1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Wayne Gresky: Nu snackar vi människor med ansvar, som är kvar och löser uppgiften då alla andra gått hem. Du förefaller vara precis en sån där filur som gör dina timmar och sedan skiter i resten.

Inom vissa branscher krävs en större arbetsinsats än den du gör gällande. 40 timmar i veckan är fullt tillräckligt, men det räcker knappast. Din arbetsplats måste vara en gudagåva till samhället. När det finns en plats ledig - slå en pling.

I am interested.

Wayne Gresky:

Jorå, jag jobbar mindre också (vilket Poffa tror att jag gör jämt). Den här veckan har jag t.ex. jobbat fyra timmar. Det har iofs mer att göra med att jag skuttar på kryckor än att jag jobbar helg, men ändå.

Poffa: I wish, då hade jag kanske fått den där rabattkupongen på ny tv från power som jag önskar mig (rabattkupongen alltså).

Wayne Gresky:

Sitter du i kassan på Konsum? :-)

knaskamilla: Har ni funderat på att jobba mindre kanske? Personligen tycker jag att mina 40h i veckan är fullt tillräckligt...men då snackar vi iofs om ett intellektuellt anträngande arbete. ;)

Fotbollsmatch och sedan innebandyträning. Inte undra på att man är slut som artist.

ZzzZZzZZ zZzzZZZz

Poffa:

Vad jag förtydligade för min stressterapeut var att jag faktiskt var ledig söndagarna alla tre helgerna. Men det gjorde tydligen ingen skillnad.

knaskamilla:

Vad du hade glömt att berätta för din stressterapeut var att du jobbade totalt tio timmar under vardagarna.

250kg kärlek:

Som min stressterapeut sa: "Om du jobbar tre helger av fyra på en månad är det kanske inte så konstigt att din pojkvän är sur över att du jobbar så mycket."

250kg kärlek: Åfan, själv har jag hittills bara gjort ungefär 42 timmar denna vecka, fast då skriver jag ju hemtenta... om man kan kalla det för jobb.

MODOJohan: Haha. Ja, det där känner jag igen. Mina familjemedlemmar skickade jag till Kalmar igår eftersom jag kommer att jobba arslet av mig ett par veckor framåt. Du vet, mindre skuldkänslor att jobbet tar all tid.
Har du varit med om när du överväger om du överhuvudtaget ska gå och lägga dig innan nästa skift?

Hittils denna vecka har jag gjort nästan 50 timmar. Tur man trivs på jobbet.

I morgon är en annan dag....

250kg kärlek: Min lediga tid? Ja... rehabillitering av armar och knän, rygg, axlar och en del skötsel av familjemedlemmar. Som tur är så ansvarar jag inte för matlagningen, som för övrigt är min svaga sida. Det tar i att vara hantverkare ibland.

MODOJohan: Du har det förjävla bra. Det är sällan jag infinner mig senare än 05.00 på jobbet och det är ännu mer sällsynt att jag är hemma före 21. Vad gör du av all din lediga tid?

Vad gör man annat än att jobba? Jo, jag har räknat lite. Eftersom jag kliver upp halv fem måndagar, och jobbar till 16:15. Tisdagar-fredagar arbetar jag från klockan 7 till 16:15. Det betyder att jag i runda slänger har 7 vakna timmar hemma hos mig själv.

Det är vansinne... nåväl nu är man tjurig och trött. Dags för snarklådan att inta sitt läge.

Va faan, jag skulle ju sova. Jävla Gidde och Knas.

ZzzzzZ #2

Tre arbetsdagar kvar av denna vecka. Sedan blir det tre lördagar och en söndag. Det följs av 1½ arbetsdag innan man övergår till att ha lördag i tre dagar igen, London-style.

ZzzZZzzZ ZzzzZZ

Dags att ta tillbaka denna tråden till där den hör hemma.

zzzz       z

Lumber Jack & Dale: Ja, han har verkligen förvridit John Lockes gamla fina ideal.

Salle: Ja, jag gjorde nog det. Man undrar om man brygger ljust eller mörkt?

På tal om öl så väntar ikväll ett besök på Delirium Café här i stan. I runda slängar 1 500 olika ölsorter ska visst finnas på menyn. Nu är det bara tisdag så antalet öl lär väl stanna i en hanterbar mängd. Det är dock alltid lika skoj med lite nya ölsorter.

Skål!

Frisco: Ja, blotta förekomsten av vatten lär väl vara en förutsättning för att bygga en brygga.. ;-)

Dream Team: Du menar väl brygger om... :-)

Dream Team: Jo men först vill de ha vatten sägs det. De ska väl lägga i bryggorna sedan.

