1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531675 inlägg · 4125 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Att se som sin personliga plikt att försvara ett materielt ting som i detta fall är en omgjord lada vid vägkanten gör mig fundersam.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz x 52462763787648477635564
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Frisco: Tja, av både födsel och ohejdad vana har jag inte vett att göra annat. Att arenan (i Timrå) av flertalet andra bedöms hålla snittet mycket väl tenderar ju att enbart väcka ett löjes skimmer över liknande påståenden.

Skönt att Paddan äntligen insett att bannern inte är live. Oskönt att veta att man förmodligen kommer att känna sig mer sjuk när man vaknar än vad man gör nu, men sova bör man... Znark.

Dags att sova. Synd att folk springer i vägen för kulor som är menade för andra. Det gör att det liksom inte blir lika roligt att skjuta från höften. Man tycker de borde ha vett att ducka när det smäller men tyvärr är det väl nyfikenheten som tar överhanden.

ZzzzzzzZZ zZzZZZ

knaskamilla:
Läs på innan du skriver att jag bara gnäller på Kempis eller att jag gör mig rolig på att ni bygger nytt. Jag tycker att det är kul att ni bygger en ny arena där alla kan se bra.
Om sedan E-ON är ett fuskbygge för att läktarna är så branta att alla skall kunna se bra, öhh?

Då kan man ju hoppas att Fjällräven Arena åxå bli ett fuskbygge.

Om en arena som inte byggs ny utan byggs om av befintlig lada kan man säga att det handlar om byggfusk, det vill säga fuskbygge.

z zZ zzZ z z z z ähhh GODMORGON!

Per HApps:

Läs på? Tyvärr är det rätt svårt att undvika att läsa det du skriver här. Om du på allvar tror att er arena kallas fuskbygge grundat på att ni har branta läktare kan du inte vara särskilt snabbtänkt, för övrigt.

knaskamilla:
Kan du vara så snäll och upplysa oss okunniga, du allvetande orakel?

Per HApps:

Nej. Har ni lagt er i hårdträning inför er cykeltur än, då? Bara dryga året kvar nu!

knaskamilla:
Visserligen har jag i bland svårt att förstå vad du skriver, med ditt senaste inlägg var väl knappast ditt svar på min fråga?

Per HApps:

Jo. Med lite bonus.

Vissa saker är inte speciellt skojiga. Andra är rent ut sagt tråkiga. Det kan låta enkelt men det bästa är att bryta ihop och komma igen.

Jag skall bryta ner mig själv i sängen. ZzzzZz zZZZZzz

Poffa: En kämpe kommer alltid igen.

Zov gott.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Poffa:

Vissa saker är jättetråkiga. Att kliva upp tidigt för att gå på rektorskonferens 8.15 och försöka sälja in ett skolprogram räknas nog till de jättetråkiga, tror jag. Särskilt när man vet att man kommer att ha jätteont i halsen när man vaknar, och därför inte vara så pratsugen överhuvudtaget. Life sucks (and then you die).

Znark.

knaskamilla: Life's a bitch (and then you marry one).

Deas:

Life's a bitch (fuck it).

Deas och Nikki:

Jag tackar för era uppmuntrande kommentarer. Jag ska tänka på dem varje gång jag känner mig lite glad framöver.

14 timmars arbetsdag är inte vad man kan kalla för roligt. Huvudet är allt annat än med. I morgon lär det väl bli något liknande, skall det fungera är det bäst man går och lägger sig.

ZZzzzzzzZ ZzZzZz

Poffa: 14h dag är väl standard minst två dagar i veckan i min värld.
I bästa fall så hinner man med en 15-18h på en lördag och då klagar man inte eftersom det blir kvalificerad övertid för hela slanten :-)

65selander:

Jo, men att inte ha något liv är väl inte direkt det som jag har som mål. :-)

Livet är underligt. Mest hela tiden. Förhoppningsvis kommer det inte ställa till med några större problem den här helgen, även om en del hänt som får en att misstänka motsatsen. Jag sover på saken.

ZZZZz ZZzzZzz

Det är som jag trodde. Livet på en pinne. Skönt med helg i alla fall. Synd att den snart är slut. Dumt att sova bort en massa ledig tid, men tyvärr nödvändigt.

ZzzzZz zzZzzz

Dags att sova på Nygatan. Livefotboll imorgon följd av nån hockeymatch på TV.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Morgondagen blir lång och hård. Lång i alla fall. Klockan ringer strax före åtta. Sitter dessutom nu och ser på golfen, har svårt att slita mig. Känner jag mig själv rätt lär jag bli sittande tills de slutar sända. Jag säger gonatt nu så har jag säkrat upp det i alla fall.

ZZzzzZz ZzzZZz

Poffa: Klockan åtta har man ju redan börjat att jobba.Vissa har tydligen sovmorgon.

Helger är slitsamma. Tur det är arbetsvecka nu så man kan vila upp sig. Eller nåt. Har någon sett mitt knäskydd förresten? Det är spårlöst borta, man skulle nästan kunna tro att någon stulit det. Det är ett blått Rehband storlek XL, om ni vet var det är kan ni maila mig här på HS.

Jag sover och förväntart mig att det kommer till rätta i morgon.

