1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531351 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

TIKbiff:

Och det kom från han som bor i staden där smoggen ligger tätare än i London.

Frisco: Är ju inget fel på de unga spelare som lirar i Färjestads BK nu, eller?
Oscar steen lär väl bli årets rookie, sen har vi Erkgärds, som slussas in i truppen som extraspelare, Calle steen är ett annat exempel på FBK modellen, tycker inte att Calle är dålig! Robin Jonsson är också ett bra exempel. och frögren. OBS, dessa är inga Juniorer, förutom Erkgärds då,
fast det är ju inget att skämmas över, när varje ES-lag har lagt juniorerna åt sidan denna säsong, just för att hänga med i kampen om bra placeringar och ev, ett sm-guld.

knaskamilla:

Något som vi andas friskt av här nere, annat än i närheten av Domsjö

;-)

Dawidovski:

Matematik är inte så svårt. Var skickar man spelarna vars platser i Allsvenska lag tas av J20-spelare? Jo, de skickas ner till Div 1 eller slutar. De som skickas ner tar platser för andra spelare. De skickas till div 2 eller slutar osv. osv.

TIKbiff:

Vad är "luft"?

Dawidovski:

Och alla som spelar i allsvenska lag idag skulle till......?????

Poffa: Hur menar du? hur skulle det kunna bli spelare över när man skickar alla som skulle kommit till ett J20, till olika allsvenska lag?

[Dessutom borde alla ES-lag vara tvingade att ha inköpta utrustningar som spelare upp till 12 år skall kunna få låna, allt för att inte ishockey skall fortsätta utvecklingen mot rikemanssport.]

Håller med dig om ovanstående.

Dawidovski: Håller med Poffa helt. Vi ska inte ge Färjestadsmodellen en endaste sekund.

Angående Chara är han en mycket bra spelare de stunder han spelar hockey.

Dawidovski:

Ge det några år? Är det inte så att om man lägger ner ett J20-lag och skickar dessa spelare till ett allsvenskt lag, så kommer andra spelare att få stå åt sidan. Skulle alla ES-lag göra så skulle det finnas plats för ungefär 250 ishockeyspelare mindre inom svensk ishockey. Man dödar därmed bredden inom svensk ishockey, vilket verkar tämligen idiotiskt.

Nä, alla ES-lag borde vara tvingade att ha full ungdoms- och juniorverksamhet. Då får vi bredden inom svensk ishockey tillbaka och därmed även större chans till mer spetskompetens.

Dessutom borde alla ES-lag vara tvingade att ha inköpta utrustningar som spelare upp till 12 år skall kunna få låna, allt för att inte ishockey skall fortsätta utvecklingen mot rikemanssport.

Frisco: FBK spelade också slutspel i J18, vi måste ge Fäörjestad-modellen några år innan vi kan avgöra, om det var ett bra sätt! det finns många 18-21 åringar, som tillhört FBKs J20 och J18 lag, som är mycket nöjd med flytten till ett allsvenskt lag, istället för att lira J20-hockey! dom tillfrågade säger att, denna flytt var det bästa för min karriär, jag har lärt mig mycket mer i allsvenska laget, än i J20-laget! då menar jag förstås de spelare som provat på J20, men de J18 spelare som tillfrågats, är också väldigt nöjda med modellen. Om Chara, motståndare försöker alltid smutskasta dom bästa spelarna i FBK, Avundsjuka kallas det! Det finns inget lag i världen, som skulle tacka nej till att ha Chara i sitt lag, jo, förresten, Modo hockey skulle förstås tacka nej, för dom är ju så smartast, och bästigast av alla lag... se bara på värvningen av Kent katastrof.

Poffa: Jodå KS går bra vi ligger tvåa på sämre målskillnad, men det visste du nog redan!

65selander:

Skall de lägga ner J18 och U16 också?

