jenza: Hmm, nu börjar jag nästan bli lite orolig. Inte kan vi väl vara så bra att vi ska kunna rubba VF i Scandinavium. Men det är jäkligt skönt att höra den välbekanta måljingeln i Sportradion!
NuMo: Vad säger du om Rådbjer (o)bedömning på tacklingen i ryggen på en MoDo-it. Där är han ju riktig ute och cyklar. Sen TP:s boardingutvisning som är en just axel-mot-kroppentackling 1m ifrån sargen. Boarding innebär väl en alltför hård tackling EMOT sargen?!?!
NuMo: Eftersom vårt PP verkar bestå av att man i princip stillastående passar pucken till valfri motståndare så ska vi inte spela PP. Dessutom så tycker jag att man borde kunna prova någon annan back än Enström i PP, han är alldeles för omständig och drar ner tempot något otroligt.
NuMo: Det finns även tendenser att Rådbjer kommer göra ännu en obra match. Han har blåst för skitgrejer emot MoDo och sen när vi klarat av alla utvisningarna så har han insett att nivån var löjligt låg och därmed höjt den ett snäpp. För annars hade vi sett minst en VF-utv i slutet. Sen kommer den succesivt att höjas ju närmare slutet vi kommer.
Dock så spelar vi ok smatidigt som VF inte imponerar som tur är. Dock så MÅSTE kingen ha lite tålamod ibland innan han mörsar iväg pucken i rundeln från bakom mål.
Jag måste säga att vi spelar uppoffrande och bra i numerärt underläge, men uselt i spel fem mot fem. Riksman hur stabil som helst, för även om det bara har varit ett riktigt bra läge, friläget i början, så har det varit en del styrningar och förlupna puckar, som skulle kunnat gå in. Riksman räddar alla eventualliteter. Högardh verkar återigen vara den som vi får lita på, det finns tendenser i luften när han är inne.
Offside i målgården och spark, ska det bli mål?