1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532125 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Znark, så tråkigt. Gonatt.

knaskamilla:

"Nåväl, hade det varit du som tänkte samma sak som mig hade jag i alla fall vunnit."

Och det kommer från någon som alltid förlorar i SMURF mot mig. Bah, I say!

Gomorron. Utcheckning klar, 6 timmar jobb sedan hyrbil till ARN och Dash hem till OER. Undra om det är limon som hämtar en i dag också.

Paddan: Dags att krama kudden lite.

ZZZ zzz ZZZ

knaskamilla: Äh. man kanske skulle sätta sig och kika på Shaun of the Dead igen, vilken underbar film...

Poffa:

Nåväl, hade det varit du som tänkte samma sak som mig hade jag i alla fall vunnit.

knaskamilla:

To slow.

Zx3

Frisco:

Kul. Det missade jag.

Zx2

Poffa:

Kärran? Trodde hon var hemma i Stig.

Poffa: Ska Knas morsa hämta dig? Jaja, godnatt!

Nä, men då skall jag ta och säga gonatt. I morgon blir det halvdag, sedan blir det hemresa, inte hemma förrän tidigast 20.00. Jobbigt. Sen får vi väl se om man kommer med kärran hem.

ZzzzZZzz ZZzzZzz

z zZ zZ z zz z traffar sen zova.

Frisco: Detzzzamma. Dröm zzzött!

ZZZ zzz ZZZ

Z zzZ z zZ z zpåeralla

Nä, men jag bor ju på ett bra hotell i natt. De har Internet gratis. Mer sånt runt om på de svenska hotellen. Därför kan jag komma in här på HS och önska gonatt.

ZZzzzZZZ zZZZzZZ

Nä, ny dryg vecka väntar. Bäst man packar och går och lägger sig. Man kommer behöva all sömn man kan få, lär bli många långa nätter, vi får ju inte köra på dagarna om vi riskerar släcka sjukhuset. Smart, men drygt för oss.

Nä, gonatt och ha en trevlig vecka. Nästa inlägg lär väl bli någon gång på fredag.

ZzzzZZz zZZZzzzZ

Frisco: Lite godnattmusik.

NuMo: Sollefteåprägel på den.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Det luktar lök om mina fingrar. Znark.

Jaha, då var kvällen till ända och förutom att den däringa slalomåkaren Stenmarck fiaskofrmaträdde i Kiev så har det varit roligt. Tårta, god mat (Undertecknad var kock med gott bistånd från de andra), ett par pilsner, en Abbe i högform, en Hugo i trött form och allmänt trevligt sällskap bidrog till detta.

I morgon (senare i dag) blir det sport, sova på soffan, städa och förbereda den kommande veckan. På måndag morgon bär det av till Nyköping igen. Gonatt.

ZzzZzZZ zZzZZz

Äntligen får man sova i sin egen säng. Hotellboende är roligt, men i längden är det bara tråkigt och enahanda. Senare idag får man förmodligen tårta och se andra bli glada. Dessutom kan det nog bli en kall eller två. Härligt, härligt...

Det är nog läge att sova nu, ja. Imorgon blir en lång dag av väntan på att få ge bort paket. Znark.

Frisco: Hmm, man kanske skulle fundera på att lämna datorn en stund...

Nej nu är det dags att sova. Tuff dag imorgon.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.hammarbyhockey.se/Historia/bilder/83modo.jpg

Frisco: Eller som Göran Z skulle ha sagt. Bangolf är svårt, det finns många sorters nålfiltmatta.

Dröm Sött

ZZZ zzz ZZZ

Årspremiär idag. 34-34.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Lite för långt att åka men det blir TV hemma samt ett oavgjort resultat. Men väntar gärna in en inbjudan när Serielunken för ES drar ihop sig ;-)

ForzZzZza MFF

Olearys Örnsköldsvik imorgon onsdag 18 maj 20.00
Någon som hänger på?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Guuud så kul, spännande och annorlunda det ska bli att kliva upp för att åka flygbuss imorgon bitti. Suck. Znark.

Poffa: Jag är mest fascinerad med mitt nuvarande datorliv att det faktiskt går att ha fler än två webläsarfönster öppna samtidigt, för att inte tala om att kunna se videosnuttar där munrörelserna faktiskt är synkade med ljudet.

Nu vet jag hur Paddans förra liv var. Hans liv F.B. (före bredbandet) har jag nu testan. Att försöka surfa via telefonen är ungefär lika upphetsande som att se målarfärg torka.

