1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532127 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
About 22,000 tickets were sold for an outdoor college hockey game at Lambeau Field in the first day the tickets were available to the public.

Låter spännande på något sätt med en hockeymatch på uterink.

Det var orättvist med oavgjort.

Nu ska jag försöka sova, så jag orkar jobba fyra timmar imorgon. Znark.

Hs går segt, Färjestad spelar fult, i morgon är det fredag, nu är Poffa trött. Gonatt!

ZZzZZzZz zZZzZZZzZ

Frisco:

Jag gillar mitt jobb, men när oförutsedda händelser ställer allting upp och ner så skapar det kaos i planeringskalendern. Något som kommer drabba mig och bara mig.

Gomorron.

Jobbigt att ha semester imorgon igen. Bäst att sova så man orkar.

Znark.

Poffa: Du verkar verkligen inte tycka om ditt jobb.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

I morgon bitti skulle man åkt till Nässjö. Nu blir det inte så då klåparna ringde 16.50 och avbokade allting. Hela mitt schema fram till jul blir nu förändrat. Förbannade, jävla svärord.

Bäst man sover så man kan fortsätta vara sur i morgon. Det finns ingen anledning att gå omkring här och vara glad. Gonatt.

ZZzzZZz zzzzZZzzzz

Jobbat. Städat. Spikat. Nu sova. Gonatt.

ZZzzZZ ZZzzzzZz

westerlind:

Nä, Öviksborna har gått lugna vad gäller min framfart under insamlingen.

knaskamilla:
Det kan jag förstå. Var det du som åkte omkring idag på Nygatan och kastade in förvånade barn i en folkabuss? Tror kanske du missuppfattat den där insamlingen.

Poffa:

Själv har jag mycket ont i benen efter Världens barn-insamlingen. Aj, aj! Ska dock bli skönt att få sova i min egen säng igen, efter en natt på liggunderlag. Znark.

Nu är orken slut. I helgen har det blivit lite sömn och en hel del fysiska aktiviteter. Har lite ont i ryggen efter en kollision på träningen och det ska bli skönt att lägga sig ner och bara sova. Gonatt.

ZzzzZZzz zZzzzZZz

Nä nu rackarns. Två kvällar irad.  Nu är gravitationen för kraftig för mina ögonlock och nackmusklerna får jobba hårt för att hålla upp huvudet.
Detta är inte bra för min image men jag måste. Borde bli minst 8 timmar inatt och det känns inte fel.

ZZZ zzz ZZZ zzz ZZZ

[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeper.gif&user_id=19][bild]http://www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeperthumb.gif&user_id=19[/bild][/url]

Salle:

Jag är också på väg i säng. Men jag tänker nog stiga upp redan 01.00 för att se Flyers - Islanders. Sedan lär man väl blunda sig igenom 125 och 250 innan man ser MotoGP:t från Phillip Island.

I morgon är det också samling 09.00 i Domsjö, innan det måste jag på jobbet och hämta lurar samt skärm på Viktoriaesplanaden. Man lär väl vara hemma runt 18. Klockan 21 är det träning. Hur ska detta sluta? Gonatt.

ZZZZzzZzZ zZZZZZZzzZZ

Salle: Snyggt. Har du klippt dig?

Poffa: Det är inte ofta jag är den som initierar denna tråd om kvällarna. Speciellt inte på en lördag. Men vad gör man inte på den goda sakens skull,

Väl mött kl 03.15.

[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeper.gif&user_id=19][bild]http://www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeperthumb.gif&user_id=19[/bild][/url]

Jag tror att det är dags nu. Om mindre än 7 timmar är det uppstigning som gäller. Först lite kval från Phillip Island, sedan lite golf på Puttom. Det är jobbigt med helg. Gonatt.

ZzzzZZzzZz ZzZZzzZZZ

Nu blir det sängen. MODO vann, trots uselt spel. Men vem bryr sig? I morgon är det fredag, sedan är det fridag. Gonatt.

ZZZZZzzzZZ ZZZZzzZZZz

I morgon kommer vi förlora mot Leksand. Typiskt MODO. Gonatt.

ZzZZzzZZ ZZZzZZZZZz

Dags att sova. Jobb imorgon sen hockey på kvällen.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Bäst man går och lägger sig. Om drygt två timmar är det stormöte i minirinksligan. Toronto mot the Broad Street Bullies. Alexander Steen mot Scoresberg. Den vill man inte missa. Gonatt så länge.

ZzzZZzZz zzzZZZZzzz

Poffa: Eh, få se, det var något jag skulle säga, jo...

Interviewer: (long look, rings bell) Goodnight. Ding-ding-ding-ding-ding- ding-ding-ding. Goodnight. Ding-ding-ding-ding-ding-ding-ding-ding-ding.

Stig: Oh dear we're back to that again. I don't know what to do when you do that.

Interviewer: Well do something. Goodnight. Ding-ding-ding-ding-ding, five, four, three, two, one . . .(Stig pulls face and makes noise) Good!

Stig: Good?

Interviewer: Very good - do it again. (Stig pulls face and makes noise) Very good' indeed, quite outstanding. (Interviewer goes to door) Ah right. (calls through door) Ready now. (four people come in and line up by desk) Right, once more. (rings bell) Goodnight, ding-ding-ding-ding-ding-ding.

