1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478963 inlägg · 4078 ämnen

VIK - Modo

« · 2017237 · » Till forumet


Sv: VIK - Modo
J F K: Allt utom Löven-Modo i final är en skräll. Ni verkar knappast lida av att Norlinder/Tamby är borta.

Blir en häftig och fruktansvärt nervös matchserie!
Kommentera

Sv: VIK - Modo
goleafs: Det är svårt att se och därför ville Harald se det igen. Sylwander bäckar mot mål och exakt om han tar i målgårdslinjen eller inte kan man inte se på reprisen. Helt klart är att han inte är nära när pucken går in.

men... Om han inte är i målgården när pucken går in så kan inte domarna blåsa egentligen. Han måste blåsa vid tillfället han eventuellt var inne, men inte retroaktivt i efterhand.
Det går liksom inte att släppa en icing och sedan ändra sig när det blivit mål.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Monno: Det som är så galet med vår 1a kedja är att det spelar fasiken ingen roll vem som passar eller skjuter. Alla 3 är väldigt kompetenta skyttar och passningsläggare.

Vore ju dock trevligt om nån annan kedja började göra lite poäng också.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
wolper: Satt och sket och fick slut på björklöv, leder vi fortfarande med 2-1?
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Hakning-Henrik: Har AIK lyckats gå från en dominant i serien ena året till ett av de sämsta lägen i HA på länge?

Så ja! Karla och Johnsson behöver ingen Tambo för att leka hockey. Det räcker med en Wahlgren. :-)
Kommentera

Sv: VIK - Modo
wolper: wow!!!
Kommentera

Sv: VIK - Modo
wolper:

Jävlar vilken styrning😀
Dom är glödhet grabbarna
Kommentera

Sv: VIK - Modo
J F K: Två fel gör inte ett rätt. Bara för att tidigare domare skitit i regelboken är det inte okej för alla andra att göra det. Korrekt att målet dömdes bort om han var i målgården

Men jag håller med om att HA-domarna håller på tok för låg nivå emellanåt. Framförallt inkonsekvent nivå, speciellt kring denna målgårds-frågan.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
goleafs: han var aldrig ibne, som jag tolkar det slår han emot målvakten utanför målområdet med ett ben.

Men så fick vi aldrig se det så noga för tekningen blev 2 sekunder senare
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Modo enda laget i denna serie som får två bortdömda mål i samma match men ändå gör 3-5st.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
wolper: jaaaaaaaa vad viktigt!!!😀😀😀😀
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Hakning-Henrik:

Jellvert, snyggt👍
Kommentera

Sv: VIK - Modo
goleafs: Hade domarna tagit för mer än 20% av de tillfällena så hade jag hållit med dig. När Timrå gjorde 2-2 var Wahlgren långt inne med båda skridskorna...

Man för gärna döma bort Modos mål om man vore någorlunda konsekventa. Nu är det rätt godtyckligt minst sagt.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
J F K: Nu har inte jag sett situation, men är man inne i målgården så ska spelet blåsas av.

Så om det är så som du säger så dömdes målet bort korrekt, även om han inte stod i målgården när pucken gick in.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
J F K: ja nu man hålla med korpen har bättre domare
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Bad_Brett: tycker det borde borde varit mål. Stör ej målvakten.

Ja de slagen mot klubba har de ju fan hela matchen... ne nu får vi sätta en å öka igen. Sänka deras självförtroende
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Bad_Brett: Ja, han var inte inne i målgården när pucken gick in. Sedan gör Västerås mål på en Kompensationsutvisning.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Bad_Brett: japp och nu 2-1. Oseriöst att inte ringa.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Costanza: Här ifrågasätter jag Froms spelsinne och naturligtvis får han bäst split-vision i laget.

