1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
wap.hockeysnack.com
Åter på svensk mark, skönt. Härligt varmt även här hemma. Nu är det bara 48 mil kvar till sängen och lite sömn. Har fortfarande ett leende på läpparna efter gårdagens konsert. Helt jävla underbar var den. Oavsett vad vissa här inne tycker om musiken. Sov gott ni som får. Själv ska jag blunda fram till Tönnebro, sedan får jag ta sista passet bakom ratten.

20 grader för varmt ute. Tur att det finns skugga.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Lumber Jack:

Det kan vara så, jag vet inte.

Gidde:

Tack!

knaskamilla:

Men får väl både säga grattis samt beklaga då?!

Grattis!

knaskamilla: Har du gått från lillgammal till bara gammal?

knaskamilla: Adjöss till ungdomen?

Zzz, *host* *snor* harkel...zzz

Hejdå, ungdomsbiljetter.

Znark.

Dags för en sista insmörjning och sen är det bara att hoppas att man inte vaknar som en stor skinnflaga med rosa panna imorrn bitti.

ZZZZZZZZZ

Poffa: Imorgon på dan tar jag för givet att ni befinner er på Silverstone. Inte alls långt mellan Silverstone och Milton Keynes. Två flugor på smällen.

wap.hockeysnack.com
God morgon, vänner. Ett stekande hett London väntar utanför vårt fönster. Igår blev det shopping och lite allmänt strövande. Idag väntar än mer shopping och sedan ska vi se fotbollen på någon pub. London, baby!

Salle: Tråkigt att du ska sova redan. Jag gissar att du ska jobba imorgon.

Frisco: Blir du nöjd nu...

ZZZZZ

Frisco:

Gubbkeps?!

Är väl flera år kvar till dess?! ;-)

Salle: Jag gnäller inte. Jag säger som det är. Det som händer just nu är ju sånt som vi med gubbkeps varit så glada att det kunnat undvikas i så många år. Sen att det är du som är den stora skurken i det hela förvånar storligen.

Frisco: Sluta gnälla din j-a Gubbtjyv!!! ;-)

Rad 2

Salle: Jag hänger inte med i er ungdomars tugg. Förkortningar hit och oneliners dit och i fel trådar till råga på allt elände.

Frisco: Prrrttt... Förresten sover jag ju nästan så för mig funkar den.

Salle: Men Salle. Hur är det med tråddiciplinen?

MODOJohan: 6 timmar godisfylla och 6 timmar sol (fast det va mulet) som hettar mitt ansikte just nu. Ölburken svalkar skönt emot min panna. Och jag luktar hamburgare... :-(

Salle: Ville bara få något grepp på vad som innebar såna arbetsdagar :)

MODOJohan: Jo det är jag som är hooonom. Hur så???

Salle: Var det Karamellkungen? Eller har jag mixat ihop folk igen?

Hmm tidig morron har en annan åxå....startar dagen om 20 min ..ibland är det ett h-vete att vara bagare ..skulle hellre dega i sängen nu..

wap.hockeysnack.com
Poffa: slänga ut så mycket pengar för att se Bon Jov är inte ens försvarsbart. Hoppas du får en trevlig vistelse även om du inte lämnanar Bayswater :-)) okej jag är avundsjuk...

Nu mina damer och herrar tänker jag citera Joey från Vänner, när de ska åka till Ross bröllop. LONDON, BABY!

Ha det bra, det kommer jag att ha. Heja Sverige, heja England.

wap.hockeysnack.com
Poffa: Då är man inte hemma och skämmer ut sig :-))

65selander:

Men är du ute och fylle-wappar nu igen?

wap.hockeysnack.com
Räknas allting som AF gör för som jobb. Själv har man semester i morgon p.g.a studentuppvaktning och det passar ju bra när McAfee har öppnat plånboken sedan 1600. Ang BIF's värvningar så är ju iaf ni glada. Fast ni får ju även se PerH cykla, undrar om han tar nya vägen eller den gamla mördarbacken? :-))

Ack ni klena. Själv ska jag ta en dusch, packa ner det sista och så ska man sätta sig i bilen och dundra söderut.

