1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530929 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

I morgon ska man bort. Tungt. Bäst man sover...

ZzzzzZZzZ ZzzZZZZz

I ZZZzzzZZZcandinavium bankar de på hinkar oavbrutet i två och en halv timme, men det blir ingen stämning om inte 12 000 älgar stampar takten också.

Så'atte.

Poffa:

Lycka till!

Vad betyder det i klartext?

Alfred Awful: Och ett dito av Pasi...

Zzz Zzz

I morgon kan hela min framtida karriär ta ett stort steg åt något håll. Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för en som mig.

ZzzzzZzZzZ zzzZZZZZzZ

Imorgon blir det användning för ZZZzzzZZZäsongskortet man har i boxen igen.

Hat-trick av [dä'me] blir'e.

Poffa: Ähh du är så lättprovocerad. Du får lov att lugna ned dig lite och ge ett mera städat intryck istället.

Zzz Zzz

En trevlig helg är till ända. Många pajasar som bidragit till att höja stämningen. Den största gjorde mig dock bara förbannad.

ZzzzzZZ zZZZzZZzZZZ

Dream Team: Jan-Åke Andersson. Kent Forsberg och Leffe Boork borde han hft som tränare i MoDo under de 6 säsonger han spelade (90-96).
Kapten var han säsongen 93-94.

knaskamilla: Tjobba, ja. Mannen som bara hade ett läge på passningarna, stenhårda slagskottspass i knähöjd.

Dream Team:

Var det inte Tjobba han kallades? Eller inbillar jag mig helt?

Alfred Awful: Oj, gamle Tompa Nänzen. Han var väl kapten för MoDo nån säsong. Var det före eller under Bäckmans tid i klubben?

Vi är trea i tabellen och släpper in nästan lika många mål som vi tillverkar. Nästan som 1992-93, men utan rutinerade backar som Hans Lodin och Tomas NänZZZzzzZZZén.

Poffa: Tre poäng?
Kul att du lyssnade på mitt tips och kollar in Brynäs massaker i Göteborg - du förtjänar att få se lite bra hockey. (Förtjänar? Ibland är jag löjligt snäll.)

I morgon är det värmning på Nygatan. Sedan värmning i sportbaren, ishockey och tre poäng. Därefter blir det O'Learys med jobbet och Baby Back Ribs lagom till fotbollen och en storförlust mot Spanien.

ZzzZzzzzz zZzzzZzzZ

Idag är en ny dag med nya segrar. Första slaget står dock emot en själv.

ZzZzz

Det känns som om man skulle kunna och behöva sova fram till matchstart lördag men då missar man ju biljarden. Så det gäller väl att nyttja de nattliga timmar som finns tills dess.

zzzzzzzz

Imorrn kommer man ha ont...det ser jag fram emot.

zZZZzzzZZZzzZ

Undra sa flundra om man inte fått sig en släng av nåt. Halsen svider, jag har lite huvudvärk och är jättetrött. Får se om en liten Wirre och en god natts sömn kan kurera en. Man vill ju vara redo till lördagen ju...

ZZZ zzz ZZZ

Poffa: Som man känner sig själv känner man andra brukar det heta. Själv brukar jag få försöka hålla en medveten låg profil när jag pratar med personer likt en chef. Helt utan något som styrker detta, tror jag, att du också har samma förtjänst som mig. (=

Lycka till hos chiefen

Poffa:

Dagens arbetsdag: 12:15. I längsta laget.

ZZzzz

Poffa: Hur hög brukar han vara? Säg åt honom att "drugs dont'work".

www.lyricsdomain.com/20/the_verve/the_drugs_dont_work.html

Alfred Awful: Nä, men snyggt....

om man frågar mig

...är det inte match snart...

Poffa: Oj, Hellges inlägg blir nog långt. Eller välresearchat.

ZZZzzzZZZ

Mot sängen. I morgon ska man ha samtal med högsta chefen. Han kommer nog inte bli glad.

