1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532425 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

Som jag misstänkte så blev det inte lika lätt att surfa den här kvällen. Smällar man får ta. Två Mariestads lättar upp minst lika bra. Nu blir det lite skitsnack och sedan sängen. Tidigt i morgon. Gonatt.

ZZZZzZZZZzz ZZzzzZZZZz

Poffa: Aaah. Har Poffa gått och blivit gammal i hemlighetens kölvatten. Godnatt vid åttatiden.

Poffa: Oj, social ikväll igen.

Dragan 2k:

Förebyggande gonatt. Snutta kudde lär man inte göra förrän om ett par timmar. Men jag är "rädd" för att det lär bli några pilsner till innan dess. Man måste ta tillfället i akt, sägs det.

Zx2

wap.hockeysnack.com
Kan det vara så att Poffa befinner sig i byn Hemligheten?

65selander: Med tanke på hans förtäring idag skulle jag snarare säga att han sitter i skrubben.

Paddan: Är det [url=www.itv.se/amos/amos1.ram]Skrubbleken med Amos han kör?[/url]

65selander: Nänä, den är uppdaterad och heter nu Skrubbleken med Jansson. Märkligt nog har Poffa hittills vunnit varje gång, det är därför Jansson bara klarat av att närvara på en isträning.

65selander: Jag vet i vilken köping Poffa är... Mer säger jag inte. Men hans far sa hela namnet så jag antar att Poffa får göra nåt åt sin far. :-)

Salle: Vilken kyckling han är Poffa. Hemlig ort men måste tala om för.....

Dags att sova.... snart.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.hockeysnack.com/user/files/20/prod.jpg

Frisco: När du ändå visade en hockeytröja så kan jag ju inte vara sämre.
Jäkligt snygga matchtröjor, måste jag säga.

Salle:

Min far kanske inte heller vet exakt allting? Kan det vara så att jag vilsefört honom? Eller är det er jag lurat skorna av? Ingen vet exakt. Förutom jag...

Poffa:

Poffa:

Jag tror att sanningen är att du själv inte lyckats räkna ut var fan du befinner dig än.

knaskamilla:

Det verkar gnaga på dig...

knaskamilla: Jag tror att han är på tomteland eller nåt. Och rädslan för att bli avslöjad sittandes med julmust och lussebullar gör att han inte törs tala om det.

scim:

Sannerligen. Eller har jag bara tråkigt?

knaskamilla: Det verkar vara en väldigt bra arbetsplats det där med synnerligen gott arbetsklimat...

Själv har jag upptäckt att det inte är en höjdare att försöka läsa böcker på internet, i varje fall inte akademiska texter som heter saker som "The Dimensions of Time and the Challenge of School Reform". Så det blir att skriva ut innehållsförteckning och introduction för att försöka hitta något intressant kapitel.

Sådär ja. Då har man hunnit kolla mailen, läst lite på HS och scannat av Aftonbladet. Nu blir det Sportsbar och Juventus. Gratis öl verkar det också bli. Undra om man kommer orka upp i morgon bitti eller om det blir sovmorgon? Gonatt i förskott i alla fall.

ZzzzzzZZ zzZZzzzZZZ

Poffa:

Drick många öl, så slipper du bli bakfull imorgon.

Tragiskt att veta att folk firar just nu.
Själv tycker jag att han är värd en tröja i taket.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Frisco: Nu förringar jag på intet sätt Jansson trotjänade för MoDo men OM Jansson är värd en tröja uppe i taket så kan jag tänka på några andra namn som skall upp före både ur trotjänar- och "lirar"-synvinkel.

Salle: [Nu förringar jag på intet sätt Jansson trotjänade för MoDo]

Svart tunga?

Z3

Frisco: Nej inte det minsta. Jag har länge sagt att fler namn borde upp upp i taket. Häng upp Janssons men då skall det upp några före är min åsikt.

Salle: Jag tror att den ordning du nu snackar om är ett hastigt påhitt. Spelar det verkligen någon roll vilken ordning? Det normala är annars att spelaren så snart efter att man lagt av får sin tröja upp i taket. Ja nu snackar jag miniligan over dääär. Jag är fullt på det klara med att den man som du föraktar aldrig kommer att få sin tröja i taket i Kempis. Det finns ju ingen annna där heller så.

Frisco: Den man jag "föraktar" skriver du. Nu vet jag inte vem du menar, för inte är väl Saddam, Kim Jung Il eller Usama aktuella för tröjupphängning?

Hastigt påhitt är det inte. Jag har aldrig haft nåt emot att man firar dom som firas bör.

Salle: Nej men när det skrevs Jansson var du snabb att skriva att nån skulle upp före honom. Vi som vet vad du och en annan sagt och tyckt om Jansson vet nog precis vad du menar.

I övrigt tycker jag att det är bra att man inte missbrukar "tröjupphängningar" i klubbarna men jag tycker även att Modo varit lite väl konservativa i denna frågan. Den enda tröjan de hängt upp var på en spelare som då var i början av sin karriär.

Spelare som borde premieras med tröjor i taket skulle kanske kunna vara: Nicke Johansson, Per Lundqvist, Robert Frestadius, Magnus Wernblom (när han lägger av) m.fl.

