1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480191 inlägg · 4078 ämnen

Vita hästen - Modo 2020-11-17

« · 2100808 Till forumet


Vita hästen - Modo 2020-11-17
Matchdags igen då. Skall vi lyckas kriga till oss någon poäng idag samt sätta sörensen på plats😉 gooo Modo!!
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
wolper:

Grabbarna får hålla upp huvudet när Sörensen är på isen och jagar. Ibland saknar man den respekt Donald förde med sig, sekvensen mot Ledin och Tollefsen var ju episka, tror aldrig jag sett Ledin så liten som när Donald var på honom under tekningen.

youtu.be/abYLrCgg9FQ

Eller när han käftade och försökte få igång Tollefsen som backade, Tollefsen var tvungen att vräka omkull honom när han inte var beredd och åkte ut.

www.youtube.com/watch?v=Fvl4keWXOWQ

Kanske man ändå ska tillåta slagsmål i hockeyn så man kan ha en sådan som Donald i laget, då håller sig motståndarna i skinnet eftersom de vet vad som väntar om de jagar huvudtacklingar. Kollade på klippen och alla i motståndarlagen som var på isen viste precis vem som var inne och alla blev ett huvud kortare bara av det, han behövde bara vara i närheten så började de slarva med passningar för de ville absolut inte riskera att ha pucken när han kom farande.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Rytter:
Det är bara att ge Olhaver jobbet....
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Tarasov: Jag vill ju inte jinxa för mycket, men känns som vi har potential att klättra lite i tabellen nu om vi lyckas ta Vita Hästen, med AIK och Väsby efter det. Viktig match ikväll. Hoppas vi kommer fart & energi ikväll.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Tarasov:

Visst han är stor, men han har inte alls samma skrämselfaktor som Donald tyvärr.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Rytter:
Absolut inte, tänkte att vi får ta det vi har när det gäller ”överkörningar”....
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Tarasov:

Fast jag vill inte ha en spelare som kör över någon och står för överkörningar primärt. Jag vill ha en spelare som är helt jävla oberäknelig och åker runt som en tickande bomb och mer bara skräms genom att vara på isen. Olhaver är tyvärr lite för mycket mammas pojke för att ge denna effekt.

Motståndarna ska tänka, å nej inte den dryga jäveln på isen igen nu är det bäst jag ser upp eftersom i förra bytet gjorde jag nått fult och han lär vara på mig och vilja starta nått.

Bara skrämselfaktorn är tillräckligt för att få vissa motståndare ur balans.

Kolla på Donald, alla visste vad han kunde när det kom till fighting, men han behövde inte ta en enda fight, det enda han behövde göra var att gå ut på isen och visa sig. Han var dessutom på rätt sida gränsen och åkte inte runt och tog massa dumma utvisningar utan han bara visade att han var där och högg/knuffade lite extra och slängde käft med motståndare som förtjänade detta, och ingen ville ha pucken och försöka nått extra och riskera att fastna vid sargen när han kom åkande, fast han var långsam så fick han samma effekt som en snabbt checkande forward som pressade motståndarbackar.

Säga vad man vill om fighting i hockey, man kan tycka att det inte hör till. Men faktum är att jag tror spelare tänker till lite extra om det finns en tickande bomb i motståndarlaget och man vet att gör man nått fult kommer man få ett helvete i resten av matchen och kommande möten då han kommer vara på och hacka och tjafsa och störa mig. Det fanns nog ingen i SHL som ville frivilligt gå en fight med Donald när han var här.

Jag saknar verkligen dessa typer av spelare i dagens hockey, sådana som Donald, Wernblom, Jämtin, Ledin, Rydmark, Bulan mfl var spelare som fick den segaste seriematch att vakna till och bli full av känslor. Tyvärr finns knappt dessa spelartyper längre i svenskhockey och jag tycker det är en förlust för hockeyn i stort.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Rytter:
David Åslin🥰
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Rytter: En av de spelare jag känner levde efter det där. Det var i grunden ingen ful spelare, men levde efter devisen att om jag verkar galen så kommer ingen våga ge sig på mig...
Han drog ofta en slashing över bägge armarna på någon som Joel Lundqvist, typ.

