1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

Ny dag, nya saker att göra. Förbereda den kommande veckan, kanske? Morgondagskvällen innehåller också ett tragiskt farväl. Innebandysäsongen tar slut då vi har vår sista träning. Tur man har en avslutningsfest att se fram emot.

Undra om vi i år igen skall springa nakna ut ur bastun ner mot vattnet, bara för att upptäcka att delar av Själevads damlag har grillkväll utanför? Jaja, de hade i alla fall trevligt, påstod de.

ZzzzZZZz zZZzZZz

Frisco: Äh, du skall då alltid hålla på att rätta folk som gör fel. ;-)

Dröm sött!

Besserwissrar. Nu blev det bättre.

Godnatt alla, även cykelhatande besserwisserar.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Är Finlands sak verkligen vår i morgon? Eller är Lettland verkligen ett lätt land att slå? Svaret kommer i morgon kväll. Innan dess är det en dryg arbetsdag, lite pyssel med hemsidan och kanske läge för att klappa små vita bollar så långt man bara kan.

ZzzzzzZz zZzzZZz

Frisco: Ang Poffas medföljer den matchande dressen också? ;-)

Nalle Sjuh: "Roberto missar aldrig Torsångs Café för att dricka något varmt och äta en Gustafskorvsmacka."

Det blir nog en sväng till Hemköp efter jobbet.

Nalle Sjuh: Ett inlägg som både innefattar cykling och Roberto kommer nog aldrig att modereras. Är det dessutom pikant förgyllt med korv så vette fan om det inte ligger nära till hands att bli en banner.

Nalle Sjuh: Åfan, då vet jag med andra ord vilken reselektyr jag ska skaffa till resan upp till Umeå vid lunchtid.

Paddan:

Stor reklambilaga i DN (jo, jag börjar komma in i rätt åldersgrupp för den tidningen nu) idag från DALARNAS turistråd, där de låter Roberto cykla runt Runn och tala vackert om naturen.

"Roberto missar aldrig Torsångs Café för att dricka något varmt och äta en Gustafskorvsmacka."

Var jag i fel tråd? Ähh...

Börjar girot nu eller när börjar det?

ÄNTLIGEN är hela lägenheten ordentligt städad (bakom spisen och hela köret). Känns väldans bra. Fast när jag kommer hem på torsdag lär det väl vara dammigt överallt igen, förstås.

Znark.

Frisco: Äh, om man kanske skulle ta en nattmacka...

Dags att använda denna tråd till dess riktiga syfte. Golfandet var roligt, jobbandet inte lika kul. Hockeyn värsta bedrövelsen.

Och så är ledigheten slut. Undra om man skall skratta eller gråta? Äääh, jag sover istället.

ZZZZzzZ zZZzzZZ

Visst har ni sett det här..

jman604.com/canucks2/Twins/

Frisco: Äh, dags för lite pedaltrampsinformation igen.
Förresten lite meditativt att lyssna till Roberto Vacchis svada om bland annat mat och viner i Calabrien medan man själv lagar till middagen.

Jag har varit ledig för länge, jag hade söndag nästan hela dagen idag. Innan man vet ordet av lär det väl vara måndag ändå, kan jag tänka... Imorgon blir det...städning. Kanske. Till veckan blir det fullt upp. Gonatt.

Paddan: Riktigt roligt att se Mario Cipollini cykl kilometern i sin vackra rosa dräkt. Det blev en del zappande mellan hockeyn och cykeln.

Frågan är i vilken tråd eller i vilken bok vi ska följa cykeln i sommar? Det är ju både Girot och sen är väl några intresserade av den tråkigare inbjudningstävlingen i Frankrike som avslutas med sedvanlig styrfylla i centrala Paris.

Frisco: Lite information om en tvåhjulig sport.

Formel1 10.00 och 14.00.
Möjligen promenad om vädret är vackerare än idag.
Hockey på kvällen.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

I morgon är en annan dag. Golf om vädret tillåter, jobb oavsett väder, hockey-VM i morgon kväll också oavsett väder.

ZZzZZZz ZZZzZzZZZ

Poffa:

Hela kvällen? Jag kommer bara ihåg att jag spelade en omgång. Vad svamlar ni om? (Fast okej då - jag är rätt nöjd att jag bara spelade bort halva insatsen.)

knaskamilla:

Tittar man under hela kvällen så kom jag tvåa, Salle kom etta. Vi två var ju trots allt de enda som gick plus på kvällen. Trevligt var det dock.

knaskamilla: Visst var det kul att komma tvåa, men kuligare var det att komma etta. 2ggr dessutom...

knaskamilla: Jag bara tror jag.

