1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527964 inlägg · 4121 ämnen

VIK - MoDo

Sv: VIK - MoDo
Paddan:

Finns väl bara 35 platser än så länge på VIK:s webbradio, de testkör ju.

YaQoP: Vad sjutton är det här, det är inte ens helgmatch och ändå är servern full...

Magnus:

Hmm. Du är en modig man.

Här försöker jag varna dig för en eventuell katastrof som kan drabba dig och du väljer att ignorera varningen. Det är endera mycket modigt eller mycket dumt och eftersom jag är så snäll så väljer jag att kalla dig modig.

YaQoP: Jag gillar hockey dock, all hockey är bättre än ingen hockey... Lovar att varna när jag går av servern dock, var beredda! :)

Magnus:

Släpp platsen om du varken håller på VIK eller Modo :P

Poffa: Heja VIK! :D

Håller på o svimma, stängde winampen i pausen för att se på Waldner, VARFÖR stängde jag inte bara av ljudet?
Server Full, suck.

Magnus:

Om du inte frivilligt släpper platsen så kommer jag att spamma dig så du inte hittar ut på nätet mer. ;-)

By the way, jag lyssnar nu.

Poffa: Det är JÄTTEKUL att som Mifare höra lite webradio med hockey. det vill säga när jag vrider upp volymen var tionde minut!
Är det folk som inte kan höra här?
Jag skulle kunna sälja min plats till högstbjudande. Får jag 50 spänn? :)

Poffa: Jaha. Ett till ass. från Jansson.

65Selander: Jag hör dig inte.

65Selander:

Masa dig därifrån då och lämna plats för de som skall lyssna, jäkla Brynäsare!

Frisco: Jag kom in på radion nu :-))

Poffa: End of period 1. Ställningen 0-2.

Poffa: 2-0 till Modo. Hedlund.

NuMo:

Om du nu skall ljuga kan du ju försöka göra det lite snyggt så det finns en chans att man går på det i alla fall.

Poffa: Klippt från www.vik.se:

Idag testar vi den kommande webradio funktionen. Ni som vill lyssna kan göra det (obs, de 30 först till kvarn).

Adressen är pixie.hygglo.net:7000/listen.pls

Observera att detta är ett test där vi testar både tekniken och oss själva :)

Vi kommer sända hela matchen LIVE direkt ifrån Rocklunda.

Vi startar ca 1845

Poffa: 1-0 wiklund målskytt tror jag det var

NuMo: Visst Frisco!

Frisco:

Och ställningen är 1-0 till MODO eller?

Poffa: Jansson är visst bäst på planen.

Poffa: Oscar Hedman, 2 min. Fasthållning men kommentatorerna ville ha det till crosschecking från behind.

modoante:

Lite info så länge är ni snälla. Server full säger skräpet. Vad är det för skituppkoppling de använder sig av?

Endera skriver ni ut vad som händer eller så slutar ni lyssna och låter mig lyssna istället, okej?!?!

NuMo: Härligt!

Frisco: Jaaa. Vi leeeder!

Frisco: Ähh ! Säg resultatet istället. :-)

Härligt att höra: -Hans Jonsson till Peter Forsberg......

Frisco:

Det kanske inte framgick riktigt att jag också lyssnar 8)

YaQoP: Jag lyssnar för fullt.

I kväll spelar Foppa i Modos tröja

Källa: www.expressen.se/index.jsp?a=171258

VIK - MoDo
www.vik.se finns fäljande text om matchen utlagd:

---
16.08.2004 kl. 20:50
Inför VIK-MODO

Imorgon möter VIK elitserielaget MODO i säsongens första riktiga träningsmatch, ett lag som inte besökt Rocklundahallen sedan våren 2000. Att den spelas över huvud taget kan vi tacka ex-VIK:aren Tommy Salo för. Salo hade nämligen en match mot VIK som krav när han skrev på kontraktet med MODO. Båda lagen har varsin match i benen, igår vann MODO med 2-0 på hemmaplan mot Ässät som spelar i finska förstaligan. Som bekant slutade VIK:s första match denna säsong med ett svidande nederlag med 1-5 mot Arboga som försvarade sin DM-titel.

Vad gäller morgondagens lag så är det lite osäkert men det mesta talar för att uppställningen till största delen kommer att se ut som mot Arboga. MODO kommer med ett namnstarkt lag även om det fortfarande är oklart hur det blir med det största namnet av alla, Peter Forsberg. Spela eller inte spela, det är frågan. Enligt ett uttalande av Tommy Salo i förra veckan så skall Foppa spela men den opererade magmuskeln är tydligen inte helt återställd än så det blir att vänta till imorgon innan den frågan kan få ett slutgiltigt svar. I övrigt så återfinns förutom Salo NHL-rutin i form av Hans Jonsson, Andreas Salomonsson och Per Svartvadet. En spelare som nästa höst med största sannolikhet blir lagkamrat med Mats Sundin är nyförvärvet från Frölunda, Alexander Steen. Det är med andra ord ett starkt lag VIK ställs mot imorgon och grabbarna måste verkligen leverera en topp-prestation för att ha en chans till seger.
---

Biljetterna till MODO-matchen tisdagen den 17 augusti 19.00 är nu släppta

Biljettpriser VIK - Modo
Sittplats numrerat 150 kr Köpes på kansliet
Ståplats vuxen 100 kr Köpes matchdagen
Ståplats Ungdom 0-16 år 50 kr Köpes matchdagen

« · 407571