1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530951 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Ansvar? Är det vad de lurat i dig?
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Vissa har ju ansvar, så atte...

[bild]elouai.com/images/yahoo/a24.gif[/bild]

Poffa: Det är manligt och helt nomalt att bli trött ibland.

Ps. Rosenborg vann igen...

Säng, säng, säng. Sova, sova, sova. Säng, säng, säng. Jag är trött, jag är trött, jag är jättetrött...

ZzZZZz ZZZZzz

Bert Callaway:

Än har jag inte gett upp. Jag sov ju bara ett par timmar för att sedan stänga av klockans alarm, stiga upp och ta mig en kopp java. Jag kommer dessutom sitta upp under jobbet istället för att ligga i soffan.

Med dessa enkla tips kommer även jag att orka sitta uppe och jobba idag.

För övrigt så hatar jag DHL.

Poffa: Din gamle gubbe. Ge inte upp bara för att NHL-säsongen är över. Jag har sovit rätt så mycket under den sista tiden och inte har då jag blivit så mycket vackrare - snarare tvärtom.

"Bert Callaway:

När skall du lära dig att det endast är manliga män som orkar sitta uppe på nätterna? Ett tips i all välmening till nästa NHL-säsong:

Sov ett par timmar innan matchen börjar, sätt klockan på alarm, stig upp och ta dig en kopp java. Sitt sedan upp under matchen istället för att ligga i soffan. Med dessa enkla tips så kommer även du orka sitta uppe och se på de härliga drabbningarna. :)"

Natten till idag tog knäcken på mig. Skall jag vara en vaken liten programmerare i morgon behöver jag min skönhetssömn.

ZzzZ ZzZZZZ ZZZZZzz

NuMo:

Jag håller med dig.

NuMo:

Grattis, du har lyckats.

Poffa: Det var det som var meningen. det var för att hålla alla illitterata ifrån debatten.

NuMo:

Det enda vettiga i det där inlägget var de två sista orden du skrev.

Poffa: Enligt mig skall en spelare spela i den klubb han föddes. Ja, du läste rätt, klubbarna skall ha egna uppfödningsstationer. Har man inte det så blir det osportsligt. Det är bara klubbarna som har pengar som har råd att ha de bästa spelarna och det i sig är osportsligt.

Nå. Har klubbarna avelsstationer. Svar nej. = osportsligt = ej sportsligt.

Har vissa klubbar mest pengar = bästa spelarna? Svar ja = osportsligt.

Det finns ett undantag från de två reglerna och det är Modo= sportsliga.

NuMo:

Hej själv. Klart som fanken att det är sportsligt. Det är ju en del av spelet regler, alltså ingår det i själva spelet. Hence, det är en del av det sportsliga.

Poffa: Hallå! Det är skumraskaffärer du pratar om, inget sportsligt finns att finna i spelarövergångar och trader. Agenter är som smörklickar på heta bordsknivar. I ena sekunden är de tjenis med en och i nästa har de faxat iväg bindande kontrakt åt höger och vänster bakom ryggen på en, eller så dementerar de hela skeendet man fått i nyllet. Steendumma är de.

Frisco:

Långt ifrån, även trader och kontraktskrivning ingår i det sportsliga.

Poffa: Spelsäsongen är över sportsligt sett det är nog både du och jag överens om.

Frisco:

Du skrev även "Såg målen nyss på TV4. Ende. Nu startar fotbolls-EM.", det där Ende tog jag som att du menade att NHL var över för den här säsongen.

Vad det gäller fortsättningen på NHL så tror jag personligen att man kommer lösa det här. Lagen förlorar för mycket på att ha ett uppehåll och hockeyn i allmänhet kommer förlora massor med åskådare till baseboll, basket och amerikansk fotboll.

Poffa: Jag skrev ju så här: -Bara att hoppas det dröjer drygt ett år innan de sätter igånmg med spektaklet igen. :-)

Frisco:

Fotbolls-EM? Visst, men att säga att säsongen är slut borta i NHL är jättefel. Nu kommer en intressant NHL Awards Ceremony och ur MODO-(ego)istisk synvinkel såklart den intressanta frågan om vilka spelare som får kontraktsförslag och vilka som inte får det.

Poffa: Jag gratulerar dig till ditt abonemang på C+. Som vanligt (tänker även på tröjan med långa snören) är jag inte avundsjuk på något som jag låtit bli att skaffa trots att jag skulle kunna göra.

Såg målen nyss på TV4. Ende. Nu startar fotbolls-EM.

Poffa: Antagonist? Jag tycker mer han verkar vara en antigonist nuförtiden... ;-)

Frisco:

Äääh, din förbenade antagonist. Varför hacka på NHL bara för att du inte har C+ och kan se på det?

Poffa: Äntligen sista dagen för Minirinkarna. Bara att hoppas det dröjer drygt ett år innan de sätter igånmg med spektaklet igen.

I väntan på nattens rafflande underhållning säger jag bara:

ZzzzZ zzZzZzZZ

Det har varit en bra dag idag, om man somnar riktigt snabbt blir det en ny och kanske ännu bättre dag snart... zzzzZZZZZZzzzzz.......

scim: Det blir väl en passning om att ett lag ska ha hemmamatch i premiären medan de andra 11 ska ha bortamatch.

Zzzov gott för nu ska jag sova.

Frisco:

Ja, imorgonbitti slår han nog passningen.

Sov gott Poffa! Hoppas du drömmer inatt.
[bild]home.swipnet.se/~w-58690/images/lars.jpg[/bild]

Men dregla på kudden da...

ZZZz ZZzzzZZ

Frisco:

Du skall alltid överdriva. Inte är man megaegoist för att jag sätter 6000 hockeytokiga Öviksbor före 6000 kaffekvarnar.

Gomorron!

Poffa: Sov gott din megaegoist![bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_sleep.gif[/bild]

Buenos noche!

ZZzzz ZZZzzZz

Poffa: Fjärde matchen? Håller de fortfarande på och spelar överbetaldhockey på minirinkar? De borde fått sommarlov för länge sen tycker jag.

zZ zz zZZ zZ z zzz

I väntan på den fjärde matchens start.

ZzzZ ZzZzzZZzZZ

På gränsen till utmattning. Jävla rethosta som gör att man inte kan sova...:(

ZzzzZ ZzZZZZz

Lumber Jack:

Jag tänkte precis detsamma. Mellandag i MoDoboken idag?

Frisco: Det första livstecknet på nästan 12 timmar blir en sovande gubbe...

Jaha, då var det dags för att såga lite timmer igen.

ZzzZZzZ ZZz zZz

Salle:

"Jag har varit efter hela dagen och inte verkar det ha försvunnit nu heller."

Vadå hela dagen? Hela tiden, Salle. Hela tiden...

Salle: Tack Kamilla.

Icing-Ove: Snart slår väl WWF (World Wildlife Foundation) ner på Brynäs, HV71, MIF, LHC och alla andra klubbar med djurnamn.

Och www.starregistry.com kontaktar Leksand och vill veta vilka stjärnor som dom tagit utan att betala 29.95$/st för...

Lite skojig kvällsläsning finns på länken. Säg så här, jag börjar mer och mer förstå varför Steen lämnade västkusten.....

Och jag tycker inte om Kaffe så en kopp Classic hjälper inte.

Frisco: Jag har varit efter hela dagen och inte verkar det ha försvunnit nu heller. Hoppas nattens vila kan bota mig.
Så därför: Jag fattar inte... gaiS???

Frisco:

Bajen gjorde väl inget mål ikväll, dom "fick" väl ett ;)

« · 403668 · »