1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530821 inlägg · 4122 ämnen

Vilse i pannkakan

Sv: Vilse i pannkakan
Huge: Ähh... dom var ju in på Sockenvägen och vände så dom hade ju passerat "kulan" sedan är det ju flera hundra meter till Enskede Gård ju...

Frisco:

Oj. Hur hittar man då dit?

Salle:

Om jag inte har helt fel finns det en låååång rulltrappa vid Mörby C eller Danderyd också.

knaskamilla: 100 stycken. 46 av dessa är osynliga.

Z2.

westerlind: Ser ut som en sån där karta som dom brukar visa på Efterlyst i TV3. "Denna flyktväg tog rånarna".......
Hua...
Såg att dom var på väg mot Enskede Gård och Globen.
Mike var förstås på väg hem till mig. Sitter just och undar om det var synd eller tur att man jobbade under denna tid... ;-)

knaskamilla: Jo det finns det... Men dessa är extra långa och/eller branta dvs jätteäckliga om man inte tycker om motordrivna eskalatorer

Salle:

Hur många tunnelbanestationer finns det i Sthlm? Gissar att det finns fler än tre med äckliga rulltrappor... ;)

Salle:

Vi var väl rörande överens om att det var Stadshagens T-banestation som är närmast.

westerlind:

Hörrudu, nu drar du ju alla över en kam igen!!

Jag skulle banne mig hitta dit utan större problem.

knaskamilla: Långa och branta rulltrappor... Hmm! Låter som Kungsträdgårdens eller Rådmansgatans stationer. Fast med tanke på kungsholmen så är det nog nån annan...

Knas-Poffa: Jag håller med er bägge två, västernorrlänningar ska inte köra bil.

Bifogar karta med färdvägen inritad. [f]Se länk>>[/f]

Röd linje = Första delen av färden förbi Kungsholmen mot Nynäshamn.
Blå linje = Tillbaka förbi Kungsholmen med full fräs mot Solna.
Svart kryss = Här lyckades jag hejda ekipaget.
Grön linje = Fortsatt färd med lots till kaffestunden på Kungsholmen.

Poffa: Det där är ju ett Frisco-skämt.

Poffa:

Kanske hade varit ännu säkrare. Fast det är fasligt branta och långa rulltrappor på tunnelbanestationen nära smygMoDoiten. Livsfarliga. Helt säker kan man alltså aldrig vara...

knaskamilla:

Vad han skulle gjort var väl att lämna bilen vid Globen och åka lokaltrafiken. Det brukar gå som på räls.

Poffa:

Han skulle ha låtit frugan köra, då kunde det inte ha gått fel. Jag åkte med henne en gång, och det var tryggt och säkert!

westerlind:

Dra nu inte alla västernorrlänningar över en kam. Det är bara miiiike som har problem med bilkörningen. Han lyckas ju inte ens tillämpa kugghjulsprincipen när han är på besök i Övik.

Vilse i pannkakan
Jag hade fint folk på besök idag: mike66, med fru och svägerska kom till Stockholm och kikade in på en kopp kaffe - trevligt.

Men jag förstår inte, hur bär ni er västernorrlänningar åt när ni kör bil egentligen? Miiike ringde och berättade att han var strax norr om Stockholm ca 11:45, så jag satte på kaffe och talade om att de skulle svänga ner mot Bromma/Kungsholmen ca 2 km efter de passerat Norrtull.

Efter en halvtimme började jag fundera på vart de tagit vägen - då ringde Miiike och berättade att han just passerade Globen, medan jag hörde frugan och svägerskan skrika olika order åt honom i bakgrunden. Som tur är går den vägen bara till Nynäshamn, annars vet man aldrig vart det här hade slutat. Zambonimannen förstod dock själv att det var något fel och hade redan vänt. Sedan försökte jag dirigera dessa förvirrade människor genom stan, tills mike66 med hjälp av sina kartläsare slutligen missade uppfarten till Kungsholmen ännu en gång och satte full fart framåt mot Västra Skogen/Solna. Då insåg jag att jag måste ingripa raskt och beslutsamt i handlingen:

"Kör rakt fram och stanna vid ICA Pampas, och stanna där!", sa jag.

Sedan drog jag på mig skorna och gick hemifrån till bron Kungsholmen - Pampas/Karlberg. Sedan bad jag vännerna från landet att ta bilen och köra mot Karlbergs slott. Efter att ha missat mig ännu en gång så funkade dock min list: Eftersom Karlbergs slott är en återvändsgränd så var Nolbys hjältar tvungna att återvända, så jag fick äntligen tag i dem när de körde tillbaka.

Hur som helst slutade det lyckligt och vi fick vårt kaffe kl 13:00.

Det är alltid lika spännande att träffa er människor norrifrån.

« · 327239