Torp ja, finns väl ingen i laget som väcker så jäkla mkt känslor som han.
Hur fan tänkte han när simmade bort första reduceringen.
Hur fan tänkte han när vi i BP började tjafsa, med STOR riska att åka ut.
Hur fan tänker han när han agerar som en offensiv back lyckas med en fint, lyckas med en till, och sen ska hans förbannade övermod försöka en fint till, istället för att slå ett pass.
Nä, AJ och FO hur fan tänker ni när ni varje gång släpper ut Torp på isen.

Torp, du förstörde min njutning av den goda nyinköpta whiskeyn.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Monno: Blir riktig konkurrens om platserna när Lorden är tillbaka, nyttigt.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Steken84:
Men tycker du inte att laget har gjort framsteg de 5 senaste matcherna? Det var en miss att rekrytera Huras men det misstaget har han faktiskt rättat till.... Vilka spelare tycker du vi borde värvat istället?
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Steken84:

Det är väl bara att ge upp. Svartvadet har ju misslyckats. Börja håll på Sundsvall.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Steken84:

Ytterst märklig tajming för ditt gnäll. Andreas och Fredrik har på sju matcher fått ihop ett stabilare spel än MoDo har haft på flera säsonger. Att vi förlorar med uddamålet på bortaplan mot regerande mästarna kan jag leva med. Med Huras försvarsspel hade vi säkerligen torskat med 7-0. Nu får även topplagen ta i för att besegra oss.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Blake: Ja vi spelar riktigt bra. Tyvärr har vi inte några marginaler med oss. Tycker Växjö har ett otroligt flyt med både 2 - 2 och 3 - 2.
Mindre utvisningar i nästa match och lika bra spel så fixar vi Rögle.
Sen vill jag lyfta fram Bjurö i målet som sköter sig mycket bra.
Målen är inte så mycket att säga om.

Bara att bryta ihop och komma igen.

Ser mycket bättre ut än på länge.

---------------------
alfredshemstillmodo.wordpress.com/
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
J F K:
hur det än är så syns det tydligt att svarten har misslyckats mycket med lagbygget. Gnällkärring eller inte så är jag besviken på att vi tappar en 2-0 ledning samt att man bjuder på 3-2. Hur ska man vinna matcher????
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
NuMo: Han gör det bra i BP. Men just nu känns han lite PÖberg. Vilket känns lite onödigt att värva.

Vi ska alltså in med Byron i laget efter jul också. Ja fan kvalar vi i vår så ska jag hylla Bert Robertsson med en kroppsmålning.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Matrix: surt att förlora, men vi pressar ändå Växjö hemma vilket är jävligt bra. Laget har tagit enorma steg framåt sedan Huras.
Grejen med alla jänkare är att man nog har för höga förväntningar, de är värvade att vara en stabil "stomme", inte spetsvärvningar rakt igenom.
Då hade lönerna skenat därefter.
Modo saknar stommen med etablerade spelare runt 25-30 år, det är det glappet jänkarna ska fylla.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
J F K: Som vi spelar nu blir jag förvånad om vi får kvala.
Sanningen är påväg ikapp Rögle.

Play in är knivigare. Men lååååångt ifrån omöjligt.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Och ja. Vi spöar Rögle också.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
hk: Tycker Torp kan gå med huvudet högt ändå, visst några misstag men tycker ändå han var rätt duglig. Kiwi är en annan historia till nästa match vill jag se Persson eller Lindgren istället. Tyckte om Kiwi till en början men nu sen vi spelar med mer fart hamnar han efter i varje läge.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Dundee:
Nu har vi 5 mkt viktiga matcher framför oss. Skulle gärna se att vi kom ut med minst 12p från dessa, det känns faktiskt inte omöjligt.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Matrix: En helt okej insats ändå. Jag tror vi vinner en och förlorar en mot Luleå och spöar Malmö båda matcherna. Det kan räcka för att vara över strecket lagomt till juluppehållet.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Matrix: Nej, du är inte helt ensam, även om jag inte är helt med. Har inte bestämt mig än hur det skall bli. Han har fortfarande chansen att bevisa sig. Vi har väl spelat typ, fem matcher än va?
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
NuMo: Ja vi skulle haft poäng idag tycker vi gav bort poängen. För mycket onödiga utvisningar helt enkelt. Men bara bryta ihop och komma igen på lördag det är en 6 poängs match. Känns som våra kommande matcher är alla 6 poängs matcher. Nu gör Bjurö en bra match igen och hoppas han kan fortsätta så. Men tycker fortfarande vi bör plocka in en mer rutinerad keeper.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
NuMo: Ja man måste säga att vi gör en bra bortamatch.
Vi var väl värda poäng iaf. Och det är inte illa mot Växjö med formen dom har.
Vi stänger t.ex. ner deras 1a lina totalt.
Bjurö gör en bra match.

