1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
wap.hockeysnack.com
Poffa: Du missar matchen till att börja med eftersom du somnar före det börjar, s dan så har du inte rengjort ölpumpen och då åker du på en riktig släng av "Montezumas hämd". Förresten har statens censur lagt ner din blogg?

Gidde:

Jag körde munskölj, men jag håller med. Bläh!

Puttom på söndag? Knappast, då firar man ju fortfarande platsen i kvartsfinalen.

Poffa:

Menar du att du gick och lade dig UTAN att borsta tänderna?!?!

Bläh! ;-)

Puttom på söndag?
11.00 slår jag ut.. :)

Frisco:

Det är lugnt. Jag köpte en ny tandborste på Statoil i morse.

Poffa, mannen med en tandborste: Fantastiskt. Detta är värt ett pressmeddelande i X11. Ikväll så ska kommer det ett tandborstepressmeddelande.

Åååååh!!!!

ZzzzZzzz zZzzZZz

Nu skall jag borsta tänderna och sen knoppa in.

ZZZ

Salle: Ett glas rött. Sen ZZZzzzZZzzzz...

Poffa: Här är det lugnt som vanligt. Hur skall man kunna somna?

ZZZ

SVERIGE!!! Det är för övrigt ett jävla liv i den här stan just nu. Själv ska jag sova, det är ett tag sedan sist.

ZzzZzzZ zzzZzZZz

Poffa: Det beror förstås på i vilken miljö du vill uppleva matchen. Att du tänker inmundiga ett par öl till matchen tar jag för givet. Det är ju inte varje dag Sverige möter England i fotbolls-VM, menar jag. Så, vart söker man sig då i hopp om att finna både öl och fotboll? Ja, det enklaste sättet är väl att söka upp närmsta O´learys. Här i stan så hittar du ett som ligger på Östra Hamngatan, alldeles vid [url=www.hockeysnack.com/medlem/Dream+Team/filarkiv.php?showfile=olearys_gteborg.jpg]Kungsportsplatsen[/url]. Ja, detta om du nu inte vet var det ligger.

Föredrar du istället att se matchen i sällskap med ett större antal galna men förmodligen lika öltörstiga fotbollsfans så kan Lisbergs stora scen vara ett alternativ. Här finns drygt 2 500 stolar och storbildsskärm. Om man serverar öl? Ja, men gissningsvis är det inte är den starkare varianten av vår ädla dryck som bjuds just där, men jag kan ha fel. Vi såg Trinidad-matchen där, men då vi hamnade så illa till vad gäller platser (vi kom dit väldigt sent) så då fanns det heller inget utrymme att lämna våra platser med risk att bli av med dem.

Poffa: Göteborg är den enda staden i Sverige som överhuvudtaget har någon fotbollskultur. De kunde ha haft konkurrens om något Övikslag gjort rätt för sig men dit är det ännu långt.

I morgon hämtar taxin mig klockan 05.00. Ska försöka hitta något ställe där man kan se fotbollen på i morgon kväll. Kan bli svårt, Göteborg är ett jävla ställe helt utan fotbollskultur.

ZzzZZZzzZ zzzzZzzZZ

Imorgon är en annan dag.

Poffaguide: Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag (midsommarafton).

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Frisco: Verkar som om Lif har tjänat på bytet Steen(dum)/Green!

MorganaLefaey: Få se...
1999-2000LeksandElitserien 400550

...det stämmer nog.

wap.hockeysnack.com
Har man helt fel om man vill minnas att green inte gjorde ett enda mål i es som räknas i statistiken för leksand. Nu kan jag inte direkt kolla om det stämmer men någon lär säkert veta säkert.

Martin S: Exakt. Och Green gjorde väl bara mål på den första. Ett mål som aldrig räknades.

Frisco: Green fick lägga 3-4 straffar för Leksand i matchen som de allra flesta kommer ihåg pga SockerConnys mål.

Salle: varför skulle det göra det? Leksand i dag mot Leksand i fjol är knappt samma lag...... Ledningen utbytt sånär som på sjukvårdare materialare och Christer Olsson.... Masken , Bergqvist och Curre är borta och alla Tjeckerna är borta, Ryssf*n med .... tillåme Calle Steen är borta vilket är väldigt skönt...