Frisco: "Folktandvården bygger om" 

Bygger inte folktandvården bryggor..? ;-)

Lumber Jack: Finns det en färg som är beige med betongliknande nyanser?

Poffa: Folktandvården bygger om utan dessa pengar.

Gusse:

Han ville att vi skulle satsat de 70 miljonerna Arenabolaget får från FSB i sjukvården. Swedbank BB & Folktandvård, du vet.

Hawerchuk: Liberalism? Han verkar var en helt vanlig svensk kombination av gammelsosse och pensionär. Den uppgivna partifärgen är bara en bluff.

Gusse: Han vill stå på podiet med sin überführer Lasse och sprida liberalismen, dock kraftigt modifierad.

Almtorp till NHL. Oväntat. Varför blev aldrig Månsson draftad förresten?

Poffa: Jarl ville varken bygga Arken , paradisbadet eller den nya arenan ..verkar vara en bakåtsträvare ..jag undrar vad han egentligen vill?

hellge:

Äääh, vi vet redan att det är Jarl Strömbäck, vår käre folkpartist här i kommunen. Det kan inte vara någon annan.

Paddan: Jag tror mig veta vem Bumpaberra är. Jag misstänker att han är lärare på Nola. Jag kan inte peka ut honom ännu, det skulle vara som att döma honom till livstid, för att ta ett aktuellt ämne.

Vi får se om jag kan luska ut något mer. Den jag menar har starka kopplingar till Skellefteå samt att han är bitter mot Ö-vik, dessutom gillar han Dag Vag och främst då Bumpaberra. När jag berättade om att det fanns en stor arenamotstådare och debattör som kallade sig för just detta blev han nästan lite förlägen, närmast skamsen och tittade bort och bytte ämne.

Detektiv-Hellge jobbar vidare.

www.hvu.ch/Mu_Sonder/Detektiv/Rue_Detektiv.jpg

Paddan:

Vilket jävla pajaseri. Undra om gnällkärringarna är lika präktiga och moralpredikande i andra städer där nya arenor med sportpubar byggts?

Förbannade norrmän!

Gusse: Åfan, Bumpaberra lever...

"(2006-05-30 16:23) Håll Soptippen ren från Alkohol & Ishockey
Bumpaberra"

Paddan: att denna fråga ens tas upp..att alkohol å idrott inte skulle höra ihop är ju löjligt..annars kan man ju inte heller sitta hemma framför teven å dricka en öl när det är sport tvn,,,,så länge inte spelarna dricker så är ju inte alkohol i sporten..

Salle: Jaha, då är det bara att rösta då, ska alkohol få serveras i Swedbank Arena.

I Lissabon var jag in i en butik som sålde diverse alkoholhaltiga drycker och där hade man provsmakning av portvin, mycket trevligt även om "min" årgång av portvinet visade sig vara fruktansvärt dyrt.

Paddan: Hörde dom tog upp det på radion och har bara väntat på att du skulle nappa.

Men det förklarar inte varför jag var ledig förra tisdagen...

Salle: Nu förstår jag varför du är "ledig" idag.
"Sveriges Konsumentråd anmäler företagen Karamellkungen och Hemglass till Konsumentombudsmannen (KO)."

Poffa: För övrigt verkar det vara MoDoisterna som står för en stor del av humanismen i en helt annan tråd i en annan gästbok. All heder!

Poffa: Idag är det fettisdag och i morgon tar vi en lussebulle medan vi tittar på Luciatåget när de graciöst sveper fram under majstången på väg mot päropptagninga på en fjärran leråker. Så här nu innan tjälan sätter in och julottans slädfärd ska påbörjas.

Snart är det lörda hela veckan igen.

ZzzZzzZ ZzZZzzzZ

Sannes: Ok. Men jag hade ju förhoppningar att slippa vara ledig alla tisdagar men jag törs ju inte säga emot dig.

Salle:
Då får du vara det ett tag till...

Sannes: Ni blir man lite nyfiken minsann...

Salle:
Tydligen....

Sannes: Vet du nåt jag inte vet...

Salle:
Jag är helt övertygad om att du snart är ledig alla tisdagar....

Sannes: Inte alla. Bara en 90% av dom :-). Lyxliv!!! Vart då?

Salle:
Alltid ledig tisdagar, snacka om lyxliv.

Sannes: Jo tack det lär jag nog. Är ju ledig på tisdagar numer.

Salle:
Det är tisdag imorgon, jag hoppas du överlever.... :)

« · 721735 · »