Men nog skall jag försöka hinna med ett litet gonatt.

ZzzZzZz ZZZZzZz

På Nygatan går det flygbussar. Bra ibland att inte bo i någon långtuteiskogensocken.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nä, men då börjar väl jag i kväll då. 04.55 hämtar flygtaxin mig. Slutdestination Nyköping. Med lite tur kan jag titta in här på HS på kvällarna, men jag är långt ifrån säker.

Ha en trevlig vecka. ZzzZZzz ZzZzZZz

Poffa:

Om man räknar scener där Bruce Willis står och grimascherar samtidigt som han försöker rynka sin botoxfyllda panna som starka scener så...javisst. Annars var det väl Monica Bellucci som var behållningen i en rätt medioker och ensidig skildring av ett krigshärjat område.

Buss-->pubrunda-->relax-->middag-->nattklubb-->brandsyn-->ZzzZZz--> frukost-->buss-->Skönt att vara hemma igen och skriva lite på HS.

Heja, mina vänner. Ta det nu lugnt med spriten. Det skall jag göra.

scim:

Ja, bra. Tyckte jag i alla fall. Starka scener som säkert ligger väldigt nära sanningen om man tittar på de områden där liknande typer av konflikter härjar.

Umeå, ja. Huke er gubber å kärringer för nu kommer vi.

Poffa: [depparjeppar] Nåja, ansvarstagande framkallar tyvärr trötthet.

Poffa:

Tears of the Sun? Bra? Den var väl mest som alla annan skit som Bruce Willis häver ut sig nuförtiden...ja, möjligtvis lite bättre då. Umeå? Det är ju där jag håller till...

Frisco & knaskamilla, vad är ni för ena depparjeppar? Det blir inte roligare än man gör sig. Själv gjorde jag det hela lite småroligt genom att se en film. En bra sådan, dessutom. Tears of the Sun, med Bruce Willis.

Nu skall jag packa lite inför morgondagens resa till Umeå. Sedan blir det sängen och en kortare sovmorgon.

ZzzzZZz zzzZzzZZ

knaskamilla: Håller med.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nä, så tråkigt det är här. Lika bra att gå och lägga sig. Gonatt.

knaskamilla:

[Bäva månde Umeå imorgon. Znark.]

Det låter otrevligt, på fredag den 13:e och allt - lägligt att åka till Sörland senare idag tror jag, och därifrån vidare till Ulf Lundells Österlen. Tänkte dock inte börja krydda mitt eget brännvin, för att lugna nerverna.

För övrigt hade jag precis designat färdigt min första t-shirt till tävlingen när jag märkte att mitt serverutrymme låg nere. Förargligt, men den som väntar på den första mossgröna t-shirten i tävlingen kommer inte att vänta förgäves.

ZZZScandinavian Airlinez ZyZZzzztemZZZZZ

Vissa är ju bara mer än lovligt dryga.

Bäva månde Umeå imorgon. Znark.

Semifinal på lördag, den missar man. Snart bara ett dygn kvar tills vi intar umeå. Bäva månde de. Innan dess är det en dag med jobb som måste göras.

ZZZZzzzZ ZzZZzZzz

Poffa: Jag vet inte varför, men jag tyckte att de här Discworld-citaten förtjänade lite uppmärksamhet.

"Five exclamation marks, the sure sign of an insane mind."

"Bad spelling can be lethal. For example, the greedy Seriph of Al-Yabi was
cursed by a badly-educated deity and for some days everything he touched
turned to Glod, which happened to be the name of a small dwarf from a
mountain community hundreds of miles away who found himself magically
dragged to the kingdom and relentlessly duplicated. Some two thousand Glods later the spell wore off. These days, the people of Al-Yabi are renowned for being remarkably short and bad-tempered."

Nää, nu är det nog dags att ägna sig åt dagens favoritsysselsättning, att hosta sönder halsen...

En dag närmare Umeå och fest, en dag närmare Nyköping och jobb. I morgon är en annan dag.

Sorgen är stor, innebandysäsongen är slut. Det enda som återstår är en sjuhelsikes fest. Bäst man ställer in klubborna i garderoben, tur man fått ta fram andra klubbor istället.

ZzzzZZZ zZzZzzZ

Domarskandal på Kempevallen ikväll. Varför var jag inte där?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

« · 548568 · »