1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533346 inlägg · 4126 ämnen

Westerlind har varit på hockeyskola

Sv: Westerlind har varit på hockeyskola
Björn VII:

"centraldisplayen"

mike66:

Tja, och nu när vi verkligen ser vad som hände på "centraldislayen" (Svensk industrielektroniks benämning) finns det ju heller inga utrymmen för misstag.

Skönt, tycker jag.

Jag läste någonstans att Tomas Andersson skall döma MODO-Luleå som kommer snart...synteststifo! synteststifo!

Björn VII:

Jag antar också att detta även skulle gälla rättskiparna på isen och att publiken skulle kunna få trycka fram sina favoritdomare på sina mentometerknappar.

Hälge:
Intressant detta med bytena. Man kanske t o m skulle kunna använda vanlig bandysarg runtomkring rinken. Och alla som blev uttacklade skulle få lämna arenan, lite mer schacktänkande drag inom ishockeyn så att säga.

Vilken otrevlig, uthängande trådrubrik. Nåja, kan väl kostas på med tanke på de brösttoner som togs i den här gästboken i förra veckan.

Som sagt - båsdörrar, tycker gott att dessa kan behållas och elektrifieras, när den mentometerförsedda publiken anser att justifierat underhållningsvärde erhållits av den femma som för tillfället är på isen får de åka av, inte tidigare.

Med tanke på killen i rubrikens tidigare visioner om virtualitet ser jag detta som en oundvikligt steg, Westerlind tänkte på virtualitet, men skall kunden se en otvetydig nytta måste också interaktivitet införlivas i svensk hockey av idag.

mike66: ...eller så kör man ett byte då när man ändå är inne i båset så att säga, du vet "göra två flugor på smällen".

Hälge:

Är just sådana här diskussioner jag vill ha fram. Bra tänkt. Man kanske kan ha en tacklingsfri zon där man t ex målar upp en sådandäringa rödfärgad oval som förr fanns målad på isen vid speakerbåset.

mike66: Om man tar bort båsdörrarna skulle det inte bli lite tokigt då om man åker på en tackling just där dörren en gång suttit..?:-)

Apropå båsdörrar såkanske är dags att att upp detta för en rejäl diskussion här på HS?

Är ju själv av den enkla uppfattningen att de gamla båsdörrarna bara är ett sätt att få den uttråkade andremålisen att inte tappa sugen helt på ishockeyn. Egentligen så är det bara är ett spel för galleriet att ha en snubbe som öppnar denna överreklamerade båsdörr. För vilken normal funtad hockeylirare använder båsdörren idag när man bara behöver lyfta på benet för att äntra den låga sargen?

Var väl skillnad från förritiden då hockeyspelarna var mycket mer kortväxta än idag, undantaget Söderberg dårå. Men han kan väl få söka dispens på en egen vipminibåsdörr som går att öppna från både in och utsidan så kan han sköta bytena själv.

Nä bort med båsdörrarna så blir hockeyn mer fartfylld och rolig. Sedan går det ju att diskutera vilken annan uppgift man skulle kunna sätta andremålisen på.

mike66: Vi brynäsare förväntar oss en fyllig matchrapport.
Var båsdörren väl inoljad?
Kom femmorna in i rätt ordning osv, sådana viktiga detaljer.....
Matchen? Gäässssp....... ;-D

Frisco:

Har nyss samspråkat med herr westerlind via det mobila nätet. Han är åter på väg neröver och verkar trots den nesliga förlusten ha tagit det hela med en smula ro från igår. Ikväll ska westerlind återigen få beskåda ishockey från den högre skolan då han har bestämt sig för att stanna till vid den vackra idyllen och vägbulan Nolby.

CSKA Nolbyvets möter ikväll de urstarka hälsingelaget Gällsta IK, och båsöppnare för Nolbyveteranerna blir ingen mindre än westerlind himself.

Matchen kommer att spelas i Zätas gamla hockeytempel i Njurunda med start kl 19.00.

Välkomna!

Lumber Jack: Hockeyskola med uppvisning.... Sen fick han uppleva saloonen sen blev han skjutsad några mil söderut. Kanske till kommungränsen?? Vad vet jag. Det är svårt att vara Brynäsare ibland.

Westerlind har varit på hockeyskola
No more!!!!!!!!

« · 130214