1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

Frisco: Jag ser vattentornet jag.

ZZZZZZZ

En liten kvällsbild också.

Bilden tagen 22.55 från mitt fönster:

www.frisco.se/sportforum/swedbank.jpg

Tråddiciplinen?!?!

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Poffa: Imorgon är det måndag.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

I morgon är det lördag.

ZzzzZZzzZ zZzzZZZZz

Bara slutminuterna kvar av [url=www.imdb.com/title/tt0077975/]Deltagänget[/url] och ögonlocken börjar droppa så man skall nog knoppa sen.
Skönt med sovmorgon imorrn förresten.

ZZZZZzzzzzZZZZZ

Först är det fredag med dubbelarbete, sen lördag med enkelarbete och flytt. Efter det kommer en söndag med arbete och troligen lite slutspurtsflytt. Sen är det en helgfri måndag. Efter det en tisdag som är röd dag. Svensk flaggans dag (som nån bytt namn på). Sen är det onsdag. och efter det torsdag igen precis som idag.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Fotboll live är roligt. I morgon är det fredag. Sedan är det lördag, lördag, lördag och till sist söndag.

zzzZzzZz zZZzZZzz

Wayne Gresky: Wow, vilken låt. Hmm, låttext var det ja :

"Krizan är bäst men Hasse är snygg, Pasi gör flest och Timmy tar rygg
Så sätt en i kassen och titta på Enström, ja...och titta på Enström"

Måste ju bara bli en ny publikfavorit i klass med Ledins nya låt...

hellge: En personlig favorit är ju annars Englands inofficiella VM-låt från 94:
World of Orange - Can We Kick It? (No We Can't)
Som titeln antyder så missade ju England turneringen...

Wayne: Coolt, den har potential att bli den bästa idrottslåten sedan New Orders bidrag för England till VM 1990. Jag kan inte höra några spår av Frank Ådahl i låten, åtminstone inte som han brukar låta.

Med lite smart och fyndig vers utan klyschor och med en körsångsrefräng som uppmuntrar de allra tystaste till allsång kommer det bli alldeles förträffligt.

En förvånansvärt bra och trevligt tung melodi. Man får hoppas att de har kvar de distade gitarrerna.

Hoppas några fyndiga amatörrockpoeter lägger manken till, själv saknar jag rytm.

Börja skriv, alla…

hellge: Rolig tävling, säger jag innan jag hört melodin. Vi får se om jag omprövar den ståndpunkten. Namnet på låtskrivaren gör mig nämligen aningen orolig...

Hursomhelst, det lär väl bli en hel del pendling i vinter om jag ska utnyttja vinsten.

hellge: Att dom där tre stegen till sängen är så svåra ibland.

zzzz

Wayne Gresky: Bra det, själv tycker jag det är överreklamerat att läsa böcker, skriva är roligare.

250kg kärlek:

Tack jag har redan arbete, så en praktiktjänst känns inte så lockande.

Kul att du tolkade mitt förra inlägg precis tvärtom mot vad det faktiskt står.

hellge: Tycker att du borde känna mig bättre vid det här laget. Har noll ryska titlar. I min hylla har jag britpop och Kalle Anka-pocketar. Tom Waits är väl ok men inget jag lyssnar på till vardags.

scim: Som sagt, du är välkommen att praktisera. Halvtaskigt betalt, tro att det löser sig. Jag har varit med om sådana tidigare.

Att du försöker söka felet hos arbetsgivaren får stå för dig.

Welcome onboard.

Wayne Gresky: Hur var det med Tom Waits nu då?

Bo Bly: Jag har lite svårt för det navelskådande lokala perspektivet. Ska jag läsa en svensk tidning blir det DN.

250kg kärlek:

Vissa sköter inte sina arbetsuppgifter så bra då med andra ord?

Wayne:

"Du är en sån där som vet vad du ska tycka, som har tjock rysk litteratur i bokhyllan. Vad anser du om Tom Waits?"

Det lät lite elakt ser jag. Det var inte min mening.

För att citera ståuppkomikern Lasse Eriksson:

"Då hörde jag hur käften på mig sa"

scim: Hoppla. Jag kan garantera dig att vi inte är underbemannade. Snarare överbemannad.

250kg kärlek:

Med vad jag föreställer mig? Att ni är underbemannade?

hellge: Jag gör min tjänstgöring på Åstön. Ett fantastiskt ställe med en underbar natur. Jag tror jag kommer flytta hit efter muck.

Wayne Gresky: Din snåla jävel du läser väl bara Metro som är gratis.

250kg kärlek: Kan man bo på Åstön eller gör du lumpen?

scim: Det finns skillnader i det företag som du i framtiden kommer att representera och det företag jag jobbar med. Du är välkommen att jobba ett par veckor i mitt företag och sedan jämföra det med det du föreställer dig.
Jag lovar att du blir överaskad.