För mig handlar inte detta om att FBK vann över oss i kvarten, det här är något jag varit irriterad över länge. Om du orkar kan du alltid kolla bakåt i tiden, långt bakåt i tiden, så skall du se att jag varit irriterad länge över att FBK inte bekymrar sig med att ha ett J20 lag.

Förresten, hur går det i KS?

Poffa/Frisco
Släpp nu att FBK är bättre än er i år och låt Påskfriden infinna sig istället.
Du skall nog se att Loob och Glennert har fler roliga överaskningar på "G"

Frisco:

Att ha full juniorverksamhet borde vara ett tvång om man skall spela i ES. Att som FBK skicka iväg allihop och därmed ta platser från andra spelare hämmar bara bredden inom ishockeyn.

Angående det lilla huvudet, har inte det sina naturliga orsaker? Jag menar, det här är väl inte direkt en T-shirt för honom?

Dawidovski: Mörkret? Vi spelar ju slutspel i både J18 och J20. J20? Jo det är säkert. Vi liksom 10 andra elitserieklubbar har ett J20-lag. Det är bara Håkan Loob som plockat bort J20 ut FBK eftersom han tyckte att juniorerna mest var i vägen och kostade pengar. En sak till. Han Chara, har inte han väldigt litet huvud jämfört med kroppsstorleken?

Emma no15: Förstår att det var tungt för er att inse att Chara var en bättre fighter och hockeyspelare än Hinote, fast det gäller ju att hitta dom små ljusglimtarna emma, undrar just varför ni inte har lagt upp nån bild på när Chara får in en av flera knytnävsslag i ansiktet på hinote? som sagt, det gäller att hitta de små ljusglimtarna i tillvaron, när mörkret har lagt sig.

Jag hittade den här bilden (se länk). Snacka om att slåss som en tjej. Kolla in greppet han har på Hinotes hår. Hoho!

Sent igen. Tänk att man aldrig lär sig. Men men, är huvudet dumt får kroppen lida.

ZZzZZZz ZzZ

Frisco:

Själv förstår jag inte att folk köper påskgodis överhuvudtaget. Påsken verkar ju vara någon sorts förevändning för att ta fram och sälja ALLT äckligt godis som finns. Usch.

Krya på mig nu. ZzzZzZz...

Salle: Otroligt att folk orkar kuponghandla när priset på andra ställen är 4.90/hg.

Zzzzov gott.

Frisco: Lite Alias sedan ZZZ zzz ZZZ zzz ZZZ. Kommer troligtvis drömma mardrömmar om påskgodis och 2.90/hg-kuponger men jag behöver vilan.

[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

knaskamilla: Mycket alkohol i den?

knaskamilla:

Mycket imponerande.

Poffa:

Jag ville bara rapportera att den enda drog jag gått på hittills idag är nässpray. Imponerande, va?

Hockey i morgon, skoj skoj. Förhoppningsvis så får man sig den så välbehövliga dosen av den starkaste utav droger. Nä, jag pratar inte om kaffe.

Innan det är det dock en jobbig arbetsdag, återigen. Men man skall inte klaga, hellre mycket arbete än inget arbete alls. Därför säger jag nu:

ZzzZZz ZzZZZZ

Håller detta?

-Vinnerborg borde inte få döma söder om Mälardalen.
-Kuben och P Sjöberg borde bara få döma från Mälardalen och nedåt.
-Bert JR borde bara få döma från Timrå och norrut.

Svar: Nej.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Poffa: Lycka till med morgondagen. Den dagen då helt plötsligt Sten O Shara får vara med och slåss och skämma ut sig igen.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nä, man kanske skall sova så man orkar med morgondagen. 2 SM-brons så här långt, två lag kvar som slåss om medaljerna. Undra när A-laget skall ta efter?

ZzZZZZz ZZzzZZz

scim: Vet inte varför jag lägger upp denna länk för dig men, ja fråga mig inte ens hur jag hittade den :-))
Retro är det iaf

Ang. den sensationella pokervinsten:

Tack för gratulationerna. Jag får väl medge att jag hade en del flyt med korten på slutet men Frisco spelade samtidigt så defensivt så att jag aldrig fick ut något av det. Själv anser jag att mitt viktigaste drag var när jag på bästa Brando-manér skådespelade med Poffa i en All-in, vilket definitivt gjorde att jag var ett kort att räkna med...