Frisco:

Tror du? Jag tror det beror lite på vad man är van vid, jag.

knaskamilla: Det med att komma två är nog lättare för kvinnor.

Poffa:

Jag funderade på saken, men sen blev det inte av ändå. Annars hade jag skrivit att det var kul att komma tvåa och att jag inte förstår hur folk inte kan tycka att Ulveson och Herngren är kul.

Inga ZZZ-meddelanden från de andra, så tråkigt. Jag sviker dock inte och kör på i gamla spår. I morgon (senare idag egentligen) så blir det fyra delar jobb, två delar damallsvenskan, en del städning, tre delar hockey-VM och så fyller vi ut med så mycket fritid som dagen rymmer. Eventuellt garnerat med ett par timmar golf.

Låter som en riktig monsterdag. Men den är säkert god i all sin komplexitet. ZZzZZzZ ZzZzzzZ

Rolig dag. Inte vad jag hade trott då jag steg upp i morse. Och osten var god. Skönt att vara ledig i morgon.

Bra dag. Gonatt!

knaskamilla:

Vi får väl se. Man vet aldrig vad som händer.

Poffa:

Hey - give it a new try. Idag är väl en bra dag att ta arenabilder på?

"mina kamera"?

Ja, jag har ju inte sovit något på grund av oron över de drabbades hälsa, så tröttheten gör att jag har lite svårt för att få det rätt.

Frisco:

Det kan man i mina kamera också. Jag gjorde det dock inte, för jag trodde inte det skulle bli ett så stort problem som det tydligen är. Jag hade fel och jag får som sagt be om ursäkt till alla drabbade.

Poffa: I min kamera kan man vända bilderna i spara dem direkt i kameran. Tar ca 2 sekunder per bild skulle jag tro.

zzz påre

Jag måste ta tillfället i akt att be om ursäkt. Helt klart har jag ju åsamkat vissa enorm skada, eller åtminstone ett betungande liv. Herregud, vrida på huvudet lite är ingen lek om man inte är proffs.

Hoppas att en god natts sömn kan lösa problemet. Själv tänker jag ligga vaken och vara orolig för de drabbades hälsa. :-)

ZZzzZzZ ZzzZzZz

Lite hungrig nu så jag skall ta en nattmacka och sedan ZZZ:a för man är ju inte ledig imorrn.

Apropå hungrig...

A guy sits down in a Cafe and asks for the hot chile.
The waitress says, "The guy next to you got the last bowl."
He looks over and sees that the guy's finished his meal, but the chili bowl is still full.
He says, "Are you going to eat that?"
The other guy says, "No. Help yourself."
He takes it and starts to eat it. When he gets about half way down, his fork hits something. He looks down sees a dead mouse in it, and he pukes the chili back into the bowl.
The other guy says, "That's about as far as I got, too."

Frisco har äntligen skaffat ny stol, och Poffa har lagt ut bilder. Otroligt. Själv ska jag sova nu, så jag orkar göra ingenting hela dagen imorgon också. Gonatt, pojkar.

knaskamilla: Z-dags imorn ja! Mot Finland gör han 1 mål och assisterar till 2. Sådetså.

Det känns i hela kroppen. Att det är z-dags, alltså. Dagen idag har bjudit på överraskningen: tag två heldagar ledigt i stället för en halvdag. Blir jag bara frisk ska jag gräma mig över att jag inte har något att göra de fem kommande, lediga dagarna. Gonatt.

Så fort det blir lite snack kommer döskallarna fram.

I morgon är det fredag, fastän onsdag. Skönt med långledigt. Synd man måste jobba ändå. Men får jag lite tid över och lite hyfsat väder, då skall det banne mig bli golfpremiär i helgen. Ja, annan golf än att slå i simulator.

ZzzzZz Zzzzz

Tänk att man kan se i inlägg vilka som smygläser Hänt Extra i butkerna.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

I morgon (senare idag) är det teambuilding i Arken. Piprensare, på edra platser, färdiga, bygg!

ZzzZZZZz ZzZzz

Frisco: Bafatt (som Björn Borg sa) för det så... Matthew Stevens!!!

ZZZ zzz ZZZ zzz ZZZ

[bild]www.sportforum.se/images/perso ... r/frisco/28.gif[/bild]

Shaun Murphy!!!!

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Banafjäl imorgon. Hoppas jag känner mig mindre sjuk då än vad jag gör nu. Gonatt!

« · 545577 · »