ZzzZZzzz zzzZZzzZzz

What Poffa is doing right now...literally speaking

Poffa: Jo det är hög tid för zzz.

ZZZ

Dags att gå och sova. Härligt med vinst, framför allt med tanke på det bedrövliga spelet i 1½ period.

ZzzZzzZZ zZzzzZzzZ

Ingen sömn utan mardrömmar glöm inte det.

P.S.P. a.k.a. BHK: Ni har presterat ett gott dagsverke trots att ni fick dåligt basmaterial att arbeta med. Sov gott!

ZZZzzzZZZ

Frisco: Förresten, ska det inte stå "Kom i hur mycket i tid som helst"?

Frisco: Det är viktigt att komma och punkt...

Frisco: För att man inte ska missa det superfenomenaljättebästigaste introt?

Frisco: Ja, vad tror du de menar?

Poffa: Varför skriver de KOM I TID?

knaskamilla: Kom i tid. Ungefär det jag har sagt hela tiden, men jag har ju till skillnad från MODO inte begripit något. Eller hur, Frisco?

Frisco:

Vad står det i matchannonsen?

Gidde: Tifot städades bort på tisdagen under lunchtid. Alltså samma dag som det var match.

Frisco:

Det är mycket organisatoriskt som fortfarande är under all kritik, men det bättrar sig förhoppningsvis! :)

Hur gick det med städningen efter förra matchen förresten?
Jag har ju varit bortrest så jag har missat även den insändare som ni snackar om just nu tyvärr....

Poffa: Det skulle vara lugnt om C+ sände matchen. Då är väl nedsläpp runt 5 över.

Kommer man till arenan 20 minuter före nedsläpp ska man i god tid kunna få biljett och hinna in på sin plats tycker jag.

Modo vill inte svara men de har till skillnad från dig förstått att det organisatoriska vid biljettutlämningen är under all kritik. Det syns i senaste matchannonsen.

Frisco: Nej, jag dumförklarar bara de som kom till kön med 20 minuter eller mindre kvar till match och som räknade med att de fem minuter senare skulle sitta på sin plats och när de inte gjorde det så skrev de en insändare i ÖA.

Ungefär som att jag skulle dumförklara dig om du gick hemifrån vid fem i sju, vilket gjorde att du missade de två första minuterna av matchen och därför skrev en insändare i ÖA där du skyllde allting på att MODO inte placerat Arenan närmare Nygatan.

Poffa: Tragiskt egoistiskt tänkande av dig i den här frågan. Du dumförklarar alltså alla som stod i kön utanför Arenan senast?
Ibland tror jag att du säger skriver saker och sen glömmer sätta ut en ;-)

Hoppas folk begriper att de ska komma i tid om de inte har biljett. Annars får de skylla sig själva.

ZzzZzzzZ zzzZzzZZZz

Frisco: "Annars slutar folk gå på match."

Då får vi hoppas att det kommer fä istället. Bara de betalar.

ZZZzzzZZZ.

Dags att zzz. Imorgon är det först jobb sen hockey. Hoppas att Modo fixat lite bättre ordning på biljetthanteringen. Annars slutar folk gå på match.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/sport/images/personer/frisco/28.gif

Nä, men nu har man ju vaknat upp från skönsömnen man haft i soffan, bäst man masar sig i säng för mer sömn.

ZzzZZzzZ ZzzZzzZ

Änteligen har jag avvecklat julgransbelysningen i bilen till en mycket överkomlig kostnad. Forza SAAB i Kramfors.

Frisco: Om ett kort tag är det varannan lördag igen. Irriterande och lite onödigt men vad göra...

ZZZ zzz

Poffa: Du har tur du som får vara hemma idag. Själv ska jag ut på E4 söderut snart. Full fart mot ännu en arbetsdag.

I morgon får man vara hemma. Skönt.

ZzzZzzzZ zzZzzzZ

« · 765282 · »