Och förresten, Karol Krizan, vilken underbar målvakt. Nästan värd att starta en kult kring...

MODO vann, kringellaget försvann. Trevligt. Krizan är Köng, som man skulle sagt i Töntall. Tråkigt att Mellberg spelade volleyboll i eget straffområde, bättre block får man leta efter. För att vara så rutinerad är det rätt orutinerat att plocka bollen så där.

Trodde för öveigt att man skulle orka sitta uppe och se på minirink i natt, men det var inte ens nära. Somnade i soffan, men vaknade då jag kände hur ont i nacken jag hade. Skönt att få lägga sig i sängen. Gonatt.

ZZzzzzZzzzz zZzZZZZzzZz

Jaha, då går jag väl och lägger mig då. Somnade på soffan (med linser i) och vaknade med ett ryck då TV:n började visa testbild och tjuta med irriterande toner. I morgon ska vi spöa SSK och Kroatien. Gonatt.

zZzZzZZZ zZZZZzzz

Kval i Formel 1 klockan 05.55 på TV4+

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nä, men om man skulle gå till säng då. Utan vinst på planen, men med en skön vinst på Unibet. I morgon bitti så blir det till att stiga upp tidigt. 06.30 ska man vara stand-by för telefonsupport på jobbet. Drygt. Gonatt.

zzZzzzZzz zzZZzzzZZzz

Salle: Eurosport2 kommer inte att sända NHL.C+ blir enda kanalen som sänder.

Poffa: Man borde gå och lägga sig men jag skall åtminstone lyssna på Line-upen från Vachovia Center.

[url=www.nhl.com/radio/index.html]För oss utan Canal+/Eurosport2[/url]

Frisco: Only three things come out of Nygatan. Drunks, politicians and the Husum bus ― and I don't see a black tongue or bottle on you, boy.

Sgt Foley: "Where you from, boy?"
Frisco: "Öhhh, Nygatan"

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nu tänker jag sova. Men inte så länge. Om två timmar tänker jag stiga upp och se på minirink på C+ Sport. Gonatt så länge.

ZzzzzzZzzzZ ZzzzzZzz

Poffa: Grattis till segern, den värmer speciellt för oss Brynäsare!

Härligt med poäng i dag. Krizan är nog så bra som jag trodde, trots alla andras domedagsprofetior. Tyvärr så förlorade J20 efter förlängning. På besiktningen gick det inte. Så nu är jag i bilköpartagen. Vad jag vill ha är dock för dyrt, så nu måste man hitta något praktiskt, snyggt och snabbt i rätt prisklass. Jobbigt. Gonatt.

ZzzzzZZzzz ZzzzZZZzZZ

ZzzzZzzz...

65selander:

"5. Hur ofta klagar dina närstående över hur mycket tid du använder för Internet?"

Räknas mödrar som bor tre mil bort?

knaskamilla: Glöm inte att göra detta [url=www.paihdelinkki.fi/svenska/uppskattning/test3.html]test[/url] först

Dags att åka mot Vintergatan och sova. Tidig väckning imorgon, förmodligen.

Blir förresten intressant att se om jag fortfarande har internet när jag kommer hem imorgon. Jag känner helt plötsligt ett stort behov av att inte reta Poffa...

Znark.

Det var därför det segade sig för ett tag sen... Blir till att införskaffa en till server när det blir kvalspel framåt vårkanten.

Poffa: Ähh, det är bara ett test för att se om HS håller.

Frisco:

Ja, vad ska man säga? Det är humor på hög nivå. Det liknar Brynäs GB från fjolåret. Samma manopessimister och påhopp. Förlust för Timrå på torsdag och HS kommer duka under för alla neggoinlägg som lär dyka upp då.

I morgon ska man upp tidigt. 07.00 ska visst bilen kollas på. Hur dum var jag egentligen? Men det är smällar man får ta. Gonatt.

ZzzZZzzz ZzzzzZZZz

Det är nästan svårt att gå och lägga sig när det bjuds underhållning som aldrig förr i Timråboken.

Tänk om det fanns gästbokspriser att dela ut. Då skulle den boken tagit alla priser som fanns.

HAHA.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Poffa: Ikväll har Pavlikovsky gjort hattrick och Tuominen dundrat in ett slagskott bakom Hento i matchen mot FBK. Bara att hoppas att verkligheten efterapar min simulerade verklighet.

Just för tillfället är jag jäkligt sugen på att hoppa runt lite här i lägenheten. Klockan är inte ens halv tolv och det sovs i lägenheten under. Hur ska de stå ut med mig som är vaken lite längre än så?

I morgon får man reda på om man får vara hemma i veckan eller ej. Jag hoppas naturligtvis på att få vara hemma. Vore så otroligt skönt. Men nu sängen. Gonatt.

ZzzZZzzzz ZzzzZZZzz

Mot internetlösa nya hemmet. Får väl se om man störs sen av att någon stampar i golvet efter sin träning ikväll.

Gonatt, folk.

Poffa: Jaha. Då har Peter gjort sin första poäng för Phi. Det blev ett mål i tredje perioden i spel fem mote fem Häftigt.

« · 599256 · »