65selander: Det är ju just det med nattvila. Jag är ingen morgonmänniska utan en rätt extrem kvällmänniska. Jag kan sällan somna före midnatt och är alltid trött om jag tvingas upp före 8-snåret hur länge jag än sovit. Men det är inte bara de tidiga mornarna som är det jobbiga.
Upp strax efter 5 för att vara på butik vid 06.00 osså X antal timmar stående, gående på hårda golv. Lyftande av 1-1.7 ton godis (för hand) per dag och allt folk som handlar, stör och är i vägen på min "arbetsplats".
Jag har jobbat på flera olika ställen och med olika saker men Påsk-veckan och till viss del julveckan är det jobbigaste jag gjort för lön.. Sen att man måste ut och jobba även på Långfredagen & troligast Påskafton då de flesta är lediga gör att det blir en dryg vecka. När det dessutom läggs en kupongvecka med 2.90:-/hg veckan innan med samma arbetsbelastning innan så blir det tungt.
Uppe 04.00. Framme i Nässjö strax efter 10, tanken att vi skulle dra igång provet runt 12. Men en trasig display innebar problem. Jetpak behövde ett dygn på sig att få ner displayen från Övik, så jag tog saken i egna händer och åkte till Skövde och "stal" en display från den, än så länge, inte färdigställda anläggningen där.
Men nu går provet, jag har fått sova ett par timmar, sett på fotboll och får sova fram till 04.00 då jag ska avlösa de som är på plats nu. Därför får man säga gonatt nu. Gonatt.
ZzzZZZzz ZzzzZZZzZ
Det är annat med spackel, klister och odörer från vattenskadade badrum