1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530939 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla:

Du lyckades ju på Malmskillnadsgatan i alla fall. Med att få andra att betala åt dig, menar jag.

(Det här inlägget låter inte alls suspekt...)

Salle: Tja, jag tror jag börjar med X12...sen så måste jag fundera lite ytterligare.

Paddan: Det är nog riktigt... Några fler stryktips.

Poffa:

Är det sant? Menar du att jag sitter inne med sådana kunskaper? Fan. Jag måste börja utnyttja dem lite oftare...

Paddan:

Då är Kamilla den utmärkta lärarinnan.

Paddan: Sedan så kanske det heter "att stå och stryka skjortor mm." Eller så gör det inte det...

knaskamilla: Nepp, sånt där strykande gör jag själv. Tycker faktiskt det är avkopplande och stå och stryka skjortor mm.
Fast jag behöver lära mig hur man får andra personer att betala mina räkningar.

Salle:

Det var väl medellågt, kanske? I vilket fall som helst är jag inte syslöjdslärare. Jag skulle sy en söm på ett byxben häromdagen, och när jag kom till slutet (som också var början) var jag nästan 2 cm längre ifrån kanten än vad jag var när jag började sy. Fast jag är ganska bra på att stryka, ifall Paddan behöver lära sig det.

Salle:

Great minds think alike...

knaskamilla:

Skall det var ett betyg att skryta med, jag hade flera stycken fyror.

knaskamilla: 2 treor... Hur lågt medelbetyg hade du egentligen?

Salle:

Haha. Jag hade trea i två ämnen i högstadiet. Det ena var syslöjd...

Salle: Elevlösa lektioner...hmm...om jag inte minns helt fel så kallade man det för lärarkonferenser. Eller så var det bara så det kändes.

Poffa: Paddan snackade ju om hål i #32 så det vore väl utomordentligt.

Knas: Är du syslöjdlärarinna???

knaskamilla: Hemspråkslärare för Svenskar vore väl nåt.
"Eleverna skulle ju dessutom inte palla med mig..." Det vore ju guld. Vi hade lärarlösa lektioner men elevlösa lektioner vore ju mycket bättre.

knaskamilla:

Jo, du lärde dig säkert något nyttigt under dina kurser i klipp och klistra på Mitthögskolan i Härnösand. Frågan är väl om Paddan och de andra har någon nytta av det.

Salle: Jepp, det verkar inte bättre. Tror faktiskt också att min handläggare på AF har förstått hur pass jag otrivdes där ute.

Poffa:

Svensklärarinna är nog ett yrke jag inte skulle palla att ge mig på. Eleverna skulle ju dessutom inte palla med mig... Men jag kanske kan lära ut något annat?

Paddan: Och jag fortsätter på citattrenden. Paddan efter 1 tim på Hampnäs: "Kom och ta mig långt härifrån (klapp klapp)"

knaskamilla: Om du blir lärare där ute så kommer de andra lärarna att strejka och gå i lock-out på samma gång. För det vore ju fusk att ta in kvalificerade lärare (dock utan kvalifikation) när det det okvalificerade lärare med kvalifikation att tillgå...

knaskamilla: Eftersom Salle började med citat så väljer jag att försöka anamma den trenden: "...ont, det gör ont, det gör ooont..."

Paddan:

Tänk dig knas som svenskAlärarinna ute på Hampnäs. Det blir tuffa dagar, det. Huvva...

Paddan:

Min moster lade fram som förslag att jag skulle jobba som lärare på Hampnäs. Det kanske vore något? Om du tjatar tillräckligt mycket kanske du får lära dig något av det vettiga jag kan...

Paddan: Ja är inte bitter (på bred Avesta-dalmål)...

Salle: Jag har, som tur är, ännu inte hört något om det där vuxendagiset. Men det torde väl tas upp i slutet av den här månaden.
Det fanns tydligen hot om att låta Hampnäs ta över hela planeringen och då blir det väl bara rotslöjd och nässelpaj hela dagarna, ja förutom då man ska räkna ut hur mycket ved man får ut av björkarna på området mm...

Paddan: Det gör väl du också snart? Vuxendagis dessutom för visst var det så du kallade Hampnäs?

Poffa: Låter som en väldigt intressant nytolkning av "They call him Liberty Valance"

Paddan:

De kallar honom fröken...

Frisco: Äh, jädra vekling, går du på dagis eller...

Då var det dags!

Z z zZZZZZZZZ zzzzZZZ zz zZZZ z
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

zzz ZZZZ ZZ zz zZ z z z z zZZ zzZ zzz

Lumber Jack: Måndagen den 19 juli Hammarby - Djurgården på Råttsunda Fotbollstadion.

De va de de, säsongen slut och Nabokov blev övermäktig för Denver pöjkera.

Dax att bryta ihop...

Äntliiigen börjar matchen, spänningen är oliiidlig.

Frisco: Jag antar att du drömmer om sommarens höjdpunkt...

Dags att sova på Nygatan.
Kvällens höjdpunkt: Piraterna - Masarna 44-52
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/96.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/96.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/96.gif[/bild]

zz zzZZ z z z Z zZ z zzz

Frisco:

Ja, det är väl något virus eller mörkläggning eller sådär...

knaskamilla: Fördröjning är det inte. Däremot så hade en F5 räckt för att se den på en gång. Du har väl din browser inställd på nåt underligt sätt kan jag tänka mig.

Frisco:

Jaha. Jag visste inte att det var fördröjning.

knaskamilla: Den där uppe.

Frisco: Vilken logga?

Loggan är ganska tillfällig och tillägnad Bumpaberra.

Dags att sova. zZ zz zZ z z zz z zz z

Nej nu.......
z zzzzzzzzzzz zZZ zZZ ZZZZZ z zz zzzzzzzz zZZ

knaskamilla:

Fan vad risigt, jag är så trött så jag inte ens kan stava...

Godnatt har jag sagt!

Vallin:

"Ända anledningen"? Hur ska man tolka det där? Att Snyggjanne har...ehm...även bakdelar som är fördelar har jag hört ryktas, men Salle? Nä, han är inte snygg.

knaskamilla:

Nä, han är inte så kass, men jag var tvungen att hävda det en stund för att få lite substans i mina spekulationer.

Är inte Salle snygg? Ända anledningen till att jag fick min förra tjej att följa med på hockey var för att hon tyckte att Salle var så jäkla snygg! Fast det var iofs före NHL-sejuoren...

Vallin:

Salle är inte alls snygg. Så det så. Dock kan jag köpa att han är en bra hockeyspelare... =)

Hirsch är inte kass! Ge reh!

« · 394370 · »