Frisco: Tja, Nicke har ju redan en flagga eller vad man ska kalla det i taket i Kempis, men det är klart att de du nämner borde hedras. Själv skulle jag också vilja se Ödmark och Nubben.

...och med Nubben menar jag givetvis Ulf Norberg. Fast han deltar väl iofs i den där flaggan som ska på något sätt hedra SM-guldlaget.

Frisco: Vad är det för fel att tycka att någon spelare skall upp före Jansson i taket? De namnen du själv nämner med flera har i mina ögon gjort "mer" för MoDo än Lars Jansson och bör hedras "mer" dvs före Jansson.

Sen att jag och vissa andra (populärt kallade BHK) sagt vissa saker om Lars Jansson har inte med saken att göra. Jag har inte sagt ett ont ord om Jansson sen jag fick reda på att han skall sluta. Och jag har ALDRIG föraktat Lars Jansson, det var du som la de orden i min mun.

Paddan: [Nicke har ju redan en flagga]
Jag tycker det är skillnad på tröja och att få ett nummer!!! hmp... och flagga i taket.

Salle: Om en spelare (vem som helst, skulle kunna heta Tomas Wasslund) slutar och är värd en tröja i taket då ska man alltså vänta med det eftersom (vi tar ett namn bara) Sven-Åke Lundberg inte fick en tröja i taket 1978?

Frisco: Tja, uppenbarligen var ju i varje fall den där flaggan inte tillräckligt för att låta #4 i MoDos A-lag vara ett no no.

Om man hissar tröjan i taket, skall man då samtidigt meddela att ingen hädanefter skall få spela med det tröjnumret? Eller skall det bara ses som en vanlig hyllning?

Paddan: Naturligtvis ska numret efter tröjhissningen bli.... ja vad heter det? Ingen ska få använda numret.

Frisco:

Förbjudet?;)

Frisco: Fridlyst?

Paddan: Fridlyst, precis som Engelsk fetknopp och Rysk drakblomma är?

Frisco: Tja, inte vet jag vad Leksands nyförvärv har för status.

Frisco:

Oavsett hur man bör gå till väga för när man hissar diverse tröjor i taket så har Janssons tröja inget där att göra, nån måtta får det väl ändå vara.

Frisco:

Nog för att du alltid älskat Jansson men just nu försöker du lägga ord i munnen på både mig och Salle. Ord som ingen av oss sagt, inte tänkt säga, ja inte ens tänkt. Jansson har gjort mycket för MODO de 15 säsonger han spelat för oss, han har varit bra i sin roll, förutom de sista åren då han, i mina ögon, inte längre klarat av sin roll samt varit skadad största delen av tiden.

Att man hissar Janssons tröja i taket är helt okej för mig, men jag anser att man ska hissa andra tröjor före. Varför före? Jo, för att jag anser att de gjort mer för MODO än vad Jansson gjort. Dessutom gjorde man det före Jansson.

Sluta nu att försöka lägga ord i min mun. Hur var du sa till mig tidigare? Du uppför dig som eleverna i klassen du jobbar i.

scim:

Akta dig så att inte alla Jansson-lovers tror att du är med i BHK.

Inga öl i kväll. Ja, en till maten då, men inget barhäng i kväll. Istället blir det till att slutföra lite dokumentation, slappa och se på TV. I morgon blir det till att kolla igenom dokumentationen med kund och sedan bege sig mot Arlanda. Med lite tur kanske man hinner shoppa lite i Sthlm innan man flyger hem. Gonatt.

ZzzZzZZz ZZZZzzzZZ

Poffa: Gå och lägg dig du. Det kan du behöva.

Före. Tröjor före. HAHA

0-2 i Kempis just nu.

Frisco: Horava 1-2 Sen tack och godnatt. 1-2 slut.

Frisco: Jag hade tydligen lovat någon en matchrapport, fast jag vet inte om jag vill skriva en rapport utan nöjer mig med en bild: Tänk er Stephen Hawking, med hjärnsläpp och punktering på bägge däcken på rullstolen. Lika effektivt fungerade MoDos spel idag.

Ok, jag kan ge er en beskrivning till. Magnus Gästrin såg ut som om han hade sirap i skridskorna och Lena PHs mickstativ uppkört i röven.

Paddan: Men bilen går bra annars, eller? ;-)

Dream Team: Hade jag haft en bil så hade den troligtvis rullat, sådeså... :P

Paddan: Jag kan inte annat än att hålla med. Bara det att Wernblom var snabbare än de flesta i MoDo säger en hel del. Defensivt var det väl OK men konstruktivt spel fick man spana efter med Hubble-teleskop för att hitta. Osså Rönnmark uppepå det. :-/

Salle: Tja, defensivt fungerade det ganska hyfsat, men vårt anfallsspel var totalt ickeexisterande. Fast Milo visar i varje fall att han vill göra mål. Det finns alldeles för många i laget som underpresterar å det grövsta och nästan ser rädda ut att behöva hamna i närheten av pucken eller gå i närkamp med en motståndare.

Daniel Welser i Skellefte var en ganska intressant upplevelse, fast i sista perioden var hans ben nog stummare än Gästrins och det är en bedrift.

Paddan: Hur var Welser intressant? Här i Lule hade han och Skrbek ett rejält slaggis.

« · 575610 · »