1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531219 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Du får ju åtminstone en härlig doft på din arbetsplats :-)
Det är annat med spackel, klister och odörer från vattenskadade badrum

Frisco:

Jag är aldrig ledig. Kommer inte hem förrän 20.00 i morgon. Och sista april jobbar jag också.

65selander: Det är ju just det med nattvila. Jag är ingen morgonmänniska utan en rätt extrem kvällmänniska. Jag kan sällan somna före midnatt och är alltid trött om jag tvingas upp före 8-snåret hur länge jag än sovit. Men det är inte bara de tidiga mornarna som är det jobbiga.

Upp strax efter 5 för att vara på butik vid 06.00 osså X antal timmar stående, gående på hårda golv. Lyftande av 1-1.7 ton godis (för hand) per dag och allt folk som handlar, stör och är i vägen på min "arbetsplats".
Jag har jobbat på flera olika ställen och med olika saker men Påsk-veckan och till viss del julveckan är det jobbigaste jag gjort för lön.. Sen att man måste ut och jobba även på Långfredagen & troligast Påskafton då de flesta är lediga gör att det blir en dryg vecka. När det dessutom läggs en kupongvecka med 2.90:-/hg veckan innan med samma arbetsbelastning innan så blir det tungt.

Paddan: Jag pendlar till och från Haffsta varje dag. Inga lediga dagar för mig heller.

knaskamilla: Märkligt, jag får nästan aldrig vara ledig trots att jag måste busspendla fram och tillbaka till Umeå så gott som varje vardag.

mok:

Sant. Men måndagen jobbade jag faktiskt sju timmar. Onsdagen var jag ledig, för att kompensera att jag var tvungen att köra till Timrå både tisdag och torsdag.

hm.... trodde man jobbade tills man var klar, får ni nattvila också ;-)

knaskamilla: Ähh gnäll måndag o onsdag verkade ju tomma :)

Salle:

Äh, gnäll. Såhär jobbade jag förra veckan:
Tisdag 12,5
Torsdag 10
Fredag 13
Lördag 17

3 up and 2 (3)? to go!

Maratonmåndag   √  13 timmar
Mellandagstisdag  √  8 timmar
Dymmelonsdagen √  

Liten eftermiddagslur nu så man klarar kvällen.

ZZZoffan ZZZer ZZZkön ut!

Frisco: Tro fan att råvarupriserna har skjutit i höjden när en sån som Wallin har lagt under sig en stor del av världsproduktionen av helium och gömt den i skridskorna.

Frisco: 2 up and 3 (4?) to go! 

Mellandagstisdag  √  8 timmar

dan före dan imorgon. Nu ser man att man är i en tunnel iallafall.

zzzzzz

Dags att sova. Trevlig hockeymatch och ett bra resultat.
Fantastiskt kul att höra Kåberg gnälla på filmningar i pausen, varför nämnde han inte Wallin?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

I morgon är det onsdag. Tyvärr kommer den alldeles för tidigt. Gonatt.

ZzzZZzzZz ZzzZZZzZ

Salle: Mellandag? Nej du Salle, du får vänta nån månad till på rean.

Poffa: 1 up and 4 (5?) to go! 

Hoppas det blir en mellandag imorgon så man hinner hem innan middag.

ZZZ

Uppe 04.00. Framme i Nässjö strax efter 10, tanken att vi skulle dra igång provet runt 12. Men en trasig display innebar problem. Jetpak behövde ett dygn på sig att få ner displayen från Övik, så jag tog saken i egna händer och åkte till Skövde och "stal" en display från den, än så länge, inte färdigställda anläggningen där.

Men nu går provet, jag har fått sova ett par timmar, sett på fotboll och får sova fram till 04.00 då jag ska avlösa de som är på plats nu. Därför får man säga gonatt nu. Gonatt.

ZzzZZZzz ZzzzZZZzZ

Äntligen måndag, så man får vara lite ledig. Trist att det är så tråkigt att vara ledig just nu, bara.

Paddan: En dag gör ingen helg. Hoppas man kan få åtminstone 2 dagar nästa helg. Men innan dess en del långa dagar innan den den långa fredagen.

ZZZZZZZZZZZ

Frisco: Vilken tur att man inte är skogshuggare.

Lumber Jack: Här är en bild på honom och frugan: www.jumpstation.ca/recroom/comedy/python/images/lumberjack.gif

Poffa: Du får hälsa min farbror så gott.