Sen finns de några få man kommer sakna .... Backlund , O.Steen......och stundtals slovaken Jiri Bicek.

Salle: Morten spelade ju i Leksand förut. Inte var han väl sån då? Vad jag minns av honom är ett fantastiskt fint och tekniskt mästerverk och tillika straffmål mot Modo i Kempehallen. Hur förklarar man det?

Poffa: Synd att det inte blev nån bättre klubb för Morten. Iofs lär han ju nu få den speltid och roll han vill ha och inte skulle fått i MoDo. 
Den stora frågan är om Greens (h)ärliga tacklingar automatiskt kommer att övergå till yxhugg och allmäna påhpoåå i och med att han drar på sig den vitblåa tröjan.

Db_04:

Jag också.

Poffa: du som hellre ville ha Morten Green än Oskar Steen .... om jag hade makten hade jag gärna bytt tillbaks

Poffa:

Imorgon är det söndag. Eller, vänta, nä...det är ju semester.

Znark.

Nästa helg är det midsommar.

ZzzZZzzZ zzZzZzZz

Swordster: Det har väl varit x antal tusen trogna under alla år som Gavlerinken fanns. Alltså innan den nya pastillfärgade tvåtumfyraplankan spikades fast.

Poffa: Har Brynäs supportrar i Gavlerinken?

westerlind:

Vi får väl fråga Brynäs hur de lyckades i Gavlerinken. Gamla och slitna, nästan fallfärdiga.

Poffa:
Sveriges vackraste arena? Ja det är inte omöjligt. Jag är mer intresserad av hur ni inom rimlig tid ska få supportrar som matchar inredningen.

Poffa: Äh, det där jublet hördes inte ens till Bjästa, fast det är klart Berlin kommer ju före Bjästa i ett lexikon. Stackars Matsby som tvingades uppleva det på plats i Berlin, han ska inte ha det lätt.

Vilken jävla fest det lär vara i Berlin. Satt i tältet i hamnen och jag tror banne mig jublet hördes till Berlin. Vilket jävla liv det blev när Freddie nickade in den. Stor eloge till Alexandersson som i mina ögon är ++++++, dvs Hysén-klass. Chippen också riktigt bra.

ZzzZzzzz ZzzzzZZzZ

å så är rönken tebax

Frisco: Heja på du bara

ZZZ

Dags att sova. Jobb 8-16.30 och sen ska man se Svens pojkar.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Poffa: Fotboll i öltält... själv så har jobbet dragit igång en personalfest så dom kan glömma att jag minglar. Det blir att sitta still på arslet framför storbilden på jobbet och låta någon dräng hämta pilsner åt en.

Förresten har du på dig Bon Jovi peruken du köpte i morgon?

Frisco: Det är bara vad han tror, i själva verket somnade han med huvudet i en skål med engelsk konfekt.

Poffa: Har du varit i London?

Nä, Jet-Lag:en som man drog på sig efter flygresan från London sitter fortfarande i. I morgon är det dessutom fotboll på TV i ett öltält som gäller.

ZzzZzzZZ zzZZZzZzzz

Poffa: Ett tips för att bli normal och ofärdig: -Sluta tänk på din nyfunna flughobby hela tiden.

Efter att ha sovit en timme på soffan ska jag nu sova sju timmar i sängen. Trots detta lär man väl vara helt färdig i morgon.

ZzzZZzzz ZzzzzZZz

Poffa:

Natten mot lördag sov Per bara två och en halv timme. Han har inte återhämtat sig än.

Poffa: Antagligen är du en övertidsmänniska av något slag, speciellt jämfört med vi andra.

2 timmars sömn efter en sån här helg. Hur är man funtad egentligen? Men nu är man i alla fall tillbaka på jobbet och vardagen har återigen slagit klorna i en.

Äääh, jag lägger in en bild innan jag somnar. Klicka på länken för något större bild.

HEMMA! Sin egen säng, underbart. Om tre timmar ringer klockan.

ZzzZZzzZ zZzZZzz 

Salle:

Fast inte samtidigt, får man hoppas...

Sista halvdagen innan semestern imorgon. Trist, vad ska jag sen ägna dagarna åt?

Znark.

Poffa: Sov gott & kör försiktigt

ZZZ

« · 726907 · »