1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531034 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Poffa:
Är du säker på att du har jobb? I så fall grattis.Tycker annars att MoDos gb verkar befolkas av en oerhörd mängd arbetsskygga modoiter som inte har något annat för sig än att skriva en massa trams som ingen orkar läsa.

Det börjar närma sig arbetsvecka. Ska faktiskt bli skönt att få komma igång igen.

ZzzzZzzzz ZzzZZZZZz

En intressant dag som City-supporter, först värvar vi en världsback (Trabelsi), sedan en målvakt som de flesta svenskar inbillat sig är en världsmålvakt (Isaksson). Hursomhelst kul med en svensk i laget, hoppas han lyckas, men jag tror det inte...

Nåväl, mot sängen, imorrn kubbyran....ZzZzzzZz

Näe, det är tröttsamt med match. I morgon blir det många matcher. Mot MODO bland andra.

ZzzZZzzzZ zzzZzzzZ

Paddan: mm ok..Hoppas på de bästa för er då!!

Uddan: Ikväll kommer man, enligt ÖA, att undersöka Krizan för att se vilken form av skada det rör sig om. Förhoppningsvis var Warg så geleaktig att Krizan bara behöver missa två veckor av försäsongen, en försäsong som han ändå ogillar.

Hur är de me Krizan!?

yaqop: Om det nu inte är en korsbandsskada ja...

Gusse:

Står ju i artikeln "I bästa fall två veckor, i värsta sex veckor."
Betyder det att om det är en ledbandsskada så är han i värsta fall borta sex veckor?
Så tolkar jag den iaf, och det låter ju relativt bra med högst sex veckor.

Länken ..

Full fart mot helgen. På lördag är det kubbyra i hålan Sidensjö. Antalet spelade kubbmatcher hittills denna säsong: 0

ZzzzZZzzz ZZZzzzZZz

Poffa: Imorgon blir det nog en runda i Swedbank Arena och en runda med buss.

ZzzZoegas?

I morgon blir det två rundor. Först golf- sedan bar-

ZzzzzZZZzZ zzzzzZZZzz

Vissa skulle behöva gå på dagis.

ZzzZzzzzzZ zZZZzzZzz

Vad kul det är att se diskussionerna i Matchtipsboken. Den enda tråd där det inte ska diskuteras:-)

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/sport/images/personer/frisco/28.gif

Mot sängen. Nu är boxen uppdaterad och klar. Allting fungerar perfekt för mig. Övriga boxanvändare som testat box i kväll hade viss, men inte lika stor, framgång. Fortsättning följer.

ZzzZzzz zzzzzZZZz

Ännu en semesterdag över och på tok för lite har blivit gjort. F-n vad skönt.

ZZZ ZzZzzz

Salle: Hehe, imorgon har jag tänkt se på lite friidrott bland annat. Ingen träning imorgon med andra ord.

Poffa: Det är nästan lite taskigt av MoDo att inte lägga morgondagens träning så att den passar bra för Paddan och hans mjölkbuss från BäPa.
Nu tvingas han ju tillbringa flera timmar hittandes på nåt helt annat.

ZZZ ZzZzzz

I morgon börjar den sista semesterveckan. Trots detta ska jag in på jobbet en sväng och vara med på ett upptaktsmöte. Tyvärr innebär det att jag missar träningen i morgon. Obra.

ZzzZZzzZ zzzZzzzZz

Dags att sova efter den tråkigaste helgen någonsin. Verkar som folk gömmer sig för mig.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Äntligen hemma efter helgens inflyttningsfest i Skule...mycket trevlig tillställning trots att alkoholhalten stundtals var aningen för hög. Dagens milda bakfylla botades med bad i Kjäl, bakispizza på Chaplin och en promenad innan kaffet. Nu börjar det närma sig sängen...jobb imorrn....

Salle: Ja de där thailändskorna tillåts inte att dejta vad som helst, det skall vara ordentliga män med gott uppförande.
Prova med en finska nästa gång det brukar vara lättare.

arnio: Det var nämligen så att polaren fick "nobben" av tjejens chef/övervakare/mamma, eller vad hon var, inte av tjejen själv. Den äldre damen kommer precis utanför krogen fram och sa högt och tydligt "I watch You. You no good man" och mer eller mindre slet tjejen därifrån.

Det var det genanta och samtidigt otroligt underhållande med den saken.

Salle: Och vari ligger det genanta att få nobben av en bärplockare från Thailand? Förklara dig.

Jobbigt är när man dricker 9st öl och inte "känner av dom". Likadant för de av mina som drack några "Häkkinen".
En grym skillnad mot gårdagen då allt gick rätt upp i hypofysen eller nåt.
Känns som lite bortkastade stålar. Sen var det iofs så j-a trångt att man fick köa för allt utom ingång.