Dvs, han var ingen som kontinuerligt spelade tufft eller fult, men i rent avskräckande syfte tog han några onödiga utvisningar per säsong...
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: Ingen Kaut i laget ikväll
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
hanzon: Det skrev jag redan i förmiddags, men:)
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Ingen Kaut ikväll..
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
S-vikaren: Tror inte Kaut lirar ikväll😁
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Nucky: Ingen Kaut ikväll
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
bengt88: Kaut är med ikväll.






I tanken
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
bengt88: Kaut spelar ikväll!
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Nucky: ???
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Smurfen: Förlåt. Såg en gammal artikel.
Kaut spelar inte ikväll
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Förbannat
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
jonsson: gick snabbt det. Oj vad alla stirra puck på liten yta
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
jonsson: urusel defensiv av våra forwards, som vanligt så står alla och stirrar puck i knät på målvakten!
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Peters agerande såg lite underligt ut
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
jonsson: ja tuff start får hoppas krigarviljan inte sjönk alltför mycket
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
jonsson: reagerade sent o långsamt borde tagit den
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
wolper:

Väldigt dåligt i försvaret. alla 5 stirrar puck och är nästan nere i hörnet, går pucken upp där är det alltid farligt.

Nej det var en riktigt värdelöst agerande av alla 5 i egen zon.

För övrigt hatar jag sättet VH ropar ut målskyttarna på, inte speciellt stämningshöjande med 50 pers på läktaren.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Gavelo: Två backar och en center på samma kille i hörnet. Svennignsson stirrar puck framför eget mål ändå kan jag tycka att backarna gör mest fel
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
wolper: Olhaver hade ju koll på honom...
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Rytter: Speakern bedriver psykologisk krigsföring. Får flashback från någon störig retsticka på Lekis. Nästan imponerande att lyckas vara så provocerande.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
hk:Men ska han som femte gubbe vara nere vid eget mål?
Jag tycker att Öhman inte får gå på där när Wallinder och center går dit.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Heyerdal: Går inte att lasta Peters för den, skottet skall aldrig få komma så omarkerat, Sveningsson måste ta sin gubbe, sen kan inte Öman spela back på det där sättet heller.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Bra av Ohlsson, mera sånt
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
wolper: får ingen bra känsla alls av denna match jag
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
wolper: När jag tittar närmare tycker jag att Wallinder är den kanske största syndaren.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Rytter: Speakern plus att av dehär 50 personerna hör jag bara en 12åring som skriker deras värdelösa ramsor, får mig att vilja stänga av ljudet
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
bengt88: vilka är nr 13 och 33?
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
wolper: Jag kan inte begripa varför vi ska slå puckarna i rundeln 9/10 ggr, vi skapar ju aldrig någonting utav det och det få gånger vi får upp pucken på point så täcks det flesta skott bort.
Otroligt statiskt spel
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Inge bra
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
bengt88: haha ja hästen och typ Tingsryd kan inte förlora en krona på restriktionerna från FHM, aj två än, nu ser de lite illa ut.....
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
wolper: fatta de inte att de skall krossa sörensen. Laget ser inte så pepp ut och vissa ser fan inte ens ut att veta vad de skall göra. Hoppas någon proppa sörensen iallafall så man får någon glädje
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Ridå

Aj aj
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Gavelo:
Alltså, Hästen 5 skott & 2 mål
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Svårt att göra mål på modo.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
wolper: Nu har han vara en huvudtackling kvar på kvällens att göra lista.

Kan inte Olhaver använda storleken till en bra sak ikväll.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
wolper: haha oj så lojt
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Steken84: Jo, men Sörensen är ju seriens klart bästa forward. Synd att möta dem tre gånger med honom och Högberg.
Öhman håller som vanligt ingen vidare klass defensivt

Och varför i hela helvetet backar våra forwards alltid undan när backarna skjuter?
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K:

Öhman verkar stå o sova eller nått
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Steken84: försvarsspelet håller inte de kommer till fina lägen varje gång de åker in i vår zon
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: 3-0
Fy fan vilket jävla försvar, magiskt vad bra vi är!
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Heyerdal: Hahaha alltså försvarsspelet..
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Steken84: tyvärr såg försvarsspelet illa ut redan innan 2016 och har bara blivit värre, oj trean kom nu..... Illa som faan
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Fyfan vilka jävla stolpskott som spelar i modo!!!!!!!!!!!!!
Låst ämne

« · 2100808