Salle:

Haha, måste du dryga ut kungalönen genom att sitta barnvakt? Själv ska jag också upp tidigt. Säkert vid åtta, eller något, eftersom transporten mot mitt jobb avgår strax före nio eller strax före ett, och hon som ska hjälpa mig med mitt utskick jobbar 10-14.

ZZZZZZ

MODOJohan: Tidig morron är jag tvingad till också. Sen blir det íngen tidig em dock. Det blir nog jobb framåt 18.30 åtminstone. Iofs bara barnvakteri i solen på eftermiddagen men ändå en lång dag.

ZZZZZ

Snart dags för refrängen.. för att kliva upp 05:30. Impulsfika och ta en kopp kaffe, samt allmän gluttning på Internet i en kvart, för att gå vidare med tandborstningen och vips så är klockan halv sju och dags att åka till jobbet.

Är klockan redan så mycket?

Sedan blir det jobbning till 15:00 och då är det fruktfredag vilket brukar innebära gott humör.

I morgon är det torsdag. Eller är det fredag? Jag gör min sista arbetsdag för denna veckan så det borde vara fredag. Oavsett vilket så bär det av mot London i morgon kväll, med etapp 1. Dock inte cykel som färdmedel, utan bil till Arlanda.

ZzzZzzZz zZzZzZzZz

Paddan: Det är bara att sluta röka marijuana...

Snusa istället, det skall iallafall jag göra några timmar.

ZZZZZ

Poffa: Hur ska man göra här? Vad är vad?

Poffa: Det retar inte mig. Tycker lite synd om dig bara. Du får ta på dig en dumstrut så blir det nog bra sen.

I morgon är det onsdag. Undra om den här kommentaren kommer reta gallfeber på Frisco? Förresten, i övermorgon är det fredag. Jobb, men ledig dagene efter. Typisk fredag.

ZzzZzzzZ zzzZZZz

Poffa: Nog är jag traditionell i en del avseenden, det tycker jag. Däremot avstår jag med glädje från traditioner som är skapade i enbart försäljningssyfte.

Frisco:

Du vet väldigt lite om mig, det märks på det du skriver. Att du sedan inte har några som helst traditioner att luta dig emot, det tycker jag verkligen är synd. För din del. Det är alltid trevligt med traditioner.

Poffa: Konsumtionsfällan säger du. Mig veterligt är det bara du av dig och mig som fastnat i den fällan. Har aldrig någonsin träffat någon som springer så mycket på stan och handlar julklappar som dig. Annandagsrean är du ju storkund på. Konsumtionsfälla säger jag. Stor sådan. Tradition? Nej. Konsumtionsfälla? Ja.

Frisco:

Och du klagar på det här om att bestämma själv, du som likt alla andra drönare slaviskt följer den almanacka som du tilldelas inför varje år? Allting är en konspiration där CIA, NSA, Säpo och närpolisen i Bjästa tillsammans försöker få er att tro på det de vill.

Hade det varit tisdag hade jag jobbat. I morgon ska jag jobba, det betyder att dagen innan jobb är en söndag. Därför, idag är det söndag.

Att du dessutom, likt en barbarisk hedning, väljer att fullkomligt strunta i alla traditioner får dig bara än mer att gå i fällan. Konsumtionsfällan som säger att du ska köpa påskmust i juni och julmust i augusti. Tragiskt att du förfallit så totalt.

Poffa: En tuff barndom med semleätning en dag om året, påskmustdrickning en vecka på året (trots att det är samma läsk året runt) har satt djupa spår i dig. Nu även svammel om att det är söndag på tisdagar.

Kära MoDoratorer. Se till så det blir ett stopp för detta dravvel med oneliners med felaktiga veckodagar.

Hälsningar Frisco från föreningen: Vi som bestämt själva efter 18.

knaskamilla: Tråkigt. Som modoit hade det där varit ett helt ok läge :)

Deas:

Svar ja.

Gidde: Har han ett temporärt boeende nu?

Deas:

Hehe, han hinner ju flytta tillbaks innan arenan invigs :)

Frisco: Du är lite nöjd med nya arenans position va? :)

Poffa:

Imorgon?!

Trodde det var idag....

I morgon är det lördag. Och dags för golf. Trevligt.

ZzzZZZzZ ZzZzZZZ

Salle:

Jag ser allt Poffa gör, jag.

ZZZZZZZZ.

« · 724760 · »