Dawidovski:
Ge det några år? Är det inte så att om man lägger ner ett J20-lag och skickar dessa spelare till ett allsvenskt lag, så kommer andra spelare att få stå åt sidan. Skulle alla ES-lag göra så skulle det finnas plats för ungefär 250 ishockeyspelare mindre inom svensk ishockey. Man dödar därmed bredden inom svensk ishockey, vilket verkar tämligen idiotiskt.
Nä, alla ES-lag borde vara tvingade att ha full ungdoms- och juniorverksamhet. Då får vi bredden inom svensk ishockey tillbaka och därmed även större chans till mer spetskompetens.
Dessutom borde alla ES-lag vara tvingade att ha inköpta utrustningar som spelare upp till 12 år skall kunna få låna, allt för att inte ishockey skall fortsätta utvecklingen mot rikemanssport.
65selander:
Skall de lägga ner J18 och U16 också?
För mig handlar inte detta om att FBK vann över oss i kvarten, det här är något jag varit irriterad över länge. Om du orkar kan du alltid kolla bakåt i tiden, långt bakåt i tiden, så skall du se att jag varit irriterad länge över att FBK inte bekymrar sig med att ha ett J20 lag.
Förresten, hur går det i KS?
Frisco:
Att ha full juniorverksamhet borde vara ett tvång om man skall spela i ES. Att som FBK skicka iväg allihop och därmed ta platser från andra spelare hämmar bara bredden inom ishockeyn.
Angående det lilla huvudet, har inte det sina naturliga orsaker? Jag menar, det här är väl inte direkt en T-shirt för honom?
Frisco: Lite Alias sedan ZZZ zzz ZZZ zzz ZZZ. Kommer troligtvis drömma mardrömmar om påskgodis och 2.90/hg-kuponger men jag behöver vilan.
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]
Hockey i morgon, skoj skoj. Förhoppningsvis så får man sig den så välbehövliga dosen av den starkaste utav droger. Nä, jag pratar inte om kaffe.
Innan det är det dock en jobbig arbetsdag, återigen. Men man skall inte klaga, hellre mycket arbete än inget arbete alls. Därför säger jag nu:
ZzzZZz ZzZZZZ
TIKbiff:
Och det kom från han som bor i staden där smoggen ligger tätare än i London.