Dock kan man gotta sig lite åt "killen" som, redan lätt full och smått odräglig, tränger sig fram till bardisken halar fram guldkortet för 2 Laphroiag, 2 Hof, 2 glas vitt, 2 redbull-drinkar samt 2 glas med nån slags grogg. 460+428 kronor signade han för på slipparna. Han ber om en bricka, får hjälp att placera glasen och försöker sedan att hitta en väg "igenom" dansgolvet till sitt sällskap. Han kommer en 3-4m från bardisken när han/nån får det hela att klirra till bland oranga foppatofflor (vem f-n går ut i såna förresten) och högklackat.
Strax efteråt tränger han sig fram till baren och kräver att få påfyllning då han inte fått nyttja det han köpt...

Lycka till sa man tyst för sig själv och gick med ett snett leende därifrån.

ZZZ ZzZzz

Inflyttningsfester är jobbiga.

ZzzZzzzZ zzZzzzzzZ

Salle: Funderar på om det tillhör arbetsredskapen att använda trumpinnar om man spelar på hästar?

MODOJohan: Det var ju självklart inte JAG som gjorde detta. Det var mina vänner som "lyckades" med dessa bravader. Tror du att jag skulle skrivit om det HÄR om det hade varit jag.

Salle: Vad gick du för charmkurs i gymnasiet? "Tio knep att göra bort sig själv fullständigt...?" :D

Poffa: Helt slut... Blaha blaha...

J-a polare man har som bjuder på sprit framåt småtimmarna och sen dessutom försöker lura in en på en stängd "Donk".
Men nu är man hemma trots allt.

Tips. Att ragga på Öviksbrudar med att pratat engelska funkar mindre bra. Att sen få totalsuper-nobben av en bärplockar-thailändare är än mer genant.

Tur att man är schötsam!!!!

Först Aderton hål på Puttom. Sedan Aderton hål på PS2. Inte underligt man är helt slut.

ZzzZZzzz ZzzzZzzzz

I morgon är det så klart isträning som gäller. Personer som har semester men ändå väljer att inte se isträningen, de är inga äkta fans.

ZzzzzZzzz ZzzzZZzzZ

Paddan: Ingen träning imorn för mig. Däremot så står det en massa annat på schemat. "Allt" är iofs nöjesrelaterade så det är inte nå synd om en. Bäst man sover så man orkar med. Det är ju en dag i övermorgon osså. Nä just jag det blir ju nöjen då med. Söndag kommer nog att gå i lugnets tecken.

ZZZ ZzZZzz

Frisco: Så har man varit produktiv ikväll, hunnit skicka iväg fyra jobbansökningar. Kanske bäst att leta sig mot sängen så man kommer iväg på morgondagens isträning.

Å lillebrors anhängare retas med schtaans likasinnade. Visst är det gulligt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

arnio: Det är is i Kempehallen sedan några veckor tillbaka och det spelas hockey där för fullt.

arnio: Kempehallen blir kvar, den ska användas av MoDos yngre lag (juniorlagen ska dock spela i nya arenan) och av andra föreningar. Dessutom är det väl inte omöjligt att den kan komma att användas som reservarena i framtiden, ungefär som Hovet och Frölundaborg, om någon match skulle krocka med något annat evenemang.

Va händer nurå me Kempehallen då? Blir isen kvar eller blire Innebandy och mysympa eller vadå ?

I morgon blir det först Sundsvall och sedan fotboll på Kempevallen. Redan vid åtta tänker vi åka. Mindre än sex timmars sömn. En vanlig natt, med andra ord.

ZzzZZzzZZ zzZZzzZZ

2 dagar semester och inget alls av nytta har man gjort. Får se vad morgondagen har i sitt sköte.

ZZZ ZzZzz

Ruzomberok. Sanna hjältar.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Vem behöver sova? I morgon får man ju se på ishockey. Underbart.

ZzzZzzZZ zZZZzzZZz

scim:

Salo? Själv ser jag fram emot torsdag-fredag-lördag som tycks ska bli soliga och varma i Sollefteåtrakterna.

Gonatt.

Salle:

Dags var det sannerligen. Halva veckan avklarad imorrn, och då enbart två dagar till fest hos Tommy. Härligt!

ZzzzZzzz

Då var det dags. Imorgon blir det tidig purrning och, om inte träningen tar musten ur en, en massa gjort, hoppas jag.

ZZZzzZZzz

I morgon ska man upp tiiiidigt. Måste hinna vakna riktigt innan man beger sig till Puttom. Vi har starttid redan klockan 13. Jättetiiidigt.

ZzzZZzzz ZzzZZz

Dags att sova.

Jobb tiiidigt imorgon. Härligt att jobba när det är fint väder:-)

Bilder i repris:
www.frisco.se/bilder/060731/

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Imorgon ska jag till mitt kontor och jobba igen. Det blir knepigt.

Gonatt.

« · 736605 · »