Wayne Gresky: Du är en sån där som vet vad du ska tycka, som har tjock rysk litteratur i bokhyllan. Vad anser du om Tom Waits?

250kg kärlek: Dom har det inte lätt Ica handlarna.Fredde i Kovland tror jag jobbar dygnet runt.

250kg kärlek:

Kanske när barnen flyttat hemifrån... Jag ska hålla en tumme för dig.

Bo Bly: Så duktigt av dig. Här hejas inte i några gästböcker, Wayne Gresky jobbar inte på det sättet. ST är fö en skittidning.

250kg kärlek:

Det låter som ni planerar dåligt på ditt företag.

knaskamilla: Hörru, ge dig.

Snart kommer jag att bli rik, då skiter jag i dig. Tänk dig, jag ligger på en sandstrand och blir uppassad. Solen skiner, allt är kanon.

Men först ska jag jobba skiten ur mig i 10-12 år. Sedan, "kanske", drömmen blir verklighet. Förmodligen inte, men hoppet är det sista som sviker en....

Wayne Gresky: Just nu är det barnens fotbollsspelande i Selånger FK och tävlande i ST-coachen där jag för närvarande ligger på 10:e plats med
FC Bosse.Gå gärna in där och heja på mig i min gästbok:)

250kg:

Tillägg: Du kan få jobb som personlig assistent åt mig. Gå ut med hunden, bära mina papper när jag ska kopiera saker på jobbet, bära min mat när jag ska äta och sådär. Jag kan inte erbjuda någon lön, men jag tror att jobbet är ganska soft.

250kg kärlek:

Om jag får gissa är det fler som stämmer in på din beskrivning av bortskämdhet än vad som stämmer in din beskrivning av ditt jobb.

Jag tycker att mitt jobb är jobbigt ibland. Som det var typ januari-mars. Det var så mycket att göra och tänka på att jag var tvungen att prioritera bort saker som jag egentligen hade måstat göra, vilket sög fett. Dessutom hann jag nästan aldrig träffa min pojkvän, och när jag väl gjorde det var jag ändå bara trött och somnade hela tiden.

Fast nu är det mindre att göra på jobbet, så nu har jag äntligen tid att ta ut min flex och komp. Skönt att det är typ stiltje åtminstone över sommaren.

Det är nog inte hälsosamt att jobba som du gör. Funderat på att börja slava under någon i stället?

hellge: Jag är inget enormt Sonic Youth-fan, det låter ju rätt bra, men jag kan inte riktigt se vad man ska ha musiken till, passade dock i dagens taskiga väder. Dogmafilm ger jag inte mycket för, har bara kollat på ett par för att allmänbilda mig. Vem som kan stava någorlunda gillar folk som stavar fel av ren lathet och för att jävlas? Ingen bjäfsig humanistisk utbildning här int!

Wayne Gresky:

Oj, nu har du lyckats locka fram någon som klarat av att hålla sig härifrån länge...

Jag ville egentligen ha en hamster, men det blev inte så.

Bo Bly: Jag brukar väl gå på fotboll och hockey vanligtvis, en och annan konsert. Vad har du själv för favoritevenemang?

Wayne Gresky: Jag gissade fel helt enkelt. Det är bara så att du har samma smak som svensklärare (svenskalärare) som är mellan 30-40 år. De gillar alla Sonic Youth, dogmafilm, stava rätt och sånt.

knaskamilla: Inte vet jag. Jag äger skiten, tar ut 15 000 kr/månad i lön och jobbar uppskattningsvis 250 timmar per månad. Ändå har jag svårt att få det att gå runt. När någon sedan gnäller över all övertid (typ 10 timmar/månad, som de dessutom får betalt för) och påstår att allt är så jobbigt blir jag bara för trött.

I min värld är de som överensstämmer med beskrivningen bortskämd - så in i helvete!

knaskamilla: Skaffa marsvin nästa gång.

Wayne Gresky: Vad går du på?Det verkar vara lite tyngre saker.

Wayne Gresky:

Nä, inte fan är det kul. Jag går på kryckor för att min hund sprang in i mitt knä med full hastighet.

knaskamilla: Varför går du på kryckor då? Låter inte som något man gör bara för att det är så kul.

hellge: Vilken spännande gåta Hellge, men jag har väldigt svårt att förstå varför någon skulle vilja smyga in ett a i mitt yrke!

250kg kärlek:

Det kan vara så att det är skillnad på att vara butikschef och "vanlig" anställd. Eller vad tror du? =D

Wayne Gresky:

Närå, och inte har jag krossat fötterna som någon annan heller.

Poffa: Konsum Extra i Corner One. Där har de t.o.m. den den första utgåvan av Tintin, den som heter Tintin i Sovjet.

Wayne: Får man gissa yrke? Jag antar att många stavar fel. Vissa skriver med ett a i mitten och vissa inte. Stämmer det?

knaskamilla: Har du också krossat fötterna som Foppa?

« · 722753 · »