Men liks förbannat är det en sur jävla förlust.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Steken84: Gnällkärring...
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Dundee: Tror ja är enda som gillar Dwyer, han kommer vara grymt viktig för tyck de ser ut att finnas mycket mer att hämta.
Annars en bra match, surt att tappa poängen sådär men är riktigt imponerad av att vi bjuder upp så där pass bra mot ett av seriens bästa lag.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
NuMo: går inte att vinna när man spelar som FBK, då blir man utvisad. Jävla skit...! För annars spelar vi ju bra tycker jag.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Jävla hockeydöva skitlag. Ingen spelare i hela laget kan hantera en passning. Puckarna studsar och Växjö vinner så jävla rättvist.

En uppmaning svartvadet!!!!!!!!!!!!!!!
Skulle varit kul att ha en spelare i laget som är spelfördelare.

Vem i modo är spelfördelare?????
Uselt lagbygge!!!!!!!!!

Ja vi dumpar puck! Vem åker? Ingen!

Uselt!
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Dundee: Bara vi hittar en back att ställa in istället för Torp, tyckte han var bra i början men efter sin simning så var det de vanliga.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Dundee:

Det här var lite surt tycker jag.

men men. Man måste förvalta sina chanser. Så är det.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Monno: Värvningen av Dwyer förstod jag aldrig. Det var ju backsidan och målvaktssidan som behövde förstärkas. Han har ju iof inte spelat på länge men nog är Olofsson bättre en Dwyer.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Steken84: Nu är det ju inte Slut men ser ju onekligen ut som vi går mot en förlust.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Steken84: Hmm? Vi har väl inte förlorat hoppas jag?
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
hk:

Åhh! Vad jag tänker Adrian Aucoin emellanåt. Welsh är riktigt bra, men ändå. Det är det mest generalaktiga jag sett i backlinjen.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Jo jag ringde lapierre och frågade hur modo skulle ge Växjö vinsten och han svarade med att j" jo jag lägger en blindpass mitt i slottet.
Helt otroligt hur man hittar vägar att förlora matcher på
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Växjö Lakers HC - MODO Hockey 3-2
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
hk: Och hur tänkte lapierre där då???
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Monno: Måste rensa bättre där, flipperspel.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Steken84: Svara då?;-)

Lite för mkt bufflande av Welch istället för att försöka få ut pucken.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Monno:

Ingen hade trott att alla nyförvärv skulle fungera över förväntan.
Vi har just nu inget val än att se om han tillför något eller inte. Man kan ju tillföra även om man inte syns än andra. (Vilket skulle innebära att någon som just nu syns mer skulle synas mindre.)



- PUNG!

Ja ni vet....:(
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Nu ringer det!
Växjös förmåga att alltid vinna tillbaka pucken
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
NuMo: Dwyer är verkligen en anonym figur.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Jag ser det jag förutspådde (önskade) En tempoväxling framåt.

Spelarna har fått tillstånd att attackera och ta initiativ.

Det var även tydligt förra matchen. Ta det "lugnt" andra perioden för att gasa i tredje.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Monno:

Nu är frågan om vi kan växla tempo åter en gång. Finns faktiskt en chans för det eftersom vi hittills spelat efter en uttalad defensiv strategi.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Matrix: Spelare som Torp?;-)
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Monno: Såna spelare säljer biljetter, flera till nästa säsong tack.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
NuMo:

Jag gillar ändå det jag ser. Utvisningarna vi tar är snarare ett tecken på att vi är laddade. Inställningen är riktigt bra. Och det var en fröjd att se Lindgren stå och vifta med klubban i powerplay.

Bjurö gör det mycket bra. Hoppas vi kan få en redig fajt mellan målvakterna nu. Adam kommer nog gynnas av att inte vara given etta.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
NuMo: Lappy kastar runt Murphy som en trasdocka. Inte lätt å va liten alltid.

Men alldeles för mkt utvisningar från oss.
Bjurö gör en riktigt riktigt jäkla bra match faktiskt.

1-2 är ju försvarsmiss tyvärr. Dels 2 mot 1an sen det där Tvspels försvarandet av Torp.
2-2 är ju en följd av utvisning. Och lite flyt mål. Otagbar.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Hakning-Henrik: Älskar lappy, går bara rakt fram och trycker bort alla sen bli lite crosscheckad då dra han en nacksving som ingenting.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo, TORSDAG 26 NOVEMBER 19:00
Dundee:
Lite som mot Örebro fast tvärtom?
Kommentera

1712807 · »