Paddan: Nog för att Poffa ser bedrövlig ut i håret för det mesta men permanent? Nej det har jag aldrig sett.

Poffa: Hmm, jag som trodde du hade permanent uppehållstillstånd...

I morgon 05.00 kommer taxin och hämtar mig. Ska bli trevligt att få åka ut och resa, synd att det drar med sig lite nattjobb. Gonatt.

ZzzZZ zZZzZZz

Poffa: Drick mindre och motionera ute istället framför Canal+ :-)

Somna i soffan och vakna med kramp. Förmodligen. Gonatt.

ZZZZzzZZZ zZZzzzZzZ

Lögnarfrisco.

ZzZZZZz zZzzzzz

Lunarpoffa!

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Salle: Vafaan, ska du upp till Luleå på en lördagsmorgon?

Helg? Det känns inte som så. Alltså är det inte så. Coop Forum kl 06.00

ZZZZZZZ

Poffa: Haha. Nej du Poffa. Ingenting av snning finns i det du skriver. Bra tror jag inte att de är då det verkar som vem som helst kan spela golf. Det har jag själv sett med egna ögon ett flertal gånger vid besök på golfbanor. Det måstye vara en av de lättaste sporter som finns att utöva. Pengar, det vet du att JAG helt struntar i och schyssta kläder. HAHAHA... Skämtare där. Pajasvarning på deras utstyrsel. År efter år. HAHA. Idrottsmän? NEJ! Lekmän? JO.

Frisco:

Haha, tänk att du inte kan låta bli att anklaga golfare för en massa saker. Du agerar som om du vore avundsjuk på hur bra de är, hur välbetalda de är och hur schyssta kläder de flesta har.

Frisco: Just ja, sova... det låter som något nytt och modernt som man kanske skulle prova.

Jag ska sova. De fruktansvärt överbetalda och bortskämda sk idrottsmännen på Augusta får andra sitta och se på. Förresten, vilken sportklädsel de har. Pinsamt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nu går jag och lägger mig i soffan och ser på Masters. Mer golf åt folket. Gonatt.

ZzzZZzZ zZzZzZ

En låååång fredag så här en vecka före långfredagen. Imorgon alltså. Därför blir det jag som ZZZ:ar först idag igen.

ZZZ

Grattis till några klara finallag förresten...

Gidde:

Blir nog en resa söderut här framöver. Skåne har redan tiotalet öppna banor och gränsen flyttas sakta men säkert norrut. Golfsuget är totalt. I princip varje dag står man med klubborna i hand.

Poffa:

Härligt!
För det vill man ju gärna skriva lite om, säsongen är ju så nära nu!
NOT!!!! :'(

Snacka om skitväder, men golfsugen är man ju till max...

Gidde:

Den brukar vakna till i samband med de större tävlingarna. En tråd angående Masters är under uppbyggnad. Förhoppningsvis lockar det dit lite fler.

Poffa:

Skönt att se att fler än jag är golfsugen och ska se på Masters.

Kanske vi ska väcka upp Golfboken Poffa? :-)
Den verkar mer eller mindre självdött...

knaskamilla:

[Jag tycker mest bara om choklad, för övrigt, om jag själv måste betala.]

Och ändå är du emot påskgodiset med alla chokladägg, chokladpraliner osv? Fasen, påskägget vi fick var nästan bara fyllt med chokladgodisar.

knaskamilla: Jag lovar dig att det finns annat godis än påskgodis på affärerna också.

Nu ska jag åka lite E4 söderut. Trevlig dag.

Frisco:

Aha. Men så är det. Ta dig en titt i affärerna så får du se.

knaskamilla: Jag menar ingenting angående påskgodis. Det var du som först skrev att godis är äckligt.

Jag har aldrig ens reflekterat över att det är annat godis på påsken.

Frisco:

Menar du att du tycker att påskgodiset är godare än "det vanliga" godiset? Påsken är ju den högtid då alla affärer ställer fram allt äckligt godis. Usch.

Jag tycker mest bara om choklad, för övrigt, om jag själv måste betala.

Paddan: En trätiger i finkläder, rädd att bli lortig om fingrarna trots 1000 miljoner för att ställa upp på en intervju. Det är sport när den är som sämst det.

« · 706094 · »