ZzzZzz zzzZZZz

Tänk om Färjestad försökt spela lite mer hockey under finalserien.
Idag gick det ju hyfsat bra och de spelade snällare än någonsin.
52.34 10 min FBK 38. JENNI, Marcel SPEAR
52.34 2 min FBK 38. JENNI, Marcel SPEAR
52.34 2 min FBK 38. JENNI, Marcel SPEAR
52.34 2 min FBK 38. JENNI, Marcel ROUGH

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Jaha, kvällen har varit givande. SM-guld till det spelande laget av de två, tystnad på mobilen - inga larm på beredskapen och dessutom har man blivit med box i kväll, Dreambox. Tevligt.

Sova för att njuta av allt det goda, skall jag. ZZzzzZZ zzZZzZZ

Frisco: Intressant att man kan bli utvisad för försök till spearing! Antingen gör man väl en spearing eller så gör man inte en. Kan man bli utvisad för försök till hakning, roughing och tripping också?

Martin S: Verkligen en lustig benämning där. Blev inte Andersson lite orolig att avgöra matxhen där? Ja, om han nu tagit ut honom på matchstraff.. Eller ja, det blev ju nästan fem minuters spel i power play för Frölunda ändå. Avgörande lät ju vänta på sig nu, men rättvisa skipades vilket är huvudsaken.

Martin S: För mig är det självklart att man ska kunna bli utvisad för tilltaget. Uppsåtet är för att göra illa i första hand, inte för att vara spelförstörande, som vid en hakning. Är det uppenbart att en spelare åker omkring och försöker slå skallen av folk med klubban så måste man ha möjlighet att plocka honom av banan. Att man blir utvisad för roughing utan att träffa ett enda slag är väl bevisat sedan decennier, t.ex.

Sundsvall imorgon. Känns otroligt inspirerande. Särskilt de fyra timmarna dötid mellan mina båda jobbgrejer, samt att köra hem på kvällen när jag förmodligen kommer att vara trött. Särskilt efter turen till Timrå i helgen, dessutom. Hurra, vad roligt!

Znark.

knaskamilla: Jag kan ge dej en guidad tur under din dötid...
så blir din dötid min dötid ;)

Martin S, NuMo: Självklart ska man kunna bli utvisad för ett försök till olagligheter. Om ex. en Färjestadspelare vevar med klubban i huvudhöjd och föröker träffa nån spelares nos men missar med 2 millimeter tycker i alla fall jag att han då ska få ett straff för det.

Martin S och ni andra:

Försök till spearing och försök till buttending, har funnits länge. Förut var även de 5+GM då det ansågs som så pass allvarligt. Men sedan valde man att minska ner det hela till 2+2+10.

Klockrent att regeln finns, den behövs ju helt uppenbart.

I övrigt, gomorron.

orion:

Jag ser fram emot den guidade turen. Vad kommer jag att få se?

Gonatt, eller nåt. I morgon blir det 7-21 på jobbet, bara det kan ju få en att börja gråta. Som tur är så finns det en liten, liten chans att en massa puckon kommer få en att skratta hela dagen i morgon. Jag hoppas innerligt att de inte sviker mig genom att hålla sig hemma.

Bäst jag sover så jag är förberedd för morgondagen. ZZzzZZ ZZzzZz

Poffa: Har de ingen moral i ledningen på ditt arbete?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

"Solen har for lengst gått ned bak Vestkanten et sted.
Og langs fjorden seiler natten sakte inn.
Den legger til ved havna og stryker gatelangs
forkledd som en kjølig sønnavind.
Min by, du ligger rastløs selvom dagen din er over.
For du vet at natten din blir aldri lang.
Ditt lys blir aldri slukket. Ingen klapper på din pute.
Men av meg skal du få en vuggesang!

God natt, kjære Oslo! God natt. God natt.
God natt, kjære Oslo! Sov godt i natt!"

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Idag blir det ett tidigt ZZZ-inlägg. Jag är nämligen stolptrött och sitter nästan och sover framför burken. I morgon är det fredag, full fart mot helgen. Härligt.

ZzZZzzZ zzzzZZz

Poffa: Härligt med helg. Jajamän. Det värsta är väl att det inte lär bli så vilsamt denna helgen (heller). Stockholmresa imorrn em, vårkonferens & firmafest lör och hemresa sön kväll.
Sen halvdansmaran nästa lördag. Är det inte semestertider snart...

Hoppas man kan flukta in MotoGP i Spånga el Märsta under söndagen så man inte tvingas nattvideotitta igen.

Ska Timrå byta namn till Må?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Usch, vad trist man har det ikväll.
Man kanske skulle ZzzZzzz så den tar slut....

Portello: Ta en sväng på krogen. Det är du värd.

Portello:

23.35 (tror jag) är det repris av Ulveson och Herngren på ettan. Enda anledningen till att jag inte gått och lagt mig än.

NuMo: Krogen? Nja, det lät inte allt för intressant. Då ser jag hellre på tv eller sitter och skriver nonsensinlägg på HS.

Portello: Jaha. Då borde du gå på museum.

Z på er.Nu ska jag sova.

Snart kul på TV. Sen sova. Sen åka till Ume.

Znark.

« · 532647 · »