Tufft att döma bort målet utan granskning.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
jonsson: Sjukt. Det där var mål!
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Costanza:

Hårfint det där och döma bort.
Kommentera


Sv: VIK - Modo
jonsson: Jävlar vad bra vi är!!
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Lyderic :

SÅ JAA, efter 2 stolpskott så👍
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Lyderic :

Dags för ett PP mål nu
Kommentera

Sv: VIK - Modo
"vi vill ha mål mål mål, flera mål, och mål så kommer det att bli..." 🤣😂😅
Okej sorry ! Jag bara tänkte på den här sjungen ! 😁 Vilken referens ! 😱
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Trilske: Jag tycker att det är anmärkningsvärt att seriens bästa forward Tambellini i sitt lag. Sjukt märkligt.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Karla sprudlar verkligen av självförtroende just nu, tror jag aldrig sett han såhär laddad. Tamby-effekten.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Steken84:

Tycker vi spelar bra, bra avvägningar.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Kul att se domaren falla för trycket. Ingen kroppskontakt tack!!
Kommentera

Sv: VIK - Modo
NuMo: Kul att se alla nya juniorer få mycket speltid ikväll, hoppas rosdahl-Olofsson kombon kan komma igång igen dom var riktigt bra i början
Kommentera

Sv: VIK - Modo
jonsson: Ser ut som att vi har ett visst grepp om den här matchen redan från start.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
jonsson: Karla! Wallinder med perfekt brytning på egen blå innan!
Kommentera

Sv: VIK - Modo
J F K:

Dåligt byte av VIK, den tackar vi för.
Karlkvist är magisk
Kommentera

Sv: VIK - Modo
J F K:

Tyckte Lyckner sa axel,han måste ha smakat på fredagsgroggen.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Costanza: Konstigt det där. Ser ut som om det tar vid knät, men det är bara en liten knuff av Olofsson.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
jonsson: Max Wahlgren
Kommentera

Sv: VIK - Modo
wolper:

Snyggt, men blir nog bortdömt
Kommentera

Sv: VIK - Modo
wolper:

Vem tar Tambys plats?
Kommentera

Sv: VIK - Modo
100 kr på modo,timrå och vita hästen. Snåla odds på modo dock tycker jag😀
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Costanza: Jag såg Gradin jr i tv-pucken för några år sedan och minns att jag reflekterade över att han hade ett riktigt bra skott redan då.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Heyerdal: Utlånad till Övik hockey. 1p på 4 matcher. Jävligt coolt att MoDo matchar juniorer frekvent i A-laget som de gör år efter år. Helt rätt strategi och så som man ska driva en förening.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Costanza: vart tog Anton Karlström vägen , skadad eller borta ur laget
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Välkommen till A-lagarna, Anton Gradin! Gör gärna mål...
Kommentera

Sv: VIK - Modo
MODO Hockey (Red)
4th Line
11. Forsberg, Johan
17. Häggström, Magnus
14. Björklund, Henrik

3rd Line
25. Wahlgren, Joel
40. Jellvert, Kalle
23. Sylwander, Daniel

5. Wallinder, William
41. Hedman, Oscar

2nd Line
29. Rosdahl, Kim
12. Olofsson, Fredrik
20. From, Mathias

33. Berglund, Victor
26. Hedberg, Tom

1st Line
89. Karlkvist, Patrik
22. Johnsson, Jonathan
32. Wahlgren, Max

27. Öhman, Anton
39. Enström, Tobias

Goalies
34. Hanses, Erik
31. Lundin, Linus
Extra Players
2. Gradin, Anton (RD)
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Costanza: Var mer inne på om med eller och hade tolkningsföreträde i den meningen ...

Men, det låter väl ganska sannolikt tänker jag också. man sårar nog ogärna på tvillingarna.

Björklund är ett annat alternativ till förstakedjan, men känner jag Björn kan han vilja ha i Sylwander på någon sådan där plats:(
Kommentera

Sv: VIK - Modo
J F K: Försöker vara som Freddan och peka med mina 6 coachfingrar: Om nu Hagelin saknas: Karlqvist-Johnsson-Forsberg, Wahlgren-Jellvert-Wahlgren.
Kommentera

Sv: VIK - Modo
Costanza: Vet inte om du skrev det med ett syftningsfel eller om jag tolkade det fel. Jag fick inte ihop vad du menade helt enkelt...
Kommentera

Sv: VIK - Modo
wolper: Jaha, är det VIK ikväll. Hatar VIK. Blir det tvillingarna med Jellvert och Forsberg i superkedjan tro...
Kommentera

Sv: VIK - Modo
jonsson: matchdags nurå! Får se om de hunnit träna bort julskinkan och hur vi klarar oss utan tambe, norlinder och eventuellt fler då. Gooo modo
Kommentera

« · 2017237 · »