F.ö. vill jag tacka alla medtävlande för en stark insats:
2:a, Frisco: Hamnade i ett till synes ointagligt underläge rätt tidigt, men lyckades vända, bland annat genom en vågad All-in som sänkte Poffa, och slutligen gå in i finalen som chipleader.
3:e, Poffa: Lyckades väldigt bra från början och var överlägsen chipleader en bit in i spelet, men blev övermodig och slarvade bort sina marker.
4:e, Salle: Spelade väldigt taktiskt och var nog den bästa pokerspelaren bland oss, hade dock oflyt med korten.
5:e, knas: Började bra, men gick tidigt med på en All-in mot Salle med för svaga kort på hand.

ZZZzzZzz

Poffa:

Hallå, du får ju betalt! Jag får inte betalt för att sova hur länge jag vill...

Znark.

Frisco: Jag sover nog ända till starten jag. Väl mött då.

Poffa: Snart Formel1kval. Zz zz z till dess.

Livet är hårt. Andra får sova så länge de vill, jag tvingas upp för att döma innebandy. Sånt är livets lott.

Gonatt. ZZzzzZ ZzzzZz

Mot sängen. I morgon väntar först en P16 där jag i princip kommer vara ensam domare, sedan blir det J20, mat och Texas Hold'Em. Hoppas alla kan reglerna.

Ja, på innebandyn alltså. Följer de inte regelboken åker de ut. Med besked.

ZZzZZzz ZZZZzZ

Oj, är jag först ikväll? Det är bra med sömn i mitt tillstånd, har jag hört. Man måste ju vara någorlunda pigg så man orkar med hockey och poker imorgon... Mot sängen!

Gonatt.

Poffa:

Fast värst ändå är ju alla sjukdomar knas drabbas av. Alltid. Det ska helt enkelt göra lite ondare och vara lite längre än när andra blir sjuka.

Stigsson:

Jag har så dåligt tålamod så jag tror nog att rekordet ligger på knappt en vecka. Men då kämpade jag verkligen för att hålla mig.

Poffa: Vad är det längsta som du har försökt vänta ut honom?

ria-ra:

Jag får väl fundera på det. Helt klart intressant. Typ...

Poffa:
min pappa hade åtminstonde en tjej han när han var singel. Inga Harman hette hon. hon är ledig nu om du skulle vilja ha en tjej i stället. pappa tyckte mycket om henne..

ria-ra:

Nä, jag bråkar ofta med min låtsaskompis Molgan. Det slutar tyvärr alltid i att det blir jag som får ta disken.

Poffa:
diskbråk? är du inte singel? ;o)

ria-ra:

Njursten är blahaa, blahaa. Diskbråck däremot, det känns det. Fast en förkylning är nog värst ändå.

Poffa:
[Kvinnor snackar om att föda barn, men det är banne mig ingenting jämfört med när en man är riktigt förkyld.]

du har inte varit med om mycket du! fråga Lumber Jack hur det är att ha njursten, då är du i alla fall i närheten av att föda barn.

Förkylningen lättar. Snart leker livet igen.

Kvinnor snackar om att föda barn, men det är banne mig ingenting jämfört med när en man är riktigt förkyld.

ZZzZZZzZ ZZZZzzZz

Oskarshamn och Timrå verkar ha ett förhållande.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

knaskamilla:

Vad yrar du, jag tror du behöver sömn!

Mot sängen.

Real MoDo är ett smeknamn MoDo borde fått efter säsongen. Ett lag fyllt av stjärnor som underpresterat. Konstigt nog fick laget det smeknamnet som något positivt i början av säsongen, fast de borde fått det med negativ klang såhär i efterhand.

« · 526599 · »