1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530792 inlägg · 4121 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Mot sängen.

ZzZZzzzZz ZzzZzZZ

Alfred Awful: Jag var aldrig upp dit. Det är ju 2 rader att bergsbestiga. Tänkte ett tag vifta lite i bakgrunden med Högardhhalsduken.

Alfred Awful: Tja, en backcoach skulle ju inte vara helt fel, fast där vet jag inte om Kenta har så mycket att tillföra. Men det behövs i varje fall någon som säger till exempelvis Pierre Hedin att det finns andra uppspelsvarianter än att åka klistrad vid vänstersargen och slå blindpass och hoppas att ingen skall upptäcka eller försöka ta pucken av honom.

Frisco: Ifall du spelade bongo på Kentas huvud i ett obevakat ögonblick så missade jag det, han såg i alla fall gladare ut senare i sändningen och så skrämde han oss med att han kanske blir MoDo-tränare nästa säsong.

Eller...något ditåt.

ZZZzzzZZZ

Skönt med seger nu kan man sova gott. Och komma till jobbet på ett strålande humör i morgon :).

ZZZzzzzzz

Laban: Gå hem o lägg dej o krama Labolina nu.

70 Rodrigues:

Jämfört med Brynäs spelar ALLA lag offensivt..

Domaren var bäst.

Laban: Dom har fan inte spelat så jävla offensivt i Gävle iaf!!

Laban: Du har rätt. Grattis till SM-guldet.

70 Rodrigues:

Vadå och??...vi snackar om att Hv spelar roligt eller inte,
Hv spelar en offensiv hockey oavsett borta eller hemmaplan.

Laban: OCH???

70 Rodrigues:

Mig veteligen är Hv det ända laget som spelar likadant
borta som hemma i ES.Hv leder serien och har gjort mest mål.

Laban: Haha.

Laban: Och HV är ju ett jätteroligt lag och titta på, jo tjena!!

Hawerchuk:

Med två tråklag som MODO och BIF??

Laban: Att det ska vara roligare än en match mot HV71.

Hawerchuk:

Hawerchuk:

Vad förväntar du dig när MODO och Brynäs möts...

Zzzz vilken tråkig match.

hellge: ...Modo kär, hoppas finnen är sevär(d).

ZZzzz...

Igår körde vi den gamla välkända hockeybönen för att det skulle droppa in ett nyförvärv. Det funkade. Ööh, vi kör väl en gång till då för matchen imorn.

Gud som Hawer...

Nu börjar det likna nåt. Ja, här hemma alltså. Några kvällar till så ska nog allt vara klart. Men i morgon blir det hockey mot Quasimodo och de övriga i Brunass.

ZzzZZzzZZ ZzzZZzzZ

hellge: ...barnen kär, ge mig ett nyförvär(v).

Zzzz...

Med tanke på ämnet för kvällen:

Gud som Hawer.....

Zzzzzz...

Alfred Awful: KB's ställ i fotboll liknar Atletico Madrids. Ultrasnyggt!

www.fotos.org/galeria/data/517/3gol-atletico-de-madrid.jpg

hellge: Tja, jag vet inget om märket, mer än att jag tycker att själva tröjan är ett riktigt nerköp från vad de hade på 1960-talet. Den var spektakulär, ska se om jag inte kan vaska fram en bild på den inom en snar framtid.

Hepp, nu ser jag ju att W-lind är både topscorer och webmaster på den interna sidan. Men den får ni googla fram.

ZZZ

Tjohooo, söndag kväll. Äntligen.

ZzZZzzZz zZzzzzZZ

ZZZzzzzz

Frisco: Eisbein serverar dom på Lövet :-)

Gå å lägg er!

En lång dag är över ska bli skönt att sova. Sedan får man vakna upp till hockey i morgon kan inte bli bättre.

ZZZZzzzzz

65selander: Nej Eisbein ska de va. Det har jag ätit i Tyskland.

wap.hockeysnack.com
Frisco: Surkål ock Bockwurst?

65selander: Läsk, rulltrappa och Eisbein mit Sauerkraut. Nej, jag väljer bara det sistnämna.

wap.hockeysnack.com
Poffa: Kom ner till Gävle, jag bjuder på läsk och tre rundor i rulltrappan.

Poffa:

Undra om jag räknas som bihang till någon?

Äh, jag tittar på min egen skit-TV... :)

För 19 timmar sedan steg man upp. Nu är det dags att sova. Och inte tänker jag ta sovmorgon i morgon heller.

Ni 401:or med bihang som vill se hockeyn på TV i morgon, ni är välkomna till Rundvägen.

ZzzzZZZZzz zZZzzZZZzZZz

Zzzzzzzz *Snark*

Frisco: Så har man sett säsongspremiären av säsong två av serien Heroes. Väldigt trevlig serie, måste jag säga.

Något annat som är trevligt är att få lön, vilket jag tydligen får den här månaden... ja från något annat ställe än A-kassan alltså.

Poffa: Jag har en BoU. Har även nya strumpor som jag ska använda imorgon bitti. Köpte även en färsk fralla idag.

zz zZZ zz zzZZ ZZ zZ z

Poffa:

Huwa. Stackars dig. Min arbetsdag kanske börjar runt 15 eller så. Sen skulle jag tippa att den slutar någon gång runt 01.30. Jag ska gå och sova ändå, jag...man har ju en del flyttpackning att göra.

Znark.

I morgon börjar arbetsdagen 04.00. Den slutar 16.00. Läge att gå och lägga sig, med andra ord.

ZzZZzzzz ZZzzzZZzz

Poffa:

Jag trodde full dag var åtta timmar. Fast jag hoppas de ändrar det hela innan jag ska skaffa ett "riktigt" jobb, så det blir sex timmars arbetsdagar i stället. Det vore perfekt.

Zzzzzzzzz

Poffa:

Haha, precis som min dag!

Exakt samma faktiskt!

10 timmar arbete, 2 timmar möte samt (minst) en och en halvtimme innebandy.

Otroligt, men sant! :)

Jobbat tio timmar, sedan två timmar möte och så avslutar vi med en och en halv timme innebandy. Härligt. I morgon är det nya tag, tidigt.

Fast vissa ska ta sovmorgon för att de jobbat full dag, för en gångs skull.

Jaja, ZzzzZZz zZZzzzZZ

Julio Baptista förstörde Foppas dag, men lika glad för det är jag....

ZZZ

LG42PM1MA + Multibrackets

ZzZZZzZ ZzzzZZzZZ

Salle:

Likewise! Fast jag bävar för att lägga mig för jag vet att jag kommer ha oooont imorrn. Är det förresten någon på sektionen jag inte behöver nämna som har biljett över till imorrn? Tänkte ta med brysjan på sin första match i Swedbank.

« · 826895 · »